Pembunuh Suzaily Mukhtar Sempat Senyum Masa Dijatuhkan Hukuman Gantung


Siapa sangka hari yang sepatutnya menjadi sinar baru kepada satu-satunya puteri dalam keluarga ini untuk memulakan hidup baru di alam pekerjaan berubah menjadi tragis.
Riwayat gadis yang bernama Suzaily Mukhtar berakhir dengan insiden ngeri dimana dia menjadi mangsa kekejaman seorang pemandu bas yang tak berhati perut ni.
Suzaily Mukhtar
Kisah ini pernah menggemparkan negara pada sekitar tahun 2000. Pada tarikh 7 Oktober tahun itu sepatutnya hari bermakna buat Suzaily, ia merupakan hari pertama Suzaily mendaftarkan diri di tempat kerja baru.
Suzaily yang merupakan graduan Kejuruteraan Komputer dari United Kingdom itu hendak mlapor diri di Pantai Medical Centre Klang dan hari itu adalah hari pertama bekerjanya.
Suzaily keluar ke tempat kerja dengan menaiki bas ke Klang. Ketika itu jam 7.30 pagi. Suzaily menaiki bas Permata Kiara, dengan no plat WDE 4256.
Sepanjang perjalanan tersebut, bas menurunkan penumpang pada setiap perhentian dan akhirnya tinggallah Suzaily sorang-sorang yang tinggal bersama dengan pemandu bas. Dan Suzaily mula diancam.
Kronologi rogol, bunuh dan jerut
Pemandu bas, Hanafi Mat Hassan melencongkan perjalanan bas ke haluan lain. Suzaily panik dan cuba melepaskan diri melalui pintu kecemasan tapi sia-sia kerana pintu kecemasan telah pun dikunci lebih awal.
Suzaily kemudiannya cuba menarik perhatian luar dengan mengetuk cermin tingkap bas berulang kali namun tindakan cemasnya gagal oleh kerana tinted pada tingkap bas tebal dan gelap yang membataskan penglihatan orang luar ke dalam bas.
Menurut perkongsian Naufal Antezem saksi, seorang pelajar sekolah sempat melihat mangsa dalam bas dalam keadaan tidak terurus seperti dipukul dan cuba mengekori bas namun gagal kerana hanya menunggang basikal ketika itu.
Tiada siapa yang tahu nasib Suzaily dalam bas ketika itu sehinggalah mayatnya ditemui ditinggalkan di sebuah kawasan perumahan yg masih dalam pembinaan.
Mayat Suzaily ditemui bersama pakaian berupa baju berlengan panjang dan skirt labuh. Mangsa ditemui 3 hari selepas kejadian.
Dengan penemuan mayat mangsa, siasatan dan bedah siasat yang dijalankan mendapati bahawa mangsa telahpun dipukul, dirogol sebelum dijerut hingga mati dengan kain dalam bas tersebut sebelum mayatnya dibuang di taman perumahan tempat mayatnya dijumpai.
Suspek cuba putar belit cerita
Hanafi ditahan di stesen bas dan pada awalnya menafikan tuduhan dan tidak tahu keberadaan mangsa ketika hari kejadian.
Ketika dalam tahanan Hanafi cuba putar belit cerita, kononnya Suzaily bukan penumpang terakhir dan cuba mengatakan bas tersebut diberikan pinjam kepada kawannya.
Dia juga mengatakan mangsa keluar secara kelam kabut dari bas. Dia juga mengatakan bahawa Suzaily bukan berseorangan dan ditemani kawannya.
Hanafi juga ada menjelaskan tiada kejaidan pukul, rogol dan bunuh dalam bas tu.
Namun begitu pihak pendakwaan mengemukakan 16 pembuktian ikut keadaan (circumstantial evidence) yang sangat kuat dan kukuh serta sukar diragukan.
Bukti suspek
Antara 16 pembuktian termasuk kesan air mani dalam rahim mangsa & lantai bas, loket mangsa yang disimpan tertuduh dirumahnya serta no siri tiket bas yang sepadan.
Pembuktian ini yang paling kukuh dan langsung tidak dapat dinafikan Hanafi. Dakwaan yang mengatakan Suzaily keluar dengan gopoh dan ada kawan menyaksikan kejadian itu gagal dibuktikan.
Bukti seterusnya, tiket bas yang ditemui dlm beg tangan hitam mangsa jenama Guess yang ditinggalkan di tepi jalan oleh tertuduh.
Beg tangan tersebut dibuang di sekitar Lebuh Raya Keluli. Isi kandungan beg adalah tiket bas, slip bank mangsa yang tertulis no tel rumahnya.
Tulisan no tel yang ditulis tangan oleh mangsa dikenalpasti oleh tunang mangsa. Bukti paling penting adalah tiket bas tersebut.
Syarikat bas itu guna sistem bernombor bagi setiap tiket bas yang dikeluarkan dan juga setiap satunya direkodkan dengan teliti.
Tertuduh diberi kunci bas & juga kod 4 angka bagi dimasukkan dalam mesin tiket. Kod tersebut adalah 6095, kepunyaan tertuduh sahaja kod itu.
No siri tiket Suzaily adalah 010956 dan disahkan oleh ketua tiket syarikat bas yang tiket tersebut datang dari mesin dengan no kod pemandu 6095.
Bukti seterusnya kesaksian seorang pelajar sekolah yang melihat sendiri mangsa dlm keadaan tidak terurus mengetuk tingkap cermin bas, panik.
Saksi hanya berbasikal & sempat mengekori separuh jalan sebelum bas menghala ke kawasan yang tidak diketahui. Namun dapat lihat mangsa menangis.
Kajian siasatan
Mangsa dipercayai telahpun dicabul ketika itu kerana saksi lihat mangsa tidak berpakaian juga rambut kusut masai serta menangis minta tolong.
Pembuktian seterusnya pula adalah kehadiran bas tertuduh di projek perumahan yang sedang dibina. Beberapa pekerja jadi saksi di situ.
Menurut saksi lain (2 org penunggang motosikal), Hanafi melondehkan, seluar dan berjalan menuju ke arah mangsa. Namun, tertuduh nampk saksi tersebut & terus kembali ke tempatnya dan memandu ke kawasan yang tidak diketahui.
Mereka cuba mengejar namun gagal kerana bas dipandu laju
PUSPAKOM juga telah sahkan emergency exit dikunci dan semua pintu dikawal oleh suis pemandu.
Sekitar jam 9, bas tersebut singgah di kawasan perumahan dan seperti diberitahu saksi, berhenti selama 30 minit. Mereka syak sesuatu.
Saksi beritahu pemandu kemudiannya membuang pakaian keluar melalui pintu penumpang bas. Kemudian tertuduh keluar dari bas.
Mereka dekati bas. Pemandu bas hanya katakan mahu rehat sebentar disitu sebelum meneruskan semula perjalanan. Jam 3 petang, supervisor jumpa mayat mangsa
Turut ditemui telefon motorola star tac. Tunang mangsa sahkan telefon itu kepunyaan mangsa yang dia dibelikan ketika di UK, sekaligus menguatkan pembabitan suspek.
Pada malamnya, polis geledah rumah suspek dan jumpa loket kepunyaan mangsa disorokkan dalam botol bedak talkum belakg pintu bilik tidur suspek.
Ditangkap dan digantung sampai mati
Ketika serbuan, isteri suspek (isteri ke-4) baru saja 2 minggu melahirkan anak. Suspek terus diminta beritahu lebih maklumat.
Hakim jatuhkan hukuman gantung sampai mati atas kesalahan membunuh. Keadilan buat Suzaily telah ditegakkan dengan tertuduh menjalani hukuman gantung sampai mati.
Bagaimanapun, keluarga mangsa menyatakan rasa kesal kerana Hanafi langsung tidak menunjukkan rasa kesal dan sempat tersenyum ketika hukuman dibacakan.
LOBAKMERAH
The post Pembunuh Suzaily Mukhtar Sempat Senyum Masa Dijatuhkan Hukuman Gantung appeared first on Media Serius.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mediaserius.my/pembunuh-suzaily-mukhtar-sempat-senyum-masa-dijatuhkan-hukuman-gantung/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kembung Perut Bayi Tak Selesa Menangis Tak Kira Masa Ketahui Punca Cara Redakan

