Permohonan Kemasukan Sekolah Menengah Imtiaz Yayasan Terengganu Bagi Tingkatan Satu 2024


Dimaklumkan bahawa permohonan kemasukan sekolah menengah imtiaz Yayasan Terengganu ke tingkatan satu kini dibuka untuk pelajar yang memenuhi syarat kelayakan.
Sekolah Menengah Imtiaz ini ditubuhkan pada tahun 1999 di bawah inspirasi Dato’ Seri Idris Jusoh, Timbalan Menteri Pembangunan ketika itu. Matlamatnya adalah untuk menyatukan bidang Sains dan Agama (hafazan/dinniyah).
Ikuti telegram sistem guru online yang penuh informasi dengan tekan pautan dibawah:
TELEGRAM SISTEM GURU ONLINE Kemasukan Sekolah Menengah Imtiaz Yayasan Terengganu 2024 Sistem pendidikan di Imtiaz menggabungkan kurikulum bersepadu KBSM dengan pengajian Al-Quran sebagai teras pembelajaran. Gabungan ini bertujuan mencipta persekitaran pembelajaran yang kondusif. Pendekatan ini membentuk intipati Ulul Albab, yang dikenali sebagai Quranik, Ensiklopedik, dan Ijtihadik, yang pada gilirannya menghasilkan profesional Islam dalam pelbagai bidang seperti perubatan, kejuruteraan, senibina, perakaunan, undang-undang, dan ulama.
Kemasukan Sekolah Menengah Imtiaz Sekolah Menengah Imtiaz juga yang dikendalikan oleh Yayasan Terengganu, kini berkembang kepada 8 buah cawangan di seluruh Terengganu. Berikut adalah senarai lokasi Sekolah Menengah Imtiaz di Terengganu:
Nama SekolahLokasiSekolah Menengah Imtiaz Yayasan TerengganuBesutSekolah Menengah Imtiaz Yayasan TerengganuDungunSekolah Menengah Imtiaz Yayasan TerengganuKuala BerangSekolah Menengah Imtiaz Yayasan TerengganuKuala TerengganuSekolah Menengah Imtiaz Yayasan TerengganuKemamanSekolah Menengah Imtiaz Yayasan TerengganuSetiuSekolah Menengah Imtiaz Yayasan TerengganuKuala NerusSekolah Menengah Imtiaz Yayasan TerengganuMarang (Program Tahfiz Khas Mandarin) Tarikh Permohonan Kemasukan Sekolah Menengah Imtiaz Yayasan Terengganu 2024 Permohonan kemasukan ke Tingkatan 1 Sekolah-sekolah Menengah Imtiaz Yayasan Terengganu (SMIYT) Tahun 2024 akan dibuka pada 25 Oktober 2023  sehingga 25 November 2023 secara dalam talian (online).
Sebarang permohonan untuk kemasukan terbaru bagi tahun depan, anda boleh rujuk (DISINI)
Syarat Kemasukan Sekolah Menengah Imtiaz Yayasan Terengganu Berikut syarat kemasukan sekolah menengah imtiaz terengganu yang telah dikeluarkan secara rasmi di portal rasmi imtiaz:
i) Sekolah Menengah Imtiaz:
Pemohon mesti menjadi warganegara Malaysia dan merupakan penduduk Terengganu: Ibu atau bapa lahir di Terengganu. Ibu bapa telah bermastautin di Terengganu tanpa henti selama sekurang-kurangnya 10 tahun dan mempunyai niat serta bukti yang menunjukkan niat untuk tinggal di Terengganu. Pemohon dikehendaki mengisi borang permohonan secara dalam talian dan menghadiri Ujian Kemasukan Imtiaz serta sesi temu duga. Calon yang berjaya dalam Ujian Kemasukan Imtiaz akan dipanggil untuk sesi temu duga yang akan menguji hafazan, penguasaan akademik, dan personaliti (kecerdasan intelektual dan insan). Calon juga perlu lulus pemeriksaan kesihatan yang dilakukan oleh doktor yang berkelayakan dan mendapat kelulusan sebagai individu yang sihat dan bebas daripada penyakit kronik, keletihan, atau berjangkit. Pemohon perlu bersetuju menerima penempatan di Sekolah Imtiaz Yayasan Terengganu yang ditawarkan berdasarkan kekosongan yang ditetapkan oleh pengurusan Yayasan Terengganu. Pemohon perlu mematuhi sepenuhnya semua peraturan dan arahan Sekolah Imtiaz Yayasan Terengganu yang berkaitan. Iklan Kemasukan Sekolah Menengah Imtiaz ii) Program Khas Tahfiz Mandarin (Sekolah Menengah Imtiaz Yayasan Terengganu Marang):
Ibu atau bapa pelajar tersebut perlu dilahirkan di Terengganu. Ibu atau bapa pelajar tersebut perlu telah menjadi penduduk Terengganu secara berterusan selama 10 tahun atau lebih dan perlu mempunyai niat serta bukti yang kukuh untuk terus tinggal di Terengganu. Pelajar perlu mengambil mata pelajaran Bahasa Cina, dengan keutamaan diberikan kepada calon dari Sekolah Jenis Kebangsaan (Cina). Pelajar perlu memiliki kemahiran membaca Al-Quran dan menunjukkan minat dalam menghafaznya. Pelajar WAJIB mengisi Borang Kemasukan Imtiaz secara dalam talian dan juga WAJIB menjalani Ujian Kemasukan Imtiaz serta Sesi Temu Duga. Pelajar perlu LULUS dalam Ujian Kemasukan Imtiaz dan Sesi Temu Duga. Pelajar perlu LULUS dalam pemeriksaan kesihatan yang dijalankan oleh doktor yang bertauliah, serta mempunyai tubuh badan yang sihat dan bebas daripada sebarang penyakit kronik. Pelajar perlu BERSETUJU menerima penempatan di Sekolah Menengah Imtiaz Yayasan Terengganu di Marang. Pelajar perlu BERSETUJU untuk mematuhi sepenuhnya semua peraturan dan arahan yang ditetapkan oleh Sekolah Menengah Imtiaz Yayasan Terengganu. Iklan Kemasukan Sekolah Menengah Imtiaz Proses pemilihan pelajar akan mendasarkan kepada pematuhan kepada syarat-syarat di atas dan prestasi pelajar dalam ujian dan sesi temu duga. Sila hubungi pihak sekolah untuk maklumat lanjut dan panduan mengenai proses permohonan.
Cara Permohonan Lengkap Kemasukan Sekolah Menengah Imtiaz Diminta para ibubapa atau pelajar untuk meyemak terlebih dahulu syarat kelayakan secara menyeluruh supaya anda layak untuk memohon. Bagi pendaftaran pertama permohonan, ikuti langkah-langkah berikut:
Masukkan No.KP/Passport pelajar. Klik butang SEMAKAN untuk mengesahkan No.KP/Passport. Jika No.KP/Passport tidak dijumpai, butang DAFTAR DISINI akan muncul. Ibubapa boleh membuat permohonan baru dengan menekan butang DAFTAR DISINI, bagi pendaftaran baru. Semakan Permohonan Bagi Kemasukan 2024
Untuk semakan status permohonan, ikuti langkah-langkah berikut:
Masukkan No.KP/Passport pelajar. Klik butang SEMAKAN untuk mengesahkan No.KP/Passport. Maklumat Lanjut Sebarang pertanyaan boleh hubungi Bahagian Pengurusan Imtiaz di talian 09-621 1800 / 09-621 1920 / 09-621 1928.
Kepada anda juga berminat untuk mencuba memohon di MRSM [Pendaftaran MRSM Tingkatan 1 dan 4 Bagi Sesi 2024]


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2023/10/kemasukan-sekolah-menengah-imtiaz.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Proses Pilihanraya Pengawas Sekolah Satu Langkah Positif Pensyarah

Proses Pilihanraya Pengawas Sekolah Satu Langkah Positif Pensyarah

papar berkaitan - pada 25/10/2023 - jumlah : 180 hits
Imej hiasanLabuan Cadangan memperkenalkan proses pemilihan dalaman bagi pelantikan pengawas di peringkat sekolah menengah adalah langkah positif yang boleh meningkatkan kesedaran mengenai amalan demokrasi menurut seorang ahli akademik Pensy...
Wow Sekolah Mendap Satu Meter

Wow Sekolah Mendap Satu Meter

papar berkaitan - pada 24/10/2023 - jumlah : 115 hits
Hadzlan Hassanam hmetro com mySekolah Kebangsaan Seri Indah berdepan masalah keretakan Kuala Lumpur Keadaan Sekolah Kebangsaan Seri Indah Taman OUG di sini yang berdepan masalah keretakan dipercayai akibat pembangunan projek bersebelahan me...
Iljtm Permohonan Ilp Adtec Jmti 2024

Iljtm Permohonan Ilp Adtec Jmti 2024

papar berkaitan - pada 23/10/2023 - jumlah : 362 hits
ILJTM Permohonan ILP ADTEC JMTI 2024 Jabatan Tenaga Manusia mempelawa kepada semua pelajar lepasan SPM SKM ST yang ingin melanjutkan pengajian ke Program TVET peringkat Sijil Diploma di institusi ILJTM berikut Institut Latihan Perindustrian...
Permohonan Bantuan Kebajikan Masyarakat Jkm 2024

Permohonan Bantuan Kebajikan Masyarakat Jkm 2024

papar berkaitan - pada 17/10/2023 - jumlah : 183 hits
eBantuan JKM Borang Permohonan Bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat Perkhidmatan bantuan kewangan oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat disediakan kepada kumpulan sasar yang memerlukan supaya dapat meneruskan kelangsungan hidup dengan sempurna ...
Biasiswa Great Scholarships 2024 Tarikh Syarat Permohonan

Biasiswa Great Scholarships 2024 Tarikh Syarat Permohonan

papar berkaitan - pada 31/10/2023 - jumlah : 149 hits
Permohonan bagi biasiswa GREAT Scholarships kini telah dibuka untuk permohonan bagi penngajian tahun 2024 Program Biasiswa GREAT Scholarships 2024 yang dilancarkan oleh British Council bersama 72 universiti UK memberi peluang kepada pelajar...
Kos Haji 2024 Bantuan Kewangan Th Untuk B40 M40 Dan T20

Kos Haji 2024 Bantuan Kewangan Th Untuk B40 M40 Dan T20

papar berkaitan - pada 26/10/2023 - jumlah : 252 hits
Tarikh Surat Tawaran Haji Kos Bayaran Haji Setiap Jemaah Bagi Musim Haji 1444H 2023 Anggaran Kos Bagi 2024 Lembaga Tabung Haji menganggarkan kenaikan kos menunaikan ibadah haji hingga 11 peratus bagi musim 1445H 2024M Pengerusinya Tan Sri A...
Video Tekad Kuat Pbb Siap Menangkan Prabowo Dan Gibran Di Pemilu 2024

Video Tekad Kuat Pbb Siap Menangkan Prabowo Dan Gibran Di Pemilu 2024

papar berkaitan - pada 23/10/2023 - jumlah : 70 hits
Partai Golkar resmi mengusung Gibran Rakabuming sebagai Cawapres Prabowo Subianto di Pilpres 2024
Video Jokowi Blak Blakan Prabowo Gibran Cocok Duet Di Pilpres 2024

Video Jokowi Blak Blakan Prabowo Gibran Cocok Duet Di Pilpres 2024

papar berkaitan - pada 23/10/2023 - jumlah : 84 hits
Presiden Joko Widodo mendukung semua capres dan cawapres yang akan maju di pilpres 2024
Video Bertemu Diam Diam Puan Mas Gibran Kemungkinan Ikut Pilpres 2024

Video Bertemu Diam Diam Puan Mas Gibran Kemungkinan Ikut Pilpres 2024

papar berkaitan - pada 23/10/2023 - jumlah : 60 hits
Ketua DPP PDIP Puan Maharani mengakui Wali Kota Solo Gibran Rakabuming Raka sudah menyampaikan kepadanya perihal keinginan mengikuti Pilpres 2024
Bank Negara Seeks To Overturn Unfair Dismissal Ruling

Biodata Lee Chong Wei Pemain Badminton No 1 Dunia

No Pc Needed Blend Work And Play Effortlessly With This New Lg Myview Monitor

Woorarra House By Rptecture Architects In The Yarra Valley Australia

Maldini Sidney Goyang Kanan Kiri Chord

Tular Kejadian Kepala Air Di Lata Iskandar Lata Kinjang

Dah Tengok Shaitaan Lakonan Ajay Devgan Di Netflix

The Knox Journals Tired Of Prying Eyes On Your Personal Information Here S How To Stop It



Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal


Makan Makan Dengan Chef S Extravaganza Dinner Buffet Renaissance Johor Bahru

Tips Jantung Pisang Tidak Lebam

Bantu Kesan 3 Remaja Perempuan Hilang Sejak Jumaat

Questions About Pn S Value Proposition After By Election Loss

Malaysia Unicef Study Highlights The Stark Realities Of Poverty In Malaysia

Percubaan Awam Percuma Untuk Tram Tanpa Laluan Di Putrajaya Dibuka