Pernah Disindir Gemar Selfie Bersama Pemimpin Dunia Najib Dedah Bukan Suka Suka


 

Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengakui mempunyai lebih banyak masa untuk melayari media sosial selepas tidak lagi memegang jawatan dalam kerajaan.
Menerusi platform media sosial, pelbagai kandungan dikongsi Najib termasuk pengalamannya bergelar pemimpin negara suatu masa dahulu.
Antara yang tidak dilupakan Najib adalah bertemu pemimpin serta tokoh kenamaan seluruh dunia selain mengambil swafoto sebagai tanda kenangan.
Jelasnya, swafoto itu bukan sahaja sebagai tanda ingatan tetapi membuktikan keakraban Malaysia dengan negara lain termasuk syarikat gergasi dunia.




“Semasa saya perdana menteri, ramai penyokong Pakatan Harapan (PH) akan perli saya setiap kali saya muat naik gambar selfie dengan tokoh-tokoh terkenal.
“Saya juga pernah berpeluang untuk berselfie dengan pengasas Facebook Mark Zuckerberg. Selepas itu, Facebook membuka pejabat mereka di Malaysia.
“Masa itu, saya tidak pernah fikir bahawa satu hari nanti saya akan main Facebook tiap-tiap hari untuk jatuhkan gagalkrasi PH,” katanya di media sosial, hari ini.
Sejak tidak menjadi perdana menteri, Najib sering dilihat menjelajah ke seluruh pelosok negara bagi bertemu rakyat.Kegiatan bersama rakyat kemudian diabadikan di media sosial untuk tatapan umum.


Sementara itu, Najib mengimbas kembali usahanya ketika bergelar perdana menteri dalam memeterai beberapa perjanjian penting bagi meningkat ekonomi negara.Antaranya termasuk menarik pelaburan dari kerajaan Arab Saudi dan melakukan kerjasama dengan hartawan terkemuka Jack Ma.


“Saya masih berpegang kepada prinsip bahawa saya dan Malaysia perlu sentiasa menjalin hubungan yang baik dalam memajukan dan merangka hala tuju pembangunan negara demi kebaikan semua.


“Khazanah pernah labur US$250 juta (RM1 bilion) dalam syarikat tersebut (Alibaba) sebelum ianya disenarai. Pulangan kita pula adalah sekurang-kurangnya RM5 bilion.


“Lalu, Alibaba berjanji untuk melabur dan menjadikan Malaysia sebagai hab rantau Asean walaupun masa itu negara Singapura melobi kuat untuk menarik pelaburan tersebut.


“Raja Arab Saudi, Raja Salman pula bersetuju bahawa syarikat Aramco iaitu syarikat minyak terbesar dunia melabur US$7 bilion dalam projek Rapid Pengerang kita,” katanya lagi.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.penangkini.com/2020/12/pernah-disindir-gemar-selfie-bersama.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Akhirnya Ds Najib Dedah Rahsia Hubungan Diri Dan Keluarganya Dengan Jho Low

Akhirnya Ds Najib Dedah Rahsia Hubungan Diri Dan Keluarganya Dengan Jho Low

papar berkaitan - pada 16/12/2020 - jumlah : 341 hits
JAHAT DAN JAHIL MENJADI PUNCA UTAMA KENAPA BUMI MALAYSIA AKHIRNYA JATUH KE TANGAN GOLONGAN RUWAIBITHOH Daripada FB Page Najib Razak Semalam ada Raykat yang tanya kenapa saya tak muat naik gambar saya dengan Jho Low di atas kapal Okay saya u...
Ibu Najib Meninggal Dunia

Ibu Najib Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 18/12/2020 - jumlah : 231 hits
twitter Annuar Musa CYBERJAYA 8211 Ibu bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak meninggal dunia hari ini Najib dalam satu ciapan beliau sebentar tadi mengesahkan pemergian bondanya 8220 Innalillahwainnailaihirojiun Bonda saya su
Bonda Najib Tun Rahah Meninggal Dunia Pada Usia 87 Tahun Pusat Perubatan Di Prince Court

Bonda Najib Tun Rahah Meninggal Dunia Pada Usia 87 Tahun Pusat Perubatan Di Prince Court

papar berkaitan - pada 18/12/2020 - jumlah : 253 hits
KUALA LUMPUR Tun Rahah Mohamed Noah isteri kepada Perdana Menteri kedua Tun Abdul Razak meninggal dunia hari ini Perkara itu disahkan oleh anaknya yang juga merupakan bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menerusi laman sosialnya...
Kos Vaksin Covid19 Kit Siang Paling Murah Di Dunia Najib Razak

Kos Vaksin Covid19 Kit Siang Paling Murah Di Dunia Najib Razak

papar berkaitan - pada 22/12/2020 - jumlah : 318 hits
Kos vaksin Penasihat DAP Lim Kit Siang adalah paling rendah di seluruh dunia sindir bekas perdana menteri Najib Razak Bekas perdana menteri itu menyarankan supaya kerajaan Perikatan Nasional menawarkan harga vaksin pada harga RM30 seorang k...
Kalau You Ada Rm500 Mak You Ada Berapa Rasa Tekanan Hidup Sarah Dedah Pernah Hidup Susah Dengan Shuib

Kalau You Ada Rm500 Mak You Ada Berapa Rasa Tekanan Hidup Sarah Dedah Pernah Hidup Susah Dengan Shuib

papar berkaitan - pada 6/12/2020 - jumlah : 314 hits
PETALING JAYA Penyanyi Siti Sarah mendedahkan sepanjang kehidupannya bersama suami Shuib mereka pernah melalui fasa perit apabila dalam akaun bank hanya berbaki RM500 Sarah atau nama sebenarnya Siti Sarah Raisuddin 36 berkata dia sentiasa
Kehidupan Penuh Masalah Cik B Dedah Pernah Didera Pembantu Rumah

Kehidupan Penuh Masalah Cik B Dedah Pernah Didera Pembantu Rumah

papar berkaitan - pada 4/12/2020 - jumlah : 292 hits
Tampil dengan lagu baru berjudul Tolonglah Cik B dedah segala pengalaman ngeri sepanjang membesar seperti didera pembantu rumah dan konflik rumah tangga menjadi inspirasi wujudnya single sulungnya var neutrogena beautifulnara com apa
Anwar Najib Siapa Tunggang Siapa

Anwar Najib Siapa Tunggang Siapa

papar berkaitan - pada 14/12/2020 - jumlah : 260 hits
Anwar tunggang Najib Najib kuda Anwar Hakikatnya rakyat dan negara ini tidak seharusnya terjerat dengan permainan politik sempit kedua dua mereka Cukup la Anwar Sudah la Najib Takkan nak tulis BIJAN RAWNA baru faham mungkin orang Kuala Nera...
Economists Tout Entrepreneurship As Panacea For Poverty

Catatan Hujung Minggu

Perlis Darul Kopi Ada 100 Port Untuk Ngopi Di Perlis

Teroka Pemikiran Baharu Bina Ekosistem Teknologi Ai

Maksud All Eyes On Rafah

Cita Cita Mahasiswi Ini Bikin Ulama Al Azhar Takjub

Pendapat Pelabur Asing Kerajaan Melayu Kerajaan Korup

Savour Malaysia Tour Packages Provided By Malaysian Aviation Group



Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra


Chonggu Experimental School By Bau Brearley Architects Urbanists In Shanghai China

Wang Ehsan Ke T Ganu Kelantan Tanda Kerajaan Madani Adil

Beraninya Kata Saya Pernah Bercinta Dengan Aliff Didi Astillah

Macc Proposes Criminal Charges In Case Involving Perlis Mb S Son

No Talks About Opening Uitm To Non Bumi Students Says Zambry

Singapore S New Pm Takes Office Pledging To Lead In His Own Way