Pembukaan Cawangan Pertama Jollibee Di Malaysia


Jollibee Buka Cawangan Yang Pertama di Malaysia - Chickenjoy dan hidangan terkenal yang lain dijangka memenuhi selera rakyat Malaysia. Hello hi Jollibee Fans!


15 Disember 2018 – Jollibee, restoran yang menghidangkan Chickenjoy yang terkenal di seluruh dunia, hari ini dibuka secara rasminya di Malaysia dengan ramai pelanggan beratur selama berjam-jam untuk mendapat giliran mereka untuk menikmati hidangan Jollibee yang lazat.

Picture Credit and Thanks to : curiostraveller.comApa yang menarik minat pengunjung adalah ayam goreng Chickenjoy dari menu Jollibee yang rangup di bahagian luar dan enak di bahagian dalam. Hidangan ayam yang terkenal di seluruh dunia ini, Chickenjoy mendapat pujian daripada chef selebriti, mendiang Anthony Bourdain, serta pelbagai penerbitan antarabangsa seperti South China Morning Post dan Foodbeast.


Selain daripada ayam goreng yang lazat, para peminat di Malaysia juga boleh menikmati Jolly Spaghetti dari Jollibee – dengan sos cita rasa manis penuh dengan hirisan hotdog; dan Yumburgers – gabungan klasik kepingan daging Jollibee yang diperbuat daripada daging lembu 100% asli dan kuah burger istimewa.


Peminat di Malaysia kini boleh mencuba menu jualan terbaik Jollibee di cawangan pertamanya di Center Point Sabah, Kota Kinabalu. Restoran ini dibuka pada jam 9 pagi hingga 10 malam setiap hari.


Jollibee merupakan jenama utama Jollibee Foods Corporation (JFC), yang menjadi syarikat restoran Asia yang terbesar dan paling pesat berkembang di dunia. Modal pasaran syarikat telah mencecah USD 6.1 bilion pada 7 Disember, 2018.


Bermula dengan hanya dua buah kedai aiskrim. JFC telah berkembang sehingga melebihi 4,300 buah cawangan dan 14 jenis jenama meliputi 21 buah negara. Di Filipina, jenama Jollibee adalah lebih besar berbanding gabungan dua pesaingnya yang terdekat. Cawangan-cawangan Jollibee kini terdapat di 14 buah negara antaranya termasuk Amerika Syarikat, United Kingdom, Kanada, Itali dan Emiriah Arab Bersatu. Di Vietnam, Jollibee merupakan restoran makanan segera yang paling cepat berkembang dengan lebih 100 buah cawangan. Di Brunei, ia merupakan restoran makanan segera #1. Di Hong Kong dan Singapura, Jollibee telah berjaya menarik minat warga tempatan yang menjadi separuh dari pangkalan pelanggannya.

“Ini adalah satu lembaran baru yang menarik bagi Jollibee sempena pembukaan cawangan pertama di Malaysia. Kami menjemput semua rakyat Malaysia untuk datang dan melihat sendiri bagaimana para peminat beratur panjang untuk menikmati hidangan yang lazat seperti Chickenjoy, serta layanan kami yang mesra,” kata Ernesto Tanmantiong, Ketua Pegawai Eksekutif Jollibee Foods Corporation.


Pada bulan Oktober yang lalu, para peminat telah membanjiri cawangan terbaru Jollibee di London dan telah beratur sehingga selama 18 jam untuk menikmati hidangan Jollibee kegemaran mereka. Pembukaan sebuah lagi cawangan di Manhattan pada bulan November turut menyaksikan orang ramai telah sanggup beratur selama 20 jam dalam kesejukan dan hujan.


“Makanan yang enak tidak mengenal sempadan. Selain di negara sendiri, Jollibee turut digemari di seluruh Asia dan benua-benua lain walaupun selera dan budaya mereka berbeza. Ini telah berjaya menjadikan kami sebagai syarikat restoran Asia yang paling pesat berkembang dan kami sangat gembira dengan sokongan yang diberikan. Sokongan ini memberi semangat untuk melakukan yang lebih baik untuk pelanggan dan sentiasa menghidangkan makanan yang lazat dengan layanan kami yang mesra,” kata Dennis Flores, Presiden dan Ketua Perniagaan Antarabangsa – Eropah, Timur Tengah, Asia, dan Australia. 
*Terbesar daripada segi modal pasaran, paling pesat berkembang daripada segi rangkaian cawangan
Picture Credit and Thanks to : Facebook JollibeeMalaysia
Photo 1: Crowds of fans lined up for hours to get to eat Chickenjoy, Jolly Spaghetti, and other bestsellers at the opening day of the first Jollibee store in Malaysia


Picture Credit and Thanks to : Facebook JollibeeMalaysiaPhoto 2: Greeting the first customer were, from L-R, Shahzul Zulkefli, Restaurant Manager; Dennis Flores, President and Head of International Business – Europe, Middle East, Asia, and Australia – Jollibee Foods Corporation; Mohd Jamal Salleh, Director, Golden Beeworks Sdn Bhd; Chong Fook Seng Patrick, Director, Golden Beeworks Sdn Bhd; and Rodel Alcantara, Assistant Vice President and Market Head for Malaysia, Brunei, Singapore, and Europe.
Terima kasih for the jemputan pembukaan Jollibee Malaysia
From us Sabahan Blogger :)
Tentang Jollibee Foods Corporation

Jollibee Foods Corporation merupakan syarikat restoran Asia yang terbesar dan paling cepat berkembang di dunia.

Ia beroperasi di 21 buah negara, dengan lebih daripada 4,300 kedai di seluruh dunia dengan cawangan di Filipina, Amerika Syarikat, Kanada, China, United Kingdom, Itali, Vietnam, Brunei, Singapura, Arab Saudi, Emiriah Arab Bersatu, Qatar, Oman, Kuwait, Bahrain, Indonesia, Costa Rica, Mesir, El Salvador, Panama and kini di Malaysia. Syarikat mempunyai 7 jenama milik penuh (Jollibee, Chowking, Greenwich, Red Ribbon, Mang Inasal, Yonghe King dan Hong Zhuang Yuan), 2 jenama francais (Burger King di Filipina dan Dunkin 'Donuts di wilayah-wilayah tertentu di China), pemilikan 85% dalam rangkaian Smashburger yang berpangkalan di AS dan pemilikan 60% dalam SuperFoods Group yang memiliki jenama Highland Coffee dan PHO24.

JFC mempunyai pelaburan dalam Titan Dining LP, entiti induk muktamad bagi Tim Ho Wan Pte. Ltd (Franchisee Induk Tim Ho Wan di rantau Asia Pasifik tidak termasuk Hong Kong); dan usaha sama perniagaan dengan Chef Rick Bayless yang telah memenangi anugerah untuk membina perniagaan restoran kasual segera Mexico di Amerika Syarikat. JFC baru-baru ini telah menandatangani perjanjian usaha sama untuk membuka Panda Express di Filipina.

Jollibee Foods Corporation telah dinamakan sebagai syarikat Filipina yang paling dikagumi oleh Asian Wall Street Journal selama lapan tahun berturut-turut dan diberi penghormatan sebagai salah satu daripada '200 Syarikat Terbaik Di Bawah Satu Billion di Asia' dan salah satu daripada 'Fab 50 Companies Asia' oleh Majalah Forbes Asia.

Jollibee Foods Corporation telah mengembangkan jenama yang membawa pengalaman menikmati hidangan yang menyenangkan kepada para pelanggannya di seluruh dunia, sejajar dengan misi untuk memberi makanan yang hebat dan menyebarkan kegembiraan makan kepada semua orang. 
Tentang Jollibee
Jollibee adalah jenama utama Jollibee Foods Corporation. Terkenal dengan hidangan ayam goreng Chickenjoy, Jolly Spaghetti dan Yumburger, Jollibee adalah peneraju utama pasaran di Filipina, dengan rangkaian cawangan yang lebih besar berbanding gabungan dua pesaingnya. Jollibee merupakan QSR yang paling cepat berkembang di Vietnam dengan lebih dari 100 buah cawangan, dan QSR nombor satu di Brunei. Jenama ini juga telah menyaksikan kejayaan dalam memenuhi pasaran utama di Singapura dan Hong Kong di mana kira-kira separuh daripada pelanggannya terdiri daripada warga tempatan. Jenama telah memulakan pelan pengembangan antarabangsa secara pantas.

Jollibee mempunyai lebih daripada 200 buah cawangan antarabangsa termasuk di Amerika Syarikat, Kanada, United Kingdom, Itali, Vietnam, Singapura, Brunei, Arab Saudi, Emiriah Arab Bersatu, Qatar, Oman, Kuwait, Bahrain, Malaysia, dan wilayah khas Hong Kong dan Macau.

Chickenjoy Jollibee telah dinamakan sebagai antara ayam goreng yang paling lazat oleh penerbitan yang dipercayai seperti South China Morning Post dan Foodbeast. Ia juga telah dinamakan sebagai antara rangkaian makanan segera antarabangsa yang teratas oleh Thrillist dan The Daily Meal.

Untuk pertanyaan media, sila hubungi:
Zulfadli Yusmar ([email protected]) atau Derek Fong ([email protected]) di 03 – 79821750/51.
YatieOwner

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.yatieowner.com/2018/12/pembukaan-cawangan-pertama-jolliibee-di.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Restoran Baan 109 Menyajikan Authentic Thai Food Jim Jum Muslim Friendly Pertama Di Malaysia

Restoran Baan 109 Menyajikan Authentic Thai Food Jim Jum Muslim Friendly Pertama Di Malaysia

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 386 hits
Saya pasti ramai yang suka makan makanan Thai kan Macam sayalah memang kegemaran makanan Thai ni kalau cakap atau teringat Thailand sure akan terbayang makanannya yang sedap sedap Kalau nak dikira restoran Thai di Malaysia ni memang banyak ...
Makanan Jim Jum Muslim Friendly Pertama Di Malaysia Kalau Korang Nak Cuba Di Baan 109

Makanan Jim Jum Muslim Friendly Pertama Di Malaysia Kalau Korang Nak Cuba Di Baan 109

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 410 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan rakan sekalian Korang mesti tahu Jim Jum iaitu makanan Tradisional Thailand siapa yang selalu ke sana mesti nampak makanan popular ini Tapi sekarang ni susah nak ...
Pertama Kali Ke Volunteer Appreciation Awards 2018 Muslim Volunteer Malaysia

Pertama Kali Ke Volunteer Appreciation Awards 2018 Muslim Volunteer Malaysia

papar berkaitan - pada 10/1/2019 - jumlah : 388 hits
Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca yang saya kasihi sekalian Semoga anda semua berada dalam keadaan sihat sejahtera hendaknya Baiklah dalam entri kali ini saya ingin berkongsi dengan anda semua mengenai Muslim Voluntee...
Rakyat Terkejut Agong Letak Jawatan Kali Pertama Dalam Sejarah Malaysia

Rakyat Terkejut Agong Letak Jawatan Kali Pertama Dalam Sejarah Malaysia

papar berkaitan - pada 7/1/2019 - jumlah : 1047 hits
Rakyat Terkejut Agong Letak Jawatan Kali Pertama Dalam Sejarah Malaysia Rakyat seluruh negara dikejutkan dengan keputusan Sultan Muhammad V meletakkan jawatan sebagai Yang di Pertuan Agong yang berkuatkuasa mulai 6 Januari semalam Buat pert...
Tegar Artis Pertama Indonesia Kena Saman Merokok Di Malaysia

Tegar Artis Pertama Indonesia Kena Saman Merokok Di Malaysia

papar berkaitan - pada 25/1/2019 - jumlah : 781 hits
Sapa masih ingat dengan penyanyi kanak kanak Tegar sekarang dia bukan penyanyi kanak kanak dah Dah jadi anak teruna budaknya Sekarang dah masuk kategori penyanyi remaja Katanya baru baru ni datang ke Malaysia nak buat persembahan atas jempu...
Mmsos Aplikasi Keselamatan Yang Pertama Di Malaysia

Mmsos Aplikasi Keselamatan Yang Pertama Di Malaysia

papar berkaitan - pada 17/1/2019 - jumlah : 1232 hits
Kuala Lumpur Majlis Penyampaian Anugerah Emas Kecemerlangan serta Majlis Menandatangani Persefahaman antara Pasukan Tindakan Cemas Malaysia Academy of United Nations University for Global Peace dan MM Synergy Sdn Bhd telah diadakan di ibuko...
Warganya Ditahan Kasus Pijat Ilegal Malaysia Disebut Tak Beri Bantuan Hukum

Warganya Ditahan Kasus Pijat Ilegal Malaysia Disebut Tak Beri Bantuan Hukum

papar berkaitan - pada 16/1/2019 - jumlah : 186 hits
Kepala Kanwil Kemenkum HAM Sumsel Sudirman D Hury mengaku sudah menghubungi Konsulat Malaysia terkait kasus ini Mereka menyatakan tidak akan mengirim pendamping hukum ke Indonesia
How Can Malaysia Become A Developed Nation

How Can Malaysia Become A Developed Nation

papar berkaitan - pada 16/1/2019 - jumlah : 181 hits
On June 12 2018 delivering his keynote address at the 24th Nikkei Conference on the Future of Asia Dr Mahathir Mohamad said that a developed nation status for Malaysia could be achieved provided the right policies were in place and Malaysia...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Kopi Surat Cinta Kota Damansara

8 Aneka Resepi Kuih Tradisional Berasaskan Pisang

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Lawatan Ke Arab Saudi Buka Peluang Syarikat Malaysia Sertai Projek Mega