Percutian Ke Indonesia Bersama Sahabat Holidays Indonesia Travel Agency


Percutian ke Indonesia bersama Sahabat Holidays Indonesia Travel AgencyBercadang melancong ke Indonesia? Antara beberapa tempat yang Lisa pernah kunjungi untuk bercuti di Indonesia seperti Medan, Jakarta, Bandung, Yogyakarta, dan Bali. Masing-masing tempat mempunyai keunikan dia sendiri. Untuk memudahkan perjalanan sebaiknya ambil pakej dengan travel agency, kita pon tak perlu pening nak buat intinery dan tinggal bawa uang poket untuk jajan disana je.Jika bercadang melancong ke Indonesia,korang boleh pilih Sahabat Holidays Indonesia Tour & Travel Agency.   Enjoy your holiday je la .


Sahabat Holidays Indonesia Tour & Travel AgencySahabat Holidays Indonesia, diasaskan pada 2019 oleh Encik Yusuf. Dengan pengalaman bekerja dalam Industri Pelancongan sejak 2011, dan memfokuskan kepada Inbound Tours untuk pasaran Asia, seperti: Malaysia, Brunei Darussalam, Thailand dan Singapura dan juga Pasaran Domestik. Dengan lebih daripada 7 tahun pengalaman, keberanian dan dedikasi terhadap pembangunan pelancongan di Indonesia, telah menjadi semangat dalam menubuhkan syarikat ini.
Sahabat Holidays Indonesia komited untuk memberikan pengalaman terbaik untuk semua tetamu. "Kepercayaan dan Kepuasan" Pelanggan adalah Keutamaan mereka.



Percutian ke Bandung, Jakarta, Yogyakarta, Bali tempat-tempat ini dah tidak asing didengar. Apakata kalian pergi menjelajah ke Sumatera pula?Banyak tempat boleh korang explore tau bukan hanya di Medan je. Lisa ada berencana nak pergi ke Aceh, tempat yang pernah terkena tsunami tu. Pergi dengan Sahabat Holidays Indonesia boleh jimat masa dan boleh bajet keuangan juga sebab penginapan dan biaya perjalanan telah disediakan oleh mereka.


BANDA ACEH INDONESIAPastinya korang masih ingat akan tragedi bencana alam yang berlaku pada tahun 2004. Bencana ombak besar atau lebih dikenali sebagai tsunami telah melanda Aceh dan memusnahkan bandaraya ini menjadi padang jarak padang tekukur.Aceh merupakan diantara tempat yang terkesan paling teruk ketika itu. Namun begitu, siapa sangka disebalik bencana tersebut, Aceh mampu kembali untuk dibina semula dan menjadi diantara lokasi tumpuan pelancong.

Antara tempat menarik untuk dikunjungi di Banda Aceh ialah : 

Muzium PLTD Apung Aceh
Makam Sulthan Iskandar Muda
Muzium Tsunami Aceh
Baiturahim Grand Mosque  
Pantai Ulee Lheu, Pantai Lampuuk, Pantai Lhoknga
Pintu Khop 
Kapal Apung Lampulo, 
Museum Aceh, 
Cut Nyak Dien House



Bagi yang suka snorkling , boleh juga ber Untuk buah tangan dan cenderahati,Sahabat Holidays Indonesia akan bawa korang untuk bershopping dan membeli buah tangan di Pasar Aceh. berbagai jenis pakaian, telekung, barang perhiasan rumah, cenderahati dan berbagai lagi barangan pada harga yang sangat murah dan berpatutan.


MEDAN INDONESIAMedan adalah salah satu destinasi percutian yang menarik dan murah di Indonesia.Selain Danau Toba, masih banyak tempat yang mempunyai tarikan yang tersembunyi di Medan.
Mungkin ada di antara tempat ini merupakan tempat yang biasa anda ketahui dan mungkin juga ia merupakan kali pertama anda mendengarinya. Lisa sendiri pernah merasai keindahan Danau Toba, walaupun dah agak lama tapi selalu terbayang-bayang nak pergi lagi.



Antara lokasi menarik yang boleh dilawati dalam pakej bersama Sahabat Holidays Indonesia adalah:
Lake Toba
Efrata Waterfall
Holbungs Hills
Ambarita Village
Tomok Village
Sigarantung Village
Istana Maimoon
Masjid Al-Mashun
Sipiso-piso Waterfall
PADANG BUKITTINGGI INDONESIA Adakah korang sedang mencari destinasi yang terpencil? Tempat yang menawarkan pengembaraan, budaya dan keindahan semula jadi yang menakjubkan?
Di bawah ini, tersedia majoriti tarikan tempatan lawatan Tempat Percutian Menarik Di Padang Bukittinggi Indonesia paling popular, tetapi tetap ada tarikannya yang tersendiri. Samaada untuk aktiviti melihat panorama keindahan alam, shopping atau aktiviti yang lasak, dekat Padang Bukittinggi Indonesia ada semua itu.


Beberapa keunikan yang ada di Padang Bukittinggi Indonesia :

Pemandangan budaya yang meriahMasakan yang lazat
Pantai yang bersih dan keindahan semula jadi yang menakjubkan
Pengalaman tempatan yang tulen
Penduduk tempatan yang peramah dan mesra
Harga mampu milik


Ia juga mempunyai banyak tempat menarik yang boleh dilawati oleh pelancong Malaysia, seperti Pantai Padang, Jambatan Siti Nurbaya, Pantai Pasir Jambak, Air Terjun Lembah Anai, Muzium Rumah Gadang, Desa Pandai Sikek, Jam Gadang dan banyak lagi.

Pelancong Malaysia juga boleh mencuba pakaian tradisional Minangkabau, menyaksikan pertunjukan tari-tarian dan seni ukiran kayu, serta mengunjungi rumah kelahiran tokoh terkenal Buya Hamka di Tanjung Raya.



Rumah Gadang Minangkabau
Lembah Anai Waterfall
Ngarai Sianok
Benteng Ford De Kock
Istana Silindung Bulan
Pagaruyung Palace
Kiniko Souvenir


PEKANBARU INDONESIAPekanbaru adalah ibukota Wilayah Riau dan merupakan bandar ketiga terbesar di pulau Sumatera, selepas Medan di Utara dan Palembang di Sumatera Selatan.Sebuah bandar besar dan bersih, Pekanbaru lebih dikenali sebagai bandar perniagaan untuk eksport minyak mentah, minyak sawit, pulpa dan kertas.


Terdapat pelbagai tarikan yang anda boleh kunjungi dan lihat ketika berada di Pekanbaru. Ambil masa untuk melihat Muzuim Sang Nila Utama di jalan Sudirman, yang berkaitan dengan sejarah Riau.Terletak bersebelahan dengan muzium tersebut adalah Balai Adat Melayu Riau, atau Bangunan Riau-Melayu yang menempatkan seni dan warisan budaya tempatan.



Sang Nila Utama Museum
Tuan Kadi House
Pasar Bawah
Sudirman Street Eat Durian
An Nur Mosque
Siak Royal Palace
Candi Muara Takus 

PALEMBANG INDONESIASumatera Selatan memiliki sejarah panjang keberadaannya. Provinsi yang sejak berabad lampau dikenal dengan nama Bumi Sriwijaya ini merupakan lokasi berdirinya kerajaan maritim termasyur di nusantara bernama Kerajaan Sriwijaya. Di Palembang korang wajib mencuba makanan signature mereka iaitu Pempek. 

Berwisata ke Palembang, kurang lengkap jika tidak mendatangi Museum Balaputra Dewa.Di lokasi Museum Balaputra Dewa, pelancong akan melihat langsung Rumah Adat Limas yang unik khas Sumatera Selatan. Rumah Adat Limas juga sempat diabadikan pada uang kertas Rp.10,000 .