Kembung Perut Bayi Tak Selesa Menangis Tak Kira Masa Ketahui Punca Cara Redakan

papar berkaitan - pada 22/8/2019 - jumlah : 514 hits
Bayi kembung perut sering kali terjadi Bayi secara tiba tiba tidak berhenti menangis walaupun sudah diberikan susu Ini adalah antara ciri bayi mengalami masalah kembung perut atau turut dikenali sebagai kolik Ketahui apa itu kolik bagaimana...
Wapres Jk Harap Ruu Pertanahan Bisa Rampung Di Masa Akhir Pemerintahannya

Wapres Jk Harap Ruu Pertanahan Bisa Rampung Di Masa Akhir Pemerintahannya

papar berkaitan - pada 21/8/2019 - jumlah : 126 hits
Wapres JK mengatakan RUU ini nantinya akan menggantikan posisi Undang Undang Pokok Agraria yang dibuat pada 1990 tahun lalu Sebab UU yang lama sudah tidak relevan di tengah perkembangan zaman saat ini
Tu Akhbar Pertama Aku Baca Masa Kecik Didakwa Bakal Tutup Netizen Dan Selebriti Zahir Rasa Sedih

Tu Akhbar Pertama Aku Baca Masa Kecik Didakwa Bakal Tutup Netizen Dan Selebriti Zahir Rasa Sedih

papar berkaitan - pada 20/8/2019 - jumlah : 277 hits
Malam tadi kita dikejutkan dengan perkhabaran bahawa syarikat Utusan didakwa bakal ditutup esok Namun buat masa ini Pengerusi Eksekutif Utusan Datuk Abd Aziz Sheikh Fadzir masih belum menyatakan tarikh sebenar tentang perkara berkenaan Mesk...
Kurus Ke Sado Lelaki Kongsi Tips Naikkan Berat Dan Muscle Dalam Masa Empat Bulan

Kurus Ke Sado Lelaki Kongsi Tips Naikkan Berat Dan Muscle Dalam Masa Empat Bulan

papar berkaitan - pada 22/8/2019 - jumlah : 283 hits
Tubuh badan setiap orang tidak sama Ada yang berat badan berada di paras obesiti dan perlu mengamalkan diet serta gaya hidup sihat untuk mendapatkan berat yang ideal Namun ada juga yang bertubuh kurus perlu menaikkan berat badan mereka teru...
Bukan Setakat Teman Masa Baby Keluar Ucaplah Terima Kasih Kucup Dahi Isteri

Bukan Setakat Teman Masa Baby Keluar Ucaplah Terima Kasih Kucup Dahi Isteri

papar berkaitan - pada 23/8/2019 - jumlah : 638 hits
Saat nak bersalin atau melahirkan anak satu pengalaman yang sangat mendebarkan bagi wanita Sakit itu sudah tentu ditambah pula dengan macam macam perasaan seperti takut gelisah seram semuanya ada Dalam masa menunggu detik kelahiran anak ter...
Menteri Rini Sebut Bumn Butuh Generasi Z Dorong Keunggulan Di Masa Depan

Menteri Rini Sebut Bumn Butuh Generasi Z Dorong Keunggulan Di Masa Depan

papar berkaitan - pada 23/8/2019 - jumlah : 215 hits
Menteri Badan Usaha Milik Negara Rini Soemarno memimpin upacara inaugurasi pegawai BUMN yang lolos Program Perekrutan Bersama pada Maret lalu Sekitar 1 500 peserta yang lolos ikut menghadiri upacara yang berlangsung di halaman depan gedung ...
Najib Kata Masa Tu Tangannya Terikat

Najib Kata Masa Tu Tangannya Terikat

papar berkaitan - pada 23/8/2019 - jumlah : 243 hits
Ingat lagi tahun 2011 KWSP dan Khazanah beli PLUS Nak tahu kenapa Masa itu tangan saya terikat Sebab konsesi PLUS dan lebuhraya lebuhraya lain bukan saya buat Kos pembinaan kadar tol dan semua itu ditetapkan berpuluh tahun dahulu Tahu tak b...
Anak Anak Hanya Pinjaman Sekejap Saja Masa Dengan Kita Penat Macam Mana Pun Saya Tetap Akan Masak Buat Lima Anak Saya

Anak Anak Hanya Pinjaman Sekejap Saja Masa Dengan Kita Penat Macam Mana Pun Saya Tetap Akan Masak Buat Lima Anak Saya

papar berkaitan - pada 23/8/2019 - jumlah : 283 hits
Penatnya menjadi isteri dan ibu kepada anak anak Itulah rungutan ibu ibu bekerja Balik sahaja ke rumah cepat cepat bergegas mengeluarkan barang basah untuk siapkan makan malam untuk anak anak Inilah rutin ibu bekerja Demi menjimatkan kos se...
Intip 5 Potret Masa Kecil Salmafina Sunan Menggemaskan

Intip 5 Potret Masa Kecil Salmafina Sunan Menggemaskan

papar berkaitan - pada 20/8/2019 - jumlah : 147 hits
Siapa yang tak kenal dengan sosok Salmafina Sunan Wanita cantik yang merupakan anak pengacara kondang Sunan Kalijaga itu sukses mencuri perhatian publik dengan beberapa berita kontroversi
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Ultimate Guide To Ghibli Park

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia

Gugurnya Dosa Waktu Solat

Islamic Studies Expert The Act Of Likening Humans To Dogs For Patronising Mcd S Is Sinful



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Honor Malaysia Bakal Lancar Empat Produk Baharu Pada 22 April

Finding Your Inner Peace Buddha Statues And The Path To Mindfulness

Bayi Meninggal Dunia Selepas Diberi Makan Cahaya Matahari

Banjir Besar 5 Negara Ragut Ratusan Nyawa

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur