Pendedahan Hamid Bador Polis Perlu Siasat Segera Muhyiddin Perlu Nyatakan Pendirian


 



Pendedahan bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Hamid Bador baru-baru ini menggoncang institusi Polis DiRaja Malaysia (PDRM).

Oleh itu, bagi Ahli-ahli Parlimen Pakatan Harapan (PH) pihak polis dan kerajaan Perikatan Nasional (PN) harus memperbaiki maruah dan integriti PDRM bagi memulihkan kepercayaan rakyat.
Untuk tujuan berkenaan, Ahli-ahli Parlimen PH pagi tadi membuat laporan polis berhubung 3 kenyataan Hamid yang dianggap serius dan menggugat integriti PDRM.
Menurut Pengarah Komunikasi KEADILAN, Fahmi Fadzil, PDRM perlu menyiasat kesemua laporan polis yang dibuat mereka bagi memastikan pihak yang bertanggungjawab dapat dikenalpasti.
"Hari ini saya bersama rakan-rakan YB Teresa Kok, YB Dr Tan Yee Kew, YB Maria Chin dan YB Datuk Dr Hatta Ramli, kami telah membuat laporan polis setiap seorang satu, berkenaan sidang media yang dibuat oleh mantan Ketua Polis Negara (KPN) Hamid Bador, pada 30 April.
"Di mana dalam sidang media itu beliau menyatakan perkara yang bagi kami amat mengejutkan. Jadi kami mohon pihak polis melakukan beberapa siasatan khusus berkenaan hal itu," katanya.
Fahmi juga membacakan petikan ayat-ayat yang diucapkan Hamid yang menjadi teras kepada laporan mereka.
Pertama, "apabila berlaku perubahan kerajaan beliau dilantik sebagai Menteri Dalam Negeri, sejak awal lagi dalam mesyuarat pertama Suruhanjaya Pasukan Polis beliau mendesak untuk mendapatkan kuasa bagi menentukan siapa yang mahu ditempatkan di sana, di sini, di situ. Itu tidak baik"
Kedua, "saya melawan rasuah dalam pasukan dan lihat dalam politik rasuah berlaku merata-rata tempat. Mabuk kuasa. Sekejap 'katak' melompat sana, sekejap berbunyi sana, apa itu? Rasuah"
Bagi Fahmi, polis perlu mengenalpasti siapakah yang dimaksudkan oleh Hamid dalam sidang media beliau sebelum ini. Selain itu, PH juga katanya, mendesak Perdana Menteri Muhyiddin Yassin menyatakan pendirian mengenai pendedahan berkenaan.
"Kami memohon pihak polis untuk segera melakukan siasatan mengenal pasti siapakah yang dimaksudkan oleh Hamid dan sama ada perkara itu benar-benar berlaku. Termasuk juga dakwaan terdapat individu naik jet peribadi pergi ke Sabah. Selepas itu berlaku lompat katak di kalangan ahli politik di sana.
"Kami melihat ini adalah satu perkara yang amat serius. Luahan mantan KPN ini tidak boleh diambil sambil lewa. Juga PM Muhyiddin Yassin perlu segera menyatakan pendirian beliau.
"Beliau saya lihat tidak mahu bercakap banyak. Tetapi dalam isu ni KPN telah menyuarakan sesuatu yang sangat serius dan dalam sidang media itu Hamid juga berkata telah membawa perkara ini kepada PM.
"Jadi kami minta PM memberikan penjelasan adakah benar Hamid telah bertemu beliau (PM) dan apakah tindakan yang akan beliau ambil mengenai individu yang dimaksudkan," katanya lagi.
Tegas Fahmi, jika tidak ada apa-apa kenyataan atau tindakan maka bagi PH hal itu adalah satu penganiayaan terhadap PDRM
Sedangkan, katanya, bekas KPM telah berusaha menambah baik PDRM dan banyak lagi yang perlu dilakukan, seperti yang ditegaskan oleh Hamid Bador.
 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/05/pendedahan-hamid-bador-polis-perlu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ph Buat Laporan Polis Pendedahan Hamid Bador

Ph Buat Laporan Polis Pendedahan Hamid Bador

papar berkaitan - pada 4/5/2021 - jumlah : 268 hits
Pendedahan bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Hamid Bador baru baru ini menggoncang institusi Polis DiRaja Malaysia Oleh itu bagi Ahli ahli Parlimen Pakatan Harapan pihak polis dan kerajaan Perikatan Nasional harus memperbaiki maruah dan inte...
Ketua Polis Negara Abdul Hamid Bador Gesa Sprm Siasat Katak Lompat Parti

Ketua Polis Negara Abdul Hamid Bador Gesa Sprm Siasat Katak Lompat Parti

papar berkaitan - pada 1/5/2021 - jumlah : 273 hits
Malaysiakini Ketua Polis Negara Abdul Hamid Bador meminta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia menyiasat unsur rasuah berhubungan perbuatan melompat parti di negara ini Jelasnya tambahnya dia menentang rasuah dalam PDRM namun pemimpin pol...
Bila Hamzah Muhyiddin Sprm Nak Respon Hamid Bador

