Pemimpin Arab Puji Azmin Pandai Cuci Lantai Masjid Jadi Bualan Di Sana Sini Sahih Bawa Masuk Billion Billion Keh Keh


 
April 30, 2021 Gambar Menteri Kanan yang juga Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali membantu mencuci lantai Masjidil Haram di Makkah, menjadi perbualan hangat dalam kalangan pengguna media sosial di Arab Saudi.
Tindakan Azmin bersama membantu petugas masjid suci itu membersihkan lantai yang dibasahi hujan, bukan saja menyentuh hati rakyat Arab Saudi, malah turut membekas dalam kalangan pemimpin serta ahli korporat negara itu.
Duta Malaysia ke Arab Saudi, Datuk Abdul Razak Abdul Wahab, berkata gambar itu yang tular sejak dua hari lalu turut dibangkitkan dalam mesyuarat delegasi Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) diketuai Azmin dengan dua kementerian kerajaan Arab Saudi.
“Gambar itu menjadi slaid pertama dalam pembentangan Kementerian Industri dan Sumber Galian Arab Saudi, yang disambut dengan tepukan oleh mereka yang hadir dalam mesyuarat berkenaan.
“Mesyuarat itu dihadiri oleh menterinya, Bandar Ibrahim Al-Khorayef dan ketua eksekutif agensi strategik kementerian itu bagi membincangkan langkah strategik yang akan diambil untuk meningkatkan kerjasama ekonomi, khusus dalam industri masa hadapan,” katanya kepada BH, hari ini.

Kelmarin, Azmin yang mengetuai misi perdagangan dan pelaburan negara ke Arab Saudi sejak Isnin lalu, memuat naik gambarnya membantu petugas Masjidil Haram mencuci lantai masjid suci itu yang dipenuhi air susulan hujan lebat selama beberapa jam.
Abdul Razak berkata, gambar itu turut dibangkitkan dalam mesyuarat antara delegasi MITI dengan Kementerian Perdagangan Arab Saudi, yang membingkaikan gambar berkenaan sebagai menghargai bantuan Azmin.
“Aggota mesyuarat daripada kedua-dua belah pihak terperanjat dan memberi tepukan apabila Menteri Perdagangan Arab Saudi, Dr Majid Abdullah al-Qasabi mengakhiri mesyuarat dengan menghadiahkan gambar itu yang sudah dibingkaikan kepada Azmin.
“Seorang tokoh korporat Arab Saudi dan Ketua Pegawai Eksekutif Asma Advanced Solutions, Sheikh Abdul Wahab Naseer Al-Akeel turut terkesan dengan amal yang dilakukan oleh Azmin di Masjidil Haram.
“Beliau juga mahu membingkaikan gambar itu dan menghadiahkan kepada Azmin sebagai tanda penghargaan daripada seorang rakyat Arab Saudi,” katanya.
Beberapa kawasan di Arab Saudi dilanda banjir besar susulan hujan lebat selama beberapa jam di negara itu pada Selasa lalu, termasuk Masjidil Haram. 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/04/pemimpin-arab-puji-azmin-pandai-cuci.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Gambar Azmin Cuci Lantai Masjidil Haram Jadi Bualan Berita Harian

Gambar Azmin Cuci Lantai Masjidil Haram Jadi Bualan Berita Harian

papar berkaitan - pada 30/4/2021 - jumlah : 214 hits
KUALA LUMPUR Gambar Menteri Kanan yang juga Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri Mohamed Azmin Ali membantu mencuci lantai Masjidil Haram di Makkah menjadi perbualan hangat dalam kalangan pengguna media sosial di Arab Sa...
Mengapa Azmin Tak Bawa Duta Khas Ke Arab Saudi Perli Netizen

Mengapa Azmin Tak Bawa Duta Khas Ke Arab Saudi Perli Netizen

papar berkaitan - pada 28/4/2021 - jumlah : 193 hits
FAZLI RADZIRata rata warganet menyindir Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri Mohamed Azmin Ali yang berpakaian ihram ketika mengerjakan ibadah umrah Mereka bertanyakan mengapa Ketua Penerangan Perikatan Nasional itu tida...
Cuci Lantai Masjidil Haram Azmin Dipuji Namun Ummi Hafilda Kata Cukup Cukuplah Berlakon

Cuci Lantai Masjidil Haram Azmin Dipuji Namun Ummi Hafilda Kata Cukup Cukuplah Berlakon

papar berkaitan - pada 30/4/2021 - jumlah : 214 hits
Menteri Kanan Azmin Ali memuatnaik gambar di Facebook yang menunjukkan beliau menyumbang sedikit khidmat dan tenaga mencuci lantai Masjidil Haram PETALING JAYA Gambar Menteri Kanan Perdagangan Antarabangsa dan Industri Mohamed Azmin Ali men...
Anak Bawah 4 Tahun Ibu Ayah Strugle Berkejar Sana Sini Kira Lulus Fasa Pertama

Anak Bawah 4 Tahun Ibu Ayah Strugle Berkejar Sana Sini Kira Lulus Fasa Pertama

papar berkaitan - pada 23/4/2021 - jumlah : 340 hits
Terpaksa bagi anak gajet waktu makan sebab anak tak duduk diam Ini antara jawapan yang selalu sangat ibu bapa beritahu bila ditanya Tapi adakah ia sebenarnya bagus Melalui perkongsian Penulis Keibubapaan beliau terima BANYAK mesej macam ni ...
Masjid Ditutup Mall Dibuka Asri Janggut Kecewa Pemimpin Pas Berdiam Diri

Masjid Ditutup Mall Dibuka Asri Janggut Kecewa Pemimpin Pas Berdiam Diri

papar berkaitan - pada 23/4/2021 - jumlah : 230 hits
40 minggu anak Asri janggut tidak dapat solat jumaat masjid tidak boleh pergi sedangkan kata beliau beliau boleh membawa anaknya ke mall atau ke mana saja tetapi tidak boleh dibawa ke masjid Asri Janggut berasa kecewa dengan pemimpin PAS pe...
Bersama Berteduh Di Bawah Khemah Besar Pembangkang Bawa Aspirasi Rakyat

Bersama Berteduh Di Bawah Khemah Besar Pembangkang Bawa Aspirasi Rakyat

papar berkaitan - pada 27/4/2021 - jumlah : 179 hits
BAHA M ISAKetika berucap pada Konvensyen Biasa Negeri DAP Melaka baru baru ini Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng menzahirkan harapannya agar semua parti pembangkang dapat bersatu dan menyokong satu sama lain untuk memastikan kemenangan dala...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Cukai Perkhidmatan 8 Hanya Ke Atas Golongan Berkemampuan

300 Extra Padu Registration Counters Opened

Nadma Remaining Water Storage Reserves In Four Dams In Johor Penang And Kedah At Critical Level

Mixing Politics With Religion In Malaysia Breeds Negativity

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Senarai Cerita Filem Terbaru 2024 Di Pawagam