Pertama Kali Beli Perfume Mahal Tapi Berkec4i Ketika Teruja Nak Unboxing Duit Hangus Harumannya Tinggal Kenangan


BAGAI kaca yang berkec4i, begitulah hati wanita ini yang sedih mengenangkan wang miliknya melayang begitu sahaja.
Menurut Elyshia Abegail atau Abby, minyak wangi jenama Yves Saint Laurent (YSL) yang dibelinya pada harga RM625 pec4h selepas terjatuh ke lantai beberapa hari lalu.
Dia turut membuat perkongsian mengenai ins1den malang itu menerusi media sosial sehingga meraih lebih sejuta tontonan dalam tempoh kurang 24 jam.
Bercerita lanjut, wanita Bidayuh dari Sarawak yang berusia 26 tahun itu mengakui sedih mengenangkan kejadian tersebut apatah lagi dia sudah lama memasang impian untuk memiliki minyak wangi itu.

“Perfume tu pec4h selepas dua hari dibeli. Saya tak sempat guna lagi. Saya beli saiz botol paling besar. Sebelum ini saya hanya pakai body mist saja. Kiranya ini perfume high end pertama yang saya miliki.
“Saya dah lama suka, sebelum ini saya pernah cuba pakai yang kawan punya saja. Jadi akhirnya saya terbuka hati untuk beli, namun rezeki tu sekejap saja,” ujarnya kepada mStar.
Menurut Abby, kejadian botol minyak wangi pecah itu berlaku beberapa hari lalu, ketika dia sedang menginap di sebuah hotel di Subang Jaya atas urusan kerja.
Jelasnya, dia secara tidak sengaja memegang kotak yang sudah dibuka secara terbalik, menyebabkan ia terjatuh dan berkec4i di atas lantai bilik penginapannya.
“Saya memang teruja balik ke bilik untuk buat unboxing. Saya dah rakam video dari kedai lagi. Salah saya, saya dah buka kotak kemudian masukkan ia semula dalam kotak. Jadi pelekat di kotak tu dah tak kuat.
     View this post on Instagram           A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Abby kini merupakan content creator sepenuh masa.
“Bila saya angkat, saya pegang kotak itu secara terbalik, terus ia terkeluar dari kotak dan berkec4i di atas lantai. Seminit saya berdiri tak buat apa-apa sebab terkejut. Lepas bersihkan pun masih kuat baunya.
“Bila pasang aircond, makin kuat bau. Ia mengingatkan saya mengenai kesalahan yang saya buat sehingga ia jatuh dan pec4h,” ujarnya berselor0h.
Menurut Abby, rakan-rakannya memberi saranan agar dia membeli minyak wangi baharu namun dia masih tr4uma dengan kejadian malang itu.
“Kawan saya kata ‘tak apa, pergi je lah beli minyak wangi baharu’. Tapi masalahnya saya ada nilai sentiment4l dengan minyak wangi yang dah pec4h tu. Ia perfume high end pertama saya. Saya rasa patah hati,” ujarnya lagi.
Dalam pada itu, rata-rata pengikut Abby di TikTok turut meluahkan rasa simpati, tak kurang juga yang terhibur dengan kecuaiannya.
Saya ada nilai sentiment4l dengan minyak wangi yang dah pec4h tu. Ia perfume high end pertama saya. Saya rasa patah hati.ELISHIA ABEGAILMenurut graduan Universiti Malaya (UM) itu, dia tidak ambil hati dengan komen-komen netizen, sebaliknya menerima segalanya dengan hati terbuka.
Mengenai dirinya, Abby kini bekerja sepenuh masa sebagai content creator memandangkan dia memiliki lebih setengah juta pengikut di aplikasi TikTok.
Cerita Abby, dia aktif menghasilkan video ketika pandemik melanda negara dan tidak menyangka ia mampu membawa tuah buatnya.
“Saya rasa perjalanan TikTok saya sama macam orang lain. saya bermula ketika pandemik. Mula-mula sekadar tengok video orang je, kemudian saya cuba buat content, tak sangka jadi viral.
“Kemudian saya dapat banyak feedback sehingga diberi peluang bekerjasama dengan pelbagai jenama. Saya baru sebulan habis belajar, sekarang jadi content creator sepenuh masa. Saya juga ambil job kempen dan baru bermula untuk masuk industri lakonan.

Abby terharu dengan sokongan yang diterima di media sosial.
“Tak sangka rezeki TikTok. Dulu suka-suka je, kemudian orang hubungi saya untuk gift review. Lama-lama saya mula jana pendapatan. Alhamdulillah rasa syukur sangat. Dengan pendapatan ini, saya dapat tampung kos pengajian, bil dan sewa. Saya fully independent sejak dua tahun lalu,” ujarnya lagi.
Di akhir bicara, anak sulung daripada lima beradik itu turut menitipkan ucapan terima kasih atas sokongan pengikutnya sejak dua tahun lalu.
“Saya sejujurnya sangat berterima kasih kepada semua yang memberikan sokongan di media sosial. Sebagaimana kita tahu, tak semua orang di media sosial ni baik. Ada orang akan tinggalkan komen jah4t dan sebagainya.
“Tapi saya bersyukur 90 peratus saya terima komen baik-baik. Pesanan saya, buatlah apa je yang anda suka, jalani hidup mengikut kemahuan kita. Sebab kalau kita buat baik macam mana pun, tetap akan ada orang yang cari kesalahan dalam kebaikan kita,” ujarnya.
Komen Netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Koleksi Viral
Sumber : https://ift.tt/rc0JwUW


Sumber: Sinar Viral

Booking Bilik Hotel Dengan Harga Yang 23% Lebih Rendah



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://encikpenyu.blogspot.com/2022/08/pertama-kali-beli-perfume-mahal-tapi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ingat Dia Nak Tarik Pertama Kali Naik Flight Pakai Mask Ayda Jebat Bangga Anak Behave

Ingat Dia Nak Tarik Pertama Kali Naik Flight Pakai Mask Ayda Jebat Bangga Anak Behave

papar berkaitan - pada 21/7/2022 - jumlah : 328 hits
Pasangan selebriti Ayda Jebat dan Nabil Mahir antara pasangan yang begitu menitik beratkan soal keselamatan anak Acapkali menerusi Insta Story pasangan ini kedua duanya pasti akan melakukan ujian kendiri Covid 19 terlebih dahulu sebelum ber...
Boleh Beli Tapi Nak Buat Untuk Create Memories Gigih Ibu Siapkan Kek Hari Jadi Mesra Bayi

Boleh Beli Tapi Nak Buat Untuk Create Memories Gigih Ibu Siapkan Kek Hari Jadi Mesra Bayi

papar berkaitan - pada 28/7/2022 - jumlah : 249 hits
Hari jadi anak antara perkara yang ditunggu tunggu setiap ibu Pasti nak meraikan hari bahagia ini Ada yang memilih untuk membeli kek yang sudah siap ada juga yang memilih untuk membuat sendiri kek hari jadi anak Bagi Puan Farah kali ini dia...
Kali Pertama Berlakon Jennie Blackpink Kongsi Rasa Teruja Untuk Muncul Dalam The Idol

Kali Pertama Berlakon Jennie Blackpink Kongsi Rasa Teruja Untuk Muncul Dalam The Idol

papar berkaitan - pada 19/7/2022 - jumlah : 223 hits
Tak lama lagi peminat nampaknya akan dapat lihat Jennie BLACKPINK menebarkan sayapnya dalam dunia lakonan ARTIKEL BERKAITAN Pada 19 Julai YG Entertainment telah mengesahkan penampilan Jennie dalam siri HBO The Idol Jennie telah berlakon dal...
Pertama Kali Beli Dan Pakai Tudung Bawal Minaz Hijab

Pertama Kali Beli Dan Pakai Tudung Bawal Minaz Hijab

papar berkaitan - pada 8/8/2022 - jumlah : 205 hits
Pertama Kali Beli dan Pakai Tudung Bawal Minaz Hijab Kisah bulan Mei 2022 Nampak akak tempat kerja aku kak Sal namanya pakai tudung bawal Minaz ni Dia memang suka tudung Ariani Bokitta Minaz dan seangkatan dengannya Eh macam lawa Selama ni ...
Saya Rasa Bersalah Pertama Kali Bertemu Umum Sejak Kontroversi Kim Seonho Menangis Minta Maaf

Saya Rasa Bersalah Pertama Kali Bertemu Umum Sejak Kontroversi Kim Seonho Menangis Minta Maaf

papar berkaitan - pada 21/7/2022 - jumlah : 119 hits
Meskipun sudah lama memohon maaf mengenai kontroversi melibatkan bekas kekasih dahulu namun Kim Seon ho sekali lagi menyampaikan rasa maafnya terhadap umum baru baru ini ARTIKEL BERKAITAN Kelmarin lelaki itu dan rakan pelakon lain telah men...
Campak Duit Amp Hisap Rokok Kelakuan Acah Mafia Pengantin Lelaki Ketika Wedding Dikecam Warganet

Campak Duit Amp Hisap Rokok Kelakuan Acah Mafia Pengantin Lelaki Ketika Wedding Dikecam Warganet

papar berkaitan - pada 19/7/2022 - jumlah : 132 hits
Persandingan semasa hari perkahwinan merupakan perkara yang paling dinanti nanti oleh pasangan pengantin semasa majlis berlangsung Selalunya pengantin akan memikirkan tema yang sesuai dan menarik untuk digayakan sempena hari yang bersejarah...
Nak Tipu Tapi Bodo

Nak Tipu Tapi Bodo

papar berkaitan - pada 2/8/2022 - jumlah : 193 hits
HAMDAN TAHAMCA Selangor dalam program BN selangor berkata jika bagi BN memerintah kita akan jadikan harga rumah di selangor 50 peratus akan di turunkan Saya baca kenyataan tu bukan nak bagi BN ini ayat nak bagi BN kalah ejen Dap agaknya MCA...
Tinggal Kejap Ketika Tidur Budak 4 Tahun Maut Jatuh Tingkat 35 Kondominium

Tinggal Kejap Ketika Tidur Budak 4 Tahun Maut Jatuh Tingkat 35 Kondominium

papar berkaitan - pada 20/7/2022 - jumlah : 164 hits
Seorang kanak kanak lelaki berusia empat tahun maut selepas terjatuh dari tingkat 35 sebuah kondominium di Jalan Perdana 3 10 Pandan Perdana Kuala Lumpur Ketua Polis Daerah Ampang Jaya ACP Mohamad Farouk Eshak berkata pihaknya menerima makl...
Buah Berangan Sedap Tapi Susah Nak Dapat

Buah Berangan Sedap Tapi Susah Nak Dapat

papar berkaitan - pada 19/7/2022 - jumlah : 314 hits
Buah berangan buah rare yang semakin susah nak dapat Dulu masa zaman kanak kanak abah saya suka betul beli buah berangan ni Sekarang bila jumpa buah berangan saya pula beli untuk abah Disebabkan buah berangan ni rare jarang dijumpai harga d...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Lirik Lagu Cinta Setandan Pisang Eda Ezrin Den Manjo

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Wish List April 2024

Sentiasalah Mengharapkan Rahmat Redha Allah

Puding Kastad Mangga

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Isteri Bersubahat Dengan Suami Melakukan Amang Seksual Terhadap Remaja 17 Tahun