Pelukan Hingga Akhir Hayat


Lebih menyayat hati apabila seorang lagi mangsa yang dipercayai cuba menyelamatkan keluarganya turut rentung selepas jeriji tingkap di bilik berkenaan gagal dibuka.
Penampang: Dua daripada tiga sekeluarga yang rentung selepas terperangkap di dalam bilik di sebuah rumah terbakar di Taman Hungab, di sini, ditemui saling berpelukan.


Lebih menyayat hati apabila seorang lagi mangsa yang dipercayai cuba menyelamatkan keluarganya turut rentung selepas jeriji tingkap di bilik berkenaan gagal dibuka.

Pengarah JBPM Sabah, Md Ali Ismail meninjau lokasi kebakaran mengorbankan empat sekeluarga di Taman Hungab, Jalan Nosob, Penampang. Malah, ibu keluarga terbabit turut didapati terperangkap di dalam bilik air berhampiran bilik tidur berkenaan.

Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Sabah, Md Ali Ismail berkata, kebakaran mengorbankan empat sekeluarga membabitkan dia beradik serta bapa dan ibu berusia lingkungan 15 hingga 50 tahun.

Katanya, pihak bomba menerima panggilan kecemasan pada jam 2.52 pagi sebelum mengerahkan sepasukan 11 anggota dan pegawai ke lokasi kejadian.

“Sebaik tiba di lokasi empat minit kemudian, lebih separuh rumah sudah terbakar. Pasukan bomba menyedari terdapat mangsa di dalam rumah namun api sudah terlalu marak menyukarkan usaha penyelamatan.


"Berdasarkan siasatan awal, tiga daripada empat mangsa berada di dalam bilik yang mempunyai jeriji boleh dibuka dan cuba menyelamatkan diri," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian, hari ini.

Md Ali berkata, seorang lagi mangsa berada di dalam bilik air berhampiran bilik tiga mangsa terbabit ditemui dan itu berkemungkinan mangsa gagal masuk ke bilik berkenaan.

"Saya percaya keempat-empat mangsa ini sedar bila berlaku kebakaran dan cuba mencari ruang untuk menyelamatkan diri namun gagal.

"Mengikut makluman awal saksi kejadian, kebakaran bermula daripada tingkat bawah sebelum merebak ke tingkat atas," katanya.


Sehubungan itu, Md Ali berkata, pasukan siasatan JBPM sedang menjalankan siasatan bagi mengenal punca sebenar kebakaran.

Katanya, bahagian forensik JBPM akan dibantu oleh unit anjing pengesan (K9) untuk mengenalpasti punca kebakaran berkenaan.

-Deasoka

Kongsikan artikel ini:

***Jangan lupa langgan saluran Telegram SabahUp2Date untuk kemas kini berita terkini.





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://sabahup2date.blogspot.com/2021/09/pelukan-hingga-akhir-hayat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Gempa Magnitudo 5 0 Di Sumba Timur Getaran Terasa Hingga Labuan Bajo

Gempa Magnitudo 5 0 Di Sumba Timur Getaran Terasa Hingga Labuan Bajo

papar berkaitan - pada 28/8/2021 - jumlah : 158 hits
Menurut Mario guncangan gempa bumi ini dirasakan di daerah Waingapu III MMI atau getaran dirasakan nyata dalam rumah Terasa getaran seakan akan truk berlalu Dirasakan juga di Labuan Bajo dan Borong II III MMI atau Getaran dirasakan oleh beb...
Bantuan One Off Rm700 Hingga Rm1000 Pengajian Tinggi Pij

Bantuan One Off Rm700 Hingga Rm1000 Pengajian Tinggi Pij

papar berkaitan - pada 29/8/2021 - jumlah : 436 hits
Bantuan One off RM700 hingga RM1000 Pengajian Tinggi PIJ telah dibuka kepada semua pelajar yang ingin melanjutkan pelajaran ke IPT Bantuan Pengajian Tinggi PIJ ini merupakan merupakan salah satu bantuan dan inisiatif yang dilakukan oleh Per...
Lirik Hingga Kau Tersenyum Segara Adera

Lirik Hingga Kau Tersenyum Segara Adera

papar berkaitan - pada 28/8/2021 - jumlah : 265 hits
mengapa membisu gelagatmu lesuapakah jiwamu tengah layu aku tak tahu mengapa membatu tatapanmu senduapapun kisahmuaku selalu ada untukmu ingat maka jangan kau bersedihjangan kau
Lihat Musytari Dengan Mata Kasar Hingga Disember Ini

Lihat Musytari Dengan Mata Kasar Hingga Disember Ini

papar berkaitan - pada 28/8/2021 - jumlah : 153 hits
Oleh SITI AMINAH MOHD YUSOF Gambar planet Musytari yang diambil menerusi Teleskop Angkasa Hubble oleh Pentadbiran Aeronautik dan Angkasa Kebangsaan PETALING JAYA Orang ramai berpeluang melihat planet Musytari menggunakan mata kasar selain m...
Tendang Motosikal Pasangan Kekasih Hingga Jatuh Sebelum Samun

Tendang Motosikal Pasangan Kekasih Hingga Jatuh Sebelum Samun

papar berkaitan - pada 27/8/2021 - jumlah : 176 hits
Ketua Polis Daerah Sentul Beh Eng Lai berkata polis kini giat mengesan suspek dan kes disiasat mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan iaitu sengaja menyebabkan cedera semasa melakukan rompakan PETALING JAYA Tiga lelaki bertindak menendang seb...
Korupsi Dana Desa Hingga Rp200 Juta Mantan Kades Di Kudus Ditetapkan Tersangka

Korupsi Dana Desa Hingga Rp200 Juta Mantan Kades Di Kudus Ditetapkan Tersangka

papar berkaitan - pada 29/8/2021 - jumlah : 116 hits
Ia berharap dalam waktu tidak terlalu lama berkas kasus dugaan korupsi tersebut bisa selesai sehingga bisa dilimpahkan ke Pengadilan Tipikor Semarang
Koleksi Praktis Fizik Tingkatan 5 Bab 1 Hingga 7

Koleksi Praktis Fizik Tingkatan 5 Bab 1 Hingga 7

papar berkaitan - pada 30/8/2021 - jumlah : 182 hits
Koleksi Praktis Fizik Tingkatan 5 Bab 1 Hingga 7 Perkongsian pada kali ini mengumpulkan soalan soalan bagi bab 1 hingga 7 untuk memudahkan para pelajar melakukan ulangkaji dengan menggunakan bahan ini Fizik merupakan salah satu komponen sai...
Fasa 1 Bkc Dibayar Mulai 6 Hingga 10 September

Fasa 1 Bkc Dibayar Mulai 6 Hingga 10 September

papar berkaitan - pada 2/9/2021 - jumlah : 149 hits
10 juta penerima babit miskin tegar B40 dan M40 BANGI Pembayaran Fasa 1 Bantuan Khas COVID 19 akan dibuat secara berperingkat bermula 6 September dan dijangka selesai pada 10 September 2021 Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob ber...
Jokowi Akan Tinjau Vaksinasi Hingga Resmikan Bendungan Di Lampung

Jokowi Akan Tinjau Vaksinasi Hingga Resmikan Bendungan Di Lampung

papar berkaitan - pada 2/9/2021 - jumlah : 142 hits
Dalam kunjungan kerja kali ini Jokowi juga turut diagendakan untuk memberikan pengarahan kepada Forum Koordinasi Pimpinan Daerah se Provinsi Lampung yang digelar di Aula Mahan Agung Kota Bandar Lampung
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Cabinet To Address Najib S House Arrest Bid With Transparency Urges Zaid

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Mengenal 11 Istri Nabi Muhammad Sesuai Urutan Pernikahan

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Mesothelioma Attorney Assistance A Beacon Of Hope For Victims Of Asbestos Exposure

Cara Tambah Akaun Admin Page Facebook 2024

Apa Nasib Veteran Tentera Malaysia

Mudahnya Jadi Cikgu Sekolah

Coklat Ketupat Matcha

Khai Bahar Bawa Hatiku Bersama Kamu Chord