Petua Dan Tips Move On Dari Seseorang


Dalam hidup kadangkala orang yang pernah hadir meninggalkan kesan memori yang pahit untuk diingati. Selalu juga kita tercari petua dan tips move on dari seseorang yang pernah melukakan hati kita. Kita cuba setiap kali melupakan namun tidak mampu melupakan.
Jadi macam manakah cara untuk melupakan seseorang yang tidak mencintai atau sayangkan kita?
Cara-Cara Nak Move On Dari Seseorang 1. Belajar Untuk Memaafkan: Yang pertama sekali jika anda masih tidak dapat melupakan seseorang cubalah untuk memaafkan. Memaafkan orang lain dapat membersihkan hati dari sifat negatif seperti iri hati, dengki dan juga ingin berseteru atau berdendam.
Jika perasaan negatif ini dapat diatasi dengan izin-Nya anda akan lebih tenang dan bahagia. 
2. Dapatkan Bantuan Teman/Keluarga Terdekat: Cuba luahkan perasaan marah, sedih dan kecewa yang terbungkam itu pada orang yang anda percayai. Bebaskan diri anda dari rasa negatif yang terpendam dan berbahagialah. Sesungguhnya anda tidak keseorangan di dalam dunia yang mencabar ini. 
3. Ajari Diri Untuk Sentiasa Bersyukur: Belajar sentiasa bersyukur akan membuatkan anda berfikir bahawa setiap masalah dan kekecewaan yang dihadapi bukanlah bermaksud hidup anda sudah hilang nilainya.
Belajar bersyukur akan membuatkan anda lebih tenang dalam menghadapi masalah dengan tenang. Selain itu, masalah hidup juga membuatkan kita akan lebih matang dalam menilai sesuatu kejadian yang terjadi dalam hidup. 
4. Ubah Cara Berfikir: Masalah yang tiba kadangkala tidak terjangka dan tidak dapat kita duga. Ada masanya ianya terjadi dengan membawa seribu persoalan yang tidak memihak kepada kita.
Namun, apa yang anda boleh lakukan? Antaranya cuba berfikir dan melihat masalah yang terjadi itu dari sudut yang berbeza. 
Anda pasti akan melihat hikmah-hikmah dan juga kesan positif dari setiap permasalah yang pernah terjadi dalam hidup. Dengan itu akan akan lebih bersemangat untuk memulakan kehidupan yang baru serta move on dari orang yang melukakan anda. 
5. Cuba Cipta Kenangan Baru Yang Lebih Baik: Dalam hidup ada masanya kita akan berada diatas dan bertuah. Ada masanya mungkin kita akan berada dibawah dan dipinggirkan. Jika kita berada dalam keadaan yang tidak kita sukai, cuba untuk mencipta kenangan yang baru yang lebih baik dari kejadian yang kita tidak sukai. 
Antaranya cuba menjalinkan hubungan persahabatan dengan kumpulan yang baru. Lakukan perkara yang kita sukai dan cipta kenangan terindah dengannya. 
Sekarang anda mungkin sedang patah hati namun mungkin kemudian hari anda akan bertemu si dia yang lebih memahami dan sesuai dengan anda. 
Dekatkan Diri Dengan-Nya Mohonlah kepada Allah SWT dalam setiap doa untuk sentiasa kuat dalam menjalani kehidupan mendatang. Apapun cubalah berfikir yang baik-baik saja kerana selain memberi kesihatan mental yang baik, anda perlu tahu bahawa setiap manusia di dunia ini tidak sama. 
Kita semua adalah unik dan dilahirkan dengan kelebihan yang tersendiri. Percayalah kepada diri yang anda adalah insan yang hebat. 
Jadi macam mana cara anda move on dari seseorang ?


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://eksplorasilea.com/petua-dan-tips-move-on-dari-seseorang/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tips On How To Choose The Best Mirror If You Are In The Business Of Having A Beauty Salon

Tips On How To Choose The Best Mirror If You Are In The Business Of Having A Beauty Salon

papar berkaitan - pada 12/7/2022 - jumlah : 293 hits
You can t think of a beauty salon without a mirror right But how to choose the mirror for a beauty salon For those who have a business of this type choosing the right mirror makes all The post appeared first on
Tips For Hiring An Essay Helper

Tips For Hiring An Essay Helper

papar berkaitan - pada 9/7/2022 - jumlah : 315 hits
If you re looking for an expert essay writer is the right spot Through these services you ll be able to get a writer who has extensive knowledge in different disciplines as well as subject areas for your paper Below are some helpful tips Hi...
5 Tips Penjagaan Kenderaan Bagi Pemandu Wanita

5 Tips Penjagaan Kenderaan Bagi Pemandu Wanita

papar berkaitan - pada 12/7/2022 - jumlah : 151 hits
5 Tips Penjagaan Kenderaan Bagi Pemandu Wanita Kebanyakan orang khususnya kaum lelaki mempunyai persepsi yang negatif terhadap pemandu wanita Ini mungkin disebabkan kaum wanita lebih cermat dan berhati hati ketika memandu mereka memberi ste...
7 Tips Membeli Kenderaan

7 Tips Membeli Kenderaan

papar berkaitan - pada 13/7/2022 - jumlah : 212 hits
7 TIPS MEMBELI KENDERAAN Assalammualaikum semua Hari ini Ruby ingin berkongsi tentang pengalaman membeli kenderaan pertama Sebelum membeli kenderaan ini Ruby dan suami ada melakukan beberapa kajian terperinci Sebab perkara perkara melibatka...
Tips To Always Look Skinny

Tips To Always Look Skinny

papar berkaitan - pada 13/7/2022 - jumlah : 134 hits
Tips To Always Look Skinny Salam are you all healthy The case of covid19 now is getting higher and higher The number of cases up to 20000 new cases a day Since the Lockdown annoucement everyone can t go to work Many offices are closed Many ...
Quick Skinny Tips For Women After Childbirth

Quick Skinny Tips For Women After Childbirth

papar berkaitan - pada 13/7/2022 - jumlah : 227 hits
Quick Skinny Tips For Women After Childbirth Greetings everyone Greetings Are you all healthy I m thankful I m getting healthier from morning sickness I know I m pregnant with my first child I m allergic for the first 3 4 months of pregnanc...
Sedang Alami Tekanan Hidup Tips Ini Mungkin Membantu

Sedang Alami Tekanan Hidup Tips Ini Mungkin Membantu

papar berkaitan - pada 7/7/2022 - jumlah : 200 hits
Sedar tak sedar ramai dikalangan kita yang mengalami mental illness Luaran nampak ceria seperti tidak punya apa apa masalah tapi dalam hati 1001 cerita yang terpendam yang semakin hari semakin menekan jiwa secara diam Akibatnya sering berla...
Tips Agar Mobil Terhindar Dari Potensi Bahaya Terbakar

Tips Agar Mobil Terhindar Dari Potensi Bahaya Terbakar

papar berkaitan - pada 6/7/2022 - jumlah : 189 hits
Kabar mobil terbakar kerap menjadi pemberitaan dalam beberapa bulan terakhir di Indonesia terutama Jakarta Tidak hanya dialami kendaraan lawas mobil produksi relatif baru juga kerap terbakar Berikut tips agar mobil kesayangan Anda tidak ter...
Amerika Syarikat Fakta Menarik Unik Dan Aneh

Pilih Peruntukan Atau Muhyiddin

Our Corrupt And Exploitative Business Community Is A Part Of The Problem Not A Part Of The Solution

Bimbang Tentang Keselamatan Anak Anda Ketika Naik Motorsikal Dapatkan Helmet Ltd J

Kad Bank Malaysia Support Apple Pay Google Pay

Combine Best Of Both Worlds To Train Cardiothoracic Surgeons

Wanita Masih Hidup Ada Kubur Sendiri

Private Hospitals Ready To Receive Cardiac Surgery Patients From Serdang Centre



10 Fakta Biodata MK K Clique Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Gandingan Erysha Emyra Yang Beristerikan Siti Hajaar Syeikh Nordin

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria


Drama Nuh Dan Nayla

Ita Medin Wai Setak Nyin Chord

Anneth Pandai Bicara Chord

Himpunan Soal Jawab Qurban Sempena Hari Raya Aidiladha

Hijau Biru Purple Mata Hitamku

What S Behind The Security Warnings For Pride Events