Pengambilan Besar Besaran Di Maiwp Tahun 2023



Pengambilan Besar-besaran Di MAIWP Tahun 2023. Assalamualaikum semua diucapkan kepada para pemohon jawatan kosong bagi tahun 2023. Terkini admin nak maklum bahawa majlis agama Islam wilayah Persekutuan telah membuka peluang kerjaya kepada rakyat Malaysia untuk diisi segera bagi tahun 2023.
Oleh yang demikian itu diminta kepada para pemohon untuk cakna dan membuat permohonan dengan mengikuti iklan rasmi yang telah dikeluarkan serta beberapa ketetapan yang wajib diikuti dalam urusan permohonan jawatan kosong bagi tahun 2023 bulan Julai.
Kepada anda yang berminat membuat permohonan anda boleh ikuti maklumat lebih lanjut dan lengkap dalam membuat urusan permohonan melalui maklumat yang disediakan oleh admin di bawah. Suka diingatkan juga kepada anda yang berminat untuk mendapatkan informasi terkini mengenai jawatan kosong anda boleh ikuti dalam rasmi kami iaitu permohonan kerja melalui pautan yang Kami sediakan di bawah:
Sertai PERCUMA Sekarang Untuk Dapatkan Info Jawatan Kosong Terkini! Pengambilan Besar-besaran Di MAIWP Tahun 2023 Makluman kepada semua pengambilan kali ini adalah antara pengambilan yang terbesar di majlis agama Islam wilayah Persekutuan bagi tahun 2023. Sehubungan itu diminta kepada para calon agar mengambil maklum secara berat agar tidak tersalah membuat permohonan dan sedih kerana permohonan tidak diterima.
Maklumat Jawatan Kosong Berikut adalah disediakan maklumat lengkap mengenai jawatan kosong yang telah dibuka oleh pihak majlis agama Islam wilayah Persekutuan:
BIL JAWATAN GRED TARAF PENEMPATAN KEPERLUAN 1 PEGAWAI TADBIR N41 TETAP MAIWP KUALA LUMPUR 1 2 PEGAWAI LATIHAN E41 TETAP MAIWP KUALA LUMPUR 1 3 PENOLONG AKAUNTAN W29 KONTRAK MAIWP KUALA LUMPUR 1 4 PEMBANTU PEGAWAI LATIHAN E19 TETAP/KONTRAK MAIWP KUALA LUMPUR 2 ம் JURUFOTOGRAFI B19 KONTRAK MAIWP KUALA LUMPUR 2 6 PEMBANTU SETIAUSAHA PEJABAT N19 KONTRAK MAIWP KUALA LUMPUR 1 7 PEMBANTU HAL EHWAL ISLAM $19 TETAP/KONTRAK MAIWP KUALA LUMPUR 2 8 PEMBANTU HAL EHWAL ISLAM (GURU TADIKA) $19 KONTRAK MAIWP KUALA LUMPUR 7 9 PEMBANTU OPERASI N11 KONTRAK MAIWP PUTRAJAYA 1 Seterusnya bagi para pemohon hendaklah ikuti maklumat lebih lengkap mengenai tempoh permohonan dan syarat-syarat untuk permohonan agar permohonan anda mengikuti dengan spesifikasi yang telah ditetapkan.
Bilakah Permohonan Dibuka Dan Ditutup? Bagi anda yang tertanya-tanya bilakah permohonan dibuka dan ditutup, ini dimaklumkan bahawa permohonan dibuka sekarang dan akan ditutup pada 29 Julai 2023. Sebarang maklumat baharu atau perubahan tarikh adalah berdasarkan makluman rasmi daripada pihak majikan tersendiri.
Bagaimana Syarat-syarat Permohonan? Bagi membuat permohonan adalah perlu untuk cara para calon menyelidik terlebih dahulu syarat-syarat permohonan yang telah ditetapkan oleh pihak majlis agama Islam wilayah Persekutuan. Anda boleh mengambil maklum mengenai syarat-syarat permohonan di bawah:
Calon mestilah mereka yang warganegara Malaysia. Calon juga mestilah mereka yang berumur daripada 18 tahun dan ke atas sahaja. Calon juga mestilah memiliki kelayakan Akademik yang setaraf dan diiktiraf oleh kerajaan malaysia bermula daripada kelayakan PMR, SPM ,diploma serta ijazah yang berkaitan. Bagi anda yang berminat untuk membuat permohonan dan terpinga-pinga mengenai bagaimanakah cara permohonan ke jawatan kosong anda boleh ikuti maklumat lebih lanjut untuk memenuhi keperluan pengetahuan ilmu anda mengenai cara permohonan jawatan kosong di portal rasmi majlis agama Islam wilayah Persekutuan.
Mohon juga jawatan kosong yang lain:
Pengambilan Pelbagai Jawatan Perkhidmatan Awam Bulan 7 Pengambilan Jawatan Kosong Di PERKESO Tahun 2023 Pengambilan Jawatan Tentera Darat Malaysia Tahun 2023 Permohonan Jawatan Kosong MAIWP Tahun 2023 Kepada para calon yang kini sedang dalam usaha untuk membuat permohonan jawatan kosong, sebelum anda membuat permohonan adalah penting dan wajib untuk anda selidiki dahulu sendiri iklan jawatan kosong rasmi yang telah dibuka oleh pihak majikan. Anda boleh melihat sendiri dari iklan yang kami letakkan di bawah:
Rujuk Iklan Jawatan Kosong Rasmi
Pendaftaran permohonan jawatan hanya boleh diterima melalui online sahaja. Sebarang surat menyurat dan penghantaran resume adalah tidak diperlukan. Tempoh sah laku permohonan adalah 6 bulan. Calon yang berjaya melepasi tapisan sahaja akan dipanggil temuduga. Tarikh tutup permohonan adalah sebelum atau pada 29 Julai 2023 (Sabtu) JAM 11.59 MALAM.
PERMOHONAN MESTILAH SECARA ONLINE DI LAMAN WEB MAIWP : http://www.maiwp.gov.my
Cara Permohonan Jawatan Kosong 1. Buka laman web MAIWP: http://ejawatan.maiwp.gov.my/spp/login.cfm
2. Pilih “Daftar Masuk” atau “Register” (atau pilihan serupa) untuk membuat akaun pengguna baru.
3. Isi maklumat diri seperti nama, alamat e-mel, dan butiran lain yang diperlukan untuk mendaftar akaun.
4. Setelah berjaya mendaftar, log masuk ke akaun pengguna anda menggunakan kredensial yang telah didaftarkan.
5. Pilih “Permohonan Jawatan Kosong” atau pilihan yang berkaitan dengan jawatan yang diminati.
6. Ikuti arahan dan panduan yang diberikan untuk mengisi borang permohonan jawatan kosong. Pastikan anda memberikan semua butiran dan maklumat yang diperlukan dengan betul.
7. Selanjutnya, lampirkan resume, surat pengantar, dan dokumen-dokumen lain yang diperlukan sebagai lampiran permohonan anda.
8. Semak semula maklumat yang telah diisi dan pastikan semuanya betul sebelum menghantar permohonan anda.
9. Klik “Hantar” atau “Submit” untuk menghantar permohonan jawatan kosong anda melalui portal MAIWP.
10. Tunggu pengesahan atau balasan dari pihak MAIWP mengenai status permohonan anda. Biasanya, anda akan menerima notifikasi melalui e-mel atau melalui akaun pengguna anda di portal.
Penting untuk diingat bahawa setiap laman web atau portal jawatan kosong mungkin mempunyai langkah-langkah yang berbeza untuk menghantar permohonan. Oleh itu, pastikan anda membaca dan mengikuti arahan yang disediakan di laman web MAIWP dengan teliti untuk memastikan permohonan anda berjaya dihantar.
Peranan MAIWP Kepada Masyarakat MAIWP atau Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan adalah sebuah badan yang bertanggungjawab untuk menguruskan urusan keagamaan Islam di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia. Berikut adalah beberapa peranan utama MAIWP:
1. Pengurusan Hal Ehwal Islam: MAIWP bertanggungjawab dalam mengendalikan dan menguruskan perkara-perkara keagamaan Islam di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur. Ini termasuklah masjid, surau, dan institusi-institusi Islam lain.
2. Penyelenggaraan Acara Keagamaan: MAIWP menyelenggara pelbagai acara keagamaan seperti kuliah agama, ceramah, kelas pengajian, dan program-program keagamaan lain untuk masyarakat Muslim.
3. Pengurusan Zakat: MAIWP juga memainkan peranan penting dalam pengutipan dan pengagihan zakat di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur. Zakat adalah kewajipan bagi setiap Muslim yang mampu untuk membantu mereka yang memerlukan.
4. Penyelenggaraan Haji dan Umrah: MAIWP membantu dalam proses pendaftaran dan persiapan calon jemaah haji dan umrah dari wilayah ini.
5. Pendidikan Islam: MAIWP berperanan dalam memastikan ketersediaan fasiliti pendidikan Islam yang mencukupi di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur. Mereka dapat membantu memantau dan menguruskan sekolah-sekolah agama dan pusat-pusat pengajian Islam.
6. Penerbitan: MAIWP mungkin juga terlibat dalam penerbitan bahan-bahan bacaan dan literatur keagamaan untuk menyebarkan ilmu agama di kalangan masyarakat.
7. Kaunseling dan Bimbingan: MAIWP menyediakan khidmat kaunseling dan bimbingan agama untuk membantu individu atau keluarga yang menghadapi masalah atau isu-isu keagamaan.
Peranan dan tanggungjawab MAIWP boleh berubah dari masa ke masa, dan untuk maklumat terkini, disarankan untuk menghubungi sumber rasmi atau pihak berkuasa setempat.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2023/07/pengambilan-besar-besaran-di-maiwp-tahun-2023.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pengambilan Kementerian Kesihatan Malaysia Besar Besaran 2023

Pengambilan Kementerian Kesihatan Malaysia Besar Besaran 2023

papar berkaitan - pada 18/7/2023 - jumlah : 266 hits
Pengambilan Kementerian Kesihatan Malaysia Besar besaran 2023 Bagi mereka yang tengah mencari peluang pekerjaan yang menarik dan mempunyai potensi untuk berjaya dengan rasa gembira dan kepuasan yang tinggi kami dengan segala hormat ingin me...
Pengambilan Besar Besaran Jawatan Kosong Perodua Ogos 2023

Pengambilan Besar Besaran Jawatan Kosong Perodua Ogos 2023

papar berkaitan - pada 31/7/2023 - jumlah : 192 hits
Pengambilan Besar besaran Jawatan Kosong Perodua Ogos 2023 Terkini Perodua telah membuka peluang kepada rakyat Malaysia yang berminat untuk memohon tawaran yang ditawarkan Mohon untuk baca dan fahami dengan teliti kehendak bakal majikan seb...
Dibuka Jawatan Perkhidmatan Awam Secara Besar Besaran Bagi Ogos 2023

Dibuka Jawatan Perkhidmatan Awam Secara Besar Besaran Bagi Ogos 2023

papar berkaitan - pada 30/7/2023 - jumlah : 244 hits
Dibuka Jawatan Perkhidmatan Awam Secara Besar besaran Bagi Ogos 2023 Dengan penuh sukacita kami ingin memaklumkan kepada semua mereka yang sedang mencari peluang pekerjaan bahawa pihak Kementerian Kerja Raya Malaysia sedang membuka peluang ...
Pengambilan Jawatan Kosong Fama Tahun 2023

Pengambilan Jawatan Kosong Fama Tahun 2023

papar berkaitan - pada 16/7/2023 - jumlah : 191 hits
Pengambilan Jawatan Kosong FAMA Tahun 2023 Dengan ini sukacita diumumkan bahawa pihak jabatan agensi kerajaan Malaysia iaitu FAMA telah membuka peluang jawatan kosong kepada rakyat Malaysia melalui siaran iklan rasmi yang telah diterbitkan ...
Permohonan Elaun Sara Hidup Rm300 Tahun 2023 Telah Dibuka Dibayar Setiap Bulan

Permohonan Elaun Sara Hidup Rm300 Tahun 2023 Telah Dibuka Dibayar Setiap Bulan

papar berkaitan - pada 17/7/2023 - jumlah : 224 hits
Permohonan Elaun Sara Hidup RM300 Tahun 2023 Telah Dibuka Dibayar setiap bulan Dalam usaha membantu mereka yang memerlukan pelbagai jenis bantuan kewangan telah diperkenalkan oleh pihak Kerajaan sama ada di peringkat Persekutuan atau Negeri...
Maal Hijrah 2023 1445h Awal Muharam 100 Tahun Kejatuhan Kerajaan Islam Uthmaniah

Maal Hijrah 2023 1445h Awal Muharam 100 Tahun Kejatuhan Kerajaan Islam Uthmaniah

papar berkaitan - pada 17/7/2023 - jumlah : 339 hits
Maal Hijrah 2023 1445H Awal Muharam Menurut kalendar takwim JAKIM tarikh Awal Muharram atau Maal Hijrah di Malaysia adalah pada 19 Julai 2023 Tema Maal Hijrah Tahun 1445H adalah Perpaduan Teras Malaysia Madani 1 Muharam Khalifah Umar Al Kha...
Bantuan Tunai Akan Disalurkan Untuk Kategori Berikut Bagi Tahun 2023

Bantuan Tunai Akan Disalurkan Untuk Kategori Berikut Bagi Tahun 2023

papar berkaitan - pada 16/7/2023 - jumlah : 155 hits
Bantuan Tunai Akan Disalurkan Untuk Kategori Berikut Pihak Kerajaan telah mengenalkan pelbagai jenis bantuan kewangan untuk membantu golongan yang memerlukan melalui pelbagai Kementerian atau Jabatan Kerajaan yang sesuai dengan tanggungjawa...
Senarai Smartphone 5g Yang Murah Tapi Padu Di Malaysia Tahun 2023

Senarai Smartphone 5g Yang Murah Tapi Padu Di Malaysia Tahun 2023

papar berkaitan - pada 17/7/2023 - jumlah : 229 hits
Teknologi 5G semakin berkembang di Malaysia dan ramai pengguna yang ingin menikmati kelajuan internet yang tinggi dan lancar Namun tidak semua smartphone menyokong rangkaian 5G dan kebanyakan daripadanya mempunyai harga yang tinggi Jadi ada...
Senarai Ucapan Hari Asyura Untuk Tahun 1445h 2023

Senarai Ucapan Hari Asyura Untuk Tahun 1445h 2023

papar berkaitan - pada 27/7/2023 - jumlah : 329 hits
Ungkapkan dengan perkataan dan ucapan ucapan yang baik sempena Hari Asyura yang merupakan antara hari yang penting dalam bulan Muharram 1445H untuk tahun 2023 Hari Asyura adalah hari yang kesepuluh dalam bulan Muharram yang mulia dimana beg...
Poster Hari Ibu 2024 Contoh Poster Dengan Background Menarik

Dapat Suami Tak Banyak Cakap Menyesal Kahwin Dulu Tak Ikut Cakap Mak Stres Aku

Jenazah Siti Hawa Mohamad Isa Selamat Dikebumikan Mangsa Lemas Kereta Terjunam Dalam Tali Air

Pinup Casino Peru Casino En L Nea Pin U

Santri Di Lamongan Diduga Dianiaya Temannya Korban Diikat Hingga Dibanting Ke Lantai

Everyman Tracker Build Pt 7 Custom Pipes Panels And More

Box Bag Crochet

How The Kkb By Election Might Itself Trigger Of More By Elections



Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka


Kakak Maut Adik Kritikal Dalam Kemalangan

Flax Power Low Carb Bread Packed With Omega 3s And Fiber

Dua Maut Elak Tayar Lori Tercabut Atas Jalan

Orang Masjid Caj Rm1 000 Upah Solat Jenazah

Pn Untuk Melayu Ph Untuk Bukan Melayu

Berhadapan Dengan Selat Melaka Masjid Al Hussain Memantulkan Warna Warna Yang Indah