Pengorbanan Isteri Di Kaca Mata Suami


Pengorbanan Isteri Di Kaca Mata Suami (Atas Pengalaman Sendiri) | Adakah aku seorang lelaki yang perfect? Jawapannya tidak. Adakah aku seorang suami yang penyayang? Jawapannya aku masih ditahap biasa saja (sendiri mau ingatlah, sapa tak sayang bini oi). Dan kalau di tanya adakah aku sedar akan pengorbanan isteri terhadap aku? Jawapannya adalah iya. Iya aku sedar! Aku sedar dia dah banyak berkorban untuk aku dan anak-anak. 

Tapi, tidak malu aku katakan yang rumahtangga aku juga tidak setiap saat bahagia. Hey come on la.. ini rumahtangga tau. Bukannya main masak-masak kat bawah rumah, kipas-kipas dengan daun konon dok bersanding. Ini real bro! REAL. 




Tapi dalam masa yang sama aku bangga sebab dah berjaya bersama isteri kesayangan aku selama hanpir 18 tahun (tetiba aku rasa dah tua, haha). Aku kahwin bulan 12/2001 dan jumlah anak kami sekarang 6 orang. Haa hebat tak hebat isteri aku tu boleh beranak sampai 6 kali. Aku sampai hari ni tabik spring kat dia. Aku sendiri tak terfikir semurah ni rezeki aku dan dia. Memang terkejut jugalah kawan-kawan aku bila diberitahu aku anak dah 1/2 dozen. 

Aku pernah bayangkan camana kalau aku jadi pompuan kena ngandung ngan beranak. Adoi tobat sakit bro! Hilang akal aku. Masa sunat dulu pun dah rasa sakit ni kan pula nak hadap sakit beranak. Lagi-lagi untuk isteri aku yang kena harung enam kali. Wooo bab ni aku salute kat dia. 

Sebab tu kalau disebut tentang pengorbanan isteri terhadap keluarga, sebagai suami aku terus nampak satu demi satu kebaikan yang isteri aku dah buat. Yang pertama of course pengorbanan isteri aku untuk soal zuriat tapi sebenarnya lebih dari tu. 

Aku dah lama hidup dengan isteri. 

Aku dah lihat perubahan fizikal dia dari awal kahwin sampai sekarang.

Aku dah nampak betapa dia sangat utamakan family

Aku juga makin ringan tanggungjawab dengan bantuan dia selama ni

Benda-benda ni yang membuatkan aku sangat rasa berterima kasih dengan segala pengorbanan isteri yang aku dah rasa. Betapa dia perlu adjust gaya hidup lepas kahwin dengan aku, betapa dia sentiasa cuba untuk dengar cakap aku dan betapa dia sanggup susah payah tungkus lumus menulis untuk bantu ringankan beban aku. Ya, isteri aku juga seorang blogger malah dia yang lebih berpengalaman dari aku. 

Bila ada terbaca kes suami tidak ambil peduli kisah isteri, mengabaikan isteri dan memperlakukan sesuka hati kepada isteri, hey apa tu? Takkan masa mula kahwin sayang bagai nak rak lepas tu anggap macam hamba pulak. Tolong la bro, tak gentle la. 

Mungkin bila dah lama kahwin ada rasa boring dengan pasangan tapi janganlah fikir macam budak-budak tabika. Bila ada rasa tidak senang terhadap isteri ada baiknya lekas-lekas ingat semula segala pengorbanan isteri terhadap kita. Setan dok bisik di telinga tu jangan nak dengar sangat. Sebagai suami kita kena ingat bro! 

Walaupun tugas kita cari nafkah keluarga dan si isteri bantu uruskan tapi bukan setakat tu saja. Apa ingat senang ke nak jadi surirumah ni? Bro, gua dah try memang susah! Mau menangis sampai menitik sebaldi air mata jantan aku kalau kena buat hari-hari. Pada pasangan yang bermasalah tu, relaks. Jangan cepat melatah. Jangan juga bertindak melulu, takut menyesal nanti! 

Ada baiknya cari satu tempat, bawa berbincang dan jangan lupa ucapkan terima kasih sekali atas segala pengorbanan yang telah isteri lakukan selama ini. Isteri yang dapat suami baik tu pulak janganlah melampau sangat! Dengar cakap suami tu.. tarik telinga baru reti.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.abangrock.com/2019/11/pengorbanan-isteri-di-kaca-mata-suami.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kewajipan Suami Mengajar Isteri Perkara Agama

Kewajipan Suami Mengajar Isteri Perkara Agama

papar berkaitan - pada 12/11/2019 - jumlah : 88 hits
Dalam berumah tangga seorang suami memiliki kewajipan kewajipan yang harus dia tunaikan kepada isterinya Kewajipan tersebut tidak hanya berkaitan dengan nafkah sebagaimana yang disangka oleh sebahagian atau kebanyakan suami Akan tetapi terd...
Tak Salah Suami Isteri Gaduh Jadi Lebih Harmoni Syaratnya Jangan Maki

Tak Salah Suami Isteri Gaduh Jadi Lebih Harmoni Syaratnya Jangan Maki

papar berkaitan - pada 13/11/2019 - jumlah : 90 hits
Berselisih pendapat dalam perkahwinan adalah normal Setiap pasangan pasti pernah bermasam muka kerana masalah masalah yang melanda Pun begitu sangat penting untuk suami isteri saling bermaafan dan melupakan perkara itu supaya rumah tangga k...
Suami Jangan Takut Serah Kad Debit Pada Isteri Setiap Rezeki Suami Ada Bahagian Isteri

Suami Jangan Takut Serah Kad Debit Pada Isteri Setiap Rezeki Suami Ada Bahagian Isteri

papar berkaitan - pada 13/11/2019 - jumlah : 137 hits
Bukan calang calang suami boleh buat macam ini Dan bukan semua isteri dapat kepercayaan penuh guna kad debit suami untuk membeli belah barangan yang isteri suka Jadi bila ada suami yang bermurah hati tak berkira berkongsi kad debit miliknya...
Isteri Membebel Suami Dengarkan Saja Itu Cara Bantu Dia Dapat Kebahagiaan Terbesar

Isteri Membebel Suami Dengarkan Saja Itu Cara Bantu Dia Dapat Kebahagiaan Terbesar

papar berkaitan - pada 13/11/2019 - jumlah : 70 hits
SESETENGAH lelaki memang tidak tahan apabila mendengar bebelan si isteri lagi lagi apabila sama sama penat balik dari tempat kerja baru sampai rumah terus perit telinga terpaksa mendengar bebelan Pasti ianya mengundang perbalahan Namun jika...
Bayi Maut Dengan 89 Kesan Lebam Lecur Dan Parut Pada Badan Suami Isteri Ditahan

Bayi Maut Dengan 89 Kesan Lebam Lecur Dan Parut Pada Badan Suami Isteri Ditahan

papar berkaitan - pada 12/11/2019 - jumlah : 101 hits
SEPANG Polis menahan suami isteri dan seorang wanita bagi membantu siasatan kematian bayi lelaki berusia 23 bulan dipercayai didera 4 November lalu Ketua Polis Daerah Sepang Asisten Komisioner Abdul Aziz Ali berkata suami isteri itu yang ju...
Pasangan Suami Isteri Ditahan Disyaki Sebabkan Kematian Anak Kandung

Pasangan Suami Isteri Ditahan Disyaki Sebabkan Kematian Anak Kandung

papar berkaitan - pada 12/11/2019 - jumlah : 115 hits
SEPANG 11 Nov Sepasang suami isteri penjawat awam ditahan Isnin lalu selepas dipercayai melakukan penderaan hingga menyebabkan kematian anak kandung yang berusia empat bulan Ketua Polis Daerah Sepang ACP Abdul Aziz Ali berkata pasangan itu ...
Kemurungan Sebab Tekanan Kerja Jadi Punca Suami Tikam Isteri Yang Sarat Mengandung

Kemurungan Sebab Tekanan Kerja Jadi Punca Suami Tikam Isteri Yang Sarat Mengandung

papar berkaitan - pada 10/11/2019 - jumlah : 173 hits
Pagi tadi kita dikejutkan dengan berita seorang guru telah memandu sendiri keretanya menuju ke hospital selepas parah ditikam oleh suami di kediaman mereka di Putrajaya semalam Lebih membimbangkan wanita itu hamil 9 bulan dan bakal melahirk...
Rezeki Sempit Akibat Tabiat Suami Yang Suka Menipu Isteri

Rezeki Sempit Akibat Tabiat Suami Yang Suka Menipu Isteri

papar berkaitan - pada 10/11/2019 - jumlah : 233 hits
Seorang suami mengadu rezekinya asyik sempit Semua serba tak cukup Terasa dunia ni sempit Dah usaha macam macam Semua cara dah buat Hati pun resah dan rasa nak marah jer kenapa yer ustaz Abang ada ibubapa lagi ke Mak ayah saya dah tiada Aba...
Cium Bau Ketiak Suami Jadikan Isteri Awet Muda

Cium Bau Ketiak Suami Jadikan Isteri Awet Muda

papar berkaitan - pada 11/11/2019 - jumlah : 80 hits
Bancian ke atas 10 ribu pasangan yang berkahwin hanya kira kira 45 sahaja isteri yang tidur berbantalkan lengan suami selepas 3 tahun berkahwin Dan hanya tinggal 21 7 sahaja isteri yang masih tidur berbantalkan lengan suami selepas 10 tahun...
10 Tempat Menarik Di Genting Highland Yang Ramai Tak Tahu Rugi Tak Datang

Sering Peluk Cium Pipi Naqiu Netizen Tuduh Sham Naqiu Pasangan Gay Sham Beri Komen

Jangan Ambil Mudah Bila Badan Tidak Sihat

Pendapatan Mahathir Naik 31 Peratus Rm100 000 Sebulan

Badminton Sumbang Tiga Pingat Emas S Kisona Lakar Kejutan

Taman Rekreasi Air Panas Inflatable Waterpark Jasin

Songket Tenun Cotton Eksklusif Korang Wajib Ada Sepasang Dalam Koleksi Pakaian Kegemaran Korang

Pembaikan Tanah Runtuh Jalan Ranau Kundasang Di Km 11 3 Masih Ditutup Jkr Sabah



Kenapa Kita Guna Gelaran Boss

Biodata Sharifah Husna Pelakon Drama Seadanya Aku

Biodata Dan Latar Belakang Pakar Bedah Dr Amalina Bakri

Akhirnya Hafreez Adam Dedah Punca Unfollow Zara Zya Di Instagram

Kisah Pesakit Polio Terakhir Paul Si Paru Paru Besi 1952


Cara Overclock Android Tanpa Root Untuk Menjaga Garansi

Cara Install Ulang Android Sendiri

11 Daerah Wisata Demak Aneka Keindahan Di Nagari Para Wali

Fuhh Takut Tengok Dahan Sebesar Paha Tembus Cermin Kereta Nyaris Terjah Muka

Perkhidmatan Adobe Akan Dikenakan Caj Tambahan Sst 6 Bermula Januari 2020

Redmi K30 Kini Rasmi Fon Kelas Pertengahan Yang Cukup Berkuasa