Pemimpin Bersatu Usah Kecewa Jika Tak Dapat Jawatan Tun M



ESMA WEB Kerajaan tak boleh guna kuasa beri kekayaan kepada penyokong
Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Tun Dr Mahathir Mohamad berucap pada iftar parti itu di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) Putrajaya, malam ini.
PUTRAJAYA– Pemimpin dan anggota Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) perlu akur bahawa tiada jaminan untuk mereka mengisi jawatan tertinggi dalam institusi kerajaan serta mendapat nikmat dan ganjaran setelah menjadi kerajaan, kata Pengerusinya, Tun Dr Mahathir Mohamad.
Perdana Menteri berkata, walaupun mungkin ada antara mereka yang berputih mata atau kecewa, namun itulah pengorbanan yang mereka perlu lakukan walaupun telah berhempas pulas membawa kemenangan kepada Bersatu dan Pakatan Harapan (PH) pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) lalu.
“Ini adalah sesuatu yang menyedihkan kita, tetapi ingatlah ini janji kita.
“Kerajaan tak boleh guna kuasa untuk beri kekayaan atau tempat tertentu kepada penyokong atau pemimpin mereka,” katanya ketika berucap pada majlis berbuka puasa Bersatu di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC), di sini hari ini.
Turut hadir isteri Perdana Menteri, Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali; Presiden Bersatu, Tan Sri Muhyiddin Yassin serta ketua sayap Srikandi dan Armada, Datuk Seri Rina Mohd Harun; dan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman.
Dr Mahathir berkata, walaupun mereka tidak mendapat sesuatu daripada parti namun sebagai rakyat, mereka akan mendapat nikmat daripada negara yang ditadbir dengan baik hasil pengorbanan yang mereka berikan untuk memberi kejayaan kepada parti.
“Percayalah kita akan dapat sesuatu sama ada kita akan dapat peluang pekerjaan, peluang perniagaan, anak dapat biasiswa belajar keluar negara dan keadaan dalam negara sempuna dibekal dengan elektrik dan air yang mencukupi, dengan jalan yang baik, keretapi laju dan sebagainya,” katanya.
Dr Mahathir turut menegaskan bahawa Bersatu akan terus mendapat sokongan daripada rakyat jika kekal bersih dari segala larangan.
“Untuk meyakinkan rakyat bahawa parti berpegang kepada janji, kita terpaksa berkorban apa sahaja kerana tiada tempat bagi kita dalam kerajaan yang kita wujudkan melalui tindakan dan kerja kuat kita,” katanya.
Menempelak parti yang dikalahkan pada PRU14 lepas, Dr Mahathir berkata, apabila mendapat kuasa, mereka menyalahgunakannya tanpa had termasuk mencuri harta kerajaan dan rakyat.
“Tetapi mereka percaya kalau mereka guna wang itu untuk tawan hati rakyat maka mereka akan tetap kekal sebagai kerajaan bagi negara kita,” katanya.
Dr Mahathir berkata, Bersatu adalah sebuah parti yang berkorban untuk bangsa dan negara, maka anggotanya akan menahan diri daripada membuat perkara yang akan memburukkan imej negara.
Beliau berkata, hasil pengorbanan parti itu adalah menebus kembali negara yang sebelum ini digelar sebagai negara kleptokrasi.
“Hasil yang diterima kerana kita berjuang dalam parti yang miskin dan tidak dapat hulur wang, tetapi masih mencapai kemenangan cemerlang pada Pilihanraya Umum ke-14 lepas,” katanya.
Dalam pada itu, Dr Mahathir berkata kemenangan cemerlang PH di Sandakan adalah hasil sokongan padu parti di Sabah termasuk Parti Warisan Sabah (Warisan) walaupun tidak ramai yang keluar mengundi.
Beliau berkata, kemenangan itu adalah kerana rakyat sedar PH adalah parti yang baik dengan pemimpinnya sanggup berkorban tanpa mengharap sesuatu.
“Rakyat lebih utamakan dan pandang tinggi kepada parti yang dianggotai pemimpin yang sanggup berkorban untuk bangsa, agama dan tanah air,” katanya. – Bernama



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2019/05/pemimpin-bersatu-usah-kecewa-jika-tak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tun Mahathir Mohamad Tersenarai Dalam 50 Pemimpin Terhebat Dunia

Tun Mahathir Mohamad Tersenarai Dalam 50 Pemimpin Terhebat Dunia

papar berkaitan - pada 7/5/2019 - jumlah : 341 hits
Sekali lagi nama Perdana Menteri Malaysia Tun Dr Mahathir Mohamad mendapat pengiktirafan dunia apabila tersenarai dalam senarai 50 Pemimpin Terhebat Dunia Senarai itu dikeluarkan majalah Fortune dan nama Tun M berada di kedudukan ke 47 dari...
Siapa Lagi Mahu Masuk Bersatu Benarkah Bekas Pemimpin Umno Sudah Mula Menyesal

Siapa Lagi Mahu Masuk Bersatu Benarkah Bekas Pemimpin Umno Sudah Mula Menyesal

papar berkaitan - pada 21/5/2019 - jumlah : 233 hits
Rasanya sudah lama kita tidak mendengar khabar berita mengenai beberapa bekas pemimpin UMNO yang telah bertindak melompat menyertai Bersatu sebaik BN kalah dalam PRU14 lalu Bagaimana keadaan mereka agaknya makin gembira atau semakin berduka...
Ahli Ppbm Jangan Kecewa Jika Tiada Jawatan Kerajaan Kata Dr Mahathir

Ahli Ppbm Jangan Kecewa Jika Tiada Jawatan Kerajaan Kata Dr Mahathir

papar berkaitan - pada 15/5/2019 - jumlah : 254 hits
Foto oleh BernamaPUTRAJAYA Pemimpin dan anggota Parti Pribumi Bersatu Malaysia perlu akur bahawa tiada jaminan untuk mereka mengisi jawatan tertinggi dalam institusi kerajaan serta mendapat nikmat dan ganjaran setelah menjadi kerajaan kata ...
Terkini Jangan Kecewa Tidak Dapat Jawatan Ingat Kepada Pengorbanan

Terkini Jangan Kecewa Tidak Dapat Jawatan Ingat Kepada Pengorbanan

papar berkaitan - pada 14/5/2019 - jumlah : 203 hits
Semua ahli Parti Pribumi Bersatu Malaysia perlu ingat bahawa perjuangan parti adalah bersandarkan pengorbanan dan bukan mengejar jawatan semata mata Pengerusinya Tun Dr Mahathir Mohamad berkata parti itu ditubuhkan dengan tujuan untuk berko...
Kit Siang Usah Sibuk Bersatu

Kit Siang Usah Sibuk Bersatu

papar berkaitan - pada 11/5/2019 - jumlah : 231 hits
11 05 2019Pemimpin veteran DAP pertikai tempoh Dr Mahathir jadi PMKOTA BHARU 6 Ramadan 1440H Sabtu Pemimpin veteran DAP Lim Kit Siang diminta supaya tidak mempertikaikan tempoh Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri kata Naib Presi...
Selepas Dinobatkan 100 Individu Paling Berpengaruh Dunia Tun Mahathir Kini Di Kedudukan Ke 47 Pemimpin Terhebat Dunia

Selepas Dinobatkan 100 Individu Paling Berpengaruh Dunia Tun Mahathir Kini Di Kedudukan Ke 47 Pemimpin Terhebat Dunia

papar berkaitan - pada 9/5/2019 - jumlah : 328 hits
Selepas Dinobatkan 100 Individu Paling Berpengaruh Dunia Tun Mahathir Kini Di Kedudukan Ke 47 Pemimpin Terhebat Dunia Perdana Menteri Malaysia Tun Dr Mahathir Mohamad sebelum ini tersenarai dalam 100 Individu Paling Berpengaruh Di Dunia 201...
Cadangan Sekat Peminjam Ptptn Ke Luar Negara Armada Bersatu K Tan Desak Mastura Letak Jawatan

Cadangan Sekat Peminjam Ptptn Ke Luar Negara Armada Bersatu K Tan Desak Mastura Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 20/5/2019 - jumlah : 304 hits
Mastura Mohd Khalid Pemuda Bersatu Kelantan hari ini mendesak Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Mastura Mohd Khalid untuk meletak jawatan Ini berikutan susulan dengan kenyataannya berhubung cadangan sekata...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls

Wee Barking Up The Wrong Tree

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Moira World Tour 2024 Malaysia Dipilih Sebagai Lokasi Pertama

Pengertian Pungli Contoh Dan Hukumannya

Lelaki Bunuh Bakar Saudara Sendiri

Filem Reversi

Pucuk Manis Khasiat Dan Kesan Sampingan

Arief Apa Salahku Chord