Pelanggan Terkejut Anggap Penemuan Straw Terendam Dalam Air Sabun Sebagai Kotor Tetapi Dikecam Netizen


LARANGAN penggunaan penyedut minuman atau straw plastik semakin diperluaskan ke beberapa negeri bagi menangani masalah pencemaran alam sekitar.
Maka tidak hairanlah kebanyakan premis makanan tidak lagi menggunakan straw plastik, sebaliknya menyediakan alternatif berupa straw kertas dan besi.
Namun lain pula pengalaman yang dialami seorang pengunjung di sebuah restoran apabila mendedahkan tentang sesuatu yang mencurigakan selepas mahu mencuci tangan.
Sekeping gambar yang dikongsikan di laman sosial Twitter menunjukkan selonggok straw plastik yang direndamkan di dalam bekas berisi air sabun.
Perkongsian seorang pelanggan di sebuah restoran berhubung penemuan yang mengejutkannya.
Walaupun tujuan perkongsiannya itu menyentuh isu kebersihan dan kesihatan, tetapi dia dikecam netizen kerana dianggap membuat posting tidak masuk akal.
“Pakcik saya pernah cakap kalau sudu garfu boleh pakai balik kenapa straw tak boleh? Padahal sama je masuk mulut,” soal seorang netizen. 
“Dah tu kalau dah basuh apa masalahnya? Bersih kan,” tulis seorang lagi pengguna.
“Lepas ni kalau dah habis minum korang tepuk straw biar pecah,” cadang seorang lagi netizen.
“Lepas ni aku nak bawa gunting terus, gunting straw tu bahagi dua biar jadi pendek,” katanya.
“Straw tu jatuh dekat lantai kot. Yelah, tengah nak isi straw baharu dalam bekas, tiba-tiba bekas straw dengan straw tu jatuh. Tu yang diaorang cuci tu. Nak buang pula sayang,” menurut seorang netizen membuat andaian.
Komen netizen mengenai straw plastik dalam bekas berisi air sabun.
Pelanggan berkenaan, Mohamad Azizi Hafiz Mohd Yahya berkata, kejadian berlaku semasa berkunjung ke sebuah restoran nasi ayam bersama isteri, Sabtu lalu.
Pemuda berusia 26 tahun itu memberitahu, ketika itu dia mahu mencuci tangan di sinki dapur restoran sebelum menikmati makanan.
“Sampai di sinki, saya terus terkejut apabila nampak ada bekas berisi straw plastik yang direndam dalam air sabun. Rasa nak marah pun ada.
“Saya ada rasa curiga dan apa yang saya rasa, ia dibersihkan menggunakan air sabun untuk digunakan semula buat pelanggan lain,” katanya kepada mStar.
Dulu saya pernah minum air di restoran dan rasa macam sabun. Saya sangka gelas tidak dicuci dengan bersih. Tapi selepas apa yang saya nampak, mungkin itulah sebabnya air yang saya minum guna straw plastik ada rasa sabun. MOHAMAD AZIZI Jika perkara itu benar, dia menyifatkan tindakan straw plastik digunakan semula untuk pelanggan lain sebagai tidak wajar.
“Kenapa nak asingkan dan rendam dalam air sabun. Bukankah ada bekas yang sesuai untuk mengisi straw tu. Kalau ia digunakan semula, itu satu tindakan yang pengotor!
“Dulu saya pernah minum air di restoran dan rasa macam sabun. Saya sangka ia disebabkan gelas yang tidak dicuci dengan bersih.
“Tapi selepas apa yang saya nampak, mungkin itulah sebabnya air yang saya minum guna straw plastik ada rasa sabun,” tambah penjawat awam itu.
Straw-straw yang direndam dalam bekas yang mengandungi air sabun.
Sehubungan itu, Mohamad Azizi menyahut kempen untuk tidak menggunakan straw plastik demi keselesaan dan kesihatan pengguna bersama.
Ditanya sama ada dia mahu membuat aduan terhadap pemilik restoran berkenaan berhubung penemuan itu, Mohamad Azizi berkata dia mahu berbuat demikian pada awalnya tetapi kemudian disarankan oleh isteri untuk tidak mencetuskan kekecohan.
“Kami tak jadi guna straw plastik di restoran itu. Dan selepas menyaksikan straw plastik direndam dalam air sabun, saya tidak lagi mahu menggunakannya selepas ini.
“Tiada permintaan, tiadalah penawaran kan. Premis makanan sudah boleh mula menyediakan alternatif lain, sama ada menggunakan straw kertas atau besi,” katanya.
MSTAR
The post Pelanggan terkejut, anggap penemuan straw terendam dalam air sabun sebagai ‘kotor’, tetapi dikecam netizen appeared first on Media Serius.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mediaserius.my/pelanggan-terkejut-anggap-penemuan-straw-terendam-dalam-air-sabun-sebagai-kotor-tetapi-dikecam-netizen/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kalau Aku Pun Fikir Dua Tiga Kali Netizen Respect Penyelam Air Kumbahan Sanggup Korban Nyawa

Kalau Aku Pun Fikir Dua Tiga Kali Netizen Respect Penyelam Air Kumbahan Sanggup Korban Nyawa

papar berkaitan - pada 6/8/2019 - jumlah : 251 hits
Jika anda merasakan kerja yang digalas sekarang teruk dan meletihkan cuba bayangkan mereka yang terpaksa bergelut dengan najis setiap hari demi kelangsungan sebuah kehidupan Bukan sahaja berdepan dengan bau yang tidak menyenangkan tetapi ra...
Gaji Dia Berbaloi Dengan Risiko Kerja Netizen Salute Penyelam Air Kumbahan Sanggup Kerja Bergelumang Dengan Tahi

Gaji Dia Berbaloi Dengan Risiko Kerja Netizen Salute Penyelam Air Kumbahan Sanggup Kerja Bergelumang Dengan Tahi

papar berkaitan - pada 5/8/2019 - jumlah : 641 hits
Tukar pampers anak ataupun bau tahi sendiri pun korang dah geli kan Cuba bayangkan kalau pekerjaan korang ialah penyelam dalam air kumbahan aka air tahi Haa mesti rasa macam nak pengsan dah kan Apa apapun bagi yang tak tahu tugas penyelam a...
Tak Ada Rupa Islam Dah Mohon Berubah Janna Nick Upload Gambar Nampak Bentuk Punggung Dikecam Netizen

Tak Ada Rupa Islam Dah Mohon Berubah Janna Nick Upload Gambar Nampak Bentuk Punggung Dikecam Netizen

papar berkaitan - pada 22/8/2019 - jumlah : 903 hits
Belum reda lagi kontroversi gambar pemakaian ketat dan seksi yang dimuat naik oleh pelakon Janna Nick sebelum ini nampaknya pelakon itu dikecam hebat sekali lagi apabila gambar terbaru di Instagram miliknya dikecam lagi hebat oleh netizen B...
Netizen Terkejut Lihat Bapa Selamba Curi Patung Boboiboy Bagi Anak Main

Netizen Terkejut Lihat Bapa Selamba Curi Patung Boboiboy Bagi Anak Main

papar berkaitan - pada 16/8/2019 - jumlah : 585 hits
Kalau mahu anak mempunyai sikap dan keperibadian yang baik ibu bapa kat luar sana mestilah tunjukkan contoh yang baik kan Bukannya mencuri dan bagi pulak mainan yang dicuri tu kepada si anak untuk main Perkara inilah yang viral baru baru ni...
Quot Aduhai Menitis Air Mata Saya Quot Muat Naik Video Sebelum Berangkat Tunai Haji Fizo Omar Buat Netizen Nangis

Quot Aduhai Menitis Air Mata Saya Quot Muat Naik Video Sebelum Berangkat Tunai Haji Fizo Omar Buat Netizen Nangis

papar berkaitan - pada 11/8/2019 - jumlah : 309 hits
Hiburan Pelakon dan usahawan Fizo Omar berkongsi sebuah rakaman video sebelum berangkat mengerjakan ibadah haji di akaun Instagram miliknya Video tersebut menunjukkan perjalanan Fizo daripada rumahnya menuju ke Lapangan Terbang Kuala Lumpur
Tanah Air Dan Udara Sebagai Komposter Terbaik

Tanah Air Dan Udara Sebagai Komposter Terbaik

papar berkaitan - pada 16/8/2019 - jumlah : 231 hits
Berikut adalah video hasil dapatan dari percubaan ekperimen 1 Menanam Sisa Pepejal Dapur Di Batas Timbun2 Menanam Sisa Buah2an Di Batas Timbun1 1 Sisa Pepejal Dapur yang ditanam adalah sisa nasi hampas kelapa kulit telur kulit bawang sisa j...
Kenapa Jahat Sangat Netizen Kecam Individu Jatuhkan Plastik Air Ke Muka Gelandangan Sedang Tidur

Kenapa Jahat Sangat Netizen Kecam Individu Jatuhkan Plastik Air Ke Muka Gelandangan Sedang Tidur

papar berkaitan - pada 3/8/2019 - jumlah : 292 hits
Alangkah tergamaknya individu yang tidak bertanggungjawab menganiaya seorang lelaki yang dipercayai gelandangan sedang tidur nyenyak di tepi sebuah bangunan Dalam insiden yang tidak dinyatakan lokasinya itu gelandangan berkenaan yang tidak ...
Ini Baru Rendam Belum Sental Wanita Terkejut Tak Sangka Cincin Perkahwinan Masih Kotor Walau Dibersihkan Selalu

Ini Baru Rendam Belum Sental Wanita Terkejut Tak Sangka Cincin Perkahwinan Masih Kotor Walau Dibersihkan Selalu

papar berkaitan - pada 22/8/2019 - jumlah : 310 hits
Seorang wanita dari Australia terkejut apabila melihat sisa kotoran yang tersingkir dari cincin perkahwinannya setelah merendam cincin tersebut dalam semangkuk cairan khusus untuk mencuci barang kemas Wanita itu kemudiannya berkongsi gambar...
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Utilizing Crowdfunding For Business



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Kemeriahan Aidilfitri Bila Anak Anak Pulang Beraya Bersama Keluarga

Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

Reaching Out

Iddah Wanita Kematian Suami