Perempuan Gagal


 
assalamualaikum. 
baru aku tahu rupanya menjadi perempuan yang tidak mampu itu, tidak mampu ini terasa seperti gagal kali. entah kenapa tiba - tiba perasaan murung menjadi perempuan gagal bermain - main di kepala. padahal sejak dulu aku sudah tanamkan dikepala, menjadi perempuan yang tidak mampu itu, tidak mampu ini bukan kerana gagal. cuma belum tiba masa atau waktunya tidak sesuai. atau mungkin tuhan telah gantikan yang aku tidak mampu itu tidak mampu ini kepada sesuatu yang aku lebih mampu melebihi orang lain. 
cuma aku sengaja menjadi bodoh tidak mahu memahami kerana yang tidak mampu itu yang tidak mampu ini lebih aku fikirkan dan risau - risaukan. 
baru sekarang aku tahu. apa rasanya menjadi kaknoi. 6tahun dan kedepannya yang tidak bermakna. seorang diri menanggung rasa menjadi gagal dan tak berguna. 
Sudah Mencubasebenarnya hal ini bukan hal yang jarang didengar. malahan sudah sering dan kalangan nabi sendiri tak jemu meminta kepada tuhan untuk kurniaan zuriat sehingga melebihi usia sehingga 80. aku baru mencuba 1tahun sudah terasa seperti gagal selamanya. 
tak. sebenarnya aku okay. cuma tiba - tiba sahaja hari ini aku macam meruntun nak menulis disini. aku ingin meluah dalam bentuk tulisan. aku ingin menangis dan memeluk semua aksara yang aku muntah disini. aku rasa aku ingin waktu yang bebas menghirup kopi panas, bersama sahabat karib. 
sudah lama rasanya tidak bersua khatijah. entah kenapa setiap kali merasa ingin melepas resah atau merindukan entah yang tidak pasti, semestinya nama khatijah bermain dikepala. 
rindu itu terlalu berat dan tak terungkap. terasa beban dibahu. sudah lama kami tidak berbual tentang buku. atau puisi. atau kopi. sudah lama tidak bertanya khabar. 
aku mungkin egois. seolah - olah sengaja malas mahu mengambil hati atau sengaja tidak mahu bertanya khabar. mengirim rindu namun tidak pernah mengatakan ingin ketemu. entahlah. perempuan egois. 
Kesedihan Yang Entah
sedari tadi aku mencuba untuk melelap mata. menghilangkan resah sebentar sebelum duduk semula didunia nyata. puas ke kiri dan ke kanan. tapi aku gagal juga. masih memikir - mikir menjadi perempuan gagal. ini rasanya menjadi perempuan gagal. tidak boleh itu tidak boleh ini. tak kaya, kerjaya yang sekangkang kera. 
mahu minum kopi panas masih lagi berkira - kira. apatah lagi baju mahal juga sudah lama aku tak merasa. aku masih berkira - kira. semua hal aku bereskan. cuma ada yang aku rasa aku tidak perlu selesaikan. terasa seperti menyara diri sendiri juga gagal. 
entahlah. begini rasanya menjadi perempuan gagal. tidak mampu melakukan itu, melakukan ini. sendiri menanggung rasa gagal. 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kanvasdakwat.blogspot.com/2023/02/perempuan-gagal.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
4 Misteri Dunia Yang Masih Gagal Di Rungkai

4 Misteri Dunia Yang Masih Gagal Di Rungkai

papar berkaitan - pada 7/2/2023 - jumlah : 103 hits
Memang mudah untuk manusia menjadi obses dengan misteri yang tidak pernah diselesaikan di dunia ini Misalnya 4 misteri dibawah semuanya masih menimbulkan tanda tanya dan ada yang sudah berlangsung berdekad dekad lamanya tidak kira berapa ra...
Kredibiliti Umno Rosak Selepas Zahid Gagal Dapatkan Pasport Secara Kekal

