Percutian 3 Hari 2 Malam Di Grand Lexis Port Dickson Tempat Hebat Untuk Tenangkan Fikiran Dan Lepaskan Stress

assalamualaikum & salam sejahtera

bersua kembali di laman blog. ada je saya berjalan-jalan di alam blogger, blogwalking. namun tak dpt nak update blog sendiri dengan cerita-cerita bahagia di kala bencana bertimpa-timpa pada org lain. diketahui umum, selangor terutamanya, lumpuh teruk di banjir weekend lepas. aduhai. besarnya dugaan semua yg terkesan

saya mendoakan semua yg terkesan, diberikan oleh Allah ketabahan yg sgt tinggi dalam proses pemulihan pasca banjir ni. berat mata kami yg lain memandang, berat lagi bahu-bahu mereka yang menanggung, kan. aminnn..

orait. apa kata terus relax baca-baca story saya time bercuti minggu ari tu ke Grand Lexis, Port Dickson (15 - 17 Disember 2021). sebulan sebelumnya da reserved. tahun 2021 ni, dek kerana pandemik covid 19 yang melanda, kami sekeluarga tidak berpeluang bercuti ke mana-mana. hari raya pun dok rumah 😒. bak kata Ito, "apo nak dikato...".
so, dalam kekalutan dan kesibukan bekerja di akhir tahun, saya dan mr.asben plan juga slot utk bwk anak-anak bercuti. awal bulan ari tu, camping di Asahan Water Theme Park. so, dah berkhemah, jom la kita bercuti ala-ala kayangan di hotel plak anak-anak. rest and relax

ayah dan anak bujang
saya tak pasti situasi ni siapa kena kan siapa? 😄😄😄so sweet

biliknya memang luas dan selesa. ada 2 king size bed, sesuai sgt la dgn kami 5 sekeluarga. jejak masuk je ke bilik kami bernombor 2079 (Premium Pool Villa), anak-anak da kagum bila ada pool dlm bilik. then memasing da terus landing atas katil, golek-golek selesa. si ibu ni, apa lagi, "nanti dulu, ibu nak kena snap gambar before kita kucar-kacirkan bilik nan indah ni!" 😄😆

ada ruang lantai berkaca
dpt lihat air laut 😍
paling saya puji adalah ada ruang pantri dan ruang tandas yang berasingan. menarik. selesa sgt saya dgn ruangan-ruangan ni. mudah utk saya nak menguruskan semuanya bila gini. bersih pula tu. aduhai 😍... berbaloi la spend duit sebanyak RM1500+ utk 3 hari 2 malam di sini. no complaints

ruang tandas (kanan)bilik mandi (kiri)ruang sinki yang tidak kedekut. boleh gosok gigi & cuci muka dgn selesa

then, paling best, ia mempunyai tetingkap yang boleh dibuka luas. pengudaraan yang baik dan mudah utk kita naik ke bilik mandi lepas berenang di pool. tidak la ruang utama bilik basah lencun dek air. selesa. bersih. nyaman la keadaannya

di sini la Izzat mandi. berbumbungkan langit gitewwww..
air dari shower pun byk
ada disiapkan shower gel utk ruang mandi luar ni

anak bujang ku yg seorang sedang berenang. dia lah yg dpt dipaparkan dlm blog ni. kalau paparkan ibu nya yg sedang berkuak-kuak dlm pool tu, hadoi lah 😆😂. censored!
seriously, saya kagum sebab poolnya bersih. tidak berlumut! saya sgt la selesa. diketahui umum, saya ni ada skit penggeli jejak masuk dlm pool. but this one, kagum dgn kebersihannya. alhamdulillah. cuaca di hari pertama kami check-in, ok. langit gelap, awan kelabu berarak tapi tak hujan. dpt la kami menikmati sessi berenang di pool dgn senang hati

keesokkan harinya, pagi-pagi da hujan lebat. tapi menjelang jam 9 pagi, reda. di tghari nya, renyai-renyai lagi hujan yg turun. tapi, kami belasah je mandi pool dlm keadaan tu. tiada kilat sabung-menyabung atau dentuman guruh di langit, kira ok la kan.

mari plak layan gambar-gambar persekitaran Grand Lexis ni. nice. sejuk sebab hujan 😍.

di antara Grand Pool Villa dan Premium Pool Villa

Grand Pool Villa memang 2 tingkat ye.
biliknya paling besar di sini

di sini boleh berbasikal 😊

tu dia nampak main building Grand Lexis

ini plak bridge dari Premium Pool Villa nak ke Executive Pool Villa

sebelah kanan ni adalah bilik saya 😀

saujana mata memandang..
indahnya ciptaan Allah
di tgh lautan 😍

air surut di pagi hari 😍

memang best berjalan-jalan di sekitar hotel ni. hujan renyai-renyai pun takde hal. relax relax

