Penelitian Bayi Kelahiran Januari Berpeluang Besar Jadi Bos Dan Kaya Raya


Melihat kesuksesan Cristiano Ronaldo, Oprah, Ellen DeGeneres, dan Michael Jordan-fixed, bayi-bayi yang lahir di bulan Januari tak hanya berpeluang besar menjadi selebriti, tapi juga jadi bos dan kaya raya. Berikut penjelasan ilmiahnya.
Dilahirkan Untuk Jadi Orang Terkenal
Penelitian yang dilakukan Journal of Social Science pada 2013 terhadap 300 orang selebriti, menemukan bahwa banyak selebriti yang terlahir di bulan Januari.
Cristiano Ronaldo, Oprah, Ellen DeGeneres, Michael Jordan, dan Jennifer Aniston, adalah beberapa orang terkenal yang juga kaya raya.
Menurut para psikolog, mereka yang berzodiak Capricorn dan Aquarius ini adalah orang-orang yang punya kreativitas tinggi dan merupakan pemecah masalah yang baik.
Namun, mereka juga paling rentan terkena bipolar atau schizophrenia, karena kehamilan di akhir tahun yang cenderung berisiko tinggi.
Kalau Tak Terkenal, Setidaknya Jadi Bos
Yup, bayi yang terlahir di bulan Januari berpeluang besar menjadi pemimpin.
Data tanggal lahir yang dikumpulkan dari S&P 500, daftar indeks 500 perusahaan dengan saham terbesar di dunia, dari tahun 1992 hingga 2009, membuktikan bahwa para CEO dunia paling banyak terlahir di bulan Januari.
Alasannya, menurut pendaftaran tahun akademik, mereka yang terlahir di bulan Januari ini adalah anak-anak yang sudah ‘mature’ untuk bersekolah.
Mereka lebih matang dan siap dalam menyerap beragam pelajaran di kelas, dan prestasi akademis mereka pun tergolong lebih tinggi dibanding anak-anak lain.
Atau Jadi Dokter
Para peneliti Kantor Statistik Nasional Inggris yang menganalisa 19 profesi berbeda pada hasil sensus, menemukan bahwa profesi dokter lebih banyak digeluti oleh mereka yang lahir di bulan Januari, dibanding orang yang terlahir di bulan-bulan lainnya.
Selain dokter, ehm, bayi Januari juga banyak yang menjadi debt collector.
Bayi Januari Punya Tingkat Kesehatan Tinggi
Tak terkenal, tak jadi bos, dan tak jadi dokter, tenang, setidaknya kesehatan bayi kelahiran bulan Januari diklaim lebih baik dari bayi-bayi lain.
Menurut para ahli di Departemen Kedokteran Universitas Columbia, yang melakukan riset pada 1.75 juta dan 1.668 data pasien, mereka yang lahir di bulan Januari berisiko rendah terhadap penyakit kardiovaskular, pernapasan dan reproduksi.
Cenderung Menjadi Kidal
Studi yang dilakukan para ahli di Austria dan Jerman terhadap 13 ribu orang dewasa, menemukan bahwa mereka yang terlahir di bulan Januari banyak yang menjadi kidal.
Ini ada hubungannya dengan bayi kelahiran bulan Januari yang lebih banyak terpapar hormon testosteron selama di dalam rahim ibu, pematangan otak sebelah kiri akan sedikit tertunda dari mereka yang tidak kidal. Masih ingat, kan, kalau yang bertangan kidal itu adalah orang-orang jenius?
Nah, meski begitu, kelima penjelasan ilmiah tentang bayi kelahiran bulan Januari di atas seperti dilansir dari Good4youdear, belum tentu 100 persen akurat yah.
Jadi bos, terkenal atau kaya raya, yang paling penting adalah bayi kita terlahir dengan sehat dan tak kekurangan apa pun. Benar kan?
Sumber: komentar.id


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://islamidia.com/penelitian-bayi-kelahiran-januari-berpeluang-besar-jadi-bos-dan-kaya-raya/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
5 Adab Menyambut Kelahiran Bayi Mengikut Islam

5 Adab Menyambut Kelahiran Bayi Mengikut Islam

papar berkaitan - pada 7/6/2020 - jumlah : 1268 hits
Ramai new parents yang teruja menantikan kelahiran bayi sulung mereka ke dunia dan yang pastinya anak kecil yang bakal lahir ini akan jadi penyeri hidup pasangan yang baru berkahwin Selepas ini rumahtangga mereka akan sentiasa dihiasi denga...
Potensi Pilihan Raya Kilat Besar

Potensi Pilihan Raya Kilat Besar

papar berkaitan - pada 16/6/2020 - jumlah : 266 hits
MalaysiaGazette Foto hiasan PUTRAJAYA Presiden MCA Datuk Seri Dr Wee Ka Siong berkata peluang pilihan raya kilat diadakan adalah sangat tinggi dan parti pemerintah dilihat sanggup bertaruh untuk mendapat mandat baharu daripada rakyat Ka Sio...
Terima Kasih Sayang Untuk Cahaya Mata Kedua Kita Ungkap Jep Buat Sari Yanti Sempena Kelahiran Bayi Kedua Mereka Tahniah

Terima Kasih Sayang Untuk Cahaya Mata Kedua Kita Ungkap Jep Buat Sari Yanti Sempena Kelahiran Bayi Kedua Mereka Tahniah

papar berkaitan - pada 8/6/2020 - jumlah : 306 hits
Tiada yang lebih menggembirakan hati setiap pasangan melainkan menerima berita kehadiran bayi baru dalam keluarga Tahniah diucapkan kepada pasangan selebriti Sari Yanti dan Jep Sepahtu yang baru sahaja menimang cahaya mata lelaki pada tangg...
Tertular 40 Orang Klaster Pasar Besar Palangka Raya Positif Covid 19

Tertular 40 Orang Klaster Pasar Besar Palangka Raya Positif Covid 19

papar berkaitan - pada 2/6/2020 - jumlah : 255 hits
Guna menekan risiko penularan virus corona di Pasar Besar Gugus Tugas Percepatan Penanganan Covid 19 Kota Palangka Raya melakukan pengaturan pedagang dan lalu lintas kendaraan di kawasan pasar terbesar di Ibu Kota Provinsi Kalimantan Tengah...
Anak Dara Balik Raya

Anak Dara Balik Raya

papar berkaitan - pada 16/6/2020 - jumlah : 288 hits
Anak Dara Balik Raya Hi salam raya 2 0 Hehe So apa cerita raya 2 0 korang Semenjak dah boleh merentas negeri sejak minggu lepas ramai yang ambik peluang balik kampung Kakak dengan anak buah 3 orang tu pun sama naik balik rumah nenek dia ni ...
Cerita Raya Bersama Intan Alia Mira Yashie And Wana

Cerita Raya Bersama Intan Alia Mira Yashie And Wana

papar berkaitan - pada 16/6/2020 - jumlah : 414 hits
Assalamualaikum OKlah I nak share gambar raya I yang bukan Raya Pertama tapi pakai baju raya Rare sangat kejadian ni sebab lepas tu bila family and friends datang beraya I cakap tema baju raya semua buat tak layan Cis Naseb baik la masa ni ...
Masihkah Relevan Kad Raya 2020

Masihkah Relevan Kad Raya 2020

papar berkaitan - pada 16/6/2020 - jumlah : 530 hits
Kisah kad raya 2020 masih relevan ke tidak Entri hampir basi saat 24 Syawal baru sempat mummy nak menulis Mummy pun sebenarnya lambat juga tempah kad raya 2020 Hujung puasa baru teringat baru nak order Sudahnya lambatlah sampai ke rumah dan...
Kotak Bentuk Ketupat Lemang Raya 2020

Kotak Bentuk Ketupat Lemang Raya 2020

papar berkaitan - pada 16/6/2020 - jumlah : 655 hits
Tengah plan nak buat drawing untuk kotak berbentuk ketupat or lemang sempena raya 2020 tahun ni Mungkin anda orang pertama yg kami realisasikan WhatsApp segera WA me 60145230284 Regards Admin
Bintulu Hilang Status Zon Hijau 1 Kes Baharu Pesakit Pernah Terima Kunjungan Saudara Mara Ketika Hari Raya

Bintulu Hilang Status Zon Hijau 1 Kes Baharu Pesakit Pernah Terima Kunjungan Saudara Mara Ketika Hari Raya

papar berkaitan - pada 14/6/2020 - jumlah : 294 hits
Kuching Bintulu hari ini bertukar statusnya daripada kawasan hijau kepada kawasan kuning selepas mencatatkan satu kes positif baru COVID 19 Jawatankuasa Pengurusan Bencana Negeri Sarawak dalam kenyataannya berkata kes positif yang dilaporka...
Reviving Abandoned Housing Projects Is Turning Nightmare To Hope

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Afidivit Sokong Tahanan Rumah Najib Razak Ada Kesilapan

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade

Fam What Happened To The World Cup Tickets

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil



Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix


Kad Hari Raya Koleksi Idea Dan Rekabentuk Menarik

Masum 2024 Senarai Sukan Dan Tarikh Pertandingan

Tanda Tanda Kolesterol Tinggi Dan Cara Cara Mengurangkan Kolesterol Ke Paras Normal

Paling Kejam Bawa Mayat Ke Bank Untuk Apply Loan 3400 Walaweeiii

Pak Ngah Balik

Selamat Jalan Ke Negeri Abadi Kak Zah