Pentingnya Menjaga Dan Melindungi Kulit Bayi Tip Ini Sangat Membantu


Kulit bayi sangat sensitif. Dengan keadaan cuaca dan persekitaran sekarang bayi lebih terdedah kepada masalah kulit seperti ruam, keradangan kulit, kulit kepala berkerak dan sebagainya dari awal lagi. Kebiasaannya bayi terdedah kepada kerengsaan kulit dalam beberapa bulan pertama selepas kelahiran.
Sebagai ibu bapa anda harus tahu cara untuk mengesan dan merawat masalah kulit bayi kerana ia penting supaya jika berlaku sebarang iritasi kulit pada bayi lebih mudah untuk merawatnya dari awal.
Ambil Perhatian Sekiranya Terjadi 4 Keadaan Ini Kepada Si Manja
Bayi baru lahir memiliki kulit yang nipis berbanding kulit orang dewasa. Jadi sangat penting untuk menjaga kulit bayi agar masalah ketidakselesaan itu dapat diatasi. Mama papa perlu mengetahui apa yang perlu dielakkan agar si manja terhindar daripada masalah kulit.

KULIT KERING DAN MENGELUPAS
Bayi yang baru dilahirkan akan mengalami kulit yang mengelupas dan kering. Masalah ini biasa berlaku dan dianggap normal selagi tiada kesan sampingan.
RUAM PANAS
Ruam panas ialah biji kecil kemerah-merahan. Ia biasanya muncul pada bahagian-bahagian badan bayi anda yang terdedah kepada berpeluh, seperti leher, kawasan lampin, ketiak dan pada lipatan kulit.
Cara merawatnya ialah dengan mendedahkan bahagian tersebut persekitaran yang lebih dingin, sentiasa kering dan pakaian kain kapas longgar.
RUAM LAMPIN
Jika bayi mempunyai kulit kemerah-merahan di sekitar punggung, pelipatan paha dan bahagian sulit maka ia dinamakan ruam lampin. Ruam lampin berlaku kerana kerengsaan kulit kerana lampin yang terlalu ketat; lampin basah yang dibiarkan terlalu lama atau disebabkan oleh detergen, lampin, tisu lembap yang mengandungi bahan kimia keterlaluan.
Cara terbaik untuk mengurangkan kerengsaan ini ialah dengan membiarkan bahagian tersebut sentiasa kering serta menambah kekerapan menukar lampin.
EKZEMA
Ekzema (juga dikenali sebagai dermatitis atopik) adalah ruam kulit yang biasanya muncul sebelum anak mencapai usia lima tahun. Pada bayi ia cenderung muncul pada pipi dan kulit kepala, tetapi ia boleh merebak ke lengan, kaki, dada, atau bahagian tubuh yang lain. Selepas tahun pertama kanak-kanak, ia mungkin muncul di bahagian dalam siku, belakang lutut, pergelangan tangan, pergelangan kaki dan lain-lain. Kulit bayi akan kering dan kemerah-merahan. Dapatkan rawatan dengan segera agar ia dapat dikawal.
Bagi ibu bapa yang bimbangkan masalah kulit anak, produk Ezerra antara pilihan yang sesuai dan selamat untuk bayi dan kanak-kanak.
Mempunyai beberapa rangkaian produk kulit yang menggunakan bahan semulajadi, semestinya dapat memberi kelegaan untuk bayi dan kepuasan kepada ibu bapa. Antaranya adalah:

Ezerra Cream
Krim Ezerra diperbuat daripada bahan aktif semulajadi. Ia melegakan gatal dan kemerahan kulit yang teriritasi dan memberikan kelembapan secara intensif untuk memulihkan kulit dari kekeringan dengan selamat.
Krim Ezerra berfungsi untuk melegakan gatal & kemerahan dan kelembapan serentak, namun terbukti selamat untuk bayi pada usia 2 minggu. Formula unik Krim Ezerra (campuran Stimu-tex AS, Saccharide Isomerate) terbukti berkesan melegakan kegatalan dan kemerahan (oleh stimu-tex AS); serta membantu memulihkan halangan kulit dengan pelembapan intensif (oleh saccharide Isomerate).

Ezerra Extra Gentle Cleanser
Ezerra Extra Gentle Cleanser Pembersih Gentian 3X yang dibuat dengan bahan aktif semulajadi. Ia membersihkan dan melembapkan kulit kering dengan selamat.
Ezerra Extra Gentle Cleanser berfungsi untuk membersihkan dan melembapkan secara serentak, dan selamat untuk kulit bayi dan boleh digunakan juga untuk bayi yang baru lahir. Ezerra Extra Gentle Cleanser adalah agen pembersih yang unik mengandungi ekstrak Amisoft dan mampu membersihkan kulit dengan berkesan tanpa mengeringkan kulit tetapi mengekalkan kulit lembap. Dalam pembersih ini juga mengandungi Stimu-tex AS, yang terbukti berkesan dalam melegakan kegatalan dan kemerahan (oleh stimu-tex AS).
Istimewanya untuk ibu bapa yang memilih rangkaian produk Ezerra ini, anda layak untuk mendapatkan promosi Ezerra Purchase and Redeem. Untuk dapatkan maklumat lanjut mengenai penebusan hadiah layari: https://bit.ly/39Vdl4s
Setiap pembelian produk Ezerra sepanjang bulan April anda layak untuk menebus beberapa koleksi hadiah barangan bayi dan kanak-kanak yang menarik secara mingguan.

11 – 20 April: set sudu dan garfu
21 – 30 April: mangkuk silikon
1-10 Mei: cawan silikon corak beruang
Bagi mendapatkan maklumat lanjut mengenai produk Ezerra boleh layari website: ezerramalaysia, Facebook: ezerramalaysia, Instagram: @EzerraMalaysia dan YouTube: Ezerra Malaysia

The post Pentingnya Menjaga Dan Melindungi Kulit Bayi. Tip Ini Sangat Membantu! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/pentingnya-menjaga-dan-melindungi-kulit-bayi-tip-ini-sangat-membantu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Comel Sangat Gambar Gambar Bayi Baru Lahir Pakai Face Shield Buat Netizen Tak Keruan

Comel Sangat Gambar Gambar Bayi Baru Lahir Pakai Face Shield Buat Netizen Tak Keruan

papar berkaitan - pada 7/4/2020 - jumlah : 286 hits
Melahirkan bayi disaat wabak Covid 19 memang sesuatu yang mencabar Emosi para ibu juga sudah semestinya agak terganggu memikirkan keselamatan bayi yang baru dilahirkan kerana hospital merupakan tempat paling berisiko mempunyai virus Naluri ...
Cara Menjaga Bayi Baru Lahir

Cara Menjaga Bayi Baru Lahir

papar berkaitan - pada 17/4/2020 - jumlah : 321 hits
Cara Menjaga Bayi Baru Lahir Yeah Ada lagi sehari je TB nak abeskan berpantang 44 hari Esok last yeayy 17 4 2020 cukup 44 hari TB berpantang Lepas tu merdeka Dalam pada menunggu hari merdeka tu ada pula kawan2 yang menunggu kelahiran anak p...
Pynocare Dari Biolife Membantu Menyelesaikan Masalah Pigmentasi Kulit

Pynocare Dari Biolife Membantu Menyelesaikan Masalah Pigmentasi Kulit

papar berkaitan - pada 27/3/2020 - jumlah : 179 hits
Pynocare Dari Biolife Membantu Menyelesaikan Masalah Pigmentasi Kulit Assalamualaikum uolss Harini sis nak cerita sikit tentang pigmentasi kulit Semakin meningkat umur kita tentu ada je masalah kulit yang mengganggu Almaklumlah seharian ter...
Tu Lah Bodoh Sangat Kesian Kena Luku Dengan Pemuda Mca

Tu Lah Bodoh Sangat Kesian Kena Luku Dengan Pemuda Mca

papar berkaitan - pada 12/4/2020 - jumlah : 381 hits
IBRAHIM MAT ISAKesian Kak Lah kena luku dengan pemuda MCA Tu lah bodo sangat kan dah jadi kaldai Cina MCA Ermmm
Sangat Menjijikkan Politik Pkr Ambil Kesempatan Dari Krisis Covid 19

Sangat Menjijikkan Politik Pkr Ambil Kesempatan Dari Krisis Covid 19

papar berkaitan - pada 13/4/2020 - jumlah : 271 hits
Hampir satu dunia berperang dengan wabak Covid 19 Rakyat ahli politik kerajaan dan ahli politik pembangkang berganding bahu untuk pastikan rakyat dan negara menang dalam peperangan melawan musuh yang tidak boleh dilihat dengan mata kasar in...
12 Potret Kota Singapura Pasca Semi Lockdown Sangat Sepi Bagaikan Kota Mati

12 Potret Kota Singapura Pasca Semi Lockdown Sangat Sepi Bagaikan Kota Mati

papar berkaitan - pada 13/4/2020 - jumlah : 243 hits
Tidak pernah terjadi sebelumnya Singapura yang sibuk bisa jadi kota mati seperti ini
Realiti 15 Ramalan Bill Gates Yang Kebenarannya Sangat Menakutkan

Realiti 15 Ramalan Bill Gates Yang Kebenarannya Sangat Menakutkan

papar berkaitan - pada 14/4/2020 - jumlah : 217 hits
Pada tahun 1999 Bill Gates menulis sebuah buku bertajuk Business the Speed of Thought Dalam buku itu Gates membuat 15 ramalan yang pada masa itu mungkin kedengaran seperti keterlaluan Tetapi seorang pelajar jurusan perniagaan Marcus Kirjone...
Parfaits Dessert Menggunakan Anchor Whipping Cream Sedap Sangat

Parfaits Dessert Menggunakan Anchor Whipping Cream Sedap Sangat

papar berkaitan - pada 16/4/2020 - jumlah : 1377 hits
hai assalammualaikumParfaits Dessert Menggunakan Anchor Whipping Cream Waktu kuanrantin dekat rumah ni la macam macam resepi kek dan dessert orang kongsi ye Bila dah orang kongsi mestila kita nak cuba Contoh macam Kali ni nad buat Parfaits ...
Covid 19 Kali Ini Krisis Ekonomi Sangat Serius

Covid 19 Kali Ini Krisis Ekonomi Sangat Serius

papar berkaitan - pada 15/4/2020 - jumlah : 227 hits
1 BANK Negara Malaysia menjangkakan ekonomi Malaysia akan merosot sebanyak 2 peratus pada tahun 2020 akibat Coronavirus Rangsangan ekonomi sebanyak RM250 billion dan pakej PRIHATIN RM10 billion yang dilancarkan oleh perdana menteri baru bar...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Pemilik Kafe Tanah Aina Fareena Nafi Terima Notis Rasmi Peringatan Penutupan Parkir Restorannya

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Penerima Zakat Untuk Fii Sabilillah Apakah Terbatas Hanya Pada Jihad

Salam Nuzul Alquran Kuiz Menguji Pengetahuan Tentang Al Quran

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Linkedin Menjadi Mitra Plan Indonesia Buka Peluang Kerja Bagi 400 Pencari Kerja Baru Di Jawa Tengah

5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah