Pelakon Watie Elite Khianati Rakan Sendiri Hingga Muflis


Niat baik seorang kawan dikenali Hana untuk membantu pelakon Watie Elite memiliki kereta memakan diri sendiri apabila
diisytiharkan muflis. Ini berikutan kegagalan Watie untuk menjelaskan hutang kereta tersebut sejak beberapa tahun dulu.
Pemilik nama penuh Norhanasafiza Mat Adnan menceritakan kisah lapan tahun lalu itu kepada media tentang bagaimana dia telah bersetuju untuk meminjamkan namanya kepada pelakon itu semata-mata untuk membolehkan Waite membeli kereta.
Kata Hana, dia bersetuju membantu rakannya kerana kesiankan Watie yang ketika itu digantung tidak bertali oleh bekas suami dan hidup dalam kesusahan. Bagaimanapun, dia tidak menyangka Watie diisytiharkan pada tahun April 2013 dan menyebabkan baki hutang kereta meningkat dari kira-kira RM60,000 kepada RM99,000.
“Sampai hati dia lepas tangan, walhal ketika susah dulu dia merayu supaya saya membantunya. Ketika itu saya baru pulang ke tanah air dan tumpang bersedih melihat keadaannya digantung tidak bertali. Anaknya pun masih kecil, tak tergamak biarkan mereka hidup dalam keadaan begitu."

“Tawaran berlakon banyak, tetapi susah untuk dia berulang alik kerana tiada pengangkutan. Dia mahu beli kereta Toyota Wish tetapi tidak boleh buat pinjaman bank kerana namanya disenarai hitam."


“Saya bersetuju buat pinjaman dan bayarkan duit pendahuluan kereta berserta insurans dan cukai jalan sebanyak hampir RM10,000 tetapi dia mesti bayar setiap bulan kepada bank kerana itu keretanya. Saya cuma pinjamkan nama dan bayar duit pendahuluan bagi membolehkan dia beli kereta."


“Tak sangka pula dia tidak penuhi janjinya dan saya tak tahu di mana kereta itu sekarang. Menurut pihak bank, tiada bayaran dibuat sejak 2008 dan sebelum itu pun bayaran tidak konsisten.”
Ekoran berasa dianiaya, ibu kepada dua cahaya mata itu bakal mengambil tindakan undang-undang terhadap Watie Elite dan kini hanya menunggu panggilan dari pihak Mahkamah untuk tindakan lanjut.
Dalam pada itu, Hana memberitahu pernah menasihatkan Watie agar menjual kereta itu andai tidak mampu dan wang diperoleh boleh digunakan untuk membeli kereta terpakai secara tunai namun tidak diendahkan pelakon itu.
“Dia asyik mengelak apabila saya tanya perkara itu. Tidak lama selepas itu, saya menetap sekejap di Australia dan apabila pulang ke tanah air, saya dapat tahu dia berkahwin dan guna Toyota Harrier. Saya ingatkan hal pinjaman Toyota Wish itu selesai dan buat tak tahu saja."


“Sampailah awal tahun lalu, saya dan beberapa kawan mahu ke Singapura tetapi saya tak boleh memasuki negara itu berikutan nama disenaraihitam. Apabila kembali ke Kuala Lumpur, saya mahu keluarkan duit di bank tetapi tak boleh."


“Selepas menyelidik, rupa-rupanya akaun saya dibekukan dan dinasihatkan supaya berurusan dengan pihak Insolvensi."


“Saya dimaklumkan nama saya diisytihar muflis pada April 2013 kerana tidak membayar tunggakan pinjaman kereta. Terus saya teringat kereta yang digunakan Watie.”


"Bagi menyelesaikan perkara itu, dia berusaha mencari Watie dan bertemu pada November lalu tetapi dia mendakwa sudah menyerahkan kereta kepada seseorang untuk diselesaikan dan ada membuat laporan polis individu itu melarikan diri."


“Tuhan itu Maha Kaya, akhirnya saya jumpa Watie dan mengikutnya hingga ke pusat beli-belah The Curve. Dia bersumpah sudah serahkan kereta itu kepada seorang lelaki yang akan selesaikan perkara itu dengan saya. Dia juga mendakwa sudah buat laporan polis dan saya ajak dia ke balai polis untuk buat laporan."


“Selepas disemak, tak ada pun laporan polis dibuat dan saya cadangkan dia laporkan dia yang menggunakan kereta itu. Syukur dia buat laporan dan itu bukti yang saya boleh ketengahkan dialah pengguna kereta itu."


“Ketika mahu beli kereta itu, kami ada buat perjanjian bertulis depan jurujual tetapi ia tidak boleh dijadikan bukti sebab tidak matikan setem.”
Sumber


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://adik-comel.blogspot.com/2014/02/pelakon-watie-elite-khianati-rakan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mujahid Kongsi Rasa Dikhianati Rakan Sendiri Melalui Langkah Sheraton

Mujahid Kongsi Rasa Dikhianati Rakan Sendiri Melalui Langkah Sheraton

papar berkaitan - pada 9/11/2021 - jumlah : 151 hits
Dr Mujahid Yusof KUALA LUMPUR Ahli Parlimen Parit Buntar Datuk Seri Dr Mujahid Yusof berkongsi rasa sedih dan kecewa bersama pemimpin Pakatan Harapan setelah dikhianati rakan sendiri satu masa dahulu Katanya pengkhianatan itu menyebabkan ke...
Hiburan Saya Sendiri Pun Masih Terkontang Kanting Apatah Lagi Nak Jaga Orang Lain Mk K Clique

Hiburan Saya Sendiri Pun Masih Terkontang Kanting Apatah Lagi Nak Jaga Orang Lain Mk K Clique

papar berkaitan - pada 3/11/2021 - jumlah : 193 hits
Penyanyi rap yang semakin dikenali dalam dunia lakonan MK mengakui lebih selesa mengambil pendekatan untuk tidak terlalu bercerita tentang hal peribadi Apa yang menjadi keutamaannya adalah orang sekeliling termasuk keluarga dan peminat ARTI...
Ibu Boleh Pencen Awal Tok Ti Terhibur Dengar Aafiyah Nyanyi Lirik Sendiri

Ibu Boleh Pencen Awal Tok Ti Terhibur Dengar Aafiyah Nyanyi Lirik Sendiri

papar berkaitan - pada 3/11/2021 - jumlah : 206 hits
Makin cerdik Aafiyah Ibarat kata pepatah ke mana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi Itulah situasi yang berlaku kepada anak sulung penyanyi nombor satu negara Datuk Seri Siti Nurhaliza yang membuat rakaman audio dengan menyanyi lagu ikut li...
Mengigau 40 Kerosakan Ph Terbuka Pekung Sendiri

Mengigau 40 Kerosakan Ph Terbuka Pekung Sendiri

papar berkaitan - pada 2/11/2021 - jumlah : 188 hits
Akaun Amanah ini ditubuhkan pada 14 Disember 2018 di bawah Seksyen 9 Akta Tatacara Kewangan 1957 Wang daripada akaun amanah ini antaranya digunakan untuk membayar hutang syarikat 1MDB menampung kos operasi syarikat dan akaun amanah serta
Hiburan Saya Berperang Dengan Perasaan Sendiri Ummi Nazeera Dedah Alami Kemurungan

Hiburan Saya Berperang Dengan Perasaan Sendiri Ummi Nazeera Dedah Alami Kemurungan

papar berkaitan - pada 2/11/2021 - jumlah : 207 hits
Pelakon Ummi Nazeera mengakui bahawa dia pernah mengalami tekanan perasaan yang teruk apabila berat badannya naik dengan mendadak sewaktu hamil anak kedua ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementUmmi atau nama lengkapnya Ummi Nazeera Nur Hidayah bin...
Tak Tahu Bila Akan Pergi Wanita Dah Temp4h Liang L4had Untuk Diri Sendiri

Tak Tahu Bila Akan Pergi Wanita Dah Temp4h Liang L4had Untuk Diri Sendiri

papar berkaitan - pada 1/11/2021 - jumlah : 272 hits
Setiap orang mempunyai cara tersendiri untuk bersedia menghadapi kematian Paling utama sudah tentu mempersiapakan diri dengan amal ibadah yang cukup serta sentiasa melakukan kebaikkan sepanjang hidup
6014 Cara Paling Bod H Nak Bahagiakan Mak Sendiri Tv Ppim 03 11 2021

6014 Cara Paling Bod H Nak Bahagiakan Mak Sendiri Tv Ppim 03 11 2021

papar berkaitan - pada 4/11/2021 - jumlah : 354 hits
Janji Mak Aku Happy Terdesak macam mana sekalipun Ahlong bukan jawapan Jangan terlalu ikut kata hati sampai menyusahkan diri kita sendiri Sanggup meminjam dengan Ahlong untuk nampak diri itu mewah Memang bila dapat tu memang la bahagia tapi...
Zahid Bersatu Takut Bayang Bayang Sendiri

Zahid Bersatu Takut Bayang Bayang Sendiri

papar berkaitan - pada 4/11/2021 - jumlah : 257 hits
malaysiakini comDiterbitkan Nov 4 2021 10 21 PMPresiden Umno Ahmad Zahid Hamidi menempelak Bersatu yang didakwanya semakin kecewa kerana Umno tidak akan bekerjasama dengan parti itu pada pilihan raya Melaka akan datang Menerusi hantaran di ...
Nak Masak Sendiri Tapi Tak Cukup Masa Ini Cara Mudah Sediakan Makanan Bayi 6 Bulan Ke Atas Mama Kena Tahu

Nak Masak Sendiri Tapi Tak Cukup Masa Ini Cara Mudah Sediakan Makanan Bayi 6 Bulan Ke Atas Mama Kena Tahu

papar berkaitan - pada 6/11/2021 - jumlah : 333 hits
Menyediakan sendiri makanan untuk bayi memang rasa puas hati Bukan saja dapat kawal kandungan bahannya bahkan dapat berikan makanan kaya nutrisi buat anak Jika bijak merancang masa dan tahu tip mudahnya ibu dapat sediakan makanan berkhasiat...
Absolute Power Corrupts Absolutely

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif

Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

Cara Memasarkan Homestay Anda

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Dapatkan Porsche Design Honor Magic6 Rsr Di Honor Experience Store Terpilih Pada 5 Mei

Overcoming Funding Challenges

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Negeri Sembilan Akan Menaikan Gaji Penjawat Awam

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Bella Astillah Feat Didi Astillah Bermanja Manja Chord

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur