Pelik 5 Hukuman Mati Tetapi Tidak Mati Pernah Menggemparkan Dunia



PELIK!! 5 HUKUMAN MATI TETAPI TIDAK MATI PERNAH MENGGEMPARKAN DUNIA | Renunglah peristiwa peristiwa pelik dan ajaib yang berlaku kepada individu berikut. Mereka diputuskan hukuman mati tetapi Tuhan maha menentukan – mereka tidak mati bahkan dapat terus hidup bertahun-tahun selepasnya. Tuhan maha kuasa.Berikut merupakan kisah 5 orang yang terlepas dari hukuman mati..
1. Anne Green


Anne Green dihukum mati dengan cara digantung ketika berumur 22 tahun. Pada masa itu, hukuman gantung dilaksanakan dengan cara banduan disuruh mengalungkan sendiri tali ke lehernya.Setelah tergantung selama 1/2 jam, tubuh anne diturunkan dan diberikan pada pihak universiti sebagai bahan kuliah anatomi. 
Namun, setelah sampai di kampus, peti dibuka dan doktor mendengar suara penafasan dari tengkuknya. Mereka segera memberinya minum.Dua belas jam setelah dihukum, Anne sudah dapat bercakap beberapa perkataan. Beberapa tahun kemudian Anne akhirnya menikah dan mempunyai 3 orang anak, serta dapat hidup 15 tahun lagi setelah peristiwa hukuman yang membuatnya terkenal itu.
Setelah kes ini, banduan mati digantung dengan cara dijatuhkan dari ketinggian tertentu untuk mematahkan lehernya, sehingga dapat mati secara cepat.
2. John Henry George Lee


John merupakan seorang pembantu di rumah Miss Emma. Suatu hari, Miss Emma ditemui mati dengan leher yang dikelar pisau dan rumahnya terbakar. John kemudian dituduh bersalah dan dihukum gantung.
Menurut jadual, John akan dgantung pada 23 Februari 1885 di Exeter Prison. Ketika tiba harinya, John dibawa keluar dari selnya untuk menuju tempat hukuman. Namun, trap door (pintu penyekat antara zon penjara) sangkut tidak bergerak.
Bukan hanya sekali dua kali, tetapi tiga kali. Akibat bingung dengan kejadian tersebut, John dikembalikan ke sel nya. Dan beberapa hari kemudian, hukumannya diubah menjadi dipenjara seumur hidup.
3. William Duell



Ketika berusia 16 tahun, William dihukum mati dengan cara digantung akibat tuduhan merogol dan membunuh terhadap seorang gadis di Village of Tyburn, London.
Sama seperti Anne, mayat William akan digunakan di kuliah medical training, sesuai dengan prosedur pada waktu itu. Setelah disahkan mati, mayatnya dibawa ke universiti.
Kemudian setelah pakaiannya ditanggalkan dan diletakkan di atas papan, seorang petugas makmal yang menyedari bahawa William masih bernafas. Makin lama, William bernafas semakin cepat.
Dalam 2 jam, dia sudah dapat duduk. Malam itu juga, pihak kerajaan memutuskan untuk mengubah hukumannya menjadi hukuman penjara.
4. Joseph Samuel



Joseph dihukum mati dengan cara digantung setelah dituduh melakukan rompakan rumah seorang wanita kaya dan polis yang menjaga rumah tersebut dibunuh. Joseph memang mengakui pertuduhan tersebut.Namun,dia menyatakan bahawa dia tidak terlibat dalam pembunuhan tersebut. Joseph merompak rumah tersebut bersama gengnya. Ketua geng dilepaskan kerana kurangnya bahan bukti.Pada 1803, Joseph dibawa bersama banduan lain ke Parramatta, di mana sudah ada ratusan orang yang datang untuk melihat hukuman ini. Setelah berdoa, Joseph naik ke atas gerabak dan di lehernya dikalungkan tali. Setelah siap, gerabak tersebut ditarik.
Namun perkara pelik terjadi apabila tali gantung tersebut putus. Setelah dicuba untuk kali kedua, tali itu tetap putus. Para penonton mula riuh dan cubaan kali ketiga disiapkan. Tetapi tali itu putus juga buat kali ketiga.
Lantas petugas di lokasi memberitahu gabenor tentang peristiwa ini. Setelah mengetahuinya,gabenor mengubah hukuman Joseph menjadi dipenjara seumur hidup.Gabenor dan petugas lain yakin bahawa kejadian tersebut merupakan petunjuk dari Tuhan, bahawa Joseph tidak seharusnya mendapat hukuman tersebut.
5. Wenseslao Moguel



Moguel dihukum mati dengan cara ditembak oleh pasukan tembak polis. Dia ditembak 9 kali, termasuk 1 peluru terakhir yang ditembakkan ke kepalanya oleh komander pasukan dalam jarak dekat untuk memastikan kematiannya.
Entah bagaimana, Moguel dapat bertahan hidup dan merancang untuk melarikan diri. Moguel pulang ke kampungnya untuk menikmati sisa hidupnya yang sangat berharga tersebut. Foto di atas diambil pada tahun 1937 di rancangan Ripley’s Believe It or Not dimana Moguel menunjukkan tanda bekas peluru yg menembus kepalanya dari jarak dekat.

P/S : Pantang Maut Sebelum ajal. Ajal dan maut ditangan Tuhan..

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://tipsremaja1.blogspot.com/2015/03/pelik-5-hukuman-mati-tetapi-tidak-mati.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Taiwan Cadang Hukuman Mati Terhadap Pemandu Mabuk

Taiwan Cadang Hukuman Mati Terhadap Pemandu Mabuk

papar berkaitan - pada 18/11/2019 - jumlah : 227 hits
Taiwan merancang untuk melaksanakan hukuman mati terhadap pesalah yang menyebabkan kemalangan maut ketika memandu dalam keadaan mabuk bagi kes serius Bagaimanapun inisiatif itu mendapat tentangan hebat daripada kumpulan hak asasi Pihak berk...
Jemput 28 Kg Sabu 13 500 Butir Ekstasi Joni Iskandar Dijatuhi Hukuman Mati

Jemput 28 Kg Sabu 13 500 Butir Ekstasi Joni Iskandar Dijatuhi Hukuman Mati

papar berkaitan - pada 13/11/2019 - jumlah : 74 hits
Putusan maksimal ini sama dengan tuntutan Sebelumnya Jaksa Penuntut Umum Sri Wahyuni juga meminta agar Joni dijatuhi hukuman mati
Tak Hanya James Arthur 3 Selebriti Dunia Ini Pernah Diwawancarai Boy William

Tak Hanya James Arthur 3 Selebriti Dunia Ini Pernah Diwawancarai Boy William

papar berkaitan - pada 27/11/2019 - jumlah : 43 hits
Kelihaiannya dalam berbahasa Inggris membuat Boy William kerap melakukan wawancara eksklusif bersama sejumlah selebriti dunia
Artis K Pop Pernah Cuba Bunuh Diri Akhirnya Ditemui Mati

Artis K Pop Pernah Cuba Bunuh Diri Akhirnya Ditemui Mati

papar berkaitan - pada 25/11/2019 - jumlah : 188 hits
Pada Mei lalu Goo Hara mengemukakan permohonan maaf kepada peminatnya selepas dilaporkan cuba membunuh diri HALAMAN HIBURANPENYANYI K pop Goo Hara dilaporkan meninggal dunia di kediamannya di Cheongdam Dong kawasan Gangnam pada awal pagi Ah...
Kirim 60 Kg Sabu Sabu Eks Polisi Dan Rekan Divonis Hukuman Mati

Kirim 60 Kg Sabu Sabu Eks Polisi Dan Rekan Divonis Hukuman Mati

papar berkaitan - pada 20/11/2019 - jumlah : 66 hits
Kirim 60 Kg Sabu Sabu Eks Polisi dan Rekan Divonis Hukuman Mati Ketiga terdakwa dinyatakan terbukti secara sah dan meyakinkan bersalah telah melakukan permufakatan jahat untuk melakukan tindak pidana narkotika
Sedih Dan Pilu Respon Anak Yatim Piatu Kehilangan Orang Tua Akibat Pemandu Mabuk Apabila Taiwan Cadangkan Hukuman Mati

Sedih Dan Pilu Respon Anak Yatim Piatu Kehilangan Orang Tua Akibat Pemandu Mabuk Apabila Taiwan Cadangkan Hukuman Mati

papar berkaitan - pada 19/11/2019 - jumlah : 245 hits
Ini adalah respon seorang yatim piatu yang kehilangan kedua ibu bapanya kerana dilanggar pemandu mabuk apabila negara Taiwan mencadangkan hukuman mati terhadap pemandu mabuk yang mengakibatkan kematian Sumber Sungguh hebat dugaan yang diala...
Model Terkenal Rokok Marlboro Meninggal Dunia Lelaki Koboi Ini Dikhabarkan Tidak Pernah Merokok Seumur Hidupnya

Model Terkenal Rokok Marlboro Meninggal Dunia Lelaki Koboi Ini Dikhabarkan Tidak Pernah Merokok Seumur Hidupnya

papar berkaitan - pada 12/11/2019 - jumlah : 250 hits
Seorang penternak serta dermawan yang pernah menyerikan kotak rokok jenama Marlboro walaupun dia didakwa tidak pernah merokok seumur hidupnya telah dilaporkan meninggal dunia Robert Bob Norris telah meninggal dunia di usia 90 tahun semasa d...
Setiap Saat Dunia Akan Musnah Dalam Trailer Crisis On Infinite Earths

Setiap Saat Dunia Akan Musnah Dalam Trailer Crisis On Infinite Earths

papar berkaitan - pada 26/11/2019 - jumlah : 209 hits
The CW telah melancarkan trailer promo terbaru siri crossover Crisis on Infinite Earths yang memaparkan para adiwira cuba untuk menghentikan Anti Monitor memusnahkan dunia multiverse Anda boleh saksikan trailer tersebut dipemain video dibaw...
Bertarung Nyawa Sejak Lahir Anak Ali Puteh Meninggal Dunia

Bertarung Nyawa Sejak Lahir Anak Ali Puteh Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 26/11/2019 - jumlah : 225 hits
Anak kepada pelawak yang juga ahli kumpulan Puteh Ali iaitu Sharifah Ainul Mardhiah disahkan meninggal dunia sebentar tadi Perkara tersebut dikongsi menerusi laman Instagram miliknya yang memohon orang ramai agar menitipkan al Fatihah buat ...
Jenazahnya Masih Utuh Dan Wangi Usai Dikubur 3 Tahun Lalu Ternyata Ini Amalan Almarhum Semasa Hidup

Wanita Dari Miri Sarawak Rela Tidur Di Jalanan Dari Berkongsi Bilik Di Singapura

Cara Mudah Hilangkan Kesan Hangus Pada Seterika

Panduan Daftar Bantuan Ibu B40 Rm200 Kiss Selangor 2020 2021

Kod 04 Tidak Lulus Gkp 2 0 Maksud Kod Gagal Dokumen Rayuan

Emas Kelantan Serial Berat Vs Gram

Ph Jangan Silap Bimbang Tergali Kubur Sendiri

Penjagaan Gigi Dengan Whitekish Magic Charcoal Dapat Mencegah Bau Mulut Karang Gigi Dan Memutihkan Gigi Seawal 7 Hari



Perbandingan Harga Pakej Internet Jalur Lebar di Asia Tenggara

5 Tandas Paling Mahal di Dunia

Resepi Kerepek Bayam Brazil Paling Rangup dan Tahan lama

Info Dan Sinopsis Drama Isteri Misteri TV3

Kisah Penyokong Flat Earth Cari Penghujung Bumi


Tea Time Dengan Menu Chicken Tortilla Wrap Dari Dapur Atuk Paling Sedap Di Port Dickson Negeri Sembilan

Wallpaper Bts Gambar Foto Bts Terbaru

Lagu Sherry Show Sama Macam Lagu Tmnt

Ketua Amk Selangor Ingatkan Pemuda Dap Jangan Lupa Daratan

Melecet Teruk Terdedah Jangkitan Kulat Hanya Sebab Ruam Lampin Ikut Saranan Pakar Jika Tak Nak Melarat

Yes I M Pregnant Alhamdulillah Ain Edruce Umum Hamil Anak Pertama