Sahabat Holidays Indonesia akan bawa ke destinasi menarik seperti : 
Museum Balaputera Dewa
Traditional House Palembang (Limas House Melaka Gallery)
Giant Al-Quran
Songket Woven
Masjid Agung 
Ampera Bridge Icon Palembang City
Traditional Boat Palembang to Kamero Island
Traditional Market
Masjid Kiayi Merogan
Taman Purbakala Sriwijaya
Bukit Siguntang 
Pasar 16 Ilir Baru

CUSTOMER REVIEW 

Pakej Percutian dengan Sahabat Holidays Indonesia Mungkin anda rasa bergerak secara ‘solo’ adalah lebih baik apabila ingin bercuti ke luar negara. Tetapi perasan tak bila kita pilih Travel Agency ia juga akan beri banyak kelebihan dan kemudahan kepada kita? 


Haa jom kita tengok apa kelebihannya kalau melancong bersama Sahabat Holidays Indonesia Travel Agency : 

1. Kepakaran dan pengetahuan yang luas
Mereka mempunyai pengetahuan yang luas tentang tempat tersebut sekali gus membolehkan mereka berkongsi kepada anda tentang tempat-tempat yang sedang dilawati. 

2. Menjimatkan masa
Untuk mencari tempat-tempat menarik yang ingin dituju ketika melancong sudah pasti mengambil masa yang lama. Dengan Sahabat Holidays Indonesia, mereka telah menyusun dan merancang plan dengan teliti sebelum membawa anda ke sana. Tempat-tempat menarik atau viral sudah pasti mereka telah list kan dalam plan mereka. Jadi, jangan risau terlepas okay?

3. Harga yang berbaloi , Sahabat Holidays Indonesia telah memberikan jumlah kos yang berpatutan dengan aktiviti yang bakal anda sertai. Harga yang berbaloi dan dapat percutian yang menyeronokkan. Menarik bukan?

4. Keperluan yang lengkap
Tiket penerbangan? Tempat tinggal? Kenderaan? Tidak perlu risau, mereka telah menguruskan semua keperluan anda dari A-Z. Bolehlah anda bercuti dengan tenang!

Dan last sekali , untuk keselesaan Lisa pilih khidmat travel agent Sahabat Holidays Indonesia Travel Agency untuk melancong sekiranya ingin ke Indonesia . Kawan pon dah ada yang menggunakan khidmat mereka jadi rasa selamat la. Bukan hanya menawarkan pakej percutian ke Sumatera sahaja , tetapi juga Jawa , Bali, Lombok dan Sulawesi. Haa tinggal pilih je . 

Untuk info yang detail, harga dan pakej percutian boleh terus contact di bawah ini : 
Website : www.sahabatholidays.com
Facebook : Sahabat Holidays Indonesia
Instagram : Sahabat Holidays Indonesia
Contact : Encik Yusuf 





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.ciksepet.com/2023/08/percutian-ke-indonesia-bersama-sahabat-holidays.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Triti Laut Sulawesi Yang Ditandatangani Malaysia Amp Indonesia Tidak Melibatkan Ambalat

Triti Laut Sulawesi Yang Ditandatangani Malaysia Amp Indonesia Tidak Melibatkan Ambalat

papar berkaitan - pada 16/8/2023 - jumlah : 177 hits
SEBENARNYA Menurut kenyataan Timbalan Menteri Luar Datuk Mohamad Alamin Triti Laut Sulawesi yang ditandatangani Malaysia dan Indonesia tidak melibatkan kawasan yang dirujuk sebagai blok Ambalat tetapi hanya membabitkan sempada
Lagu Nasional Indonesia Raya Chord

Lagu Nasional Indonesia Raya Chord

papar berkaitan - pada 16/8/2023 - jumlah : 129 hits
C D G G G Indonesia tanah airku C G D Tanah tumpah darahku Am D Disanalah aku berdiri D D7 G Jadi pandu ibuku G G Indonesia kebangsaanku Em G B C Bangsa dan Tanah Airku Am Bm C Marilah kita berseru D G Indonesia bersatu C Hiduplah tanahku G...
Ismail Marzuki Indonesia Pusaka Chord

Ismail Marzuki Indonesia Pusaka Chord

papar berkaitan - pada 15/8/2023 - jumlah : 105 hits
F C C G C C Indonesia tanah air beta Am D G pusaka abadi nan jaya C C7 F Fm indonesia sejak dulu ka la C G C slalu dipuja puja bangsa G Di sana tempat lahir beta E Am dibuai dibesarkan bunda F C tempat berlindung di hari tua C G C sampai ak...
4 Parti Politik Sokong Prabowo Pilihan Raya Presiden Indonesia 2024

4 Parti Politik Sokong Prabowo Pilihan Raya Presiden Indonesia 2024

papar berkaitan - pada 14/8/2023 - jumlah : 242 hits
EMPAT parti politik secara rasmi mengisytiharkan sokongan mereka terhadap Prabowo Subianto sebagai calon bagi pilihan raya presiden Indonesia 2024 Pengumuman itu dilakukan di Jakarta hari ini dengan Parti Gerindra bersama Parti Kebangkitan ...
Segera Nyahklasifikasi Perjanjian Maritim Malaysia Indonesia

Segera Nyahklasifikasi Perjanjian Maritim Malaysia Indonesia

papar berkaitan - pada 21/8/2023 - jumlah : 246 hits
Pengerusi Perikatan Nasional Sabah Datuk Seri Dr Ronald Kiandee mendesak kerajaan supaya segera menyahklasifikasikan perjanjian persempadanan maritim yang telah ditandatangani Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 8 Jun lalu Ahli Pa...
Reveal Maritime Border Treaty With Indonesia Says Pn

Reveal Maritime Border Treaty With Indonesia Says Pn

papar berkaitan - pada 21/8/2023 - jumlah : 144 hits
Malaysia and Indonesia signed treaties to demarcate their maritime borders in the Straits of Malacca and the Sulawesi Sea in June PETALING JAYA The federal government has been urged to declassify the maritime border treaty signed with Indon...
Bomoh Ular Di Indonesia Meninggal Dunia Dipatuk Tedung Ketika Buat Persembahan

Bomoh Ular Di Indonesia Meninggal Dunia Dipatuk Tedung Ketika Buat Persembahan

papar berkaitan - pada 22/8/2023 - jumlah : 217 hits
JAKARTA Seorang bomoh ular Rosandi Maulana meninggal dunia selepas dipatuk ular tedung semasa majlis sambutan ulang tahun kemerdekaan Indonesia ke 78 di Desa Cisarua Jawa Barat pada Jumaat lalu lapor portal berita serambinews com Ketika kej...
Mengenal Situs Poker Online Terpercaya Di Indonesia

Mengenal Situs Poker Online Terpercaya Di Indonesia

papar berkaitan - pada 22/8/2023 - jumlah : 116 hits
Mengenal Situs Poker Online Terpercaya di Indonesia Siapa yang tidak suka bermain poker Game yang menarik dan seru ini telah menjadi salah satu favorit di dunia perjudian Namun dengan perkembangan teknologi dan internet kini kita dapat mema...
Togel Permainan Judi Yang Populer Di Indonesia

Togel Permainan Judi Yang Populer Di Indonesia

papar berkaitan - pada 22/8/2023 - jumlah : 179 hits
Togel Permainan Judi yang Populer di Indonesia Apakah kamu pernah mendengar tentang Togel Jika kamu tinggal di Indonesia kemungkinan besar kamu sudah akrab dengan permainan ini Togel singkatan dari Toto Gelap adalah salah satu jenis permain...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

Utilizing Crowdfunding For Business

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Kemeriahan Aidilfitri Bila Anak Anak Pulang Beraya Bersama Keluarga

Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024