Penghantar Makanan Disamun Tangan Terpaksa Dipotong


Ahli keluarga memaklumkan, tangan kanan Siti Nur Azizah Syafriadi yang sudah membiru terpaksa dipotong sehingga ke paras bahu selepas terlibat dalam kejadian samun di Jalan Kuching menghala pusat bandar beberapa hari lalu.
Siti Nur Aziziah Syafriadi yang tangan kanan terpaksa dipotong selepas parah akibat disamun kini dirawat di Hospital KL.

PETALING JAYA: Tangan kanan seorang gadis berusia 17 tahun yang menjadi mangsa samun di Jalan Kuching menghala pusat bandar Khamis lalu terpaksa dipotong sehingga paras bahu kerana cedera parah dan mulai membiru.

Ketika kejadian, Siti Nur Azizah Syafriadi bersama teman lelakinya menaiki motosikal Y15ZR dari arah Jalan Kuching menghala ke Jinjang telah dikejar oleh tiga orang lelaki menaiki dua motosikal kira-kira pukul 12.10 tengah malam.

Tiga lelaki terbabit menendang sebuah motosikal dinaiki pasangan itu sebelum menyamun mereka. Nur Azizah cedera di bahu kanan, manakala teman lelakinya cedera di muka dan badan dipercayai dipukul oleh suspek.

Menurut ahli keluarga Nur Azizah ketika dihubungi FMT berkata, doktor tidak dapat dapat menyelamatkan tangan kanannya yang sudah tidak boleh lagi berfungsi walaupun saluran darah utama sudah dijahit.

“Doktor buang tangan kanan dia (Nur Azizah) sampai paras bahu, masa masuk kecemasan doktor sudah jahit saluran darah utama.

“Tetapi pagi semalam (Jumaat) doktor tengok tangan dia dah membiru, sudah tidak boleh berfungsi jadi doktor telefon waris nak minta kebenaran potong tangan,” katanya abang saudara mangsa yang enggan namanya disiar.

Nur Azizah yang kini masih dirawat di Hospital Kuala Lumpur (HKL) merupakan anak sulung kepada lima orang adik beradik.

Menurut abang saudara mangsa, selepas bapanya meninggal dunia, Nur Azizah yang tinggal di PPR Beringin Jinjang mengambil tanggungjawab membantu menambah pendapatan keluarga dengan menjual dan membuat perkhidmatan menghantar makanan.

“Dia anak sulung cari rezeki siang malam hantar makanan, tapi dia dianiaya sampai kudung tangannya, dia merupakan anak yatim dan dia disamun ketika sedang keluar cari rezeki,” katanya.

Tambahnya lagi, selaku abang saudara mangsa, dia sangat berharap agar tiga suspek berkenaan berjaya ditangkap dan mendapat hukuman setimpal dengan perbuatan mereka.

“Kepada penyamun ingat ya… dia ada abang saudara yang masih hidup, mak saudara yang masih hidup, kami akan pastikan ketiga-tiga suspek mendapat hukuman setimpal dengan undang undang di Malaysia,” katanya.

Terdahulu, Ketua Polis Daerah Sentul Beh Eng Lai berkata, Polis kini giat mengesan suspek dan kes disiasat mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan iaitu sengaja menyebabkan cedera semasa melakukan rompakan.

Beh meminta agar saksi kejadian atau sesiapa yang mempunyai maklumat mengenai suspek diminta menghubungi Bilik Gerakan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sentul di talian 03-40482206.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://beritaup2date.blogspot.com/2021/08/penghantar-makanan-disamun-tangan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dulu Menteri Sekarang Jadi Penghantar Makanan Video

Dulu Menteri Sekarang Jadi Penghantar Makanan Video

papar berkaitan - pada 29/8/2021 - jumlah : 188 hits
Dulu Menteri Sekarang Jadi Penghantar Makanan Berlin Dulu beliau menteri sekarang jadi penghantar makanan Itu kehidupan baharu bekas Menteri Komunikasi dan dan Teknologi Afghanistan Syed Ahmad Shah Saadat yang kini mendapatkan perlindungan ...
Dis4mun Ketika Hantar Makanan Tangan Kanan Siti Nur Azizah Terpksa Dip0tong

Dis4mun Ketika Hantar Makanan Tangan Kanan Siti Nur Azizah Terpksa Dip0tong

papar berkaitan - pada 29/8/2021 - jumlah : 229 hits
PETALING JAYA Tangan kanan seorang gadis berusia 17 tahun yang menjadi mngsa samun di Jalan Kuching menghala pusat bandar Khamis lalu terpaksa dip0tong sehingga paras bahu kerana ced3ra p4rah dan mulai membiru
Gadis Hilang Tangan Akibat Disamun Polis Edar Fotofit Buru Suspek

Gadis Hilang Tangan Akibat Disamun Polis Edar Fotofit Buru Suspek

papar berkaitan - pada 4/9/2021 - jumlah : 194 hits
FMT ReportersLakaran wajah seorang daripada tiga suspek yang mula diedarkan polis hari ini PETALING JAYA Polis mula mengedarkan lakaran wajah suspek yang dipercayai terbabit dalam kes menyamun seorang gadis sehingga menyebabkan tangan kanan...
Anak Saya Tenang Reda Terima Kenyataan Tangan Dipotong

Anak Saya Tenang Reda Terima Kenyataan Tangan Dipotong

papar berkaitan - pada 3/9/2021 - jumlah : 179 hits
Anak saya tenang reda terima kenyataan tangan dipotong Ibu mangsa samun IBU kepada seorang remaja malang yang terpaksa dipotong tangan selepas diserang tiga lelaki dalam kejadian samun dekat Jalan Kuching Khamis lalu menyifatkan anaknya ten...
Saya Sangat Bersyukur Pasangan Kekasih Zoey Zarina Anjoulie Ceriakan Lagi Penghantar Makanan

Saya Sangat Bersyukur Pasangan Kekasih Zoey Zarina Anjoulie Ceriakan Lagi Penghantar Makanan

papar berkaitan - pada 22/8/2021 - jumlah : 195 hits
PELAKON dan usahawan Zoey Rahman melalui pr0duknya Mika Series menganjurkan program amal mikaseriespeduli memberi sumbangan petrol dan makanan kepada penghantar makanan atau rider hari ini di stesen minyak Petronas Taman Segar Cheras Kuala ...
Hiburan Beri Petrol Dan Makanan Percuma Zoey Rahman Bantu Penghantar Makanan

Hiburan Beri Petrol Dan Makanan Percuma Zoey Rahman Bantu Penghantar Makanan

papar berkaitan - pada 19/8/2021 - jumlah : 184 hits
Pelakon Zoey Rahman baru baru ini ada melancarkan progam amal bagi membantu penghantar makanan rider dengan memberi makanan serta petrol percuma menerusi inisiatif Mika Series Peduli ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementZoey atau nama sebenarnya ...
Potongan Pergelangan Tangan Di Karawaci Milik Remaja Yang Ikut Tawuran

Potongan Pergelangan Tangan Di Karawaci Milik Remaja Yang Ikut Tawuran

papar berkaitan - pada 27/8/2021 - jumlah : 241 hits
Polres Metro Tangerang menetapkan 7 orang tersangka dalam aksi tawuran antar kelompok remaja yang terjadi di kawasan Periuk dan Karawaci Kota Tangerang Peristiwa tawuran itu terjadi selama Agustus 2021
Jika Ph Angkat Tangan Bermakna Kehilangan Sokongan

Jika Ph Angkat Tangan Bermakna Kehilangan Sokongan

papar berkaitan - pada 28/8/2021 - jumlah : 105 hits
Macam macam gelaran dilempar kepada kerajaan recycle 69 Kabinet kayu lori sampah lori taik Adakah akan beri impak kepada mereka Mana mungkin kerana apabila Allah menutup hati dan mengizinkan kejahatan dilakukan tiada siapa dapat membuka hat...
Sarung Tangan Khas Jaga Tapak Tangan Supaya Tak Kematu Mendagu Atau Angkat Besi

Sarung Tangan Khas Jaga Tapak Tangan Supaya Tak Kematu Mendagu Atau Angkat Besi

papar berkaitan - pada 27/8/2021 - jumlah : 224 hits
Setiap pagi saya akan keluar rumah ke taman permainan Paling awal pukul 7 30 pagi Paling lewat pukul 8 30 pagi Ada juga masanya terleka sampai pkul 9 00 pagi baru terhegeh hegeh nak turun Waktu sebegitu tak ada orang bersenam kat taman tak ...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Sambutan Birthday Ke 9 Nur Wardina Soffea

Puding Jagung Yang Sedap

Play88 Online Slots The Evolution Of Graphics And Sound Effects

Iltizam Anak Selangor Aka Anas Yawas Pengganti Tawas

Perkhidmatan Senarai Kiosk Kwsp

Wee Barking Up The Wrong Tree