Kredibiliti Umno Rosak Selepas Zahid Gagal Dapatkan Pasport Secara Kekal

papar berkaitan - pada 5/2/2023 - jumlah : 366 hits
Danial AzharPETALING JAYA Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi menerima tamparan hebat serta mencemarkan kredibiliti parti selepas gagal dalam permohonannya mendapatkan semula pasportnya secara kekal yang dipegang mahkamah menurut sumber Umno A...
Kekecewaan Ortu Korban Gagal Ginjal Akut Anak Pemerintah Lalai Dan Bebal

Kekecewaan Ortu Korban Gagal Ginjal Akut Anak Pemerintah Lalai Dan Bebal

papar berkaitan - pada 8/2/2023 - jumlah : 100 hits
Ia mendesak agar pemerintah dapat segera menentukan penyakit tersebut sebagai Kejadian Luar Biasa Dikarenakan sudah banyak anak yang menjadi korban jiwa
Kasus Gagal Ginjal Ramai Kembali Kenali Beberapa Medical Check Up Yang Perlu Dilakukan

Kasus Gagal Ginjal Ramai Kembali Kenali Beberapa Medical Check Up Yang Perlu Dilakukan

papar berkaitan - pada 8/2/2023 - jumlah : 163 hits
Jangan diselepekan tes medical check up menjadi salah satu upaya penting untuk mengenali penyakit kronis yang mungkin di derita Berikut berbagai jenis tes medical check up yang dapat dilakukan
Anak Jj Gagal Dapat Kebenaran Rayuan Berhubung Isu Saham Lebih Rm1 Bilion

Anak Jj Gagal Dapat Kebenaran Rayuan Berhubung Isu Saham Lebih Rm1 Bilion

papar berkaitan - pada 10/2/2023 - jumlah : 97 hits
PUTRAJAYA Anak bekas menteri Allahyarham Tan Sri Jamaluddin Mohd Jarjis yang terkorban dalam nahas helikopter pada 2015 gagal mendapat kebenaran daripada Mahkamah Persekutuan untuk meneruskan rayuan mereka berhubung kemasukan saham Rantai W...
Pn Ketika Jadi Kerajaan Gagal Jadi Pembangkang Pun Gagal Apa Isu Untuk Kebaikan Rakyat Yang Diketengahkan

Pn Ketika Jadi Kerajaan Gagal Jadi Pembangkang Pun Gagal Apa Isu Untuk Kebaikan Rakyat Yang Diketengahkan

papar berkaitan - pada 2/2/2023 - jumlah : 86 hits
NORMAN RADZUANCabar kemudian lari serta tiada isu yang baik untuk rakyat PN JADI KERAJAAN GAGAL JADI PEMBANGKANG GAGAL Dah lebih 70 hari Kerajaan Perpaduan ditubuhkan setakat ini PN gagal menjadi pembangkang wibawa sebagai check and balance...
Cubaan Guru Songlap Duit Bap Gagal Ibu Jadi Detektif Tuntut Hak Anak

Cubaan Guru Songlap Duit Bap Gagal Ibu Jadi Detektif Tuntut Hak Anak

papar berkaitan - pada 26/1/2023 - jumlah : 132 hits
WAN SITI AMINAHDrama yang menyelubungi wang Bantuan Awal Persekolahan memasuki episod baharu apabila seorang guru didapati cuai dalam mengagihkan wang tersebut Guru lelaki itu didakwa secara sengaja telah mengurangkan jumlah yang sepatutnya...
Wanita Cuba Bunuh Diri Gagal Terapung 10 Jam Dalam Sungai

Wanita Cuba Bunuh Diri Gagal Terapung 10 Jam Dalam Sungai

papar berkaitan - pada 25/1/2023 - jumlah : 124 hits
KOSMO Pinthong cuba membunuh diri dengan terjun ke dalam sungai KhaosodBANGKOK Seorang wanita di Thailand cuba membunuh diri dengan terjun ke dalam Sungai Mae Klong di wilayah Samut Songkram lapor laman berita Thaiger semalam Wanita itu cub...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte