Petanda Bn Akan Tolak Bajet 2021



Petanda BN Akan Tolak Bajet 2021 | Ahmad Fadhli Shaari (PAS - Pasir Mas) menyifatkan ‘sokongan bersyarat’ BN terhadap Belanjawan 2021 yang dinyatakan oleh bekas perdana menteri Najib Razak semalam ibarat hikayat Puteri Gunung Ledang.
Dia juga berpendapat, amat janggal untuk ahli parlimen Pekan mengenakan sokongan bersyarat seperti itu.

“Sedikit berbeza dengan ahli parlimen lain, saya rasa meletakkan syarat sokongan supaya kerajaan meluluskan pengeluaran kumpulan wang simpanan pekerja (KWSP) Akaun 1 dan lanjutan automatik moratorium agak janggal kerana ia tiada keperluan dalam Belanjawan 2021 ini.
“Saya rasa ia seperti (hikayat) Puteri Gunung Ledang yang meminta Sultan Melaka membuat jambatan, hidangan nyamuk sekian sekian namun bukan bertujuan untuk terima pinangan tetapi petanda untuk tolak pinangan itu,” katanya.
Petanda BN Akan Tolak Bajet 2021Dia berkata demikian semasa sesi perbahasannya bagi Rang Undang-Undang Perbekalan (Belanjawan) 2021 dalam Dewan Rakyat hari ini.
Semalam, Najib berkata, sokongan BN terhadap Belanjawan 2021 kali ini adalah sokongan bersyarat, kerana, Umno masih menuntut kerajaan supaya melanjutkan moratorium selama enam bulan dan membenarkan pengeluaran one-off hingga RM10,000 daripada Akaun 1 KWSP.
Sementara itu, Ahmad Fadhli juga menyambut baik pembentangan Belanjawan 2021 yang menyebut bahawa moratorium kali ini akan dilakukan secara bersasar.
Dia berpendapat keadaan seperti itu dapat mengelakkan pembaziran, membantu sektor perbankan serta dapat meningkatkan ekonomi negara.
“Walaupun kita yakin ramai perlukan moratorium tetapi saya lebih yakin ada yang tidak memerlukan (moratorium) kerana data kerajaan ada mencatatkan ketidakperluan beberapa golongan untuk lanjutan itu,”katanya lagi.
Petanda BN Akan Tolak Bajet 2021Namun dia mencadangkan agar proses dokumen lanjutan moratorium itu tidak terlalu leceh dan memudahkan golongan bersasar itu.
“Jangan payahkan dengan beberapa dokumen dan pelbagai proses bankrasi. Ini pendirian saya untuk nyatakan isu moratorium,” katanya.
Menerusi pembentangan Belanjawan 2021 Jumaat lalu, kerajaan mengumumkan bahawa pengeluaran simpanan KWSP daripada akaun 1 hanya boleh dibuat secara bersasar sebanyak RM500 sebulan dengan jumlah sehingga RM6,000 untuk 12 bulan.
Malah, Perdana Menteri Muhyiddin Yassin juga menegaskan pengeluaran dari akaun 1 KWSP akan disasarkan untuk mereka yang dalam kesulitan sahaja.
Petanda BN Akan Tolak Bajet 2021Namun terdapat segelintir ahli parlimen dari kerajaan mahupun pembangkang menggesa kerajaan agar melanjutkan moratorium secara pukal lagi enam bulan dan pengeluaran akaun 1 KWSP sehingga RM10,000. -mk




BERMINAT? BERIKLAN DI WEB ADDIN. SILA KLIK LINK DIBAWAH..
http://beriklandiwebaddin.wasap.my/http://beriklandiwebaddin.wasap.my/http://beriklandiwebaddin.wasap.my/http://beriklandiwebaddin.wasap.my/

Iklan
 






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.addindeen.com/2020/11/petanda-bn-akan-tolak-bajet-2021.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ph Boleh Tolak Bajet 2021

Ph Boleh Tolak Bajet 2021

papar berkaitan - pada 29/10/2020 - jumlah : 228 hits
Ipohmali PH Boleh Saja Tolak Belanjawan Kerajaan Tebuk Atap Aku rasa takda sebarang kesalahan dari sudut dan kerangka perlembagaan Malah menepati apa yang ditekankan dalam kenyataan rasmi Majlis Raja Raja Perlunya ada semak Imbang dalam mem...
Bajet 2021 Tumpu 6 Isu Utama Rakyat Fokus Isu Wanita

Bajet 2021 Tumpu 6 Isu Utama Rakyat Fokus Isu Wanita

papar berkaitan - pada 3/11/2020 - jumlah : 303 hits
Wanita KEADILAN berpendapat Belanjawan 2021 harus menumpukan kepada isu isu berkaitan memperkasakan pembelaan sosial bagi rakyat terbanyak Ketua Wanita KEADILAN Fuziah Salleh berkata tumpuan belanjawan harus diutamakan kepada sektor sosial ...
Bajet 2021 Tidak Boleh Dibentang Secara Maya

Bajet 2021 Tidak Boleh Dibentang Secara Maya

papar berkaitan - pada 3/11/2020 - jumlah : 282 hits
Oleh MAISARAH SHEIKH RAHIM ISMAIL SABRI YAAKOBPUTRAJAYA Pembentangan Bajet 2021 pada Jumaat ini tidak boleh dilaksanakan secara maya walaupun demi mengekang penularan jangkitan Covid 19 Menteri Kanan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata i...
Kerajaan Dengar Rintihan Rakyat Bajet 2021 Bantu Semua Pm

Kerajaan Dengar Rintihan Rakyat Bajet 2021 Bantu Semua Pm

papar berkaitan - pada 1/11/2020 - jumlah : 405 hits
Orang awam menonton Perutusan Khas Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mengenai situasi semasa Covid 19 ketika tinjauan lensa Malaysia Gazette di Kampung Baru Kuala Lumpur foto MOHD ADZLAN KUALA LUMPUR Kerajaan memberi jaminan akan mem...
Peruntukan Jasa Malaysia 81 Juta Dalam Bajet Belanjawan 2021

Peruntukan Jasa Malaysia 81 Juta Dalam Bajet Belanjawan 2021

papar berkaitan - pada 11/11/2020 - jumlah : 548 hits
SOURCE appeared first on Melalui pembentangan Budget Belanjawan 2021 kerajaan Malaysia berbesar hati mengumumkan peruntukan untuk fungsi jabatan hal ehwal khas jasa diwujudkan semula selepas dibubarkan sebelum ini dengan bajet baru sebesar ...
Bajet Selangor 2021 Sedekad Bela Wanita

Bajet Selangor 2021 Sedekad Bela Wanita

papar berkaitan - pada 31/10/2020 - jumlah : 509 hits
Belanjawan Selangor 2021 yang dibentangkan oleh Menteri Besar Datuk Seri Amirudin Shari semalam sekali lagi memberi peruntukan besar kepada program pemberdayaan wanita Menurut Ketua Wanita KEADILAN Selangor Rodziah Ismail peruntukan besar k...
The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Brauninhas House By Pablo Lanza Arquitetura In Itu Brazil

Banteras Isu 3r Manivanan Cadang 10 Langkah Percepat Siasatan Polis

Analysis Harapan S Uphill Battle To Defend Kuala Kubu Baharu

Kkb By Election Will Be A Confidence Vote For The Anwar Administration

Azmin Pledges To Tell All On May 11