Peluang Pelaburan Emas Bagi Kontraktor Dalam Belanjawan 2021


Peluang Pelaburan Emas Bagi Kontraktor Dalam Belanjawan 2021 Alhamdulillah, intipati Belanjawan 2021 telah pun dikongsikan di pelbagai media sosial. Setiap individu, organisasi atau syarikat yang terlibat boleh ambil peluang manfaatkan bantuan dan peluang yang telah dibentangkan dalam Belanjawan 2021 dengan sepenuhnya.
Di antara peluang yang paling mudah direbut ialah peluang pelaburan emas bagi kontraktor-kontraktor yang dipilih menjalankan projek-projek membina infrastruktur air, elektrik, dan jalan raya, kemudahan kesihatan dan pendidikan, kontraktor kelas G1 hingga G4 yang jalankan projek kecil dan sederhana termasuk bagi penyelenggaraan Jalan Persekutuan dan penyelenggaraan rumah PPR, juga bagi kontraktor pembinaan di bawah Skim Pembiayaan Kontrak Ekspres (SPiKE), projek Lebuhraya Pan Borneo, Landasan Berkembar Elektrik Gemas – Johor Bahru dan Landasan Berkembar Lembah Klang Fasa Pertama.
Bagaimana peluang pelaburan emas bagi kontraktor ini dapat dimanfaatkan? Jawapannya mudah sahaja..
Kontraktor yang diluluskan dalam mana-mana pembiayaan boleh membeli emas pelaburan dengan pembiayaan yang diterima dalam akaun Gold Accumulation Program (GAP) seterusnya boleh mendapatkan kembali wang tunai ke dalam akaun Syarikat melalui kemudahan Ar-Rahnu dalam masa hanya 2 hari bekerja.
Tidak perlu ke mana-mana pejabat Ar-Rahnu untuk pajak emas pelaburan anda untuk dapat tunai dan juga tebus balik bila gunakan kemudahan Ar-Rahnu dalam Akaun GAP Akaun GAP boleh dibuka secara individu samada akaun Dewasa (18 tahun ke atas) atau Junior (bawah 18 tahun) dan juga atas nama syarikat atau organisasi yang berdaftar. Pendaftaran adalah percuma dan akaun simpanan emas pelaburan GAP akan diaktifkan bila terdapat pembelian emas dengan nilai minima RM100 sahaja. Nama anda tidak akan dimasukkan dalam CCRIS atau CTOS apabila menggunakan kemudahan Ar-Rahnu dalam akaun GAP.
Screenshot menu Ar-Rahnu dalam akaun GAP. Klik di sini untuk mendaftar Akaun simpanan emas pelaburan GAP.
Setelah akaun GAP dibuka, kontraktor boleh membeli emas 24k dalam akaun GAP dengan jumlah nilai projek yang akan dijalankan. Baki emas akan disahkan dalam penyata dalam tempoh 3-5 hari bekerja. Jika menggunakankaedah bayaran melalui FPX, baki akan dikemaskini dalam tempoh kurang dari 24 jam.
Kemudian, kontraktor boleh memohon pembiayaan Ar-Rahnu agar wang tunai pembiayaan Ar-Rahnu dimasukkan semula ke dalam akaun bank syarikat dalam tempoh 2 hari bekerja tanpa perlu ke mana-mana bank (semuanya dijalankan atas talian) untuk melaksanakan dan menyiapkan projek-projek yang terlibat dalam tempoh 6 bulan dari tarikh pembiayaan Ar-Rahnu.
Kadar pembiayaan Ar-Rahnu yang diluluskan ialah 70% dari harga emas semasa. Manakala kadar upah simpan pula hanyalah 1% dari nilai marhun (kadar yang diluluskan). Lebih cepat tebus, lebih murah kadar upah simpan. Memandangkan harga emas semakin meningkat, terdapat peluang untuk dapat nilai marhun yang tinggi.
Selepas siap projek dan pembayaran diterima, Syarikat kontraktor boleh menebus kembali emas pelaburan ke dalam akaun GAP dengan menggunakan duit yang diterima.
Untuk makluman, proses tebus balik emas yang dipajak dalam akaun GAP boleh dilakukan mengikut jumlah gram emas yang termampu bayar (dalam gandaan minima 1 gram sahaja). Berbeza jika anda pajak seketul Goldbar 100g atau 250g secara fizikal kerana anda terpaksa menebus kembali dalam jumlah yang banyak sekaligus untuk dapatkan semula Goldbar anda.
Akhirnya emas dapat, duit tunai pun dapat untuk jalankan projek, projek pun siap, kontraktor dapat bayaran dari projek dan boleh tebus semula emas pelaburan yang digadaikan di Ar-Rahnu.
Untuk makluman, transaksi jual, beli dan pajak dalam akaun GAP ini telah disahkan patuh syariah oleh Panel Penasihat Syariah Amanie Advisor yang juga merupakan Panel Penasihat Syariah Bank Negara Malaysia.
Sijil patuh syariah akaun Gold Accumulation Program (GAP) yang telah dikeluarkan oleh Panel Penasihat Syariah Amanie Advisor pada 29 September 2017. Alhamdulillah.. semoga anda diberi kefahaman. Memang sangat mudah untuk jadi kaya jika ada ilmu pelaburan emas digabungkan dengan pembiayaan Ar-Rahnu.
Klik di sini untuk mendaftar Akaun simpanan emas pelaburan GAP.
#Pelaburanemas #Belanjawan2021 #kontraktor #Ar-Rahnu #akaungap
The post Peluang Pelaburan Emas Bagi Kontraktor Dalam Belanjawan 2021 first appeared on Pelaburan Emas - Tips Mudah Melabur Emas.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.pelaburanemas.org/peluang-pelaburan-emas-bagi-kontraktor-dalam-belanjawan-2021/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Belanjawan 2021 Agong Hargai Permuafakatan Kerajaan Pembangkang

Belanjawan 2021 Agong Hargai Permuafakatan Kerajaan Pembangkang

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 397 hits
YANG di Pertuan Agong menzahirkan penghargaan kepada Kerajaan dan parti parti politik di atas semangat bipartisan dan permuafakatan yang ditunjukkan dalam Belanjawan 2021 Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah turut menzahir...
Kerajaan Terima Lebih 6 000 Cadangan Belanjawan 2021

Kerajaan Terima Lebih 6 000 Cadangan Belanjawan 2021

papar berkaitan - pada 3/11/2020 - jumlah : 266 hits
KUALA LUMPUR 2 NOV Lebih 6 600 cadangan telah diterima daripada sesi konsultasi Belanjawan 2021 bersama parti politik dan juga melalui lawan sesawang Belanjawan 2021 sehingga 2 November kata Menteri Kewangan Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku ...
Umno Kalah Pru Jika Sokong Belanjawan 2021

Umno Kalah Pru Jika Sokong Belanjawan 2021

papar berkaitan - pada 8/11/2020 - jumlah : 203 hits
Shahbudin HusinCadangan asal berkenaan pengeluaran wang sehingga RM10 ribu daripada Akaun 1 KWSP yang dikemukakan UMNO adalah melibatkan 4 7 juta pencarum tetapi melalui pembentangan oleh Tengku Zafrul tadi selain jumlah yang dibenarkan han...
Belanjawan 2021 Antara Titah Perlembagaan Dan Kesejahteraan Negara

Belanjawan 2021 Antara Titah Perlembagaan Dan Kesejahteraan Negara

papar berkaitan - pada 3/11/2020 - jumlah : 241 hits
Jumaat ini pembentangan Belanjawan 2021 di Parlimen seperti yang ditunggu tunggu akan tiba Sesi pembentangan belanjawan pada kali ini disifatkan unik kerana negara dibelenggu dengan kemelut menghadapi pendemik COVID 19 dan pada masa yang sa...
Belanjawan 2021 Bantuan One Off Tak Bantu Selesai Masalah Rakyat

Belanjawan 2021 Bantuan One Off Tak Bantu Selesai Masalah Rakyat

papar berkaitan - pada 8/11/2020 - jumlah : 260 hits
BANGI 21 Rabiulawal 1442H Sabtu Walaupun Belanjawan 2021 berfokus kepada rakyat namun terdapat beberapa kelompongan yang perlu dipertimbang semula oleh kerajaan sebelum ia diluluskan Ini kerana pendekatan kerajaan melalui belanjawan tahun h...
Rakyat Teraniaya Jika Belanjawan 2021 Tidak Diluluskan

Rakyat Teraniaya Jika Belanjawan 2021 Tidak Diluluskan

papar berkaitan - pada 8/11/2020 - jumlah : 249 hits
Oleh KUALA LUMPUR Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata rakyat akan teraniaya jika Belanjawan 2021 yang dibentangkan semalam gagal meraih sokongan majoriti untuk diluluskan di Parlimen Perdana Menteri yang menzahirkan kebimbangan itu berkata per...
Abim Pertikai Belanjawan 2021 Tidak Lanjut Moratorium Semak Semula Jasa

Abim Pertikai Belanjawan 2021 Tidak Lanjut Moratorium Semak Semula Jasa

papar berkaitan - pada 8/11/2020 - jumlah : 227 hits
Angkatan Belia Islam Malaysia kurang senang dengan Belanjawan 2021 yang dikatakan membela kesusahan rakyat ketika pandemik Covid 19 namun tidak memasukkan unsur unsur pembelaan yang penting Presidennya Muhammad Faisal Abdul Aziz berkata kes...
Lebih 6 000 Cadangan Diterima Daripada Sesi Konsultasi Belanjawan 2021 Kata Tengku Zafrul

Lebih 6 000 Cadangan Diterima Daripada Sesi Konsultasi Belanjawan 2021 Kata Tengku Zafrul

papar berkaitan - pada 3/11/2020 - jumlah : 254 hits
KUALA LUMPUR Lebih 6 600 cadangan diterima daripada sesi konsultasi Belanjawan 2021 bersama parti politik dan juga melalui lawan sesawang Belanjawan 2021 sehingga 2 November kata Menteri Kewangan Tengku Zafrul Abdul Aziz Beliau berkata ini ...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Amalan Paling Minima Mendapatkan Lailatul Qadar

Yang Nilai Baik Dan Buruk Itu Dari Allah Bukan Dari Manusia

Oh Baju Melayu

First Blog Post

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly