Pemangsa Umno Pkr Sama Fahmi




Pemangsa Umno, PKR sama – FahmiOleh: Redzuan RF8 MediaMarch 20 , 2021ShareRealiti politik lompat parti sejak 3 tahun lalu memperlihatkan KEADILAN dan Umno mempunyai pemangsa yang sama, iaitu Bersatu.
Hal ini ditegaskan oleh Pengarah Komunikasi KEADILAN, Fahmi Fadzil dalam siaran langsung Facebook bertajuk: “PH, Umno: Bersediakah ke Medan Juang”, malam tadi.
Menurut Fahmi, senarai pelompat tersebut jika diteliti adalah dari kalangan pemimpin-pemimpin KEADILAN yang pernah dilantik menjadi menteri kabinet oleh Tun Mahathir Mohamad dan boleh diramal ke arah manakah sokongan mereka di kemudian hari.
“Saya lihat fenomena lompat melompat ini ada beberapa jenis lompatan berbeza. Seperti pernah disebut Datuk Seri Saifuddin Nasution ada disebut lompat katak, ada disebut lompat kijang. Lompat katak hodoh, dia terkangkang akhirnya kena panggang. Lompat kijang ini cantik dan lompatannya tepat.
“Tetapi yang jelas dalam hal ini, apa yang berlaku kepada KEADILAN sama seperti terjadi kepada Umno sebelum ini. Kalau kita tengok lepas Pilihan Raya Umum 14 berlaku satu gerakan yang cuba memecahbelahkan Umno. Kita nak cakap sebenarnya parti mana yang lakukan, bukan KEADILAN masuk Umno atau sebaliknya, tetapi yang menyerang dua-dua parti ini, yang merosakkan imej demokrasi negara kita, yang mengusahakan tindakan lompat-melompat ini adalah Bersatu.
“Jadi nasib Umno dan KEADILAN dari segi itu sama. Kalau kita lihat senarai menteri dari KEADILAN yang dipilih zaman Mahathir dahulu bukan dari senarai parti. Siapa yang dipilih (kartel), hampir semua itu kini melompat. Semua itu telah dididik dan diasuh menjadi katak-katak,” katanya.
Menurut Fahmi lagi, lompat parti bukan sahaja tidak sihat dalam amalan demokrasi tetapi menyebabkan rakyat meluat terhadap politik dan memandang serong kepada ahli-ahli politik yang jujur dan setia berkhidmat.
Katanya, ahli politik perlu didik agar tidak melompat dan pertentangan politik hanya sekadar ideologi perjuangan dan tidak boleh dipaksakan kepada pihak lain.
“Apa yang berlaku kepada Umno, sama kita dengar. Mereka yang melompat ke dalam Bersatu ada yang jadi menteri, ada terkait dengan kes 1MDB dan NFA (tidak diambil tindakan lanjut), itu yang berlaku.
“Bagi saya tindakan yang membolehkan lompat-melompat ini merosakkan demokrasi di mata rakyat. Memperkotak-katikkan demokrasi dan peri pentingnya undi dan suara rakyat.
“Sampai rakyat jadi meluat, mereka kata buat apa pergi mengundi, beratur panjang, balik kampung sudahnya orang yang dipilih jadi seperti itu.
“Jadi kita perlu hentikan. Banyak kawan-kawan dalam Pakatan Harapan yang tidak setuju Ahli Parlimen Umno masuk Bersatu ketika PH memerintah.
“Bagi kami biarlah berbeza pandangan, jadi lawan politik tetapi jangan ditekan, diasuh untuk melompat. Biar perbezaan itu setakat itu, dan kalau nak bertanding kita bertanding PRU,” katanya lagi.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/03/pemangsa-umno-pkr-sama-fahmi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Umno Dap Pkr Make Strange Political Bedfellows

Umno Dap Pkr Make Strange Political Bedfellows

papar berkaitan - pada 22/3/2021 - jumlah : 295 hits
During the Perak Menteri Besar crisis in December 2020 Perak DAP chairman Nga Kor Ming told the media that his party and PKR were willing to work with Umno to form a stable state government in the interests of the people Umno president Datu...
Pengkhianatan Dalam Umno Masih Kritikal Fahmi Dedah Siapa Broker Beli M

Pengkhianatan Dalam Umno Masih Kritikal Fahmi Dedah Siapa Broker Beli M

papar berkaitan - pada 23/3/2021 - jumlah : 346 hits
Dalam Sesi Borak Dahsyat baru baru ini Datuk Kamal menjawab soalan mengenai pengkhianatan yang berlaku di dalam UMNO masih teruk atau pun sudah mula reda Dalam pada masa yang sama YB Fahmi mendedahkan siapakah datuk seri yang terlibat dalam...
Umno Tak Akan Bersama Pkr Tanpa Tawaran Besar

Umno Tak Akan Bersama Pkr Tanpa Tawaran Besar

papar berkaitan - pada 24/3/2021 - jumlah : 192 hits
Zikri KamarulzamanDalam perhimpunan agungnya hujung minggu ini Umno dijangka akan secara rasmi memutuskan hubungan dengan Bersatu bagi PRU akan datang Pada masa sama Presiden PKR Anwar Ibrahim juga berbincang secara tidak rasmi dengan Umno ...
Ahli Pemimpin Umno Jalin Kerjasama Dengan Pkr Dan Dap Boleh Di Ambil Tindakan Displin

Ahli Pemimpin Umno Jalin Kerjasama Dengan Pkr Dan Dap Boleh Di Ambil Tindakan Displin

papar berkaitan - pada 21/3/2021 - jumlah : 247 hits
KUALA NERUS Mana mana ahli UMNO termasuk pemimpin yang didapati menjalinkan kerjasama bersama PKR dan DAP boleh dikenakan tindakan disiplin Naib Presidennya Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata mesyuarat Majlis Tertinggi sudah membuat kep...
Pkr Sources Hint Umno Talks Aimed At Taking Back Bersatu Seats

Pkr Sources Hint Umno Talks Aimed At Taking Back Bersatu Seats

papar berkaitan - pada 20/3/2021 - jumlah : 294 hits
PKR s unofficial talks with Umno have been shrouded in secrecy with even Umno supreme council members Malaysiakini spoke to in the dark over what has been discussed While scarce details have led to rife speculation several PKR sources have ...
Awani Ringkas Rundingan Umno Pkr Langgar Prinsip No Anwar No Dap

Awani Ringkas Rundingan Umno Pkr Langgar Prinsip No Anwar No Dap

papar berkaitan - pada 19/3/2021 - jumlah : 298 hits
SUBSCRIBE now Astro Awani https www youtube com c astroawani sub confirmation 1 Astro AWANI LIVE https www astroawani com video terkini Social Media FACEBOOK https www facebook com astroawani TWITTER https twitter com 501Awani INSTAGRAM htt...
Up To Umno If It Wants To Work With Pkr Hadi

Up To Umno If It Wants To Work With Pkr Hadi

papar berkaitan - pada 20/3/2021 - jumlah : 236 hits
PAS appears unopposed should its Muafakat Nasional partner Umno want to work with opposition party PKR Speaking to the media in Terengganu today PAS president Abdul Hadi Awang said the decision was up to Umno It s up to them It s not my par...
Tanpa Mandat Mt Perbincangan Umno Pkr Tiada Makna Asyraf Wajdi

Tanpa Mandat Mt Perbincangan Umno Pkr Tiada Makna Asyraf Wajdi

papar berkaitan - pada 20/3/2021 - jumlah : 190 hits
Israr KhalidMac 19 2021 23 58 MYTAsyraf Wajdi berkata selagi tiada mandat MT segala cakap cakap tidak bermakna Gambar fail Astro AWANIKUALA LUMPUR Apa sahaja perbincangan membabitkan pemimpin UMNO dan PKR berhubung rundingan kerjasama antar...
Tiada Kerjasama Umno Pkr Pada Pru15

Tiada Kerjasama Umno Pkr Pada Pru15

papar berkaitan - pada 24/3/2021 - jumlah : 311 hits
Pada 17 Mac Datuk Seri Anwar Ibrahim mendedahkan wujud perbincangan tidak rasmi antara pemimpin PKR dengan UMNO Menurut Anwar perbincangan awal itu melibatkan pimpinan kedua dua parti dan ia telah menunjukkan perkembangan positif Hasil pend...
Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Filem Sheriff

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Senarai Wakil Piala Thomas Uber Cup Finals 2024 Chengdu

Cara Claim Towing Kereta Dengan Etiqa Auto Assist Care

15 Timeless Rustic Shed Designs With Unmatched Outdoor Versatility



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Fashion Forward Styling Tips For Incorporating Shapewear Into Your Outfits

Buasir Otak Tv Bahasa Malaysia Jadi Ibu English Jadi Daddy Be Like

Cerita Aidilfitri 2024 Teamrayakedah

Resepi Ayam Masak Lemak Tak Pedas

Skeletal Remains Found At Abandoned Teachers Quarters In Membakut

Ex Judge Urges Govt To Apologise For Ops Lalang