Perghhh Untung Ar Yang Dipertuan Agong Belanja Makan



Amir Redza berkongsi kegembiraan itu selepas Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah Ibni Sultan Ahmad Shah Al-Musta’in Billah dan Raja Permaisuri Agong Tunku Azizah Maimunah Iskandariah Almarhum Sultan Iskandar berkenan mengunjungi kafenya di Presint 2, Putrajaya, petang Ahad lalu.

Al-Sultan Abdullah dan Tunku Azizah bersama dua anakanda mereka iaitu Tengku Puteri Iman Afzan dan Tengku Puteri Ilisha Ameera singgah untuk minum petang di Umai Cafe sambil menikmati beberapa hidangan selain beramah mesra dengan rakyat jelata yang kebetulan berada di kafe sama.

Amir Redza ketika ditemui berkata, dia akui terkejut apabila dihubungi pegawai khas Tuanku memberitahu bahawa baginda sekeluarga ingin menikmati hidangan minum petang di kafenya sebelum mengarahkan pekerjanya bersiap sedia.

“Baginda sekeluarga tiba jam 5 petang dengan memandu sendiri. Pada mulanya, saya dan kakak, Syura Natalia, 38, kami menawarkan Tuanku untuk santap di ruang makan di tingkat atas yang lebihprivasi namun, baginda memilih untuk bersama pelanggan lain di ruang makan di tingkat bawah.

“Selepas mengambil tempat duduk, Tuanku sekeluarga pesan nasi lemak, lempeng pisang, lempeng kelapa, cucur udang dan roti jala.

“Sementara menunggu makanan tiba, Al-Sultan Abdullah dan Tunku Azizah sempat beramah mesra bersama pelanggan yang ada dalam kafe kami. Ketika itu, lebih 50 pelanggan sedang berada dalam kafe kami,” katanya.

Katanya, dia juga akui rsau dengan menu yang dihidangkan selain bimbang tidak menepati selera baginda sekeluarga khususnya Tunku Azizah yang dikenali ramai di media sosial sebagai ‘tukang masak’ dari istana.

Menurutnya, dia berasa lega kerana baginda sekeluarga memuji menu makanan yang dihidangkan dan mengucapkan terima kasih atas layanan diberikan sebelum beredar meninggalkan kafe kira-kira sejam kemudian.

“Selain itu, baginda juga berkenan membayarkan bil makanan untuk semua pelanggan yang berada dalam kafe pada petang itu,” katanya.

Amir Redza berkata, dia menyifatkan baginda seorang yang mesra rakyat, merendah diri dan tidak cerewet dalam memilih makanan selain menyukai makanan tradisional.

Menurutnya, Umai Cafe diuruskan bersama kakaknya serta ibunya, Datin Jamaliah Ja’afar, 64, sejak lapan tahun lalu yang menawarkan masakan Melayu tradisional, barat dan makanan ala Thai.

Sumber : Harian Metro

* untung ar, harap pihak Istana Negara roger² aku kalau Agong nak makan kat mana², teringin nak bersalaman jer dengan Tuanku.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://riziqin.blogspot.com/2019/02/perghhh-untung-ar-yang-dipertuan-agong.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Makan Malam Krabby Cheese Pizza Hut

Makan Malam Krabby Cheese Pizza Hut

papar berkaitan - pada 3/2/2019 - jumlah : 1173 hits
hai assalammualaikumMenu Baru Pizza Krabby Cheese Pizza Hut Balik dari mr mafia pun ambil kitaorang terus pergi Tesco nak beli telefon mr mafia Lepas selesai hal telefon perut berkeroncong sebab lapar hahaa Kitaornag decide nak makan pizza ...
Jokowi Sindir Pengkritik Proyek Infrastruktur Ada Yang Bilang Enggak Mau Makan Tol

Jokowi Sindir Pengkritik Proyek Infrastruktur Ada Yang Bilang Enggak Mau Makan Tol

papar berkaitan - pada 3/2/2019 - jumlah : 201 hits
Jokowi menilai pihak yang mengkritik pemerintah memberikan makan masyarakat miskin dengan semen tol dan aspal tidak mengerti teori ekonomi
Jusoh And Friends Makan Time

Jusoh And Friends Makan Time

papar berkaitan - pada 2/2/2019 - jumlah : 290 hits
Jusoh and Friends Makan Time Dah lama kan aku tak hapdet pasal kekucing ni kan Mesti korams ingat deme semua dah takde Ade Bakal bertambah lagi ada ni Si Tamrin mengandung lagi Si Phatah dah berderet pakwe Ngan si abah cinetnya Sitam Dol pu...
Boleh Makan Ke Orang Bukan Islam Masak Halal Atau Tidak Ini Jawapan Dr Asri

Boleh Makan Ke Orang Bukan Islam Masak Halal Atau Tidak Ini Jawapan Dr Asri

papar berkaitan - pada 2/2/2019 - jumlah : 313 hits
Boleh Makan Ke Orang Bukan Islam Masak Halal Atau Tidak Ini Jawapan Dr AsriOrang Islam boleh menjamah hidangan disediakan oleh orang bukan Islam selagi makanan terbabit halal dan tidak mengandungi unsur haram Mufti Perlis Datuk Dr Mohd Asri...
Masih Suka Makan Mie Instan Campur Nasi Hentikanlah Sekarang Juga Akibatnya Sangat Berbahaya

Masih Suka Makan Mie Instan Campur Nasi Hentikanlah Sekarang Juga Akibatnya Sangat Berbahaya

papar berkaitan - pada 2/2/2019 - jumlah : 250 hits
Kapan terakhir kali Anda mengkonsumsi mi instancampur nasi putih Jika itu sering Anda lakukan sebaiknya mulailah menguranginya sekarang juga Mengkonsumsi mie instan dicampur nasi memang akan mengenyangkan perut Tetapi menurut ahli gizi Dr S...
Pancake Je Pun Tapi Luar Biasa Hasilnya Pasti Sayang Nak Makan

Pancake Je Pun Tapi Luar Biasa Hasilnya Pasti Sayang Nak Makan

papar berkaitan - pada 4/2/2019 - jumlah : 388 hits
Bagi yang dah biasa makan pancake dalam kepala mesti terbayang bentuk bulat warna coklat Lain pula hal nya dengan tukang buat pancake pelik ni Ada bermacam rupa dan warna tau Menerusi akaun instagram Tiger Tomato yang mempunyai lebih 300 RI...
Way To Go Yb Mat Sabu Selamba Bawa Staf Makan Tepi Jalan

Way To Go Yb Mat Sabu Selamba Bawa Staf Makan Tepi Jalan

papar berkaitan - pada 4/2/2019 - jumlah : 438 hits
Memegang jawatan sebagai salah seorang menteri tidak mengubah diri personaliti politik Mohamad Sabu untuk mendekati dan bergaul dengan masyarakat setempat Baru baru ini beliau yang lebih terkenal dengan panggilan Mat Sabu sekali lagi menjad...
Tolong Cikgu Kito Nyetok Cikgu Pelajar Disera G Sawa Ketika Makan Di Kantin

Tolong Cikgu Kito Nyetok Cikgu Pelajar Disera G Sawa Ketika Makan Di Kantin

papar berkaitan - pada 5/2/2019 - jumlah : 402 hits
KISAH ini merupakan kisah benar yang berlaku ke atas seorang pelajar pendidikan khas di SMK Pasir Mas Kelantan Menurut seorang guru pelajar ini menghidap penyakit sawan yang menyebabkan tubuhnya kej4ng secara tiba tiba Besar sungguh pengorb...
Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

E Jamin Judiciary Bar Agree On Proposal To Reinstate Similar E Bail System

Video Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Maut Ditembak

Adakah Batuk Membatalkan Solat Ust Azhar Idrus

Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

Kelebihan Berpuasa Hari Putih

Ppim Sedia Bantu Cari Penyelesaian Harian Metro 17 05 2024

More Than 20 Ji Members In Johor Igp



Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan


Asean Night Bazaar Hatyai Thailand

10 Tips Untuk Meningkatkan Rekaan Kad Perniagaan Anda

Xiaomi Pad 6s Pro 12 4 Idea Besar Pada Skrin Yang Lebih Besar

Honor Menawarkan Program Beta Android 15 Kepada Pembangun Untuk Honor Magic6 Pro Dan Honor Magic V2

Lebih Gempar Dua Ditahan Cuba Masuk Istana Negara Bawa Parang Dalam Kereta

Apa Aku Buat Sekarang Ni