Bila Hamzah Muhyiddin Sprm Nak Respon Hamid Bador

papar berkaitan - pada 4/5/2021 - jumlah : 331 hits
What take you so long Belum ada idea Belum jumpa ayat power Pesan peguam Haniff Khatri jawab dengan fakta bukan spin Jangan lupa sedia berhadapan dengan satu pertuduhan cubaan salahguna kuasa Kaki ampu keliling tolong jangan bagi komen reme...
Termasuk Video Ucapan Hamid Bador Rasuah Lompat Parti Selain Mahiaddin Sprm Jangan Lupa Siasat Sama Tun Mahathir Juga

Termasuk Video Ucapan Hamid Bador Rasuah Lompat Parti Selain Mahiaddin Sprm Jangan Lupa Siasat Sama Tun Mahathir Juga

papar berkaitan - pada 1/5/2021 - jumlah : 183 hits
Apa yang diperkatakan oleh Ketua Polis Negara Hamid Bador mengenai amalan melompat parti dengan perbuatan rasuah dalam kerajaan seperti videonya yang disertakan di sini adalah jelas ditujukan kepada dua pihak Pertama kepada kerajaan PN seka...
Hamid Bador Pernah Kena Pau Dengan Polis Fuhhh Kental Jiwa Yang Pau Tu

Hamid Bador Pernah Kena Pau Dengan Polis Fuhhh Kental Jiwa Yang Pau Tu

papar berkaitan - pada 2/5/2021 - jumlah : 356 hits
Akhir akhir ini Tan Sri Hamid Bador mendedahkan pelbagai masalah dalam pasukan polis Dari kartel dan terbaru campur tangan Menteri dalam pengurusan PDRM Ada yang kata Tan Sri Hamid merajuk sebab tak disambung kontrak Sebab tu bersuara Mungk...
Tan Sri Abdul Hamid Bador Serah Tongkat Kuasa Ketua Polis Pada Datuk Seri Acryl Sani

Tan Sri Abdul Hamid Bador Serah Tongkat Kuasa Ketua Polis Pada Datuk Seri Acryl Sani

papar berkaitan - pada 3/5/2021 - jumlah : 236 hits
1 153 total views 1 153 views today Tan Sri Abdul Hamid Bador hari ini menyerahkan tugas dan Tongkat Kuasa Ketua Polis Negara kepada Datuk Seri Acryl Sani Abdullah Sani di Mes Pegawai Kanan Bukit Aman di Kuala Lumpur Majlis serah terima tug...
Dua Tahun Sudah Cukup Kata Ketua Polis Negara Tan Sri Abdul Hamid Bador

Dua Tahun Sudah Cukup Kata Ketua Polis Negara Tan Sri Abdul Hamid Bador

papar berkaitan - pada 2/5/2021 - jumlah : 333 hits
1 906 total views 1 550 views today Ketua Polis Negara Tan Sri Abdul Hamid Bador memberitahu tempoh dua tahun sudah mencukupi bagi beliau untuk mengemudi pasukan Polis Diraja Malaysia Menurut beliau dia sudah bersedia untuk mengundurkan dir...
14 Pendedahan Hamid Bador

14 Pendedahan Hamid Bador

papar berkaitan - pada 2/5/2021 - jumlah : 265 hits
Salahguna kuasa oleh Menteri Hamzah Zainuddin Muhyiddin Yassin tidak ambil peduli walaupun telah diberitahu dua kali Hamzah Zainuddin percepatkan perlantikan KPN baharu sebab takut kena cantas Hamid Bador rayu media untuk memantau dan meneg...
Dakwaan Tommy Thomas Hamid Bador Presiden Umno Gesa Kerajaan Tubuhkan Rci Segera

Dakwaan Tommy Thomas Hamid Bador Presiden Umno Gesa Kerajaan Tubuhkan Rci Segera

papar berkaitan - pada 8/5/2021 - jumlah : 278 hits
Fareez AzmanMei 7 2021 02 44 MYTPresiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mengesa kerajaan menyegerakan penubuhan Suruhanjaya Siasatan Diraja berhubung pendedahan Bekas Peguam Negara dan Bekas Ketua Polis Negara Gambar failKUALA LUMPUR Pr...
Jalan Penghubung Bandar Utama Di Pahang Perlu Dinaiktaraf

3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Ocrevus Transforming Multiple Sclerosis Treatment Landscape In Malaysia

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd

Iced Butterscotch Latte Zus Coffee

Deko Raya Yang Simple Je Alhamdulillah Tahun Pertama Raya Di Rumah Baru Ni

Lirik Lagu Semua Tentangmu Sufian Suhaimi



Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online


Limited Kelana Jaya Lrt Service Due To Lightning Strike

Deja Vu For Ringgit As It Heads Towards Dreaded 4 80 Level

Ministry Probing Alleged Threats Abuse Against Homeless Couple

Swiss Butter Strawberry Azlina Ina

Boarding Pass Tak Mention Am Pm Pelajar Kolej Terlepas Flight Kerana Salah Waktu

Leadership Skills For Owners