Perceraian Selebriti Paling Kontroversi Tahun 2018 No 1 Paling Menggemparkan Dunia Tanahair




Setiap pasangan yang berkahwin pasti mengidamkan sebuah perkahwinan yang kekal bahagia selamanya.

Namun, tidak semua perkahwinan itu berjaya dipertahankan kerana jodoh, pertemuan, ajal dan maut adalah ketentuan Tuhan.

Selebrtiti juga adalah manusia biasa yang tidak terlepas daripada melalui kisah duka dalam hidup mereka.

Tahun 2018 menyaksikan beberapa kes penceraian artis dan telah menjadi perhatian ramai pihak.

Berikut Astro Gempak senaraikan selebriti yang bercerai pada tahun 2018:

1) Ude dan Intan Liana Saleh


Ikatan perkahwinan selama lima tahun pasangan itu terlerai apabila Ude atau Muhammad Radzi Abdul Wahid, 30, melafazkan talak satu terhadap Intan Liana Saleh, 33, pada 22 Mac 2018.

Suasana tenang menyelubungi galeri Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur apabila suami kepada aktres Izreen Azminda iaitu Ude melafazkan cerai terhadap isteri pertamanya, Intan.

Suasana dalam galeri sebelum itu pilu apabila Shaiful memerintahkan pasangan itu bermaaf-maafan dan bersalaman buat kali terakhir sebagai suami-isteri sebelum lafaz dibuat Ude.

Pasangan itu berkahwin pada 1 Mac 2013 dan dikurniakan dua orang anak iaitu Arish Muqri, tiga tahun, serta Ariq Muqri, satu tahun.

Pada November tahun lalu, Izreen mendedahkan sudah berkahwin dengan Ude pada 8 Ogos 2017 secara tertutup dan ia dirahsiakan atas permintaan suaminya itu.

Izreen mempunyai seorang anak lelaki iaitu Muhammad Adrian Umar yang kini berusia lima tahun hasil perkahwinannya terdahulu dengan jurukamera iaitu Muhammad Riza.

2) Nazim Othman & Bella Dally



Setelah khabar angin bertiup kencang mengatakan bahawa pasangan ini sudah bermasalah, akhirnya perkahwinan yang baru berusia hampir dua tahun itu terlerai jua apabila kedua-dua sebulat hati setuju untuk membawa haluan masing-masing.

Nazim, 33, mengakui dia telah menceraikan Bella atau nama penuhnya Nabila Ali Dally di Mahkamah Syariah Kota Kinabalu, Sabah, pada 2 Mei lalu.

Bagaimanapun, punca perceraian mereka tidak didedahkan kepada umum dan kedua-duanya memilih untuk mengunci rapat mulut mereka.

3) Ziana Zain & Armin Zaharin



Kemelut rumah tangga penyanyi Ziana Zain akhirnya bertemu titik nokhtah apabila suaminya, Armin Zaharin Ahmad Zambri melafazkan cerai talak satu pada 12 Julai 2018.

Armin membuat lafaz itu pada pukul 2.45 petang dihadapan Hakim Syarie, Mohd Nizar Mohtar di Mahkamah Rendah Syariah, Shah Alam.

Pada 3 April lalu, Ziana yang popular dengan lagu Madah Berhelah memfailkan tuntutan penceraian di Mahkamah Rendah Syariah selepas Armin enggan melafazkan cerai terhadap penyanyi tersebut.

Difahamkan fail tuntutan penceraian itu berkaitan penderaan mental dialaminya, nafkah dan kes dera anak-anak mereka.

Ziana atau Siti Roziana Zain, 50, dan Armin, 53, bernikah pada 9 Mei 1998.
Hasil perkahwinan itu mereka dikurniakan empat orang cahaya mata, Muhammad Aiman, 18, dan Muhammad Ammar, 14, serta pasangan kembar, Muhammad Ariel dan Siti Nur Kaseh, 9.

Perkahwinan mereka mencatat sejarah dalam dunia hiburan negara pada ketika itu kerana ia disiarkan secara langsung menerusi TV3.

4) Natasha Hudson & Carleed Khaza


Pelakon Natasha Hudson mengakui sudah bercerai dengan suaminya, Carleed Khaza atau Khalid Kamal secara baik pada tahun ini.

Desas-desus penceraian ini telah tersebar selepas Natasha memuatnaik satu status pada 25 September lalu yang memaklumkan dirinya sudah kembali sendiri.

Natasha dan penyanyi dan komposer muzik, Carleed berkahwin pada April 2012 dan ia adalah perkahwinan ketiganya.

Hasil perkongsian hidup dengan Carleed, Natasha dikurniakan dua cahaya mata iaitu Naeema Kalila dan Faatimah. Dalam perkahwinan terdahulu, Natasha memiliki seorang anak, Neesa Helena.

Namun, Natasha tidak mendedahkan punca dan tarikh sebenar dia dan suami bercerai.

Pada 7 Disember 2018, Natasha selamat berkahwin buat kali keempat dengan seorang usahawan dari Kelantan, Noor Nashriq Sekarnor.

Pasangan itu diijab kabul pada jam 8.30 malam dalam majlis sederhana di Masjid Al-Sultan Ismail Petra, Kubang Kerian, Kelantan.

5) Deja Moss & Azfendy Azzuddin



Kemelut rumah tangga antara penyanyi Deja Moss dengan suaminya, Azfendy Azzuddin akhirnya bernoktah apabila pasangan itu sah bercerai talak satu di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur,  pada  24 Oktober 2018.

Azfendy, 39, melafazkan talak satu di hadapan Hakim Syarie Noranizan Mohd Sufian selepas mahkamah membenarkan permohonan cerai yang difailkan plaintif (Azfendy) untuk bercerai secara baik mengikut Seksyen 47 Enakmen Undang-Undang Keluarga Islam Selangor 2003 yang difailkan pada 5 Mac lalu.

Deja dan Azfendy berkahwin pada 30 Ogos 2008 tanpa dikurniakan anak.

Sebelum ini Deja mendakwa perkahwinannya dengan Azfendy berantakan dan sudah tidak dapat diselamatkan lagi.

Malah, Deja juga mendedahkan punca sebenar mereka ingin bercerai bukan kerana tidak mempunyai zuriat namun disebabkan kecurangan suaminya itu.

6) Zul 2 By 2 & Isma



Setelah sekian lama membiarkan status rumah tangganya menjadi teka-teki, akhirnya penyanyi kelahiran Akademi Fantasia 7, Isma atau nama sebenarnya Ismaliza Ismail, 38, mengakui telah berpisah dengan komposer Zul 2 By 2.

Tidak memberitahu bila tarikh perkahwinannya berakhir, Isma hanya mengesahkan perceraian itu berlaku awal tahun ini.

Isma yang juga merupakan kakak kepada penyanyi Tomok berkahwin dengan Zul pada 16 April 1998.

Hasil perkongsian hidup, mereka dikurniakan lima cahaya mata iaitu Muhammad Haiqal Aiman, 20, Muhammad Haiqal Aydiel, 19, Seri Aida Merlissa, 17, Seri Ayreen Merlynda, 15, dan Seri Adryana Mercella, 11.

7) Amelia Henderson & Tunku Datuk Harrunnarasheed Putra Tunku Annuar



Pelakon kacukan India-Scotland, Amelia Henderson akui sudah berpisah dengan Tunku Datuk Harrunnarasheed Putra Tunku Annuar pada tahun ini.

Amelia bagaimanapun enggan berkongsi tarikh sebenar dia dan bekas suami membawa haluan masing-masing.

Amelia mendirikan rumah tangga pada 14 Ogos 2015 selepas setahun setengah menjalin hubungan cinta. Perkahwinan yang terlerai itu bagaimanapun, tidak dikurniakan cahaya mata.

Memutuskan untuk bercerai setelah bertahun-tahun bersama tentu bukan hal yang mudah.

Mungkin ada hikmah disebalik apa yang terjadi. Sama-sama kita doakan kebahagiaan mereka selepas ini.

Sumber : Gempak.com © copyright 2018 – All rights reserved
BLOGMAZEER.COM

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.blogmazeer.com/2019/01/perceraian-selebriti-paling-kontroversi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
8 Kontroversi Panas Selebriti Sepanjang Tahun 2018

8 Kontroversi Panas Selebriti Sepanjang Tahun 2018

papar berkaitan - pada 31/12/2018 - jumlah : 311 hits
Kontroversi dan isu hangat dalam dunia hiburan dan juga selebriti memang tidak dapat dipisahkan Sepanjang tahun 2018 menyaksikan pelbagai konstroversi dan kisah The post appeared first on
7 Kontroversi Panas Selebriti Sepanjang Tahun 2018

7 Kontroversi Panas Selebriti Sepanjang Tahun 2018

papar berkaitan - pada 31/12/2018 - jumlah : 266 hits
Kontroversi dan isu hangat dalam dunia hiburan dan juga selebriti memang tidak dapat dipisahkan Sepanjang tahun 2018 menyaksikan pelbagai konstroversi dan kisah The post appeared first on
Google Hadir Dengan Permainan Game Of The Year Soalan Kuiz Carian Apa Paling Tular Tahun 2018

Google Hadir Dengan Permainan Game Of The Year Soalan Kuiz Carian Apa Paling Tular Tahun 2018

papar berkaitan - pada 19/12/2018 - jumlah : 327 hits
Penghujung tahun 2018 sudah tiba hanya beberapa minggu lagi sahaja kita akan temui tahun baru Banyak perkara yang berlaku tahu ini Pelbagai teknologi baru diperkenalkan dan banyak perkara tular yang berlaku YouTube Rewind 2018 memperlihatka...
Sekali Lagi Mengisi Senarai Wajah Paling Cantik Di Dunia Selepas 11 Tahun

Sekali Lagi Mengisi Senarai Wajah Paling Cantik Di Dunia Selepas 11 Tahun

papar berkaitan - pada 1/1/2019 - jumlah : 505 hits
SEORANG model dinobatkan sebagai gadis paling cantik di dunia buat kali kedua selepas memenangi gelaran tersebut semasa kecil sejak sedekad yang lalu Model Perancis Thylane Blondeau 17 menjadi tumpuan dunia pada 2007 selepas sekeping gambar...
Selain Trump Dan Kim Jong Un Lima Sosok Ini Paling Curi Perhatian Dunia Di 2018

Selain Trump Dan Kim Jong Un Lima Sosok Ini Paling Curi Perhatian Dunia Di 2018

papar berkaitan - pada 29/12/2018 - jumlah : 332 hits
Tahun 2018 mencatat berbagai peristiwa bersejarah di dunia salah satunya adalah pertemuan pemimpin Korea Utara Kim Jong un dan Presiden Amerika Serikat Donald Trump di Singapura pada Juni lalu
10 Si Comel Selebriti Malaysia Lahir Tahun 2018 Yang Akhir Itu Anak Dah Masuk Lima Tapi Mantain Nampak Muda Remaja

10 Si Comel Selebriti Malaysia Lahir Tahun 2018 Yang Akhir Itu Anak Dah Masuk Lima Tapi Mantain Nampak Muda Remaja

papar berkaitan - pada 26/12/2018 - jumlah : 470 hits
SEPANJANG 2018 industri hiburan tanah air menyaksikan ramai pasangan selebriti popular dikurniakan cahaya mata sekali gus melengkapkan lagi kebahagiaan rumah tangga yang dibina Paling mencuri perhatian peminat pastinya berita kelahiran bayi...
Para Tokoh Yang Gagal Bersinar Di Dunia Politik Pada 2018

Para Tokoh Yang Gagal Bersinar Di Dunia Politik Pada 2018

papar berkaitan - pada 29/12/2018 - jumlah : 327 hits
2018 menjadi tahun politik karena jelang pelaksanaan Pemilu Serentak 2019 Di tahun ini para tokoh partai dan nonpartai mulai melancarkan manuver politiknya jelang pesta demokrasi tahun 2019
Kaleidoskop 2018 Pertemuan Imf World Bank Bali Momentum Unjuk Gigi Ri Pada Dunia

Kaleidoskop 2018 Pertemuan Imf World Bank Bali Momentum Unjuk Gigi Ri Pada Dunia

papar berkaitan - pada 29/12/2018 - jumlah : 262 hits
Indonesia tahun ini menggelar pertemuan IMF World Bank 2018 Perhelatan besar tersebut dihadiri oleh 30 000 delegasi dari 189 negara Bukan sekadar pertemuan biasa hal ini menjadi pembuktian bagi Indonesia untuk menunjukkan kualitas baik dari...
Sepanjang Tahun 2018 127 Bencana Alam Terjadi Di Aceh Akibat Kerusakan Hutan

Sepanjang Tahun 2018 127 Bencana Alam Terjadi Di Aceh Akibat Kerusakan Hutan

papar berkaitan - pada 2/1/2019 - jumlah : 246 hits
Kondisi hutan Aceh semakin kritis Laju kerusakan kawasan hutan terus terjadi Pertambangan illegal logging proyek infrastruktur dan alih fungsi lahan menjadi penyebab hilangnya fungsi kawasan hutan mengakibatkan bencana ekologi setiap saat m...
The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte