Perjuangan Reformasi Beri Impak Lebih Besar Di Bawah Grm








Perjuangan Reformasi selama 22 tahun akan mendapat impak yang lebih hebat selepas ini di bawah Gabungan Reformis Malaysia (GRM), yang menghimpunkan 10 pertubuhan memperjuangkan pembaharuan total di tanah air.

Bagi Presiden Aktivis Rakyat Malaysia (ARM), Khairul Anuar Othman, penubuhan GRM akan melipatgandakan gerak kerja perjuangan Reformasi, termasuk pembelaan kebajikan ke atas para pejuang.

"Saya berterima kasih dengan GRM kerana menggabungkan semua reformis dalam satu gabungan. Bagi ARM kita telah mengumpulkan aktivis di seluruh negara, ahli korporat serta pimpinan parti, terutama dari Pakatan Harapan (PH) untuk kita satukan dalam tindakan berikutnya.

"Kita akan gerakkan dari negeri ke negeri. Reformis berada di seluruh Malaysia. Mereka akan memberi impak yang cukup besar. Hubungan antara mereka itu akan kita satukan. Tiada lagi kabilah atau puak.

"Gabungan ini ada pelan tindakan dan reformis akan dapat dibela nasib serta kebajikan mereka," katanya dalam forum anjuran GRM baru-baru ini.

Menurut Khairul, sebagai pengasas NGO ARM, beliau mempunyai pengalaman melihat pejuang-pejuang Reformasi ditindas, dibuang kerja dan tidak mempunyai pekerjaan tetap akibat memperjuangkan pembaharuan.

ARM katanya, bertindak membela kebajikan mereka, mengumpulkan para pejuang dan merancang strategi bergerak dalam apa jua keadaan termasuk ketika pandemik Covid 19 dan perlaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan baru-baru ini.

"Saya bermula bersama reformis ini ketika mereka susah. Saya berkunjung dari rumah ke rumah. Dalam perjuangan ada yang dibuang, diberhentikan kerja, ada yang tidak bekerja. Tetapi bagi kami di ARM, ada peranan dan tanggungjawab terutama membantu mereka, termasuk dalam situasi Covid 19 baru-baru ini," katanya lagi.

Sebagai orang lama dalam Reformasi, Khairul berharap ikon reformasi Datuk Seri Anwar Ibrahim akan diangkat sebagai Perdana Menteri ke 9 dan mentadbir Malaysia dengan penuh kesaksamaan sebagaimana diperjuangkan beliau sejak dua dekad lalu.

Katanya, hanya setelah Anwar diangkat sebagai PM barulah reformis akan berpuas hati dengan perjuangan dan jerih payah selama ini.

"Bagi rakyat yang cintakan kedamaian, sebuah negara maju, makmur dan berkebajikan, saya mengatakan kemelut politik di bawah kerajaan pengkhianat ini harus dikembalikan mandat itu semua kepada PH agar negara kembali stabil.

"Saya percaya sekiranya Anwar diangkat sebagai PM, inshaAllah negara kita lebih makmur maju dan sejahtera. Namun begitu kita sebagai reformis mestilah bersatu hati untuk bekerjasama dan tidak berkhianat antara satu sama lain.

"Kena ingat perjuangan 22 tahun itu tidak mudah, derita dan air mata. Ada antara kami yang telah pergi buat selamanya, ada yang sakit dan sebagainya. Saya percaya semangat ini ada dalam kalangan reformis dan aktivis untuk memastikan kerajaan dan mandat rakyat dikembalikan," katanya.

Forum GRM boleh disaksikan melalui Facebook live di page Gabungan Reformis Malaysia atau page Mustapa Mansor.






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/09/perjuangan-reformasi-beri-impak-lebih.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Icw Ungkap Dana Pemerintah Rp 90 45 M Ke Influencer Bpk Sebut Lebih Besar Lagi

Icw Ungkap Dana Pemerintah Rp 90 45 M Ke Influencer Bpk Sebut Lebih Besar Lagi

papar berkaitan - pada 23/8/2020 - jumlah : 179 hits
Indonesian Corruption Watch baru baru ini mengungkap temuan soal dana pemerintah ke influencer yang mencapai Rp 90 45 miliar pada 2014 2018 Badan Pemeriksa Keuangan ikut buka suara mengenai masalah itu Anggota BPK Achsanul Qosasi mengungkap...
Prk Slim Bn Dijangka Menang Besar Calon Pejuang Lebih Terampil

Prk Slim Bn Dijangka Menang Besar Calon Pejuang Lebih Terampil

papar berkaitan - pada 28/8/2020 - jumlah : 371 hits
Ringkasan EksekutifPOLA PENGUNDIAN PILIHAN RAYA KECIL N58 nbsp SLIMILHAM CENTREJumaat 28 Ogos 2020BN DIJANGKA MENANG BESAR CALON PEJUANG LEBIH TERAMPILLatar Belakang nbsp PRK nbsp N58 nbsp SlimPilihan Raya Kecil N58 nbsp Slim nbsp di dalam ...
Impak Thomas Muller Bawa Bayern Munich Ke Satu Tahap Lebih Tinggi

Impak Thomas Muller Bawa Bayern Munich Ke Satu Tahap Lebih Tinggi

papar berkaitan - pada 23/8/2020 - jumlah : 333 hits
Impak yang diberikan oleh pemain Bayern Munich Thomas Muller jelas sekali memberikan kesan begitu positif kepada kelab itu Malah tidak keterlaluan untuk mengatakan yang Muller telah membawa kelabnya ke satu tahap yang lebih tinggi pada musi...
Majoriti Lebih 10 000 Undi Mahathir Malu Besar Di Prk Slim

Majoriti Lebih 10 000 Undi Mahathir Malu Besar Di Prk Slim

papar berkaitan - pada 29/8/2020 - jumlah : 704 hits
Mohd Zaidi Aziz calon BN menang besar di PRK Slim Mohd Zaidi dapat 13 060 undi calon Mahathir dapat 2 115 undi dan calon bebas dapat 276 undi Majoriti sebanyak 10 945 undi Kemenangan calon BN dengan majoriti besar ini memalukan Mahathir dan...
Ant Man 3 Akan Lebih Besar Dari Dua Filem Pertama

Ant Man 3 Akan Lebih Besar Dari Dua Filem Pertama

papar berkaitan - pada 2/9/2020 - jumlah : 238 hits
Dalam temubual terbaru bersama SiriusXM pengarah Peyton Reed akhirnya mendedahkan perkembangan terbaru filem MCU akan datang Ant Man 3 Walaupun dua tidak dapat berkongsi rahsia pra produksi utama mengenai projek ini Reed masih mendedahkan s...
Isu Pencerobohan Tanah Raub Ngo Ugut Akan Adakan Himpunan Lebih Besar

Isu Pencerobohan Tanah Raub Ngo Ugut Akan Adakan Himpunan Lebih Besar

papar berkaitan - pada 4/9/2020 - jumlah : 240 hits
RAUB Beberapa pertubuhan bukan kerajaan memberi amaran akan mengadakan himpunan besar besaran di kawasan pekebun haram sekiranya golongan itu dibela Wakil Gabungan Pertubuhan Pertubuhan Melayu Islam Seluruh Raub Fadzli Mohamad Kamal berkata...
Keris Lebih 500 Tahun Masih Berbau Harum

Keris Lebih 500 Tahun Masih Berbau Harum

papar berkaitan - pada 19/8/2020 - jumlah : 348 hits
JITRA Sebilah keris dipercayai berusia lebih 500 tahun dari Indonesia masih mengeluarkan bau harum dan aromanya semakin kuat jika dicuci dan direndam dalam air kelapa Pemiliknya Izhar Johari 45 berkata antara keunikan lain keris tersebut ad...
Umno Jangan Cakap Besar Belum Tentu Pru15 Umno Menang

Umno Jangan Cakap Besar Belum Tentu Pru15 Umno Menang

papar berkaitan - pada 31/8/2020 - jumlah : 263 hits
Sejak akhir akhir ini pihak Muafakat Nasional khususnya Umno begitu beriya iya mendesak supaya diadakan segera PRU15 Desakan ini sebenarnya tidak lain dan tidak bukan adalah kerana Umno begitu tamakkan kuasa mutlak kerana sekarang ini Umno ...
Anwar Dan Lim Guan Eng Mungkin Lebih Bernasib Baik Jika Tun Masih Pm

Anwar Dan Lim Guan Eng Mungkin Lebih Bernasib Baik Jika Tun Masih Pm

papar berkaitan - pada 19/8/2020 - jumlah : 304 hits
Kedua dua mereka sedang menghadapi isu yang bersabit di Mahkamah Semasa Tun naik menjadi PM beberapa pemimpin umno jadi geng mahkamah Terima kasih Tun Selayaknya PEJUANG jadi satu nya parti Melayu yang bermaruah
Falling Trees Reveal Nation S Rotting Roots

Apa Nasib Veteran Tentera Malaysia

Why The Us Can T Win The Trade War With China And Shouldn T Try

Mudahnya Jadi Cikgu Sekolah

Hukum Baca Quran Dan Berzikir Tanpa Wuduk

Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

More Than Genetics How Life Experiences Shape Our Health

Khai Bahar Bawa Hatiku Bersama Kamu Chord



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


Gulai Udang Nenas

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Harris Alif Dari Idola Kecil Ke Selebriti Serba Boleh

Kerajaan Pahang Sumbang Rm8 000 Kepada Keluarga Allahyarham Konstabel Muhamad Syafiq

Road And Track A Lithe Bmw R80 Restomod By 46works

Mitarashi Dango