Pembohongan Azmin Memalukan Pm Apa Guna Jumpa Azmin Jika Mp Umno Mahu Keluar Parti





Setelah semalam tujuh Ahli Parlimen BN tampil menafikan kenyataan Tun Mahathir Mohamad bahawa  mereka pernah menyuarakan rasa hilang keyakinan kepada UMNO dan berhasrat keluar parti, hari ini menyusul lagi lapan orang berbuat demikian.

Lapan Ahli Parlimen berkenaan, termasuk  Hishamuddin Hussein (Sembrong) yang mengeluarkan kenyataan bersama itu ialah Shahidan Kassim (Arau), Abdul Rahman Mohamad (Lipis), Hasbullah Osman (Grik), Mohd Nizar Zakaria (Parit), Ahmad Hamzah (Jasin), Ismail Abd Muttalib (Maran) dan Ahmad Nazlan Idris (Jerantut).

Dalam kenyataan bersama itu, mereka menyatakan tidak pernah sama sekali berhasrat mahu meninggalkan UMNO diucapkan dalam pertemuan dengan Azmin Ali di rumahnya, baru-baru ini.

“Seperti dinyatakan tujuh Ahli Parlimen BN semalam, kami turut menafikan dakwaan kononnya kami sudah hilang parti dan tidak pasti apa perlu dilakukan, sama ada hendak lompat parti atau sebaliknya.

"Kami boleh sahkan, tidak pernah sekalipun pendirian sedemikian disebut oleh mana-mana Ahli Parlimen BN semasa pertemuan tersebut.

"Malah, seperti dinyatakan berulang kali sebelum ini, kami langsung tidak berniat untuk tinggalkan parti, apatah lagi menyertai parti lain," kata kenyataan itu lagi.

Dalam hal ini, harus diingat bahawa kenyataan Tun Mahathir yang menyebut Ahli-Ahli Parlimen itu merasakan UMNO sudah hilang arah dan mereka tidak tahu sama ada mahu menyertai parti lain atau tidak, ia adalah berdasarkan apa yang diberitahu oleh Azmin kepadanya.

Tun Mahathir bukan saja tiada dalam pertemuan itu, malah tiada maklumat lain selain daripada apa yang diberitahu kepadanya oleh Azmin.

Jika dengan tujuh Ahli Parlimen UMNO membuat penafian semalam pun sudah dilihat pembohongan Azmin mula terserlah, disertai lapan lagi yang berbuat demikian, malah sahlah Azmin telah berbohong kepada Tun Mahathir.

Nampaknya semakin betullah tanggapan ramai bahawa Azmin sedang cuba “menjual” 17 Ahli Parlimen UMNO yang berjumpanya itu kepada Tun Mahathir demi menyelamatkan dirinya.

Tetapi, apa yang berlaku sekarang, bukan saja usaha menyelamatkan dirinya tidak berjaya, malah Tun Mahathir yang menanggung malu akhirnya kerana seolah-olah beliau yang membuat kenyataan palsu dan tidak benar itu.

Walhalnya, apa yang disebut oleh Tun Mahathir semalam adalah sepenuhnya berdasarkan pengakuan Azmin kepadanya berhubung perjumpaan tersebut.

Kalau berita bohong yang diberitahu Azmin, maka berita bohong jugalah yang disebut oleh Tun Mahathir.

Walaupun Azmin nampaknya cuba temberang Tun Mahathir, beliau agaknya lupa bahawa tiada sebab sebenarnya untuk 17 Ahli Parlimen UMNO berjumpa dengannya jika benar mereka keluar parti.

Bukankah 17 Ahli-Ahli Parlimen tersebut, terutamanya melalui Hishammuddin, boleh berjumpa sendiri dengan Tun Mahathir?

Lagi pun, dengan berjumpa Azmin, ia tentulah sesuatu yang membuang masa kerana beliau bukanlah sesiapa, melainkan mewakili kelompok yang makin mengecil serta kian terpinggir dalam PKR dan PH.

Apakah Azmin masih bermimpi? (ShahbudinHusin 23/11/2019)




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2019/11/pembohongan-azmin-memalukan-pm-apa-guna.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tak Yakin Kepada Pas Punca 22 Mp Umno Jumpa Azmin

Tak Yakin Kepada Pas Punca 22 Mp Umno Jumpa Azmin

papar berkaitan - pada 26/11/2019 - jumlah : 328 hits
BORHAN AHMAD 22 MP Umno jumpa Azmin kerana tak yakin kerjasama dengan Pas akan kekal Ketidakyakinan kepada kelangsungan kerjasama antara Umno dan Pas menjadi punca utama kepada sekumpulan pemimpin dan ahli parlimen Umno berjumpa dengan Ment...
Lagi Ahli Parlimen Umno Lompat Parti Dan Azmin Ali Terperangkap

Lagi Ahli Parlimen Umno Lompat Parti Dan Azmin Ali Terperangkap

papar berkaitan - pada 23/11/2019 - jumlah : 537 hits
Ramai juga ahli parlimen UMNO yang dipermainkan oleh atok Mahathir hingga mereka terpaksa buat kenyataan akhbar Mereka nafi dakwaan Mahathir yang kata parti mereka hilang arah dan sedang mempertimbangkan kemungkinan lompat ke parti lain Seb...
17 Ahli Parlimen Umno Bn Jumpa Azmin Ali Anwar Ibrahim Yang Kepanasan Takut Tak Sempat Jadi Perdana Menteri

17 Ahli Parlimen Umno Bn Jumpa Azmin Ali Anwar Ibrahim Yang Kepanasan Takut Tak Sempat Jadi Perdana Menteri

papar berkaitan - pada 19/11/2019 - jumlah : 960 hits
Berita pertemuan beberapa orang Ahli Parlimen UMNO BN dengan Azmin Ali di kediaman rasminya di Putrajaya membuatkan media sosial menjadi hangat Kebanyakan yang memberikan reaksi adalah para penyokong UMNO sendiri Kegembiraan menyambut kemen...
Tujuh Mp Nafi Hilang Parti Sebaliknya Ajak Azmin Masuk Umno

Tujuh Mp Nafi Hilang Parti Sebaliknya Ajak Azmin Masuk Umno

papar berkaitan - pada 23/11/2019 - jumlah : 265 hits
BERITANews Diterbitkan Hari ini 10 41 malam Tujuh anggota parlimen Umno menafikan sekeras kerasnya kenyataan Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad berhubung kehadiran mereka pada majlis makan malam di kediaman Menteri Hal Ehwal Ekonomi Azmin ...
Azmin Nasihat Mp Umno Jangan Lompat Parti Adakah Ini Bermakna Beliau Mahu Tubuh Parti Baru

Azmin Nasihat Mp Umno Jangan Lompat Parti Adakah Ini Bermakna Beliau Mahu Tubuh Parti Baru

papar berkaitan - pada 26/11/2019 - jumlah : 381 hits
Sebelum ini Tun Mahathir Mohamad memberitahu sebagaimana yang dimaklumkan oleh Azmin Ali kepadanya Ahli Ahli Parlimen BN yang berjumpa dengannya mengadu tentang UMNO yang sudah hilang arah tuju dan mereka tidak tahu sama ada mahu kekal atau...
Kami Ajak Azmin Masuk Umno Bukan Hilang Parti Kata 7 Mp Bn

Kami Ajak Azmin Masuk Umno Bukan Hilang Parti Kata 7 Mp Bn

papar berkaitan - pada 24/11/2019 - jumlah : 302 hits
Perwakilan Wanita UMNO yang hadir pada Perhimpunan Agung UMNO 2018 di Pusat Dagangan Dunia Putra Kuala Lumpur foto IQBAL BASR Kuala LUMPUR Beberapa Ahli Parlimen UMNO menafikan dakwaan bahawa pemimpin UMNO sudah hilang parti dan tidak tahu ...
Dr M Dakwa Ahli Parlimen Bn Jumpa Azmin Mengadu Parti Hilang Arah

Dr M Dakwa Ahli Parlimen Bn Jumpa Azmin Mengadu Parti Hilang Arah

papar berkaitan - pada 23/11/2019 - jumlah : 378 hits
November 22 2019 7 49 PMDr Mahathir Mohamad berucap pada Konvensyen Alumni Malaysia Future Leaders Schools di Universiti Kebangsaan Malaysia di Bangi hari ini BANGI Dr Mahathir Mohamad mendakwa ahli Parlimen Barisan Nasional mengadu bekas p...
Azmin Kata Ada Pemimpin Umno Hilang Parti Tun M

Azmin Kata Ada Pemimpin Umno Hilang Parti Tun M

papar berkaitan - pada 24/11/2019 - jumlah : 363 hits
Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad bercakap pada sidang media pada Majlis Perasmian Konvensyen Alumni Malaysia Future Leaders School di Universiti Kebangsaan Malaysia Bangi Selangor foto IQBAL BASRI BANGI Tun Dr Mahathir Mohamad telah ...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment