Penjelasan Operasi Sekolah Di Negeri Beralih Ke Fasa 3 Ppn


Oleh Nor Azizah Mokhtar Gambar hiasan KUALA LUMPUR: Pembukaan sekolah di bawah Kementerian Pendidikan bagi negeri yang beralih fasa Pelan Pemulihan Negara (PPN) akan hanya dilakukan selepas dua minggu daripada tarikh peralihan fasa itu berkuat kuasa.
Berikutan itu, kementerian berkata pembukaan institusi pendidikan seliaannya bagi negeri Selangor dan Melaka Kuala Lumpur dan Putrajaya kekal pada 4 Oktober ini berdasarkan ketetapan pengoperasian bagi negeri Fasa 2 PPN walaupun negeri berkenaan beralih ke fasa 3 esok.
Menurutnya, ini membabitkan Murid Berkeperluan Khas (MBK) di Sekolah Kebangsaan Pendidikan Khas (SKPK), Sekolah Menengah Kebangsaan Pendidikan Khas (SMKPK), Sekolah Menengah Pendidikan Khas Vokasional (SMPKV) dan Program Pendidikan Khas Integrasi (PPKI).
"Pembukaan juga membabitkan pelajar semester dua Tingkatan Enam, International Baccalaureate Diploma (IBD) tahun dua, Program Prauniversiti Semester tiga di Sekolah Sukan Sukan Malaysia dan Murid kelas peperiksaan antarabangsa (IGCSE O-Level, A-Level, Australia Higher School Certificate dan IBDP).
"Bermula esok, negeri Selangor dan Melaka serta Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya akan beralih ke Fasa 3 PPN.
"Oleh itu, pengoperasian institusi pendidikan di negeri berkenaan mengikut ketetapan Fasa 3 PPN akan bermula pada 18 Oktober 2021," katanya dalam kenyataan hari ini.
Katanya operasi pada 18 Oktober nanti akan membabitkan pertambahan kemasukan murid lain meliputi murid prasekolah, kelas peperiksaan awam di sekolah asrama sepenuhnya/sekolah harian/sekolah swasta, IBD, Prauniversiti Sekolah Sukan Malaysia serta kelas peperiksaan antarabangsa yang lain.
Pembukaan institusi pendidikan bawah KPM bagi negeri Kedah pula kekal pada 10 Oktober ini untuk pelajar semester dua Tingkatan Enam dan kelas peperiksaan antarabangsa (IGCSE O-Level).
"Memandangkan negeri Kedah akan beralih ke Fasa 2 esok, pengoperasian institusi pendidikan termasuk Kolej Vokasional berdasarkan ketetapan pengoperasian negeri Fasa 2 PPN hanya akan bermula pada 17 Oktober 2021," katanya.
Menurut kenyataan itu lagi, pembukaan institusi pendidikan bawah Kementerian Pendidikan bagi Zon Selatan negeri Sarawak kekal pada 4 Oktober ini berdasarkan Fasa 2 PPN walaupun negeri itu beralih ke fasa 3 mulai esok.
"Pengoperasian institusi pendidikan lain di Zon Selatan negeri Sarawak berdasarkan ketetapan negeri Fasa 3 PPN hanya akan bermula pada 18 Oktober ini," katanya.
Tambah kenyataan itu, semua institusi pendidikan bawah Kementerian Pendidikan yang berada dalam kawasan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) akan ditutup sepanjang tempoh perintah itu berkuat kuasa dan pelajar akan mengikuti pengajaran dan pembelajaran di rumah (PdPR).
Kementerian Pendidikan juga menyarankan ketetapan ini terpakai di semua institusi pendidikan yang tidak berdaftar dengan kementerian termasuk institusi pendidikan bawah kerajaan negeri.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://dialograkyat.blogspot.com/2021/10/penjelasan-operasi-sekolah-di-negeri.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Semua Sekolah Di Negeri Fasa 4 Ppn Perlu Bersedia Sepenuhnya Sebelum Dibuka Kata Menteri

Semua Sekolah Di Negeri Fasa 4 Ppn Perlu Bersedia Sepenuhnya Sebelum Dibuka Kata Menteri

papar berkaitan - pada 26/9/2021 - jumlah : 208 hits
BERNAMA Pihak sekolah perlu memastikan sistem pengudaraan yang baik bagi mengurangkan sebarang risiko penularan jangkitan Covid 19 Menteri Kesihatan Radzi Jidin dalam satu lawatan ke sebuah sekolah di Langkawi yang kini berstuatus Fasa 4 PP...
Sektor Pendidikan Di Negeri Beralih Fasa Ppn Dibuka Selepas 2 Minggu

Sektor Pendidikan Di Negeri Beralih Fasa Ppn Dibuka Selepas 2 Minggu

papar berkaitan - pada 26/9/2021 - jumlah : 317 hits
MALAYSIA NOW KPM berkata Johor yang beralih ke Fasa Dua PPN akan memulakan operasi sektor pendidikannya pada 10 Oktober depan Sekolah bakal beroperasi secara bersemuka dengan kaedah penggiliran bermula Oktober depan Gambar Bernama Kementeri...
Hishamuddin Negeri Johor Dan Pahang Beralih Fasa Ppn Berkuatkuasa Pada Hari Jumaat Ini

Hishamuddin Negeri Johor Dan Pahang Beralih Fasa Ppn Berkuatkuasa Pada Hari Jumaat Ini

papar berkaitan - pada 7/10/2021 - jumlah : 223 hits
KUALA LUMPUR Mesyuarat Jawatankuasa Khas Pengurusan Pandemik COVID 19 hari ini membenarkan peralihan fasa Pelan Pemulihan Negara bagi negeri Johor dan Pahang berkuat kuasa Jumaat ini Menteri Kanan Pertahanan Datuk Seri Hishammuddin Hussein ...
Negeri Sembilan Mampu Beralih Ke Fasa 4 Ppn Kata Mb

Negeri Sembilan Mampu Beralih Ke Fasa 4 Ppn Kata Mb

papar berkaitan - pada 20/9/2021 - jumlah : 177 hits
September 20 2021Menteri Besar Negeri Sembilan Aminuddin Harun berkata kadar jangkitan Covid 19 di negeri itu merupakan kadar kedua terendah dalam negara dan menunjukkan peluang cerah untuk beralih ke Fasa Empat PPN PETALING JAYA Menteri Be...
Katil Antara Punca Kedah Johor Belum Beralih Ke Fasa Dua Ppn

Katil Antara Punca Kedah Johor Belum Beralih Ke Fasa Dua Ppn

papar berkaitan - pada 21/9/2021 - jumlah : 212 hits
AGENDA DAILY Kadar penggunaan katil hospital termasuk di unit rawatan rapi yang masih tinggi menjadi antara penyebab Kedah dan Johor masih belum beralih ke Fasa Dua Pelan Pemulihan Negara walaupun kadar vaksinasi di kedua negeri itu berada ...
Tiada Negeri Dalam Fasa 1 Ppn Mulai Jumaat Ini

Tiada Negeri Dalam Fasa 1 Ppn Mulai Jumaat Ini

papar berkaitan - pada 30/9/2021 - jumlah : 124 hits
Oleh KOSMO Gambar HiasanPETALING JAYA Tiada negeri berada dalam Fasa 1 dalam Pelan Pemulihan Negara selepas kerajaan bersetuju untuk membenarkan peralihan fasa dalam mesyuarat Jawatankuasa Khas Pengurusan Pandemik Covid 19 hari ini Ketetapa...
Kedah Beralih Kepad Fasa Kedua

Kedah Beralih Kepad Fasa Kedua

papar berkaitan - pada 30/9/2021 - jumlah : 474 hits
Kredit Telegram MKN Assalamualaikum semua dan selamat malam kepada semua sahabat sahabat semua Alhamduillah syukur kerana Negeri Kedah akan beralih kepada Fasa 2 pada 1 Oktober 2021 bersamaan Jumaat ini Bukan itu sahaja Negeri Melaka Selago...
Lembah Klang Beralih Ke Fasa 3 Mulai 1 Oktober

Lembah Klang Beralih Ke Fasa 3 Mulai 1 Oktober

papar berkaitan - pada 30/9/2021 - jumlah : 134 hits
MALAYSIA NOW Penonton dan penyokong dibenarkan untuk hadir ke acara sukan adalah antara kelonggaran baru diumumkan perdana menteri hari ini Warga Lembah Klang mengambil kesempatan cuti hujung minggu berkunjung ke kawasan Sungai Congkak Hulu...
Johor Beralih Ke Fasa 3 Pahang Ke Fasa 4 Berkuat Kuasa Esok

Johor Beralih Ke Fasa 3 Pahang Ke Fasa 4 Berkuat Kuasa Esok

papar berkaitan - pada 7/10/2021 - jumlah : 350 hits
BERNAMA Hishammuddin berkata walaupun kelonggaran mula diberikan namun orang ramai tidak boleh cepat berasa selesa dan bersikap sambil lewa dalam melindungi diri Keluarga berkelah di pantai Pasir Puteri Kuantan Pahang Gambar Bernama Johor b...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Brauninhas House By Pablo Lanza Arquitetura In Itu Brazil

Banteras Isu 3r Manivanan Cadang 10 Langkah Percepat Siasatan Polis

Analysis Harapan S Uphill Battle To Defend Kuala Kubu Baharu

Kkb By Election Will Be A Confidence Vote For The Anwar Administration

Azmin Pledges To Tell All On May 11