Pemuda Men1nggi Di Korea Rupanya Sudah Bawa Kain K4fan Siap Siap Ini Yang Rakan Jumpa Dalam Beg Bagasi


” Arwh abng saya membawa kain ka-fan sndiri dari Tawau sebelum dia bertolak ke Korea dan kain itulah yang digunakan untuk menguruskan jnzahnya.”
Demikian kata Mohd Nasrin Abd Gapal, 28, adik kepada Muhammad Khairul Anas yang meninggI dnia di Korea Selatan pada 26 Februari lalu.
Disebabkan kos penghantaran pulang jnzah terlalu mahal, seramai 12 peniaga bundle membuat jualan amal menerusi Facebook dan berjaya mengumpul dana sebanyak RM76,430 selain sumbangan orang ramai.
Mohd Nasrin berkata, dia sekeluarga dimaklumkan oleh rakyat Sabah yang menetap di Korea Selatan, Idarmi Abd Kadil, 40, bahawa mereka menjumpai kain ka-fan itu di dalam bagasi kepunyaan arwh.
” Kain itulah digunakan untuk mengka-fankan jnzah arwh,” katanya ketika ditemui di MASKargo, Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu (KKIA), di sini, hari ini.
Katanya, Muhammad Khairul Anas ke Korea Selatan pada 2019 untuk bekerja.
” Kami berusaha menghubunginya tetapi tidak dapat. Apa yang kami tahu ialah arwh ke Korea bagi mencari modal membuat bengkel.
” Arwh sangat rapat dengan kami namun sejak kecil, dia suka menyendiri, berdikari dan tidak suka menyusahkan keluarga. Kalau s.akit pun, dia tidak akan beritahu,” katanya.
Idarmi ketika dihubungi berkata, dia difahamkan kain ka-fan itu adalah sebahagian daripada ajaran guru agama arwh di Tawau sebagai peringatan aj4I datang bila-bila masa saja.
” “Saya dan seorang rakan menjumpai kain ka-fan itu di dalam bagasi selepas dihubungi mengenai perkara itu oleh ahli keluarga arwh yang belajar agama bersama,” katanya.
Sementara itu, Pengerusi Amanah Hawi Alkhairat (HAK) Sabah, Syed Husin Habib Omar berkata, pihaknya menguruskan penghantaran jnzah ke Kampung Titingan dengan kerjasama Persatuan Cinta Amal Sabah dan Pertubuhan Kebajikan Nurul Musthofa Sabah.
” Insya-Allah kemungkinan jnzah sampai jam 7 atau 8 malam di Tawau. Saya difahamkan jnzah dikebvmikan pada malam ini,” katanya.

Terdahulu, demi mengumpul dana bagi menampung kos penghantaran jnzah orang Sabah di Korea kembali ke Malaysia, seramai 12 peniaga bundle bersatu hati membuat jualan amal secara langsung di laman media sosial Facebook, semalam.
Idarmi Abd Kadil, rkyat Sabah yang menetap di Korea berkata semuanya bermula apabila arwh Muhammad Khairul Anas Abd Gapal jtuh s.akit dan perlu dibawa mendapatkan rwatan di hspital di sana.
Menurutnya, Muhammad Khairul Anas adalah kenalan kepada rakannya yang meminta bntuannya untuk dibawa ke hspital kerana tidak sihat dan dalam masa yang sama tidak fasih bertutur bahasa Korea.
” Saya membantunya sebagai rakan sama negeri. Saya mulanya membawanya pulang ke tempat saya sebelum membawanya ke hspital. Sesampai di sana pemriksaan X – ray dan drah dibuat sebelum berjumpa dktor.
” Namun doktor memaklumkan bahawa arwh perlu membuat ujian saringan COVlD-19 terlebih dahulu di sebuah hspital lain dan mereka tidak dapat merwatnya selagi keputusan ujian sringan tidak diterima,” katanya ketika dihubungi.
Idarmi berkata, selepas membuat ujian sringan mereka pulang ke rumah bagaimanapun keputusan masih belum diperoleh.
” Ketika di rumah arwh mngadu s.akit perut dan mahu buang air besar tetapi sangat s.akit. Saya cuba tenangkan arwh dan sempat memberi makan sedikit bubur.
” Pada waktu inilah arwh berkata perutnya terlalu s.akit sehingga penglihatannya menjadi gIap. Saya terkjut dan bertindak menghubungi talian kecmasan 119. Pasukan kecmasan datang tidak sampai lima minit.
” Mereka memberi bntuan pernfasan tetapi tidak boleh membawa arwh ke hspital kerana hasil ujian sringan diperlukan sebelum dibawa ke hspital.
” Mereka hanya mampu menunggu dan kemudian 119 mengesahkan kem4tian arwh pada jam 4 petang,” katanya.
Sumber:hmetr0
 
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Koleksi Viral
Sumber : http://limauais.pw/


Sumber: Sinar Viral

Booking Bilik Hotel Dengan Harga Yang 23% Lebih Rendah



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://thetrendingnow.blogspot.com/2021/03/pemuda-men1nggi-di-korea-rupanya-sudah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jumpa Surat Fasakh Nampak Suspek Bawa Keluar Tong Air Jiran Dedah Kejadian Sebenar

Jumpa Surat Fasakh Nampak Suspek Bawa Keluar Tong Air Jiran Dedah Kejadian Sebenar

papar berkaitan - pada 6/3/2021 - jumlah : 322 hits
1 307 total views 1 307 views today Masalah rumah tangga dipercayai menjadi salah satu punca seorang suami bertindak kejam menembak isterinya sebelum memasukkan mayat ke dalam tong air dan ditanam di ladang serai Menurut salah seorang jiran...
Dihina Tiada Job Shuk Sahar Jumpa Pemuda Serang Gerai Minuman

Dihina Tiada Job Shuk Sahar Jumpa Pemuda Serang Gerai Minuman

papar berkaitan - pada 6/3/2021 - jumlah : 340 hits
Dihina tiada job Shuk Sahar jumpa pemuda serang gerai minuman Saya provok dia dengan kata kata yang tidak sepatutnya Jumaat 05 Mac 2021 1 00 PMShuk dan pemuda yang menyerangnya sepakat untuk berdamai SUSULAN video memperlihatkan gerai minum...
Siap Bawa Kerambit Geng Influencer Didakwa Belasah Orang Sebab Futsal

Siap Bawa Kerambit Geng Influencer Didakwa Belasah Orang Sebab Futsal

papar berkaitan - pada 6/3/2021 - jumlah : 364 hits
Hari ini tular satu ciapan mendakwa sekumpulan influencer terkenal memukul seorang lelaki ketika sedang bermain futsal Menerusi ciapan di Twitter individu bernama Bakhtiar Ikhwan memberitahu bahawa satu laporan polis telah dibuat oleh mangs...
Shorts Tiada Syarat Parlimen Bebas Bawa Usul

Shorts Tiada Syarat Parlimen Bebas Bawa Usul

papar berkaitan - pada 27/2/2021 - jumlah : 122 hits
SHORTS Tiada syarat parlimen bebas bawa usul SHORTS SINAR LIVE 26 FEBRUARI 2021 Ikuti petikan Sinar Live yang bertajuk Tiada syarat parlimen bebas bawa usul bersama bersama Pakar Perlembagaan Profesor Datuk Dr Shamrahayu Ab Aziz UNTUK VIDEO...
Ada Pihak Cuba Bawa Mp Pembangkang Keluar Parti Saifuddin

Ada Pihak Cuba Bawa Mp Pembangkang Keluar Parti Saifuddin

papar berkaitan - pada 27/2/2021 - jumlah : 165 hits
Terdapat cubaan untuk membawa ahli Parlimen dalam kalangan pembangkang keluar parti kata Setiausaha Agung PKR Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail Beliau mendakwa usaha itu dibuat menerusi ugutan berkaitan isu cukai pendapatan siasatan poli...
Bas Bawa Pesakit Covid 19 Terbabas Rempuh Plaza Tol 6 Penumpang Cedera

Bas Bawa Pesakit Covid 19 Terbabas Rempuh Plaza Tol 6 Penumpang Cedera

papar berkaitan - pada 27/2/2021 - jumlah : 206 hits
Bas ekspres membawa pesakit Covid 19 terbabit kemalangan di Plaza Tol UPM hari ini KUALA LUMPUR Sebuah bas ekspres yang dalam perjalanan ke Pusat Kuarantin dan Rawatan Covid 19 MAEPS 2 0 dengan membawa 12 pesakit Covid 19 terbabit dalam kem...
Sama Seperti Buat Tatu Sulam Bedak Tak Sah Bawa Solat Safiey Ilias Minta Wanita Muslimah Berhati Hati

Sama Seperti Buat Tatu Sulam Bedak Tak Sah Bawa Solat Safiey Ilias Minta Wanita Muslimah Berhati Hati

papar berkaitan - pada 3/3/2021 - jumlah : 240 hits
Usahawan kosmetik penuh kontroversi Safiey Ilias membuat satu pendedahan di mana dia menjelaskan bahawa sulam bedak sebenarnya tidak mesra wuduk untuk wanita muslimah mengerjakan solat Sumber Instagram Safiey Ilias nbsp Menurutnya lagi p
Perghh Cari Nahas Pasangan Bawa Anak Berkhemah Di Kawasan Tanah Runtuh

Perghh Cari Nahas Pasangan Bawa Anak Berkhemah Di Kawasan Tanah Runtuh

papar berkaitan - pada 3/3/2021 - jumlah : 297 hits
Cari nahas pasangan bawa anak berkhemah di kawasan tanah runtuhRabu 03 Mac 2021 7 00 AMKejadian itu dilaporkan berlaku pada 27 Februari lalu SEBUAH keluarga dilaporkan berkhemah di puncak sebuah bukit tiga meter berhampiran tebing yang baru...
Cinta Masih Menyusu Tak Sanggup Berpisah Lama Dengan Anak Mawar Rashid Bawa Anak Pergi Kerja

Cinta Masih Menyusu Tak Sanggup Berpisah Lama Dengan Anak Mawar Rashid Bawa Anak Pergi Kerja

papar berkaitan - pada 2/3/2021 - jumlah : 213 hits
Biarpun dihimpit tugas dan tanggungjawab seorang ibu pastinya tidak akan dapat berpisah lama dengan bayinya lebih lebih lagi yang sedang menyusukan anak Baru sahaja selesai berpantang pelakon Mawar Rashid tidak betah duduk diam dan memberit...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte