Perhimpunan Pejuang Negara Amanat Tun Hamid


31/12/2019


APABILA Jepun menyerah kalah dalam Perang Dunia Kedua dan sebelum British kembali semula ke Semenanjung Tanah Melayu, Pasukan Bintang Tiga telah bermaharajalela, membunuh dan menyiksa orang Melayu yang mereka tuduh bersubahat dengan Britisih.

Kumpulan itu adalah nukleus yang kemudiannya menjadi Parti Kominis Malaya (PKM). Tujuan PKM adalah untuk menjadikan Malaya sebuah negara kominis ala-China. Tidak siapa pun boleh menafikan bahawa dengan tertubuhnya negara kominis Malaya, kedudukan Raja-Raja Melayu, agama Islam, hak keistimewawaan orang Melayu dan bahasa Melayu akan terhapus. Mereka bukan berjuang untuk memerdekakan tanah air Mereka. Mereka bukan warganegara negara ini. “Negara ibunda” mereka adalah negara China.

Apabila British kembali, ada beberapa orang pemimpin parti-parti kiri Melayu yang lari masuk ke hutan untuk menyertai PKM. Mereka berbuat demikian semata-mata untuk menyelamatkan diri daripda ditangkap oleh British, bukan untuk menuntut kemerdekaan tanah air mereka. Mereka diperalatkan Chin Peng dan PKM untuk mendapat sokongan orang Melayu. Nasib baiklah orang Melayu tidak terpengaruh dengan mereka.

Pada masa itulah anak-anak Melayu, selepas tamat sekolah Melayu, dengang semangat yang berkobar-kobar tanpa memikirkan keselamatan diri, mula menyahut seruan negara, meninggalkan kampung halaman untuk menyertai pasukan bersenjata seperti Askar Melayu, Polis Di Raja Malaysia, Security Corps (SC) dan lain-lain. Tujuan mereka adalah untuk berperang dan menghapuskan perjuangan PKM itu.

Selepas itu, anak-anak Melayu yang berpelajaran seperti tuan-tuan menyertai pasukan-pasukan bersenjata negara dengan tujuan yang sama. Tuan-tuan menyertai PDRM. Bersama-sama tuan-tuan, terdapat sebilangan anak-anak muda Cina, India dan lain-lain yang turut sama menyertai PDRM untuk menjaga ketenteraman negara, termasuk daripada ancaman anggota-anggota PKM.

Banyak di antara pejuang-pejuang ini terkorban dalam perjuangan dan semasa menjalankan tugas mereka, bersama-sama orang awam.

Walau bagaimana pun, dengan kegigihan mereka semua, dengan kesungguhan pemerintah dan sokongan rakyat, khususnya orang Melayu, perjuangan PKM dapat dikalahkan. Penyokong-penyokong PKM dan orang-orang yang bersimpati dengannya diam seketika.

Tetapi, apabila keputusan PRU 14 memihak kepada mereka dan tertubuhnya kerajaan baru yang memberi ruang kepada mereka untuk bergerak, mereka dengan angkuh bangun semula untuk melanjutkan perjuangan mereka itu. Mereka cuba mengabui mata rakyat dengan menunjolkan pemimpin-pemimpin PKM itu sebagai pejuang kemerdekaan. Itu adalah satu pembohongan yang amat nyata.

Orang Melayu, khususnya, dan rakyat Malaysia yang cintakan negara ini, anmnya, hendaklah waspada akan kebangkitan semula kumpulan ini. Ancaman ini adalah lebih merbahaya daripada ancaman ICERD. Bukan sahaja orang Melayu/Islam, malah semua rakyat Malaysia yang tidak mahu berada di bawah pemerintahan ala-kominis China, hendaklah bersatu menentang agenda kumpulan ini berhabis-habisan.

Akhir sekali, saya ingin memperingatkan tuan-tuan dan puan-puan, terutama sekali orang Melayu, apa yang dikatakan oleh Arnold J Toynbee, seorang ahli sejarah British, katanya:

“A truly significant mark that the British Empire can leave in Malaya when she withdraws is the transformation of this country into the nineteenth province of China.”

“Tanda yang sangat ketara yang Empayar British boleh tinggalkan di Malaya apabila ia meninggalkannya ialah transformasi negara ini kepada wilayah ke sembilan belas negara China.”

Mahukah kita perkara seperti itu berlaku?

Sekian. Terima kasih.

[email protected]
http://www.tunabdulhamid.my
https://tunabdulhamid.me



Penafian: Artikel ini adalah pandangan penulis. Ia tidak mewakili pendirian rasmi Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), mahupun Ismaweb.net.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2019/12/perhimpunan-pejuang-negara-amanat-tun.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tun M Hadi Awang Perlu Cermin Diri Sebelum Masuk Campur Urusan Negara Lain Mic

Tun M Hadi Awang Perlu Cermin Diri Sebelum Masuk Campur Urusan Negara Lain Mic

papar berkaitan - pada 30/12/2019 - jumlah : 307 hits
Yang Dipertua Dewan Negara Tan Sri S A Vikneswaran bercakap kepada media selepas melawat anggota bomba Muhammad Adib Mohd Kassim yang kritikal terlibat insiden di sekitar Kuil Sri Maha Mariamman di Subang Jaya Medical Centre Subang Selangor...
Negara Luar Kurang Kerjasama Tangkap Jho Low Hamid

Negara Luar Kurang Kerjasama Tangkap Jho Low Hamid

papar berkaitan - pada 24/12/2019 - jumlah : 302 hits
Polis Malaysia telah berusaha sedaya upaya untuk membawa pulang penjenayah yang terlibat dalam kes penyelewengan 1MDB Bagaimanapun menurut Ketua Polis Negara Abdul Hamid Bador pihak berkuasa negara negara terbabit enggan bekerjasama dengan ...
Tun M Berhentilah Bergaduh Dengan Negara Negara Besar

Tun M Berhentilah Bergaduh Dengan Negara Negara Besar

papar berkaitan - pada 23/12/2019 - jumlah : 180 hits
Tidak dinafikan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad adalah pemimpin yang banyak pengalaman Tetapi dalam masa sama beliau juga terkenal dengan sikap suka bergaduh dengan kuasa kuasa besar dunia Semasa pemerintahan awal beliau sebagai Per...
Optimalkan Pemanfaatan Properti Negara Kemenkeu Jajaki Gandeng Oyo Dan Red Doorz

Optimalkan Pemanfaatan Properti Negara Kemenkeu Jajaki Gandeng Oyo Dan Red Doorz

papar berkaitan - pada 18/12/2019 - jumlah : 102 hits
Direktur Jenderal Kekayaan Negara Kementerian Keuangan Isa Rachmatarwata mengatakan Lembaga Manajemen Aset Negara sedang melakukan penjajakan kerjasama dengan OYO dan Red Doorz Hal ini merupakan salah satu langkah penerapan teknologi dalam ...
Kemenkeu Serahkan 88 Aset Negara Untuk Dikelola Lman

Kemenkeu Serahkan 88 Aset Negara Untuk Dikelola Lman

papar berkaitan - pada 18/12/2019 - jumlah : 109 hits
Direktorat Jenderal Kekayaan Negara melakukan serah terima 88 aset kepada Lembaga Manajemen Aset Negara Dengan adanya serah terima 88 aset Ditjen Kekayaan Negara menunjukkan bentuk kepercayaan kepada LMAN dalam meningkatkan nilai tambah ata...
Peguam Negara Pun Dipecat Serta Merta

Peguam Negara Pun Dipecat Serta Merta

papar berkaitan - pada 18/12/2019 - jumlah : 386 hits
Pada tahun 2015 mantan PEGUAM NEGARA Tan Sri Gani Patail yang menyiasat kes rasuah dan seleweng 1MDB dan Perdana Menteri dipecat serta merta diarah kosongkan pejabat tanpa ambil apa dokumen dan pejabatnya dikawal ketat oleh anggota keselama...
Konvo Dengan Pointer 3 98 Gadis Sebak Dapat Tawaran Belajar Luar Negara

Konvo Dengan Pointer 3 98 Gadis Sebak Dapat Tawaran Belajar Luar Negara

papar berkaitan - pada 19/12/2019 - jumlah : 248 hits
Sejak kebelakangan ini ramai pengguna media sosial Twitter berkongsi kejayaan mereka tahun ini setelah nbsp memperoleh segulung ijazah sempena majlis konvokesyen Tidak terkecuali dengan seorang gadis yang turut mengambil kesempatan untuk be...
Peringati Migrant Day 2019 Menaker Minta Pekerja Migran Jadi Duta Bela Negara

Peringati Migrant Day 2019 Menaker Minta Pekerja Migran Jadi Duta Bela Negara

papar berkaitan - pada 19/12/2019 - jumlah : 206 hits
Pada peringatan Migrant Day tahun 2019 ini Kemaenker mengusung tema Pekerja migran Indonesia sebagai Duta Bela Negara Tak heran kegiatan ini turut mengundang Kementerian Pertahanan Acara Migrant Day 2019 yang diselenggarakan di GOR Vira Yud...
Jadi Duta Bela Negara Pekerja Migran Indonesia Diminta Tingkatkan Kompetensi

Jadi Duta Bela Negara Pekerja Migran Indonesia Diminta Tingkatkan Kompetensi

papar berkaitan - pada 19/12/2019 - jumlah : 138 hits
Tema yang diusung pada tahun ini adalah Pekerja Migran Indonesia sebagai Duta Bela Negara
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Perasaan Bila Orang Namakan Kucing Mereka Dgn Nama Anda

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin

Kkb Polls Boycotting The Ballot Box Unproductive Says Yeoh



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Belajar Menerima Keluarga Pasangan Anda

Plaza Premium Group Expands Flight Club Dining Brand At Kuala Lumpur International Airport Terminal 1

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden

Siapa Nak Tahu Asal Usul Selfie

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Kes Denggi Meningkat