Penginapan Di Tengah Bandar Kota Kinabalu Le Meridian Hotel Pilihan Terbaik



Hai semua apa khabar?. Mungkin ada di antara uollss yang plan untuk bercuti dalam masa terdekat ni kan? Kat sini, saya nak share dengan korang semua salah satu destinasi percutian yang menarik dan popular kat Malaysia iaitu Kota Kinabalu Sabah. Yang belum ada plan, maybe destinasi ini menjadi salah satu senarai dalam perancangan percutian bersama keluarga nanti. Sebelum tu korang kena buat research dan book best Kota Kinabalu Hotel supaya nanti korang ada tempat untuk stay. Picture from Google
Lepas korang sampai kat Lapangan Terbang Kota Kinabalu, terdapat dua terminal tau, Lapangan Terbang Antarabangsa dan Domestik. Selalunya kalau korang naik Air Asia, ianya akan turun ke Lapangan Terbang 2. Setibanya korang kat Lapangan Terbang Kota Kinabalu, korang boleh pergi ke Bandar Kota Kinabalu dengan menaiki Teksi atau Bas Mini.

Tetapi bagi uollss yang mempunyai bajet lebih tu, bolehlah menyewa sebuah kereta yang akan terus menjemput korang dan terus ke hotel tempat korang menginap. Barulah terasa bagaikan VVIP gitu. Ok pilihan penginapan bergantung kepada bajet yang ada daripada semewah alam sehingga ke hotel bajet.
Picture from Google
Jangan risau terdapat pelbagai pilihan hotel bajet, hotel mewah, apartment dan guesthouse. Walk-in dan terus tanya harga. Bak kata pepatah moden, tepuk dada tanya poket korang hihi.
Dah sampai kat Bandar Kota Kinabalu jomlah kita jalan-jalan. Apa yang buatkan Bandar Kota Kinabalu ni sangat best, pertama heaven dengan barangan shopping yang murah terutama pelbagai hasil kraftangan. Daripada mutiara seperti kerongsang, butang baju melayu, rantai-rantai mutiara yang panjang-panjang yang mak datin pakai dalam drama melayu memang banyak dijual, serius memang murah!
Kredit to www.tempatmenarik.my
Memang wajib beli untuk dibawa pulang. Korang kena pandai tawar menawar tapi bukan setakat 30% tapi 70% ke atas serta seminimum yang boleh harga yang barang yang hendak dibeli selalunya memang akan dapat best price bergantung kepada season korang pergi. Ha apalagi tunjuk skill tawar menawar korang. Mana tahu korang boleh beli satu kapal hihi. Memang rambang mata tau.


Kedua, kalau korang bercuti ke Kota Kinabalu jangan lupa untuk merasai makanan seafoodnya yang best-best. WAJIB ok!. Semuanya dijual sangat fresh dan pelbagai pilihan tambah-tambah yang dijual di pasar malam. Uii cobaan hihi.

Kredit to FB Le Meridian Hotel
Korang kena rasa antara yang popular ialah kepak ayam bakar, makanan tradisional etnik sabah dan seafood! Murah serta saiznya besar-besar pulak tu! Kawan saya ada cakap dekat Kota Kinabalu ni seafood fresh memang dijual agak murah tapi bila dah dimasak harga dia berganda-ganda. Ermm tu saya tak pasti. Yang pasti korang patut rasainya sendiri ok.
Kredit to FB Le Meridian Hotel
Ketiga kalau korang nak beli barang cenderahati macam fridge magnet, baju t-shirt I Love Sabah, keychain, barang-barang mutiara memang saya recommended untuk ke Pasar Malam Kampung Air. Harga barang memang murah dijual, jauh berbeza harga kat pusat Kraftangan atau Pasar Filipina harga tak tetap bergantung kepada nasib dan skill tawar menawar lepas tu muka kena tebal banyak kalau nak dapat best price hihi.
Bagi saya kalau nak tawar-menawar tu kena tengok dulu empunya kedai. Kadang-kadang tokeh kedai tu muka tak ada senyum payah jugak nak tawar. Cuba try kedai yang  tokehnya senyum dan peramah. Ha sure boleh tawar punya hihi.
Kredit to FB Le Meridian Hotel
So bagi yang mencari tempat penginapan yang menarik dan selesa, saya suggest korang boleh booking Hotel Le Meridien Kota Kinabalu. Hotel ni memang sangat memuaskan dan terdapat pelbagai kemudahan yang disediakan. Le Meridien Kota Kinabalu ialah sebuah hotel dalam kawasan persekitaran yang baik, yang terletak kat Kota Kinabalu City Centre.
Le Meridien Kota Kinabalu mempunyai lokasi yang baik, juga berhampiran Lapangan Terbang Kota Kinabalu International Airport (BKI), yang hanya sejauh 5.28 km. Selain bertempat kat kedudukan yang baik, Le Meridien Kota Kinabalu juga merupakan salah satu hotel yang berdekatan dengan Filipino Market (Handicraft Market) dalam 0.11 km dan KK City Waterfront dalam 0.2 km.
Kredit to FB Le Meridian Hotel
Perkhidmatan kualiti tertinggi berserta kemudahan yang banyak akan membolehkan korang mendapat pengalaman percutian yang paling baik. Korang dah bersedia nak rakamkan momen moment terbaik bersama yang tersayang?
Jadi korang mesti tak sabar untuk memulakan percutian korang kat sini. Kenapa? Kerana kualiti servisnya yang terbaik dan korang takkan rasa rugi berbelanja kat sini. Percutian korang akan rasa lebih berbaloi.
Kredit to FB Le Meridian Hotel
Kat sini juga ada disediakan pusat gym. Bagi saya untuk pilihan hotel, semestinya saya lebih suka memilih hotel yang mempunyai pool. Tentunya anak-anak, keluarga atau orang yang tersayang dapat menikmati hari yang menyeronokkan.
So tunggu apa lagi? Cuba jangan tak cuba ye! Ok kepada mereka yang ingin diri dibelai manja dapatkan tawaran terbaik untuk rawatan spa yang paling berkualiti bagi tujuan istirehat dan memanjakan diri korang. Hotel Le Meridian juga ada menyediakan perkhidmatan spa tau. Jadi untuk merehatkan badan setelah penat berjalan kat sekitar Kota Kinabalu, korang bolehlah memanjakan diri korang di spa. Sudah tentu korang akan rasa lebih relaks.
Kredit to FB Le Meridian Hotel
Kaunter reception buka 24 jam tersedia untuk memberikan perkhidmatan kepada korang, dari daftar masuk hingga ke daftar keluar, atau sebarang bantuan yang korang perlukan. Kalau korang inginkan lebih lagi, jangan ragu untuk bertanya kepada staff hotel ini yang sentiasa bersedia untuk memenuhi permintaan korang.
Le Meridien Kota Kinabalu adalah hotel yang memberikan keselesaan hebat dan perkhidmatan terbaik menurut kebanyakan tetamu hotel ini. So guys cepat cepatlah buat Le Meridien Hotel Kota Kinabalu booking sebelum terlambat.
(26)
The post Penginapan di tengah bandar Kota Kinabalu, Le Meridian Hotel pilihan terbaik appeared first on Ajumohit.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ajumohit.com/2019/04/penginapan-di-tengah-bandar-kota-kinabalu-le-meridian-hotel-pilihan-terbaik.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hotel Sentral Kuantan Hotel Di Tengah Bandar Kuantan

Hotel Sentral Kuantan Hotel Di Tengah Bandar Kuantan

papar berkaitan - pada 17/4/2019 - jumlah : 344 hits
Hotel Sentral Kuantan Hotel di Tengah Bandar Kuantan l Assalamualaikum Ni entri lama tapi sebab eksiden terpadam entri ni last 2 weeks maka Ana publish sekali lagi Huhu Hotel Sentral Kuantan Hotel di Tengah Bandar Kuantan antara hotel yang ...
Putrade Allsuites At Rpgc Pilihan Penginapan Terbaik Di Ipoh Perak

Putrade Allsuites At Rpgc Pilihan Penginapan Terbaik Di Ipoh Perak

papar berkaitan - pada 2/5/2019 - jumlah : 799 hits
Ana ni nama sahaja orang Perak jati tapi bukan selalu ke Bandaraya Ipoh ibu negeri Perak Darul Ridzuan Sebabnya kalau balik Perak tu ana terus ke kampung halaman di Teluk Intan dah sampai kampung tu faham faham ajer laa masak makan dengan k...
The Beauty Expert Academy Spa Cheras Pilihan Spa Muslimah Terbaik

The Beauty Expert Academy Spa Cheras Pilihan Spa Muslimah Terbaik

papar berkaitan - pada 29/4/2019 - jumlah : 511 hits
Perempuan dan kecantikan berpisah tiada Tapi perlu ingat kecantikan yang hakiki bukanlah dari luaran paras rupa yang bertopengkan solekan tetapi kecantikan seorang wanita itu apabila dizahirkan dalam fizikal dan mental yang benar benar siha...
Semarakkan Ramadan Le Meridien Kota Kinabalu Celebrate The Spirit Of Togetherness

Semarakkan Ramadan Le Meridien Kota Kinabalu Celebrate The Spirit Of Togetherness

papar berkaitan - pada 27/4/2019 - jumlah : 379 hits
Le M ridien Kota Kinabalu revives the joy and spirit of togertherness with its Semarakkan Ramadan Sungkai Buffet featuring home cooked dishes and traditional recipes shared by our local talents at the hotel s all dining Latest Recipe Restau...
10 Kabupaten Kota Di Jawa Tengah Adakan Pemungutan Suara Ulang

10 Kabupaten Kota Di Jawa Tengah Adakan Pemungutan Suara Ulang

papar berkaitan - pada 18/4/2019 - jumlah : 185 hits
Badan Pengawas Pemilu menyatakan 10 kabupaten atau kota di Jawa Tengah berpotensi dilakukan pemungutan suara ulang Salah satu di Tempat Pemungutan Suara wilayah Semarang karena surat suara tertukar antar dapil
Tips Kecantikan Pilihan Terbaik Untuk Masalah Jerawat

Tips Kecantikan Pilihan Terbaik Untuk Masalah Jerawat

papar berkaitan - pada 20/4/2019 - jumlah : 336 hits
BismillahirrohmanirrohimAssalamualaikum semua Masalah jerawat ni kalau orang perempuan memang boleh jadi makin stress dan yang paling haru bila tak dirawat dengan betul tinggalkan parut Sini saya listkan kenapa jerawat ni timbul ya Stress P...
Kit Siang Yakin Pengundi Sandakan Akan Buat Pilihan Terbaik

Kit Siang Yakin Pengundi Sandakan Akan Buat Pilihan Terbaik

papar berkaitan - pada 2/5/2019 - jumlah : 283 hits
foto sumber internetSANDAKAN 2 Mei Penasihat DAP Lim Kit Siang yakin pengundi di parlimen Sandakan akan membuat pilihan terbaik untuk mengekalkan kerusi DAP menerusi calon parti itu bagi Pilihan Raya Kecil Parlimen Sandakan Vivian Wong Shir...
Sup Kepala Ikan Terbaik Warung Pak Mat Pulau Pisang Kota Bharu Kelantan

Sup Kepala Ikan Terbaik Warung Pak Mat Pulau Pisang Kota Bharu Kelantan

papar berkaitan - pada 16/4/2019 - jumlah : 621 hits
signboard Warung Pak Mat Pokok Pisang dekat simpang jalanTempat makan tengahari yang menjadi tumpuan orang ramai di Kota Bharu Kelantan salah satunya adalah Warung Pak Mat Warung Pak Mat ni terletak luar sikit dari Bandar Kota Bharu Walaupu...
Panduan Dapatkan Penginapan Harga Murah Di Hotel Mewah

Panduan Dapatkan Penginapan Harga Murah Di Hotel Mewah

papar berkaitan - pada 18/4/2019 - jumlah : 327 hits
Tentu seronok jika sesekali dapat bercuti dan menginap di hotel mewah pada harga murah Ia pasti akan menjadi pengalaman yang tidak dapat dilupakan lebih lebih lagi untuk anak anak yang tak pernah merasa menginap di hotel mewah Bukan semua o...
Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Dapatkan Porsche Design Honor Magic6 Rsr Di Honor Experience Store Terpilih Pada 5 Mei

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Pengalaman Kerja Sambil Belajar

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Terkejut Dr M Rakib Sampai Di Pelabuhan Udara Bandung

Cara Atasi Rambut Gugur Dengan Mudah

Medical Follow Up With Dato Dr Marina Di Kpj Seremban

Sarapan Di Kacang Pool Haji Larkin