Perjalanan Dari Fort William Ke Manchester Day 9




Assalamualaikum, saya ingin menyambung catatan percutian saya ke UK dan Scotland. Kali ini adalah sambungan perjalanan dari Scotland ke Manchester. Boleh klik di SINI untuk entri sebelum ini. 
Bangun pagi pagi, saya menyediakan nasi goreng kampung dengan ikan bilis goreng sebagai sarapan pagi. Saya juga menyediakan cekodok pisang untuk bekal dalam perjalanan. Pisang yang dibeli di pasaraya Aldi sehari sebelumnya. 

Bertolak dari Cuaraidh Cottage pada pukul 8.45 pagi. Sayang dan rasa tak puas berada di cottage ini. Tak puas nak lepak lepak di siang hari melihat persekitarannya. 
Maklumlah pagi pagi dah keluar dan malam baru balik. Jadi sebelum bertolak, kami bergambar sebagai kenang kenangan di hadapan rumah yang cantik ini. 

Ingat nak cari the ship wreck tapi tak jumpa. The Corpach shipwreck yang terletak di tepi pantai antara kampung di Corpach dan Caol. Hanya 5 minit sahaja dari bandar Fort William. Tak ada rezeki, terpaksa lah kami meneruskan perjalanan. 
Terus ke Firkin Point Loch Lomond, tempat piknik dan camping. Sangat cantik dengan  tasik dan gunung di sekelilingnya. Air nya sangat jernih, geram jer nak menyelam kaki di dalam air yang pastinya sejuk macam air ais.  Selepas puas berposing posing di sini, kami meneruskan perjalanan ke Manchester. 



Di dalam perjalanan, kami singgah di hentian rehat di Abington untuk ke bilik air. Anak anak kemudian ternampak kedai yang menjual nasi dan pasta. 
Memang sangat sedap nasi dan pasta ini. Dengan pelbagai kentang dan sayuran di dalamnya menjadikan hidangan ini lengkap dan sangat mengenyangkan. 

Kami sampai di Manchester pukul 5 petang. Kedai tutup pukul 5.30 petnag pada hari Ahad. Jadi kami hanya terus ke Boilin House Quay Apartment di mana kami akan menginap sepanjang di Manchester. 
Selepas bersiap siap kami terus ke restoran Arab untuk makan nasi Arab. Juita menunggu di sana kerana dia akan bermalam di rumah kawannya. Restoran ini terletak dekat dengan rumah sewa Juita sebelum ini. 

Nasi mandy di sini portionnya sangat besar. Memang tak habis atau makan sehingga kekenyangan. Untuk orang Malaysia disediakan minuman percuma. Waah special orang Malaysia nih. Hahaha. 



Selepas makan, kami terus balik ke apartment untuk berehat setelah kepenatan dengan perjalanan yang sangat jauh dari Fort Willian ke Manchester. OK sehingga kita bertemu lagi sambungannya di catatan akan datang.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.aziekitchen.com/2022/07/ke-manchester-day-9.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bayi 6 Bulan Boleh Makan Apa Momies Perlu Ketahui 4 Day Wait Rules

Bayi 6 Bulan Boleh Makan Apa Momies Perlu Ketahui 4 Day Wait Rules

papar berkaitan - pada 14/7/2022 - jumlah : 155 hits
Siapa kat sini teruja bila anak dah nak masuk 6 bulan selain Mimin hahaha aku rasa rata rata ibu anak satu biasanya akan teruja dan akan mengkaji awal sebulan sebelum anak masuk 6 bulan Persoalan masa tu Nak bagi bubur kosong atau puree dul...
Taeil Kun Yangyang Nct Bakal Lancar Lagu Rain Day

Taeil Kun Yangyang Nct Bakal Lancar Lagu Rain Day

papar berkaitan - pada 14/7/2022 - jumlah : 156 hits
Ahli ahli NCT iaitu Taeil Kun dan Yang yang kini berkolaborasi untuk lagu terbaru Rain Day dan bakal dilancarkan tidak lama lagi ARTIKEL BERKAITAN Rain Day merupakan lagu ketiga hasil terbitan SM STATION NCT LAB dan boleh dimuat turun melal...
Maybe One Day The State Will Ban Comedy

Maybe One Day The State Will Ban Comedy

papar berkaitan - pada 14/7/2022 - jumlah : 129 hits
Saya juga mengharapkan pihak berwajib menyelidik adakah kejadian ini dirancang oleh pihak tertentu yang dengan sengaja ingin memburukkan imej agama Islam Penang mufti Wan Salim Wan Mohd NoorAs reported in the press Kavin Jay a collaborator ...
Trip Ke Jepun Osaka Day 4

Trip Ke Jepun Osaka Day 4

papar berkaitan - pada 12/7/2022 - jumlah : 254 hits
Kisah percutian ke Jepun ni boleh kira cerita paling lama nak habiskan untuk masuk blog Balik dari Jepun macam macam terjadi maka tertangguh lama nak sambung Ini pun sebab banyak trip tertunggak tak sempat nak update so aku gagahkan juga ha...
Lokman To Have His Day In Court Judge Refuses To Recuse Himself

Lokman To Have His Day In Court Judge Refuses To Recuse Himself

papar berkaitan - pada 9/7/2022 - jumlah : 144 hits
Former Umno Supreme Council member Lokman Noor Adam is claiming trial for allegedly showing disrespect to the court during Ahmad Zahid Hamidi s corruption trial Judge Collin Lawrence Sequerah fixed the hearing for Aug 3 Earlier Sequerah dis...
Drugged 3 Year Old Boy Finally Discharged After 8 Day Stay In Hospital

Drugged 3 Year Old Boy Finally Discharged After 8 Day Stay In Hospital

papar berkaitan - pada 5/7/2022 - jumlah : 227 hits
The child s mother is seen entering the Raja Perempuan Zainab II Hospital on Jun 22 2022 NSTP NIK ABDULLAH NIK OMARKOTA BARU The 3 year old boy hospitalised after being overdosed on drugs last month has returned home His mother said they re...
Family Day 2022 Pacak 3 Khemah Unta Di Gopeng Riverside

Family Day 2022 Pacak 3 Khemah Unta Di Gopeng Riverside

papar berkaitan - pada 5/7/2022 - jumlah : 506 hits
assalamualaikum salam sejahtera petang Selasa seharian hari ni Melaka bercuaca mendung saje hujan renyai di pagi hari nyaman suasana tidak berpeluh meskipun berkali kali turun naik tangga di kala ada masa ni nak up satu entri throwback kisa...
Honoring Lou Gehrig Day With The Chicago Cubs

Honoring Lou Gehrig Day With The Chicago Cubs

papar berkaitan - pada 20/7/2022 - jumlah : 191 hits
A Major League Baseball game s ceremonial first pitch is a time honored tradition that marks the start of the game This year Google Team Gleason and MLB are teaming up for an inclusive first pitch on Lou Gehrig Day Tonight before the Chicag...
Maximize Your Time At Work A Day In The Life Of A Galaxy S22 User

Maximize Your Time At Work A Day In The Life Of A Galaxy S22 User

papar berkaitan - pada 20/7/2022 - jumlah : 253 hits
The Galaxy S22 series has received rave reviews from Galaxy fans for its cutting edge features that have set the standard for phones when it comes to getting work done From the moment you wake up to the moment you clock out how can you use ...
Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald

Filem Ngesot

Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Makan Makan Santai Dengan Kawan Office

Sultan Pahang Mohon Mendoakan Tengku Hassanal Segera Mendirikan Rumah Tangga

Mahalini Dah Peluk Islam

Ibu Meraung Luluh Hati Lihat Kaki Anak Putus Akibat Kemalangan Motorsikal Depan Sekolah

Fiersa Besari April Chord



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Amd Ryzen 7 5800u Processor Gaming Yang Menyaru

Anak Bongsu Darjah 1

Bolehkah Berangkat Umrah Tetapi Ke Madinah Terlebih Dahulu

Fuel Your Competitive Spirit Wallet Bet On Esports Games

Saksi Dengar Dentuman Kemudian Pokok Hempap Kenderaan

Mayat Wanita Dalam Tangki Air Kuarters Universiti