Pengalaman Bermalam Di Sutera Mantanani Island Resort Sabah


Sutera@Mantanani terletak di sebuah pulau yang mempunyai pantai yang cukup bersih dan merupakan permata tersembunyi di Negeri Sabah. Mempunyai keajaiban alam semulajadi serta kaya dengan hidupan marin menjadikan ianya sebagai destinasi sesuai untuk bersantai bersama yang tersayang. 
Jika anda datang dari luar Sabah, anda boleh habiskan satu malam menikmati keindahan Kota Kinabalu sebelum mulakan perjalanan ke Kota Belud untuk ke Pulau Besar Mantanani. Perjalanan mengambil masa selama 2 jam untuk tiba di jeti Rampayan seterusnya anda perlu menaiki bot selama 45 minit ke Sutera@Mantanani.
Di Kota Kinabalu anda boleh bermalam di Sutera Harbour Resort dan bas ke jeti rampayan akan bertolak dari lobby hotel bermula jam 6.45 pagi. Boleh rujuk pihak hotel untuk dapatkan jadual perjalan bas. 
Setelah 45 minit menyelusuri ombak laut cina selatan yang agak tenang maka sampailah di pintu syurga by Dayang Nurfaezah eh. Maaf maka sampailah di island gateway yang menjanjikan syurga dunia yang cukup memukau.
Resort ini berkonsepkan minimalis namun sangat menarik dan selesa, sangat menepati tema pulau tropikal di Malaysia. Menawarkan tiga jenis bilik iaitu Premium Chalet, Beach Chalet dan Deluxe. Bilik-bilik dilengkapi dengan kemudahan Flat Screen TV, Private Bathroom, Toiletries, Closet, Safety Deposit Box, Slippers, Tea/Coffee Maker, Minibar, Outdoor furniture dan yang paling penting adalah Air-Condition & Fan. 
Tambah istimewanya resort ini bilik-bilik di sini berada betul-betul berhampiran pantai. Bayangkan buka je pintu bilik anda terus dihidangkan dengan satu pemandangan pasir memutih dan laut membiru serta sapaan bayu laut yaang begitu lembut. Memang terasa bagaikan di syurga. 
Aktivit di Sutera@Mantanani 
Di pulau ini anda bukan sahaja boleh lepak menikmati keindahan pantai bahkan banyak lagi aktiviti yang telah disediakan oleh pihak resort bagi memastikan setiap pelanggan mereka sentiasa berseronok sepanjang berada di pulau ini. 
Antara aktiviti wajib di pulau semestinya snorkeling, ada banyak tempat untuk snorkeling di pulau ini salah satunya sudah termasuk di dalam pakej yang disediaakan tetapi kalau nak snorkeling di sekitar resort pun tak ada masalah dan peralatan boleh sewa di sana. 
Bagi mereka yang sukakan aktiviti lasak, anda boleh sewa ATV di sana bolehlah test power sikit kan.
Lagi satu jika anda cukup bertuah datang pada musim bulan cerah biasanya antara bulan Mac sampai Julai anda dapat menyaksikan mantanani blue tears di sekitar pantai Pulau Mananani. 
Mantanani juga popular dalam kalangan penyelam untuk melihat keindahan hidupan laut yang tidak dapat di tempat lain. Menurut sumber orang kampung di sini, Mantanani juga merupakan satu-satunya habitat haiwan laut yang begitu rare sekali iaitu Dugong di Malaysia. Tetapi sekarang akibat terlalu ramai pelancong yang masuk membuatkan haiwan ini semakin sukar untuk dilihat di sini. 
4 Pakej ditawarkan
Kalau ada yang berminat inilah masanya untuk anda aambil peluang kerana mereka sedang menjalankan promosi hebat sehingga hujung tahun ini. Ada 4 pakej hebat yabg disediakan untuk anda semua.
Apa lagi geng, jom kita ke Pulau Mantanani, Semporna dah terlalu biasa dah, Lagipun dari Kota Kinabalu tak ada lah jauh sangat kan.
Info lanjut: 
Website: www.suteraatmantanani.com & www.sabahtourism.com
Facebook: Sutera At Mantanani
Instagram: suteraatmantanani
#suteraharbourofficial #suteraharbour #suteraatmantanani #suteramoments
The post Pengalaman Bermalam di Sutera Mantanani Island Resort, Sabah appeared first on Faizal Fredley.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.faizalfredley.com/2022/10/06/pengalaman-bermalam-di-sutera-mantanani-island-resort-sabah/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Staycation Pulau Pangkor Pengalaman Menginap Di Pangkor Holiday Resort

Staycation Pulau Pangkor Pengalaman Menginap Di Pangkor Holiday Resort

papar berkaitan - pada 13/10/2022 - jumlah : 203 hits
Assalamualaikum Kembali dengan entry Staycation 3 hari 2 malam di Pulau Pangkor Kami pergi lebih kurang 2 minggu selepas Raya puasa Balik dari beraya di Kelantan seminggu lepas itu 14 Mei 2022 kami terus ke Pulau Pangkor Lama tak jejak kaki...
Benan Island Resort Lokasi Pulau Percutian Menarik

Benan Island Resort Lokasi Pulau Percutian Menarik

papar berkaitan - pada 4/10/2022 - jumlah : 135 hits
BENAN ISLAND RESORT LOKASI PULAU PERCUTIAN MENARIK Untuk ke Pulau Benan Island Resort AlongMurni dan team menggunakan perkhidmatan feri dari Jeti Pulau Labun Dari Jeti Pulau Labun ke Jeti Pulau Benan Island Resort mengambil masa kira kira 2...
Ma63 Special Council Also Defends Sabah Sarawak And People S Basic Needs

Ma63 Special Council Also Defends Sabah Sarawak And People S Basic Needs

papar berkaitan - pada 9/10/2022 - jumlah : 121 hits
Minister in the Prime Minister 8217 s Department Datuk Seri Dr Maximus Ongkili signing the plaque during the 19 doors longhouse launch at Kampung Rugading in Matunggong Saturday KOTA MARUDU Pursuit of the Malaysia Ag
Petronas Sabah Sarawak Pipeline Leak Due To Soil Movement

Petronas Sabah Sarawak Pipeline Leak Due To Soil Movement

papar berkaitan - pada 9/10/2022 - jumlah : 147 hits
Petronas in a statement on Saturday said the leak occurred at the vicinity of KP201 on Sept 21 2022 8212 AFP photo MIRI The Petroliam Nasional Bhd Sabah Sarawak Gas Pipeline leak which caused the giant oil company to declare force
Better Under Harapan Sabah Reps Hammer Budget Allocation

Better Under Harapan Sabah Reps Hammer Budget Allocation

papar berkaitan - pada 9/10/2022 - jumlah : 133 hits
DAP s Luyang assemblyperson Phoong Jin Zhe has blasted the latest Budget 2023 saying that the development expenditure ratio given to Sabah is significantly lower than it was under the Pakatan Harapan government The recent Budget 2023 tabled...
Budget 2023 Minos Questions Why Sarawak Gets Less Than Sabah

Budget 2023 Minos Questions Why Sarawak Gets Less Than Sabah

papar berkaitan - pada 8/10/2022 - jumlah : 177 hits
Dato Peter Minos said due to Sarawak 8217 s bigger size the state needs more funds to implement development such as roads and bridges in the rural and interior areas KUCHING Political veteran Dato Peter Minos questions why Sarawak gets less...
Bajet 2023 Rmt Dinaikkan Kepada Rm3 50 Semenanjung Rm4 00 Sabah Sarawak

Bajet 2023 Rmt Dinaikkan Kepada Rm3 50 Semenanjung Rm4 00 Sabah Sarawak

papar berkaitan - pada 8/10/2022 - jumlah : 141 hits
Menteri Kanan Kewangan sebentar tadi mengumumkan bahawa Rancangan Makanan Tambahan untuk murid yang kurang berkemampuan dinaikkan kepada RM3 50 bagi semenanjung dan RM4 00 bagi Sabah dan Sarawak Berita ini sudah pasti memberi kelegaan kepad...
Anggota Tentera Ditahan Disyaki Jadi Lanun Di Sabah

Anggota Tentera Ditahan Disyaki Jadi Lanun Di Sabah

papar berkaitan - pada 5/10/2022 - jumlah : 156 hits
Malaysiakini Kementerian Dalam Negeri mengesahkan terdapat dua kes rompakan bersenjata di pantai timur Sabah pada Ogos lalu Dalam jawapan bertulis kepada Mohd Shafie Apdal Menteri Dalam Negeri Hamzah Zainuddin kedua dua kejadian itu membabi...
Can A Non Muslim Be Sabah S Head Of State

Can A Non Muslim Be Sabah S Head Of State

papar berkaitan - pada 6/10/2022 - jumlah : 133 hits
Earlier this week the Kadazandusun Cultural Association proposed Pairin as the next TYT 8212 Malay Mail photo KOTA KINABALU Following a proposal to appoint former chief minister Tan Sri Joseph Pairin Kitingan as the next Sabah s head of sta...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis

Continuous Learning



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Kopi Surat Cinta Kota Damansara

8 Aneka Resepi Kuih Tradisional Berasaskan Pisang

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Lawatan Ke Arab Saudi Buka Peluang Syarikat Malaysia Sertai Projek Mega