Perkara Perkara Ini Perlu Dielakkan Jika Sedang Berusaha Untuk Hamil Salah Satunya Produk Ada Bpa


Masalah ketidaksuburan boleh berlaku kepada sesiapa sahaja. Ada yang menunggu bertahun-tahun lamanya, namun belum dikurniakan cahaya mata. Walau bagaimanapun, terdapat beberapa perkara yang perlu dielakkan jika anda dan suami sedang merancang untuk hamil.
Merokok dan menghidu asap rokok Anda mungkin tidak merokok tetapi berkemungkinan besar, perokok sekunder apabila sering terdedah kepada asap rokok yang dihisap oleh orang lain. Menurut kajian, kekerapan pendedahan diri kepada asap rokok mampu menjejaskan kesihatan dan kesuburan wanita.
Menurut penelitian pakar, suami yang merokok didapati memiliki bilangan sperma yang kurang, kelajuannya yang rendah dan lebih cenderung untuk mengalami masalah abnormaliti.
Obes Masalah obesiti boleh meningkatkan risiko ketidaksuburan. Hal ini kerana ia mungkin boleh menjadi punca kepada kitaran haid yang tidak teratur. Malah, jika anda berjaya hamil, ia boleh menyebabkan komplikasi kehamilan seperti diabetes dan praeklampsia.
Untuk mengatasi masalah ini, anda digalakkan untuk melakukan senaman secara konsisten dan pada masa yang sama dinasihatkan untuk mengelakkan diri daripada mengamalkan diet yang ekstrem.
Aktiviti harian yang aktif dan pemakanan yang sihat boleh membantu anda untuk lebih sihat dan sekaligus mempercepatkan kehamilan.
Terlalu kurus Selain tubuh yang obes, tubuh yang terlalu kurus pun boleh memberi kesan negatif kepada tahap kesuburan wanita. Oleh itu, cuba capai BMI ideal melalui pemakanan yang seimbang dan berkhasiat.
Penggunaan barangan plastik ada BPA BPA atau bisphenol merupakan bahan kimia yang sering dijumpai dalam barangan plastik seperti botol minuman, bekas makanan dan bahagian tertentu pada tin aluminium.
Sesetengah kajian mendapati bahawa pendedahan kepada BPA mampu menjejaskan kesuburan wanita dengan menurunkan bilangan telur yang terhasil dan pada masa yang sama juga boleh merendahkan bilangan sperma pada lelaki.
Jadi, bertukarlah kepada barangan yang bebas BPA memandangkan ia semakin banyak dijual di pasaran.
Abaikan kesihatan oral
Penjagaan mulut sama penting dengan bahagian tubuh yang lain. Sekiranya selama ini anda kurang mengambil berat dan memberi perhatian sepenuhnya kepada kesihatan mulut, apa kata buat temu janji segera dengan doktor gigi. Hal ini kerana pengabaian kesihatan oral seperti kerosakan gigi dan masalah gusi boleh menjejaskan sperma lelaki dan menurunkan kadar kesuburan wanita.
Makanan rapu Makanan rapu yang padat dengan lemak trans dikaitkan dengan masalah konsentrasi sperma. Ia boleh jadi rendah dan kurang berkualiti. Untuk itu, kurangkan dan seelok-eloknya kurangan pengambilan makanan sebegini terutamanya dalam fasa anda yang sedang berusaha untuk hamil.
Tekanan Jika berasa tertekan dengan sesuatu perkara, cuba dapatkan bantuan dan sokongan. Elakkan diri daripada memendam perasaan. Tekanan bukan sahaja tidak baik untuk tahap kesihatan secara keseluruhan, malah ia juga boleh mengganggu tahap kesuburan diri anda dan suami juga.
The post Perkara-perkara Ini Perlu Dielakkan Jika Sedang Berusaha Untuk Hamil. Salah Satunya Produk Ada BPA appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://majalahpama.my/perkara-perkara-ini-perlu-dielakkan-jika-sedang-berusaha-untuk-hamil-salah-satunya-produk-ada-bpa/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Banyak Cara Boleh Praktik Untuk Mudahkan Proses Bersalin Salah Satunya Gunakan Minyak Kelapa Dara

Banyak Cara Boleh Praktik Untuk Mudahkan Proses Bersalin Salah Satunya Gunakan Minyak Kelapa Dara

papar berkaitan - pada 2/11/2018 - jumlah : 322 hits
Terdapat bermacam macam petua alami yang digunapakai oleh kebanyakan ibu hamil terdahulu dalam membantu diri melancarkan proses kelahiran Bagi anda yang sedang menunggu hari untuk bersalin bolehlah amalkannya Kebanyakan petua ini memang dia...
Para Pengusaha Bus Wisata Curhat Ke Kementerian Perhubungan Ini Salah Satunya

Para Pengusaha Bus Wisata Curhat Ke Kementerian Perhubungan Ini Salah Satunya

papar berkaitan - pada 25/10/2018 - jumlah : 191 hits
Perkumpulan Transportasi Wisata Indonesia menyampaikan permintaan kepada Kementerian Perhubungan agar secara bisnis perusahaan bus khusus pariwisata ini lebih baik Apa saja itu
Soal Politikus Genderuwo Timses Jokowi Bilang Mungkin Salah Satunya Prabowo

Soal Politikus Genderuwo Timses Jokowi Bilang Mungkin Salah Satunya Prabowo

papar berkaitan - pada 10/11/2018 - jumlah : 196 hits
Menurutnya Jokowi hanya ingin mengingatkan politik harus dijalani dengan tenang dan gembira Bukannya politik yang menakut nakuti dan berbentuk propaganda
Doc New Adalah Salah Satu Pintasan Baru Daripada Google Untuk Memudahkan Kerja Anda

Doc New Adalah Salah Satu Pintasan Baru Daripada Google Untuk Memudahkan Kerja Anda

papar berkaitan - pada 28/10/2018 - jumlah : 252 hits
Buat mereka yang sering menggunakan internet untuk membuat buat kerja pejabat Google Docs adalah salah satu cara untuk anda membuat kerja kerja tersebut tanpa memerlukan perisian yang khusus justeru memudahkan anda untuk bekerja dari mana m...
Salah Teknik Sukar Dapat Kepercayaan

Salah Teknik Sukar Dapat Kepercayaan

papar berkaitan - pada 30/10/2018 - jumlah : 196 hits
Salah Teknik Sukar Dapat Kepercayaan Dalam industri training pendidikan pelajar pelajar di sekolah KEPERCAYAAN adalah satu perkara yang AMAT PENTING Satu aset paling besar yang ada pada seorang penceramah trainer coach
Puan Sebut Keberhasilan Asian Games 2018 Salah Satu Bukti Revolusi Mental

Puan Sebut Keberhasilan Asian Games 2018 Salah Satu Bukti Revolusi Mental

papar berkaitan - pada 27/10/2018 - jumlah : 213 hits
Menurut Puan ketika Asian Games 2018 bangsa Indonesia sudah mulai melihat bagaimana gerakan antre itu dilakukan bagaimana budaya antre bagaimana budaya membuang sampah bagaimana kemudian rasa nasionalisme dilakukan di saat mendukung atlet a...
Jika Umno Diharamkan Bukan Ros Salah Kita Juga Zahid Hamidi

Jika Umno Diharamkan Bukan Ros Salah Kita Juga Zahid Hamidi

papar berkaitan - pada 29/10/2018 - jumlah : 279 hits
JANDA BAIK Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi tidak menolak kemungkinan Umno bakal diharamkan di negara ini Namun katanya perkara itu bukan kerana Jabatan Pendaftaran Pertubuhan semata mata sebaliknya disebabkan juga oleh ahli U...
Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Tak Sekolah

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Tolak Autopsi Keluarga Bawa Jenazah Anggota Polres Manado Bunuh Diri Ke Sulut



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3


Bila Pak Arab Main Heli

Do You Know About Bakul Sia

Le Costil House Renovation By Anatomies D Architecture In Normandy France

Melawat Abang Di Asrama

Tular Gambar Di Atas Pelamin Berpegang Tangan Suami Irma Hasmie Dah Berkahwin Dengan Wanita Lain

When Will Govt Stop Abusing Cma Abolish Sedition Act Chegubard S Lawyer