2 tahun kita PKP. bila dpt gini, terasa bersyukur sgt. memang pandemik ni belum berakhir. namun, kita boleh bergerak ke mana pun dgn menjaga s.o.p di tahap maksima. kita jaga kita, kan. di akhir nanti, pasti pandemik ni akan berakhir. in shaa Allah

jom jalan balik bilik..

da sampai bilik 😊
ok ok ok... tak sah la kan kalau tak kongsi tentang area parking kereta. senang tak. byk tak. ok tak. memang la ok, kan. hotel byk bintang, byk la tempat parking nya. sukar tapi ada. kena mencari

ada komen di laman fb, "grand lexis ni da tak best, tak bersih, tandas berlumut!". ada yg juga beri penyataan negatif, "mahal tapi tak maintained!"
tapi, bagi saya yg da spent 3 hari 2 malam di Premium Pool Villa, Grand Lexis, puas hati dan selesa. adakah saya akan kembali ke Grand Lexis? yes. next saya akan pastikan saya stay di Grand Pool Villa, 1st floor, ngadap laut 😎. bila? yg pasti bukan 2022 la. sebab 2022 ni agak terhad utk bercuti memandangkan kak Nurin dan Syuhada akan menduduki SPM dan PT3. kena consider masa yang sesuai utk mereka

lain padang, lain belalang
lain orang, lain sudut pandang. kan
😉

Pasta Port Lokasi Tempat Makan Viral Di Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 31/12/2021 - jumlah : 646 hits
TUDIA SEMPOI PUNYA UNTUK ORANG PENANG Pasta Port menyediakan pelbagai jenis macaroni spaghetti yang sedap padu Tengok gambaq pun dah terliur Feedback customer pun masyaAllah InsyaAllah terbaik dari depa Nak ushar boleh p depa punya FB page ...
Tempat Menarik Hotel Pilihan Untuk Percutian Di Beserah Kuantan Pahang

papar berkaitan - pada 24/12/2021 - jumlah : 341 hits
Senarai Tempat Menarik Hotel Pilihan Untuk Percutian di Beserah Kuantan Pahang Pantai timur merupakan desitinasi percutian tepi pantai yang popular Selain negeri Kelantan dan Terengganu Pahang turut mempunyai banyak lokasi menarik untuk pel...
Wanita Dedah Suasana Rumah Wanita Jadian Jadi Tempat Berlindung Long Tiger Sejak 10 Hari Lalu

papar berkaitan - pada 30/12/2021 - jumlah : 174 hits
Tular baru baru ini seorang lelaki warganegara Rohingya Long Tiger yang menjadi topik perbualan hangat orang ramai selepas berjaya melarikan diri dari lokap Mahkamah Majistret Tangkak pada 15 Disember lalu Bagaimanapun perbuatan itu membawa...
Cegah Perayaan Tahun Baru Pemkot Surabaya Tutup Spbu Dan Tempat Hiburan Malam Jam 21

papar berkaitan - pada 28/12/2021 - jumlah : 284 hits
Untuk membatasi kegiatan warga saat tahun baru nanti Pemerintah Kota Surabaya menutup seluruh tempat Stasiun Pengisian Bahan Bakar Umum yang ada di lingkungan Surabaya Penutupan seluruh SPBU di Surabaya ini hanya berlaku selama satu hari sa...
Tempat Makan Malam Sedap Dan Menarik Di Kuala Terengganu

papar berkaitan - pada 29/12/2021 - jumlah : 438 hits
Tiap kali bercuti ke sesuatu negeri saya akan masukkan list untuk Jalan Jalan Cari Makan sambil bercuti kerana makan kan perkara wajib dilakukan setiap hari jadi alang alang dah berkunjung ke tempat orang apa salahnya rasa menu sedap yang a...
Awas Banjir Malam Tahun Baharu Dijangka Melanda Pantai Timur

papar berkaitan - pada 30/12/2021 - jumlah : 227 hits
FAZLI RADZIMalam tahun baharu 2022 dijangka menyaksikan banjir serentak di empat negeri iaitu Kelantan Terengganu Pahang dan Johor Ramalan Jabatan Pengairan dan Saliran mendapati bah akan berlaku bermula Jumaat dan Sabtu ini susulan amaran ...
1 200 Polantas Kawal Pelaksanaan Cfn Malam Tahun Baru

papar berkaitan - pada 29/12/2021 - jumlah : 154 hits
Personel tersebut nantinya disebar untuk melakukan pengamanan di 10 lokasi CFN pada malam Tahun Baru
Pasar Malam Jer Senang

papar berkaitan - pada 30/12/2021 - jumlah : 513 hits
Assalamualaikum MINGGU ni Pak Inche kan bercuti Jadi Sk pesan hari selasa lepas masak Sambal Ayam Biar dia tahu kejerihannya nak memasak Sambal Ayam tu Kalau nak tahu Pak Inche la yang ajar Sk masak Sambal Ayam tapi sekarang malas memanjang...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Wan Ji Najib Dapat Layanan Sangat Istimewa Di Penjara

Potong Ikan Keluar Api

Asan Lembu The Movie

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo