Perhimpunan Agung Umno Tanpa Utusan Melayu




Tiada berita tentang Utusan, tiada Utusan di Perhimpunan Agung UMNO. Kehilangan warta perjuangan Tanah Air lenyap di dasar Kuasa Politik.
Buat pertama kali, Pehimpunan Agung UMNO, Utusan Melayu tidak dapat bersama dengan perjuangan Bangsa, agak janggal dan kekosongan perjuangan ini tanpa sahabat yang bersama.
Tinta yang hilang kerana Kuasa sudah terlepas dari tangan, walau apa sahaja alasan mengakibatkan Utusan Melayu terkubur, punca utamanya adalah Kerajaan sudah bertukar tangan.
Pemimpin Melayu Pakatan Harapan bukan lagi Melayu Merdeka, mereka adalah golongan Melayu Baru yang mengikut telunjuk dan acuan Bangsa Malaysia Baru. Acuan Melayu mereka sudah dicampur aduk dengan Bangsa DAP bersama PKR serta Amanah yang membenci kepada perjuangan bangsa, mereka selesa dengan Malaysian Malaysia.
Insiden LTTE hilang begitu sahaja, tidak pernah ada rakyat Malaysia yang boleh dijamin dibawah Sosma, namun dengan kuasa DAP, wakil Rakyat yang menjejaskan Keselamatan Negara dibebaskan begitu sahaja.
Isu terbaru, Tatoo Separuh bogel, sponsor oleh Kementerian Pelancungan Malaysia, menggunakan Duit Rakyat, tidak dibawa bincang didalam akhbar perdana walaupun Negara kita punyai budaya ketimuran.
Komunis Malaya yang diwartakan sebagai Organisasi Haram, belum pun mahkamah melepaskan pewartaan itu, sekarang abu Chen Peng dibawa dengan bangga serta Majlis meraikan bebas dilakukan.
Antara isu yang menjadi wadah perjuangan Negara satu ketika dahulu hilang di angin lalu, rakyat kebanyakkan tidak lagi dihidangkan dengan pojok-pojok Awang Selamat, tiada lagi kolum kritis kepada Pemimpin, tidak kira siapa, pemimpin UMNO juga tidak lari dari dikritis oleh Utusan.
Tajam mata pedang sudah tidak wujud lagi, akhbar lain tidak berani menulis dengan kritis seperti Utusan, akhbar lain berharap Pakatan Harapan akan membantu mereka didalam perniagaan, itu sebab mereka ibarat di ikat mulut walaupun isu melibatkan sosial ataupun Keselamatan Negara.
Berita Harian dan News Strait Times, mereka mengharapkan ehsan dari Kerajaan untuk meneruskan kehidupan. Walaupun sehingga hari ini Kerajaan PH tidak membantu dari segi perniagaan, kumpulan akhbar ini masih menunggu ehsan yang tidak kunjung tiba.
Bagai menanti masa hukuman gantung, takut menulis dan terus menunggu, pekerja sudah di Berhenti secara Paksa, apa lagi tinggal?
Hanya Sinar Harian dilihat berani menulis dan membawa berita secara adil Kerajaan dan Pembangkang, mungkin mereka hidup tanpa ehsan Kerajaan, lidah mereka lebih bebas berkata yang benar, walaupun ada tekanan dari Kerajaan, mereka punya jatidiri.
Rakyat Malaysia bergantung dengan Malaysia Gazzete, Malaysiakini, Malaysia Today, dan portal-portal lain untuk mendapat artikel yang berkualiti, pandagan dan kritikan yang berani dan berjiwa rakyat.
Begitulah hilangnya perjuangan Bangsa, Sosial ketimuran, adat anak Melayu, Perjuangan Kesultanan serta kemulian Perlembagaan tidak lagi wujud didalam penulisan dalam Malaysia.
Kita sebagai anak watan, berdoalah agar gerhana Politik ini berlalu dengan pantas, agar dapat kita martabatkan Perjuangan bangsa bersama sahabat-sahabat kita di Utusan Melayu.
Saya mendoakan rakan-rakan Utusan dapat teruskan kehidupan dengan limpahan rezeki. Diminta mereka dijauhkan dengan beban hutang yang tinggi dan mendapat menyara keluarga demi masa depan.
Kami rindu perjuangan anda semua.
Datuk Mohd Razlan Rafii
Ahli Majlis Kerja Tertinggi
UMNO Malaysia
(Staff Utusan 2003-2009)
SuaraMerdeka




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2019/12/04/perhimpunan-agung-umno-tanpa-utusan-melayu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Presiden Pas Bersama Delegasi Pas Hadir Perhimpunan Agung Umno

Presiden Pas Bersama Delegasi Pas Hadir Perhimpunan Agung Umno

papar berkaitan - pada 7/12/2019 - jumlah : 292 hits
Saya bersama delegasi PAS menghadiri Majlis Perasmian Perhimpunan Agung UMNO di PWTC hari ini dalam suasana penuh ukhuwwah dan mahabbah Terima kasih diucapkan kepada YB Dato Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi Presiden UMNO dan kepimpinannya atas je...
Hj Hadi Akan Hadir Perhimpunan Agung Umno

Hj Hadi Akan Hadir Perhimpunan Agung Umno

papar berkaitan - pada 2/12/2019 - jumlah : 243 hits
PAS hari ini mengesahkan presidennya Abdul Hadi Awang akan menghadiri Perhimpunan Agung Umno yang dijadual berlangsung pada 6 Dis ini Setiausaha Agung PAS Takiyuddin Hassan berkata pemimpin tertinggi PAS serta pesuruhjaya pesuruhjaya PAS ne...
Wawancara Khas Presiden Umno Sempena Perhimpunan Agung Umno 2019

Wawancara Khas Presiden Umno Sempena Perhimpunan Agung Umno 2019

papar berkaitan - pada 3/12/2019 - jumlah : 379 hits
Berita Dan Laporan Hal Ehwal Politik Semasa Dalam Malaysia Layari www umno online my Ikuti Facebook Twitter Instagram Telegram UMNO Online
1 Hari Lagi Menjelang Perhimpunan Agung Umno 2019

1 Hari Lagi Menjelang Perhimpunan Agung Umno 2019

papar berkaitan - pada 3/12/2019 - jumlah : 224 hits
UMNO2019 PerhimpunanAgungUMNO2019 UMNOSebuahPerjuangan Berita Dan Laporan Hal Ehwal Politik Semasa Dalam Malaysia Layari www umno online my Ikuti Facebook Twitter Instagram Telegram UMNO Online
Pau2019 Teks Ucapan Datuk Seri Mohamad Hasan Perasmian Perhimpunan Agung Wanita Pemuda Puteri Umno 2019

Pau2019 Teks Ucapan Datuk Seri Mohamad Hasan Perasmian Perhimpunan Agung Wanita Pemuda Puteri Umno 2019

papar berkaitan - pada 5/12/2019 - jumlah : 286 hits
TEKS UCAPANPerasmian Perhimpunan Agung Wanita Pemuda dan Puteri UMNO 2019oleh Yang Berhormat Dato Seri Utama Haji Mohamad Haji HasanTimbalan Presiden UMNOPara Perwakilan Wanita Pemuda dan Puteri 1 Marilah kita memulakan Perhimpunan malam in...
Pau2019 Agenda Melayu Maju Mesti Menjadi Pemikiran Politik Baharu Umno Tok Mat

Pau2019 Agenda Melayu Maju Mesti Menjadi Pemikiran Politik Baharu Umno Tok Mat

papar berkaitan - pada 5/12/2019 - jumlah : 324 hits
Timbalan Presiden UMNO Datuk Seri Mohamad Hasan berkata Agenda Melayu Maju hendaklah dijadikan sebagai pemikiran politik baharu untuk UMNO Ini kerana katanya orang Melayu mesti maju dari segi ekonomi politik pemikiran golongan muda tahap so...
Kelibat Pakar Formula Rafizi Dipersoal Dalam Perhimpnan Agung Umno 2019

Kelibat Pakar Formula Rafizi Dipersoal Dalam Perhimpnan Agung Umno 2019

papar berkaitan - pada 5/12/2019 - jumlah : 384 hits
Pergerakan Pemuda UMNO mendakwa kerajaan Pakatan Harapan yang hanya tahu menjarah wang Petronas daripada memikirkan perancangan untuk membela nasib rakyat Kata Ketuanya Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki realiti apabila PH berkuasa mereka gagal m...
Poster Maulid Agung Alam Melayu

Poster Maulid Agung Alam Melayu

papar berkaitan - pada 2/12/2019 - jumlah : 754 hits
Design Poster Maulid Agung Alam Melayu Berminat untuk tempah design poster banner bunting sticker logo editing video khidmat fotografi dan videografi website hosting domain atau lain lain sila hubungi kami melalui email atau telegram Email ...
With Utusan Closed Umno Turns To Social Media

With Utusan Closed Umno Turns To Social Media

papar berkaitan - pada 6/12/2019 - jumlah : 297 hits
UMNO AGM The closure of Umno s mouthpiece Utusan Malaysia appeared to be a none issue for Umno especially when it comes to media coverage of its ongoing general assembly Umno Youth chief Asyraf Wajdi Dusuki said the party has moved away fro...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman

Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Kerana Rasuah Rm100 Pekebun Kena Denda Rm10 000

Effective Market Research On A Budget

Lirik Lagu Sulit Betrand Putra Onsu

Buah Tin 10 Khasiat Kepada Kesihatan Lelaki Wanita

Waktu Solat Aidil Adha Bila Waktu Sesuai Untuk Bertakbir