Perlu Atau Tidak Maintenance Website



Perlu atau tidak untuk maintenance website yang kita ada ?
Tidak dinafikan, terdapat ramai usahawan yang kurang menitik beratkan keperluan untuk maintenance atau menyelenggara laman web secara berkala kerana tidak mahu ‘membazir’ atau mengeluarkan wang semata-mata untuk perkara yang ‘tidak nampak’ hasilnya. Inilah kesilapan yang sering dilakukan lebih-lebih lagi bagi mereka yang kurang pengetahuan dalam bidang IT & teknologi.
Kita sedia maklum, dalam IT & teknologi ini, segalanya berevolusi dengan sangat pantas. Teknologi semalam mungkin sudah ketinggalan jika dibandingkan dengan hari ini. Setiap hari pasti akan ada penambahbaikan dan ciri-ciri terkini yang diperkenalkan.
Jawapan yang kami berikan = 100% YA, perlu maintenance website anda secara berkala. Jangan sesekali abaikan bahagian maintenance ini.
Terdapat pelbagai aspek yang memerlukan selenggaraan diantaranya :
Penyimpanan data secara berkala. Sekiranya apa-apa perkara tidak diingini berlaku, data yang disimpan amat berguna lebih-lebih lagi data yang melibatkan kewangan dan data peribadi klien. Spesifikasi server yang mampu menampung penggunaan sistem. Pemindahan fail-fail berkaitan secara berkala dan sebagainya untuk mengelakkan daripada penggunaan melangkaui limitasi server. Mengemaskini segala fail sistem berkaitan kepada versi yang lebih terkini untuk pengalaman penggunaan yang lebih baik & menyelesaikan isu-isu pada versi terdahulu.
Berdasarkan pengalaman kami dalam menyelesaikan isu-isu website yang digodam atau dimasukkan malicious code, kebanyakannya tidak menggunakan sistem mereka pada versi terkini, malah lebih teruk lagi ada juga yang menggunakan ‘nulled’ software yang berpotensi besar terdedah dengan code yang telah diubahsuai oleh penggodam.
Ketahui keburukan menggunakan nulled theme atau plugin disini : https://hostingmalaya.com/keburukan-menggunakan-nulled-theme-plugin.
Kami dari Hosting Malaya sering menyarankan klien kami untuk sentiasa alert dengan kemaskini yang tersedia pada website mereka sebaik mungkin sekiranya ianya tidak mendatangkan masalah dan tidak menjejaskan sistem mereka.

Diantara sebab mengapa kami memandang serius kepentingan untuk menyelenggara website secara berkala ialah :
Elakkan daripada laman web digodam & dihack oleh penggodam. Dengan menggunakan versi terkini pada sistem, sedikit sebanyak isu-isu sekuriti telah di’patch’ dan lebih selamat berbanding masih menggunakan versi yang lama yang mempunyai kemungkinan yang lebih besar terdedah kepada godaman dan pencurian data. Lebih-lebih lagi seperti yang berlaku kini dimana pencurian data berharga seperti data peribadi, kewangan dan sebagainya dijual dipasaran gelap.
Malah, ada juga yang menggunakan website yang digodam untuk menjana pendapatan melalui iklan, membuat spam email, dan menggunakan server untuk melombong bitcoin.
Memudahkan proses maintenance website pada masa akan datang. Apabila laman web sering dikemaskini, ianya memudahkan untuk proses kemaskini laman web pada masa akan datang berbanding laman web yang sudah lama tidak dikemaskini kerana ianya mungkin pada versi terkini, struktur database atau sebagainya sudah berubah dan tidak sama yang akan menyebabkan code conflict. Ini akan menyebabkan pembaziran masa dan wang untuk anda membayar web developer menguruskan kemaskini untuk website anda.
Mungkin ada juga web developer yang akan menyarankan anda untuk membina website baru sahaja, lebih mudah berbanding mengemaskini sistem yang sudah ketinggalan untuk dikemaskini dengan mudah.
Menawarkan ciri-ciri terbaru serta pengalaman penggunaan yang lebih menarik. Seiring dengan peredaran masa, ciri-ciri yang terbaru serta user interface yang sesuai pada waktu tersebut sudah pasti memberikan pengguna kepuasan untuk menikmati pengalaman penggunaan yang lebih menarik dan mudah. Sebagai contoh, website yang lebih pantas sudah pasti memberikan mood yang baik kepada pengguna berbanding website yang lambat dan bermasalah.
Kelajuan laman web juga mempengaruhi SEO, iaitu ranking laman web anda pada laman carian seperti Google Search.
Diharap post pada kali ini dapat memberikan pencerahan mengenai kepentingan untuk anda maintenance atau kemaskini website anda secara berkala tidak kiralah sama ada melalui khidmat pakar mahupun oleh diri anda sendiri sekiranya anda mempunyai ilmu untuk mengemaskini website anda.
Dapatkan Web Hosting & Game Hosting dilengkapi DDOS Protection disini : https://billing.hostingmalaya.com.
Senarai Payment Gateway Ecommerce Malaysia : https://hostingmalaya.com/senarai-payment-gateway-ecommerce-malaysia.
The post Perlu Atau Tidak Maintenance Website ? appeared first on Hosting Malaya.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://hostingmalaya.com/perlu-atau-tidak-maintenance-website/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Nak Selamatkan Atau Putuskan Nyawa Orang Suhaimi Saad Pertahan Pendirian Bergelar Anti Vaksin

Hiburan Nak Selamatkan Atau Putuskan Nyawa Orang Suhaimi Saad Pertahan Pendirian Bergelar Anti Vaksin

papar berkaitan - pada 27/4/2021 - jumlah : 197 hits
Bekas anggota kumpulan nasyid In Team Suhaimi Saad mempertahankan pendiriannya sebagai seorang daripada golongan anti vaksin apabila dia tampil mempersoalkan keberkesanan vaksin tersebut dan mendakwa ianya tidak menjamin apa apa pada tubuh ...
Kompaun Rm50 000 Pada Peniaga Burger Mungkin Dikurang Atau Dikecualikan

Kompaun Rm50 000 Pada Peniaga Burger Mungkin Dikurang Atau Dikecualikan

papar berkaitan - pada 28/4/2021 - jumlah : 231 hits
MALAYSIAKINI Kementerian Kesihatan akan membuat penilaian semula terhadap kes seorang peniaga burger di Kelantan yang dikompaun RM50 000 sama ada diberi pengurangan atau pengecualian kata Menteri Kesihatan Datuk Seri Dr Adham Baba Beliau be...
Daging Ungkep Atau Rendang Jawa Yang Sedap

Daging Ungkep Atau Rendang Jawa Yang Sedap

papar berkaitan - pada 26/4/2021 - jumlah : 398 hits
Saya memasak daging ungkep atau dipanggil Rendang Jawa ini setelah disyorkan oleh Ros pengasuh Ammar Sebelum ini saya hanya membuat Ayam Ungkep di Memang sedap kerana selain bahannya simple ianya sangat cepat disediakan Ianya adalah sejenis...
Ada Anak Umur 2 3 Tahun Semak Tahap Kemahiran Ikut List Ini Baru Tahu Anak On Track Atau Tidak

Ada Anak Umur 2 3 Tahun Semak Tahap Kemahiran Ikut List Ini Baru Tahu Anak On Track Atau Tidak

papar berkaitan - pada 26/4/2021 - jumlah : 398 hits
Bila anak makin meningkat usianya sepatutnya lebih banyak yang perlu mereka kuasai terutama dalam perkembangan kemahiran motor dan juga perkembangan bahasa Mungkin ada sesetengah ibu bapa yang keliru tentang tahanp tahap perkembangan anak m...
Tiga Atau Empat

Tiga Atau Empat

papar berkaitan - pada 26/4/2021 - jumlah : 400 hits
Pening sudah Tedi memikirkan jawapannya namun masih juga tidak ketemu Apakah jawapan kawan kawan kepada permasalahan 2 orang watak di bawah ini Ada tiga batang kayu kah atau ada empat Cuba tolong jawab sikit Gambar kartun dua orang sedang m...
Pasangan Eur Usd Di Persimpangan Jalan Belian Atau Jualan

Pasangan Eur Usd Di Persimpangan Jalan Belian Atau Jualan

papar berkaitan - pada 28/4/2021 - jumlah : 190 hits
Pasangan EUR USD jatuh pada saat penulisan kerana DXY berjaya melantun Biasnya tetap menaik kerana pasangan ini diperdagangkan di atas garis aliran menaik Juga Indeks Dolar boleh turun bila bila masa lagi sekiranya data AS melaporkan angka ...
Pegawai Polis Tidak Boleh Bersara Atau Letak Jawatan Ketika Darurat

Pegawai Polis Tidak Boleh Bersara Atau Letak Jawatan Ketika Darurat

papar berkaitan - pada 28/4/2021 - jumlah : 367 hits
Pegawai Polis Tidak Boleh Bersara Atau Letak Jawatan Ketika Darurat Kumpulan peguam dalam parti baharu Dr Mahathir Mohamad Pejuang mengingatkan kerajaan bahawa Akta Polis tidak membenarkan pegawai polis bersara atau letak jawatan semasa dar...
Cara Duduk Tasyahud Akhir Shalat Witir Tiga Rakaat Iftirasy Atau Tawarruk

Cara Duduk Tasyahud Akhir Shalat Witir Tiga Rakaat Iftirasy Atau Tawarruk

papar berkaitan - pada 30/4/2021 - jumlah : 205 hits
Bagaimana cara duduk tasyahud akhir shalat witir tiga rakaat iftirasy ataukah tawarruk
Kayangan Atau Marhaen

Kayangan Atau Marhaen

papar berkaitan - pada 29/4/2021 - jumlah : 301 hits
Setakat ini banyak terpapar berita peniaga kecil yang di saman gara gara melanggar SOP Yang lagi pedih mereka berniaga untuk cukup cukup hidup bukan nak bermewah bukan nak ber gucci bagai Aku sebagai rakyat akur dengan perintah kerajaan dek...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Lindungi Peranti Galaxy Anda Dengan Samsung Care

Khutbah Jumat Jika Seorang Muslim Memperhatikan Shalat Asalnya Agama Dia Itu Baik

Adab Apabila Menghadiri Majlis Kenduri Kahwin

Menjadi Kesalahan Dan Teladan Buruk Jika Kerajaan Tidak Akur Dekree Ydpa

Bicara Profesional Pengarah Pendidikan Negeri Johor Bersama Pengetua Sekolah Negeri Johor 2024

Beyond The Pew The Bridal Heart Guides Your Daily Walk With Christ