Peluang Kerjaya Mara Pengambilan Khas Guru Dg41 Seluruh Negeri Bulan Ogos 2023



Peluang Kerjaya MARA, Pengambilan Khas Guru DG41 Seluruh Negeri Bulan Ogos 2023. Gembira untuk admin umukan. Kini diumumkan oleh pihak mara mengenai peluang kerjaya guru yang dinanti-nantikan oleh para graduan pendidikan. Oleh itu, diminta untuk para calon bersama meneliti maklumat yang admin sediakan secara rasmi daripada pihak mara.
Korang, admin nak maklumkan juga, korang boleh follow info latest untuk kerja kosong seluruh Malaysia daripada sektor awam dan swasta yang mana admin aktif untuk maklumkan kepada semua, boleh follow sekarang!

Peluang Kerjaya MARA, Pengambilan Khas Guru DG41 Seluruh Negeri Bulan Ogos 2023 Majlis Amanah Rakyat (MARA), sebuah agensi di bawah Kementerian Kemajuan Desa dan Wilayah (KKDW), sedang mencari individu yang berilmu, berkeyakinan, berintegriti, memiliki nilai-nilai murni, kemahiran interpersonal yang baik, kreatif, inovatif, dan komited untuk menyertai perkhidmatan sebagai pendidik di Institusi Pendidikan MARA di seluruh Malaysia.
Jawatan dan Kelayakan Jawatan:Pegawai Perkhidmatan Pendidikan
Gred Jawatan: DG41
Taraf Jawatan: Kontrak/Tetap
Penempatan: Institusi Pendidikan MARA di seluruh Malaysia
Rujuk Iklan Rasmi MARA Bulan Ogos 2023
Berikut adalah senarai subjek guru yang diperlukan bagi peluang kerjaya sebagai pendidik di Institusi Pendidikan MARA:
Bahasa Inggeris Bahasa Melayu Bimbingan dan Kaunseling Biologi Fizik Geografi Keusahawanan Kimia Matematik Media Pendidikan Islam Pendidikan Islam (Tahfiz) Pendidikan Jasmani dan Pendidikan Kesihatan Pengurusan Perniagaan Perakaunan Rangkaian Komputer Reka Bentuk dan Teknologi Sains Kejuruteraan Sains Komputer Sejarah Seni Reka Setiap subjek ini memegang peranan penting dalam membentuk pendidikan yang berkualiti dan holistik bagi generasi muda Malaysia. Pemohon yang memiliki kelayakan dan pengalaman dalam salah satu daripada subjek-subjek ini adalah dijemput untuk menyertai perkhidmatan sebagai pendidik di Institusi Pendidikan MARA.
Mohon Jawatan Lain Juga?
Info SPA9 Buka 1050 Jawatan Di Jabatan Kastam Diraja Malaysia Kini Sedang Dibuka Permohonan Kerja Di Kementerian Pendidikan Tinggi Bulan Ogos 2023 Kelayakan yang Diperlukan Warganegara Malaysia. Umur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan. Kepujian (sekurang-kurangnya Gred C) dalam subjek Bahasa Melayu pada peringkat Sijil Pelajaran Malaysia / Sijil Vokasional Malaysia atau kelulusan setaraf yang diiktiraf oleh Kerajaan. Kelayakan lantikan ke Gred DG41 secara kontrak: Ijazah Sarjana Muda dalam bidang berkaitan daripada institusi pengajian tinggi tempatan serta Diploma Pendidikan yang diiktiraf oleh Kerajaan atau kelayakan setaraf dengannya. (Gaji permulaan ialah pada Gred DG41: RM2,188.00); atau Ijazah Sarjana Muda dalam bidang berkaitan daripada institusi pengajian tinggi tempatan yang diiktiraf oleh Kerajaan atau kelayakan setaraf dengannya. (Gaji permulaan ialah pada Gred DG41: RM2,188.00); atau Ijazah Sarjana Muda Kepujian dalam bidang pendidikan yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan setaraf dengannya. (Gaji permulaan ialah pada Gred DG41: RM2,391.94); atau Ijazah Sarjana Muda Kepujian dalam bidang berkaitan daripada institusi pengajian tinggi tempatan serta Diploma Pendidikan yang diiktiraf oleh Kerajaan atau kelayakan setaraf dengannya. (Gaji permulaan ialah pada Gred DG41: RM2,391.94); atau Ijazah Sarjana Muda Kepujian dalam bidang berkaitan daripada institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan setaraf dengannya. (Gaji permulaan ialah pada Gred DG41: RM2,391.94); atau Ijazah Sarjana dalam bidang berkaitan daripada institusi pengajian tinggi tempatan serta Diploma Pendidikan yang diiktiraf oleh Kerajaan atau kelayakan setaraf dengannya. (Gaji permulaan ialah pada Gred DG41: RM2,902.98); atau Ijazah Doktor Falsafah (PhD) dalam bidang berkaitan** daripada institusi pengajian tinggi tempatan serta Diploma Pendidikan yang diiktiraf oleh Kerajaan atau kelayakan setaraf dengannya. (Gaji permulaan ialah pada Gred DG41: RM3,209.60).Kelayakan Tambahan Pemohon dengan Ijazah Sarjana Muda dari institusi pengajian tinggi luar negara juga boleh memohon jika kelayakan akademik tersebut diiktiraf oleh kerajaan Malaysia. Semakan pengiktirafan kelayakan akademik boleh dibuat melalui laman web berikut [https://www2.mqa.gov.my/esisraf/kelayakan.cfm] [https://www2.mqa.gov.my/mqr/] Syarat Tambahan 6. Pemohon dengan Ijazah Sarjana Muda dalam bidang-bidang berkaitan tanpa Pendidikan atau Diploma Pendidikan / Diploma Pascasiswazah Pendidikan juga boleh memohon. Walau bagaimanapun, kelulusan pelantikan adalah tertakluk kepada kelulusan Agensi Pusat.
7.Pemohon yang memohon bidang / subjek Pendidikan Islam (Tahfiz), perlu memiliki Sijil Tahfiz Malaysia atau Diploma Tahfiz dari Institusi Pendidikan Islam yang diiktiraf oleh Kerajaan Malaysia.
8.Pemohon perlu memiliki tubuh yang sihat serta tiada rekod kesihatan mental.
9. Pemohon turut aktif dalam kegiatan kokurikulum.
10. Pemohon perlu memiliki pengetahuan isi kandungan mata pelajaran yang akan diajar dan mempunyai sahsiah keguruan yang tinggi (memenuhi syarat dan kelayakan khusus bidang pengajian yang dipohon).
11. Pemohon perlu mempunyai bakat istimewa seperti kebolehan bermain alat muzik, reka cipta (inovasi), kemahiran bahasa asing dan lain-lain.
12. Pemohon adalah bebas daripada tindakan disiplin atau disabitkan dengan kesalahan jenayah atau penyalahgunaan dadah.
Cara Memohon Untuk memudahkan para calon, MARA telah menyediakan saluran permohonan dalam talian melalui laman web rasmi mereka. Pemohon hanya perlu mengunjungi:
https://www.mara.gov.my
untuk memulakan proses permohonan. Tarikh pembukaan permohonan adalah pada 16 Ogos 2023 (Rabu) dan ditutup pada 31 Ogos 2023 (Khamis) sebelum jam 11:59 malam.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2023/08/peluang-kerjaya-mara.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lokasi Sambutan Ambang Merdeka 2023 Peringkat Negeri Seluruh Malaysia Pada 30 Ogos 2023

Lokasi Sambutan Ambang Merdeka 2023 Peringkat Negeri Seluruh Malaysia Pada 30 Ogos 2023

papar berkaitan - pada 23/8/2023 - jumlah : 371 hits
Sambutan Ambang Merdeka 2023 akan diadakan pada malam 30 Ogos 2023 di 9 buah negeri menjelang sambutan Acara sambutan ambang Merdeka salah satu acara tumpuan bagi rakyat Malaysia menyambut Hari Kemerdekaan setiap tahun Pada malam ambang mer...
Permohonan Kerja Dibawah Mara Pelbagai Jawatan Ditawarkan Bagi Bulan Ogos 2023

Permohonan Kerja Dibawah Mara Pelbagai Jawatan Ditawarkan Bagi Bulan Ogos 2023

papar berkaitan - pada 17/8/2023 - jumlah : 139 hits
Permohonan Kerja Dibawah MARA Pelbagai Jawatan Ditawarkan Bagi Bulan Ogos 2023 telah membuka jawatan kosong terbuka kepada rakyat Malaysia Permohonan kini boleh dimohon di laman rasmi jawatan kosong Pelbagai jawatan jawatan kosong telah dib...
Kekosongan 138 Jawatan Jururawat Dibuka Ambilan Bulan Ogos 2023

Kekosongan 138 Jawatan Jururawat Dibuka Ambilan Bulan Ogos 2023

papar berkaitan - pada 20/8/2023 - jumlah : 211 hits
Kekosongan 138 Jawatan Jururawat Dibuka Ambilan Bulan 8 KKM telah membuka jawatan kosong terbuka kepada rakyat Malaysia Permohonan kini boleh dimohon di laman rasmi jawatan kosong Pelbagai jawatan jawatan kosong telah dibuka kepada rakyat M...
Ambilan Jawatan Kosong Di Kpwkm Bulan Ogos 2023

Ambilan Jawatan Kosong Di Kpwkm Bulan Ogos 2023

papar berkaitan - pada 24/8/2023 - jumlah : 143 hits
Ambilan Jawatan Kosong Di KPWKM Bulan Ogos 2023 Berita baik kepada rakyat Malaysia kini dibuka permohonan kerja dibawah syarikat gergasi kpwkm yang menginginkan anda dalam organisasi kerja mereka Kepada para calon yang berminat jom semak ma...
Top Commentator Bulan Ogos 2023 Tahniah

Top Commentator Bulan Ogos 2023 Tahniah

papar berkaitan - pada 20/8/2023 - jumlah : 214 hits
Assalamualaikum wbt Okey mukadimah cerita mohon maaf kerana lambat untuk umum nama nama yang bertuah pada bulan nie Macam biasa kerja hakiki terlalu cemburu pada diri ini hihihiOkey jom kita tengok carta bulanan Hmmm kali nie tak banyak per...
Senarai Lokasi Perarakan Dan Perbarisan Sambutan Hari Kebangsaan Ke 66 Tahun 2023 Peringkat Negeri Seluruh Malaysia

Senarai Lokasi Perarakan Dan Perbarisan Sambutan Hari Kebangsaan Ke 66 Tahun 2023 Peringkat Negeri Seluruh Malaysia

papar berkaitan - pada 29/8/2023 - jumlah : 260 hits
Acara sambutan ambang Merdeka 2023 akan disambut pada malam 30 Ogos 2023 di 9 buah negeri seluruh negeri Hari Kebangsaan Kemerdekaan Ke 66 tahun 2023 peringkat kebangsaan akan disambut di Dataran Putrajaya Presint 3 dimana acara perarakan d...
Pengambilan Besar Besaran Pekerja Di Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Spa9 Ambilan Ogos 2023

Pengambilan Besar Besaran Pekerja Di Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Spa9 Ambilan Ogos 2023

papar berkaitan - pada 23/8/2023 - jumlah : 166 hits
Pengambilan Besar Besaran Pekerja Di Suruhanjaya Perkhidmatan Awam SPA9 Ambilan Ogos 2023 Bagi mereka yang sedang mencari peluang pekerjaan kami gembira untuk mengumumkan bahwa Suruhanjaya Perkhidmatan Awam sedang menjemput warganegara Mala...
Syarikat Fgv Buka Pengambilan Ogos 2023

Syarikat Fgv Buka Pengambilan Ogos 2023

papar berkaitan - pada 16/8/2023 - jumlah : 253 hits
Syarikat FGV Buka Pengambilan Ogos 2023 Berita baik kepada rakyat Malaysia kini dibuka permohonan kerja dibawah syarikat gergasi FGV yang menginginkan anda dalam organisasi kerja mereka Kepada para calon yang berminat jom semak maklumat len...
Petronas Buka Pengambilan Ogos Tahun 2023

Petronas Buka Pengambilan Ogos Tahun 2023

papar berkaitan - pada 17/8/2023 - jumlah : 197 hits
PETRONAS Buka Pengambilan Ogos Tahun 2023 Kami dengan sukacitanya ingin berkongsi berita gembira kepada seluruh warga Malaysia yang tengah mencari peluang pekerjaan PETRONAS sebuah syarikat yang mendunia dalam pengeluaran minyak kini membuk...
Apa Itu Wang What Is Money

Pilih Peruntukan Atau Muhyiddin

Amerika Syarikat Fakta Menarik Unik Dan Aneh

Combine Best Of Both Worlds To Train Cardiothoracic Surgeons

Our Corrupt And Exploitative Business Community Is A Part Of The Problem Not A Part Of The Solution

Private Hospitals Ready To Receive Cardiac Surgery Patients From Serdang Centre

Kad Bank Malaysia Support Apple Pay Google Pay

Bimbang Tentang Keselamatan Anak Anda Ketika Naik Motorsikal Dapatkan Helmet Ltd J



10 Fakta Biodata MK K Clique Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Gandingan Erysha Emyra Yang Beristerikan Siti Hajaar Syeikh Nordin

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria


Cara Untuk Mendapat Rezeki Yang Melimpah Ruah

Itinerary Percutian 2 Hari 1 Malam Ke Kuantan Pahang

Campers Gathering Legenda Putri Homestay Kuala Linggi Melaka

3 Hari Bertugas Untuk Program Jerayawara

Lirik Lagu Sangkar Derita Oleh Haqiem Rusli

Rumah Maw Art Studio Seni Dan Kafe Moden Menarik Di Langkawi Kedah