Pengalaman Menulis Copywriting Ayat Tarik Pelanggan Sebagai Alat Pemasaran Terkini


 Selaku individu yang menulis ayat iklan, ayat pukau, ayat promosi, mahupun ayat tarik pelanggan. Mereka lebih dikenali sebagai copywriter. Tidak dinafikan, menulis copywriting memang susah. Nak khatam subjek ini pun sampai boleh berasap otak. Dalam artikel ini, saya nak ceritakan perjalanan sebagai copywriter sejak tahun 2020. 






 








 Artikel lain : Servis penulis upahan 





Nak panggil orang datang kedai, datang ke restoran, menggunakan servis dan produk. Perlu menggunakan 'Ayat Tarik pelanggan' atau copywriting. Saya selaku penulis, pun menggunakannya sewaktu bercakap dalam video tiktok.
 
 
Pada awal penglibatan, saya belajar dengan orang yang salah dalam dunia copywriting. Sebenarnya, copywriting mempunyai banyak jenis dan struktur. Ia bukan sekadar storytelling dan jenis AIDA sahaja. Teringat dahulu, sekitar tahun 2021. Semua contoh copywriting saya direject oleh prospek. Bayangkan betapa sedihnya saya ketika itu.
 
 
Tetapi bagus juga saya direject, jika tidak saya mungkin takkan berusaha untuk upgrade ilmu copywriting. Sehingga sekarang lebih 100 copywriting saya sudah menulis bagi pihak pelanggan. Termasuk dalam niche produk kesihatan, kecantikan, restoran, pasaraya, klinik, bengkel kereta, aksesori kereta,hartanah dan niche marketing. 
 
Sudi bekerjasama dengan pihak lain bagi menulis copywriting ayat tarik pelanggan 
Berpengalaman dengan  permintaan menulis bukan sahaja daripada founder produk dan pemilik syarikat, bahkan pihak agensi ada juga menggunakan servis menulis saya bagi pihak pelanggan mereka pula.
 
Agensi pengiklanan biasanya mahu saya membekalkan copywriting dalam niche servis iaiu perniagaan yang melibatkan pelanggan yang mempunyai kedai fizikal. Ada juga yang selitkan content bagi media sosial facebook. 
 Jenis-jenis copywriting Ayat tarik pelanggan  
Saya juga menawarkan servis copywriting selain di facebook dan Instagram. Turut menerima copywriting bagi menarik pelanggan di whatsapp dan juga website. 
 
Jika copywriting di website, saya sediakan dalam format SEO ( Search Engine Optimization ) . Copywriting begini, saya akan menulis berdasarkan kata kunci ( keyword ) yang bersesuaian dengan tajuk utama. Akan melalui research keyword yang bersesuaian dalam niche prospek. 
 











Copywriting dalam pelbagai market dan audiens 
Khas buat prospek yang mahu menggunakan servis copywriting daripada saya. Copywriting yang dibina oleh saya, turut membuat research keatas bisnes mereka. 
 
Jadi, copywriting yang saya sediakan ini mampu menghasilkan jualan. Insya allah, jika maklumat yang saya terima dengan tepat. Kerana menulis copywriting ada seninya tersendiri. Ia bukanlah menulis seperti artikel mahupun kapsyen di laman media sosial. 
 
Selain itu juga, copywriting perlu ditulis mengikut sasaran audiens. Adakah suspek, prospek dan juga pelanggan. Setiap target audiens berlainan keinginan dan masalahnya tersendiri. Juga saiz bisnes prospek. 
 
 
Penulisan berasaskan format SEO 
Oleh itu juga, disebabkan minat saya yang mendalam dalam penulisan. Turut mengembangkan kemahiran dalam SEO. Jadi, selain menulis copywriting. Saya juga penyedia bahan bertulis berasaskan format SEO seperti menulis ebook, SEO Copywriting dan artikel mesra SEO. Oh ya, penulisan ayat tarik pelanggan di media sosial, saya tidak menggunakan SEO, kerana mengikut kesesuaian.
 
 
Misi saya sebagai penulis adalah penyedia bahan bertulis dengan format SEO kepada pelanggan. Sama ada pihak pertama ataupun pihak ke-2.
 
 
Kesimpulannya, ayat tarik pelanggan adalah satu alat pemasaran terpenting dalam seni menjual zaman digital. Tanpa ayat yang menarik, tiadalah pelanggan yang datang dan menggunakan produk dan servis kalian. Kerana ayat ini juga mampu buat audiens yang membacanya terus bertindak.











 
 
Bagi mereka yang mahukan copywriting, terus whatsapp ke sini > wasap.my/60189107161/Ayattarikpelanggan
 
Mahukan artikel mesra SEO, ke sini > wasap.my/60189107161/nakartikelSEO
 
Mahu upah tulis ebook > wasap.my/60189107161/tulisEBOOK
 
Facebook  :  Nor Azlina Mohd Ali
 
Blog niche marketing  : www.azlinaghostwriter.com


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.ehbelogaku.com/2022/11/copywriting-ayat-tarik-pelanggan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ustaz Kazim Tidak Jadi Bertanding Tarik Diri Sebagai Calon Bn

Ustaz Kazim Tidak Jadi Bertanding Tarik Diri Sebagai Calon Bn

papar berkaitan - pada 2/11/2022 - jumlah : 237 hits
Sejak semalam kecoh dengan pengumuman bahawa pendakwah bebas Datuk Mohd Kazim Elias atau Ustaz Kazim bertanding sebagai calon Barisan Nasional di Parlimen Larut Imej beliau yang mengenakan baju Barisan Nasional mula tersebar di media sosial...
Jadi Ghostwriter Pun Perlu Memiliki Blog Sebagai Tempat Latihan Menulis

Jadi Ghostwriter Pun Perlu Memiliki Blog Sebagai Tempat Latihan Menulis

papar berkaitan - pada 3/11/2022 - jumlah : 155 hits
Sebelum menguruskan kerja kerja ghostwriting di sinilah tempat Ina mengasah bakat penulisan Sebagai individu yang mengambil pula mesti faham mengenai Wordpress Tak perlu faham sampai ke tahap profesional pun sekadar faham fungsi yang dinyat...
Che Lah Isi Borang Sebagai Calon Umno Selepas Tidak Dicalonkan Pas

Che Lah Isi Borang Sebagai Calon Umno Selepas Tidak Dicalonkan Pas

papar berkaitan - pada 3/11/2022 - jumlah : 190 hits
BORHAN AHMADBekas Ahli Parlimen Tumpat dikatakan akan bertanding atas tiket Barisan Nasional selepas tidak dicalonkan oleh Pas dalam pengumuman calon Perikatan Nasional malam tadi Menurut aktivis Umno Mohd Yusof Solu Datuk Che Abdullah Mohd...
Pkr Namakan Bekas Setiausaha K Jaan Negeri Sebagai Calon Mb Perak

Pkr Namakan Bekas Setiausaha K Jaan Negeri Sebagai Calon Mb Perak

papar berkaitan - pada 3/11/2022 - jumlah : 172 hits
malaysiakini comPKR mempertaruhkan seorang bekas penjawat awam kanan di salah satu kerusi DUN yang akan ditandinginya di Perak dan jika mereka menang dia menjadi calon menteri besar Pakatan Harapan Malaysiakini difahamkan bahawa Zainal Azma...
Presiden Tegaskan Kedudukan Pancasila Sebagai Paradigma Iptek

Presiden Tegaskan Kedudukan Pancasila Sebagai Paradigma Iptek

papar berkaitan - pada 4/11/2022 - jumlah : 174 hits
Dalam kesempatan yang sama Kepala BPIP Yudian Wahyudi mengatakan di era baru perkembangan teknologi digital berkembang sangat pesat sehingga membawa perubahan yang beragam atau kompleks
Menjelang Penamaan Calon Esok Anwar Ibrahim Mendahului Jadi Pilihan Rakyat Sebagai Pm

Menjelang Penamaan Calon Esok Anwar Ibrahim Mendahului Jadi Pilihan Rakyat Sebagai Pm

papar berkaitan - pada 4/11/2022 - jumlah : 168 hits
NASUHA RAHMANMenjelang penamaan calon esok Datuk Seri Anwar Ibrahim mendahului menjadi pilihan rakyat sebagai Perdana Menteri pada PRU15 ini Penamaan calon pada 5 November 2022 dalam pertembungan pelbagai tokoh yang disebut sebut sebagai PM...
4 Jenis Introvert Yang Terkadang Disalah Erti Sebagai Anti Sosial

4 Jenis Introvert Yang Terkadang Disalah Erti Sebagai Anti Sosial

papar berkaitan - pada 6/11/2022 - jumlah : 172 hits
Pernahkah anda memiliki sahabat atau teman dekat yang lebih suka menyendiri Atau mungkin anda sendiri yang lebih suka menyendiri daripada berkumpul dengan teman Sangat jarang melihatnya berjalan bersama teman teman sambil bergurau senda Dia...
Pru 15 Di Gugurkan Sebagai Calon Bn Ismail Muttalib Di Risik Oleh Parti Lain

Pru 15 Di Gugurkan Sebagai Calon Bn Ismail Muttalib Di Risik Oleh Parti Lain

papar berkaitan - pada 3/11/2022 - jumlah : 202 hits
MARAN Selepas dikatakan tidak dicalonkan oleh Barisan Nasional di Parlimen Maran Datuk Seri Ismail Abd Muttalib yang dilihat sebagai calon boleh menang kini dirisik oleh parti pembangkang Difahamkan sebuah parti Melayu telah menawarkan Isma...
Shahidan Bidas Calon Gantinya Di Arau Sebagai Mesin Padi

Shahidan Bidas Calon Gantinya Di Arau Sebagai Mesin Padi

papar berkaitan - pada 2/11/2022 - jumlah : 183 hits
agendaily com2 11 2022Datuk Seri Shahidan Kassim bidas calon Barisan Nasional yang menggantikannya sebagai calon mesin padi Penyandang kerusi Parlimen Arau Datuk Seri Shahidan Kassim membidas calon Pilihan Raya Umum Ke 15 yang dipilih untuk...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Patut Tak Boleh Daftar

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo

Iddah Bercerai Panduan Pengiraan Tempoh Iddah Untuk Wanita Bercerai

Tvet Tahfiz Mara Bidang Pengajian Syarat Kemasukan

Den Manjo Feat Eda Ezrin Adik Jando Abe Dudo Raya Chord