Penangan 4 Tahun Tak Jumpa Meny4mar Runner Kek Berlakon Beli Pokok Keladi Siap Tawar Menawar Tapi Si Ibu Masih Tak Cam


R1NDU yang terpendam di dalam dada selama empat tahun akhirnya terungkap!
Begitulah kata-kata sesuai bagi menggambarkan pertemuan penuh h1ba antara si anak dan ibunya ketika dia bersama keluarganya berpeluang pulang ke kampung halaman di Sipitang, Sabah, baru-baru ini.
Menerusi video yang dikongsikan di aplikasi TikTok, lelaki berkenaan sempat meny4mar sebagai ‘runner’ kek demi memberi kejvtan kepada ibu tersayang.

Che Azura bersama ibu mentuanya.
Yang pastinya, lakonan si anak benar-benar menjadi kerana si ibu langsung tidak perasan suara mahupun svsuk tvbuh si anak sehinggalah r4hsia ‘dib0corkan’.
“Surprise buat mama yang jauh di Sabah. Setelah empat tahun kami tak balik kampung… akhirnya kami bertemu. Sed1h dalam gembira,” demikian kapsyen pada perkongsian berkenaan.
Sehingga kini video penuh menyentuh hati itu meraih lebih 260,000 jumlah tontonan selain dibanjiri dengan komen netizen yang turut sama merasa sy4hdu melihat drama dua beranak itu.
Berkongsi cerita dengan mStar, wanita yang hanya mahu dikenali sebagai Che Azura berkata, lelaki di dalam video berkenaan adalah suaminya, Jamri Alias.
“Dah empat tahun kami tak balik Sipitang. Kalau ikutkan, kami biasanya balik kampung tibanya musim raya secara bergilir. Sepatutnya kami balik raya pada 2019, tapi mama dan adik ipar mahu bercuti di Kuala Lumpur pada awal tahun 2020.
Video:
     View this post on Instagram           A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Jadi kami tak jadi balik, biarlah bertemu di Kuala Lumpur saja. Ditakdirkan, tahun 2020 C0vldl9 pula menyer4ng… mama dan adik ipar tak dapat datang dan tiket yang mereka dah beli awal beberapa bulan burn macam tu saja.
“Kemudian Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) pula… tertunda beberapa kali perancangan, akhirnya awal November baru-baru ini kami suami isteri dan dua anak dapat terbang ke kampung,” ujar wanita berusia 36 tahun ini.
Bercerita mengenai kejvtan yang dilakukan kepada ibu mentuanya, Che Azura berkata semuanya dirancang secara spontan dengan bantuan sepupu dan adik bongsu suaminya.

Kejvtan suami Che Azura (kiri) untuk ibunya dirancang bersama adik bongsu (kanan).
“Kalau ikutkan, kami nak terbang ke Sabah pada Februari 2022. Tapi tiba-tiba masa saya check tiket baru-baru ni, harganya murah. Jadi tak fikir panjang, terus beli. Kiranya tiket tu dibeli seminggu sebelum flight.
“Bila dah confirm beli tiket, suami plan dengan adik bongsu dan sepupunya. Itulah timbul idea jadi runner cake. Memang menjadi seperti dirancang, mama tak perasan langsung yang hantar kek tu anak dia.
“Suami pun kemudian teruskan lakonan, konon-konon nak beli pokok keladi sebab mama ada jual. Saya pula sebelum tu duduk dalam kereta, kemudian turun sebab ingatkan dah k4ntoi.. tapi rupa-rupanya lakonan masih berjalan. Suami berlakon siap tawar menawar harga keladi lagi.
Memang menjadi seperti dirancang, mama tak perasan langsung yang hantar kek tu anak dia.CHE AZURA“Pun mama tak cam saya… dia cuma tanya saya siapa, suami pun cover dan beritahu saya isterinya dari Kuala Lumpur. Akhir sekali, adik ipar suruh mama tengok betul-betul, barulah mama sedar kami ni anak dan menantunya,” ceritanya.
Bercerita lebih lanjut, Che Azura berkata suami sememangnya rapat dengan ibunya memandangkan dia merupakan anak lelaki bongsu dalam keluarga.
“Tambahan pula kami merantau jauh juga di Ampang, Selangor. Suami ni sejak beli tiket, hari-hari dia countdown hinggalah tiba hari kami berlepas.

Menghantar ibu mentua mengerjakan umrah beberapa tahun lalu.
“Alhamdulillah, kejutan kepada mama menjadi. Seb4k bila tengok ker1nduan suami dan mak mentua terubat akhirnya. Tapi mama m4rah juga… dia tak suka surprise sebab dia tak sempat sediakan hidangan awal-awal. Tahu-tahu je kami sampai.
“Nampaklah wajah suami happy. Selain r1ndu dengan mama, dia juga rindu dengan air tangan mama. Tapi pasti setiap kali kami pulang, mama dan keluarga request nak rasa air tangan saya juga.
“Antaranya nasi lemak, nasi ayam… mereka suka hidangan dari Semenanjung, lebih-lebih lagi lauk pantai Timur sebab saya asal dari Kota Bharu, Kelantan,” ujarnya lagi.
Tidak menyangka perkongsiannya menjadi tular, Che Azura berkata rakaman tersebut dilakukan semata-mata mahu diabadikan sebagai kenangan lebih-lebih lagi mereka sudah bertahun tidak bertemu.

Gambar ketika kali terakhir pulang ke Sabah pada 2017.
“Memang tak jangka viral sebab saya pun tak edit beriya. Lagu pun main bubuh asal ikut mood. Ramai yang komen tu orang Sabah juga. Ada yang sedih sebab belum berkesempatan pulang kerana kekangan tertentu antaranya kewangan. Ada yang lapan tahun tak balik… saya pula yang sedih membacanya.
“Mungkin ada yang tak faham, nak balik ke Sabah ni banyak kos sebenarnya. Kalau orang yang ada duit, senang. Kalau makan gaji, nak kena mengumpul dulu. Jadi, janganlah senang-senang cakap kenapa sampai bertahun-tahun tak balik.
“Siapa yang tak nak balik kan? Mesti semua nak balik, tapi ikut situasi masing-masing. Saya doakan anak perantau agar dimurahkan rezeki dapat jumpa mak ayah serta keluarga tak lama lagi,” akhirinya.
Komen netizen:


Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Sinar Viral Network
Sumber: Mstar


via Sinar Viral NetworkBaju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kotakkopek.blogspot.com/2021/11/penangan-4-tahun-tak-jumpa-meny4mar.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Video Kononnya Tak Mampu Beli Hadiah Untuk Anak Tapi Lain Pula Yang Jadi Pada Ibu Ini

Video Kononnya Tak Mampu Beli Hadiah Untuk Anak Tapi Lain Pula Yang Jadi Pada Ibu Ini

papar berkaitan - pada 3/11/2021 - jumlah : 287 hits
Kasih ibu membawa ke syurga Tak dapat dinafikan bahawa ibu bapa adalah insan yang akan berkorban apa sahaja demi membesarkan anak tersayang Ibu mana yang tak sayang akan anak anaknya Kalau boleh apa sahaja yang diinginkan anak pasti akan di...
Budak 7 Tahun Kena Caj Tiket Dewasa Ktm Dihentam Pengguna

Budak 7 Tahun Kena Caj Tiket Dewasa Ktm Dihentam Pengguna

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 211 hits
KTMB menjelaskan potongan harga 50 peratus diberikan kepada pelajar yang memakai seragam sekolah ko kurikulum atau asrama Foto fail KUALA LUMPUR Semalam Keretapi Tanah Melayu Berhad info for everyone info menarik dan pelik serta bermanfaat ...
Ramai Ibu Beli Suplemen Untuk Naikkan Berat Anak Dietitian Jelaskan Itu Silap

Ramai Ibu Beli Suplemen Untuk Naikkan Berat Anak Dietitian Jelaskan Itu Silap

papar berkaitan - pada 17/11/2021 - jumlah : 333 hits
Saya beli suplemen sebab anak tak cukup makan dari sumber real foods Saya bagi anak suplemen nak naikkan selera makan Saya bagi anak suplemen sebab sekarang banyak penyakit luar sana Ada ke mommies tergolong dalam kumpulan di atas Jika ada ...
Ahok Surga Itu Bukan Di Telapak Kaki Ibu Tapi Di Lantai 7 Alexis

Ahok Surga Itu Bukan Di Telapak Kaki Ibu Tapi Di Lantai 7 Alexis

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 226 hits
Gubernur DKI Jakarta Basuki Tjahaja Purnama mengaku paham betul praktik prostitusi berkedok hotel berbintang di Jakarta Dia menyebutkan Hotel Alexis di bilangan Jakarta Utara yang menawarkan kepuasan bagi kaum adam yang menyambangi hotel it...
Sudah Tahun 2021 Masih Bertemu Jodoh

Sudah Tahun 2021 Masih Bertemu Jodoh

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 133 hits
Gambar hiasan Tahun 2020 telah melabuhkan tirai Maka sejarah permulaan tahun 2021 bermula dengan kesederhanaan Tetapi perbahasan tetap sama lagi Kenapa tak kawin lagi Nak jadi bujang terlajak ke Nak jadi anak dara tua ke Itu biasa Nak cari ...
Kek Croissant Lava Cake Boleh Beli Kat Luckin Kopi

Kek Croissant Lava Cake Boleh Beli Kat Luckin Kopi

papar berkaitan - pada 29/10/2021 - jumlah : 231 hits
Assalamualaikum Pertama kali tengok Kek Volcano Croissant Nak kata kek tapi roti Macam itulah Ia sebenarnya roti tapi berbentuk kek Menu yang agak menarik untuk Fiza kongsikan kat blog Mana tahu korang pun nak cuba lepas baca entry nie Kek ...
Kenapa Si Kecil Selalu Meragam Bila Dengan Ibu Tapi Dengan Ayah Elok Dengar Cakap Ini Hasil Kajian Yang Ramai Tak Tahu

Kenapa Si Kecil Selalu Meragam Bila Dengan Ibu Tapi Dengan Ayah Elok Dengar Cakap Ini Hasil Kajian Yang Ramai Tak Tahu

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 148 hits
Tadi masa mama belum balik kerja elok je dia tak meragam Bila nampak mama macam macam perangai dia tunjuk ya komen papa pada si kecilnya yang mula merengek minta didukung bila nampak kelibat mama Situasi macam ini mesti biasa anda hadapi Ke...
Dah Lama Mengid4m Ibu Mengandung Men4ngis Gembira Dapat Makan Kek Pengantin

Dah Lama Mengid4m Ibu Mengandung Men4ngis Gembira Dapat Makan Kek Pengantin

papar berkaitan - pada 2/11/2021 - jumlah : 336 hits
Bak kata orang dulu dulu jangan buat main kalau ibu yang sedang mengandung mengidamkan sesuatu Kalau boleh ditunaikan baik tunaikan dengan segera sebelum bayi dilahirkan Mengidam pula boleh jadi bermacam macam benda Tak kisah dari segi maka...
Towards More Comprehensive Pension Reform

3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Tak Sekolah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3


Bunga Paling Seram Di Dunia

Logo Autentik Untuk Produk Asli Madu

Ucapan Hari Jadi Ucapan Lawak Untuk Kawan Islamik

Hadiah Hari Guru 40 Idea Hadiah Yang Menarik

Gara Gara Al Bani Menuduh Iamam Bukhari Kafir Karena Takwil

Kerajaan Umum Kenaikan Gaji Penjawat Awam Pada 1 Mei 2024