Mujahid Kongsi Rasa Dikhianati Rakan Sendiri Melalui Langkah Sheraton


Manzaidi Mohd Amin Dr. Mujahid Yusof KUALA LUMPUR – Ahli Parlimen Parit Buntar, Datuk Seri Dr. Mujahid Yusof berkongsi rasa sedih dan kecewa bersama pemimpin Pakatan Harapan (PH) setelah dikhianati rakan sendiri satu masa dahulu.
Katanya, pengkhianatan itu menyebabkan kerajaan PH yang menang dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14)  dan sempat mentadbir selama 22 bulan jatuh ke tangan Perikatan Nasional (PN).
Sambil membaca sepotong ayat al-Quran, beliau menyatakan firman Allah itu memberi dorongan kepadanya di sebalik kedukaan rakan kepimpinan PH akibat pengkhianatan.
“Sakit kita melihat rakan sendiri mengkhianati, langkah entah apa yang dibuat.. nak sebut nama (Langkah Sheraton) pun saya tak mahu sebut, sakit hati. (Kalau) sakit tangan boleh diubat, sakit hati ni siapalah yang tahu.
“Kalaulah tidak ada sentuhan rohani yang mengingatkan kita ini ujian, saya tidak mahu menjadi mereka yang hanya menyerahkan kepada takdir kerana kita juga dituntut untuk melaksanakan sunnah Allah.
“Kita seharusnya bukan sekadar mahu digelar sebagai wakil rakyat, kita juga mahu jadi wakil rakyat yang berkhidmat kepada prinsip,” katanya pada sesi perbahasan Rang Undang-Undang Perbekalan 2022 di Parlimen hari ini.
Pada 24 Februari tahun lalu, seramai 11 Ahli Parlimen dari PKR mengisytiharkan keluar parti itu dan PH dalam apa yang dinamakan Langkah Sheraton.
Tindakan itu serentak juga dengan keputusan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) keluar dari PH dan membentuk kerajaan baharu bersama UMNO dan serpihan PKR itu.
Menurut Mujahid, apa yang menyedihkan, ada pemimpin dari parti politik tertentu menjadi hamba kepada kedudukan, kuasa dan kepentingan diri
Katanya, rakyat di luar sana memerhatikan mereka dan jangan sekali-kali menganggap apa yang dipertontonkan itu seolah masyarakat tidak membuat penilaian.
“Setiap tindakan kita diberi penilaian dan saya tidak tahu apa yang harus saya katakan kalau seseorang itu sudah tidak ada lagi sifat malu lagi untuk menyerlahkan niat asalnya.
“Kalau kamu tidak ada sifat malu, buatkan apa yang kamu hendak dan tidak ada aib atau kemaluan apabila kita di kalangan orang berpolitik menjadikan kedudukan sebagai komoditi untuk kepentingan diri.
“Sesungguhnya, rakyat tidak jahil dengan semua ini. Bak kata pepatah Melayu, sekilas ikan di air sudah ku tahu jantan betinanya,” katanya.
Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu berkata, bagi parti tertentu, tidak perlu memberi alasan agama atau bangsa.
Ini kerana kata beliau, pentadbiran Islam harus bebas daripada tunggangan politik dan rakyat sudah melalui pengalaman pahit dengan manusia yang menggunakan agama demi kepentingan politik.
Beliau memberi contoh, Tabung Haji di bawah pentadbiran PH telah ‘dibelasah’ oleh sebuah parti yang mendakwa membangun bersama Islam.
“Walaupun kita cuba baiki keadaan tetapi dibelasahnya juga lagi hingga saya terpaksa berdebat untuk rakyat mengetahuinya. Tetapi, akhirnya kebenaran pasti akan timbul, kamu (tuduh) macam-macam,” katanya. – MalaysiaGazette


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://dialograkyat.blogspot.com/2021/11/mujahid-kongsi-rasa-dikhianati-rakan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ajar Anak Rasa Semua Makanan Baru Tak Memilih Dr Fatin Liyana Kongsi Tip Anak Susah Makan

Ajar Anak Rasa Semua Makanan Baru Tak Memilih Dr Fatin Liyana Kongsi Tip Anak Susah Makan

papar berkaitan - pada 5/11/2021 - jumlah : 288 hits
Berdepan dengan masalah anak tidak mahu makan memang mencabar Bermacam cara kreatif sudah dicuba mama tapi hasilnya tetap tidak menjadi anak masih tidak mahu makan malah menjadi pemilih makanan Pening dibuatnya Namun bagi personaliti media ...
Bedebus Angin Keluar Badan Pun Rasa Ringan Wanita Ni Kongsi Kehebatan Air Rebusan Pandan Bajet Murah Berkesan

Bedebus Angin Keluar Badan Pun Rasa Ringan Wanita Ni Kongsi Kehebatan Air Rebusan Pandan Bajet Murah Berkesan

papar berkaitan - pada 9/11/2021 - jumlah : 319 hits
Bila banyak angin dalam badan mesti rasa kurang selesa dan semua benda pun tak boleh nak fokus Mulalah sakit kepala susah nak membuang dan sebagainya
Ibu Takleh Cari Makan Macam Ni Siti Nurhaliza Kongsi Gelagat Aafiyah Nyanyi Cipta Lirik Sendiri Comelnya

Ibu Takleh Cari Makan Macam Ni Siti Nurhaliza Kongsi Gelagat Aafiyah Nyanyi Cipta Lirik Sendiri Comelnya

papar berkaitan - pada 1/11/2021 - jumlah : 249 hits
Kemunculan Aafiyah anak sulung penyanyi nombor satu negara Dato Seri Siti Nurhaliza di Instagram penyanyi itu sering kali menjadi tumpuan Mana tidaknya ada sahaja gelagat Aafiyah yang mencuit hati ramai Terbaru menerusi Instagramnya Dato Si...
Pakar Hartanah Ini Kongsi 15 Langkah Wajib Buat Setelah Dapat Kunci Rumah

Pakar Hartanah Ini Kongsi 15 Langkah Wajib Buat Setelah Dapat Kunci Rumah

papar berkaitan - pada 1/11/2021 - jumlah : 201 hits
Buat pembeli rumah untuk pertama kali kadang kadang anda tidak arif apa tindakan yang perlu anda lakukan setelah pemaju menyerahkan kunci rumah Pakar hartanah sekunder terkenal iaitu Dr Azizul Azli Ahmad berkongsi 15 panduan yang wa
Apakah Langkah Sheraton Tak Terasa Bodoh Adakah Masa Itu Rakyat Yg Jadi Keutamaan

Apakah Langkah Sheraton Tak Terasa Bodoh Adakah Masa Itu Rakyat Yg Jadi Keutamaan

papar berkaitan - pada 13/11/2021 - jumlah : 329 hits
Keterlanjuran pemimpin mendahuli kesedaran dan rasional dah terantuk baru terngadah Dalam membuat keputusan sukar untuk percaya mereka tidak mempertimbangkan kedudukan mereka sendiri kuasa dan jawatan kerana rekod menunjukan mereka ke arah ...
Buat Sendiri Kerepek Peria Yang Rangup Sedap Sekali Rasa Boleh Layan Sampai Habis Sebalang

Buat Sendiri Kerepek Peria Yang Rangup Sedap Sekali Rasa Boleh Layan Sampai Habis Sebalang

papar berkaitan - pada 1/11/2021 - jumlah : 330 hits
Tak makan peria tapi bila rasa kerepek peria terus jadi suka Rasanya yang sedap rangup memang boleh buat kita ketagih makan kerepek ini Jangan bimbang tak pahit pun kalau terasa pun pahit pahit manja saja Itulah yang buat sedap
Baru Anak Tak Jemu Rasa Bubur Macam Ala Mushroom Soup Ibu Ini Kongsi Resipi

Baru Anak Tak Jemu Rasa Bubur Macam Ala Mushroom Soup Ibu Ini Kongsi Resipi

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 286 hits
Bila anak dah masuk 7 bulan mama pun dah perkenalkan jenis jenis makanan pada bayi jadi boleh lah mama campurkan beberapa bahan di dalam bubur supaya anak tak mudah jemu Yang penting anak tiada alahan terhadap bahan yang dikongsi ini Jika a...
Pelakon Watie Elite Khianati Rakan Sendiri Hingga Muflis

Pelakon Watie Elite Khianati Rakan Sendiri Hingga Muflis

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 113 hits
Niat baik seorang kawan dikenali Hana untuk membantu pelakon Watie Elite memiliki kereta memakan diri sendiri apabila diisytiharkan muflis Ini berikutan kegagalan Watie untuk menjelaskan hutang kereta tersebut sejak beberapa tahun dulu Pemi...
Pesakit Covid 19 Enggan Divaksin Perlu Tanggung Kos Perubatan Sendiri Mulai 8 Disember

Pesakit Covid 19 Enggan Divaksin Perlu Tanggung Kos Perubatan Sendiri Mulai 8 Disember

papar berkaitan - pada 10/11/2021 - jumlah : 232 hits
The ReporterBermula 8 Disember 2021 Kementerian Kesihatan Singapura memaklumkan bahawa semua pesakit Covid 19 yang enggan mengambil suntikan vaksin perlu membayar sendiri kos perubatan sekiranya mereka dimasukkan ke hospital atau pusat rawa...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Makanan Perlis Paling Popular

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Panduan Produk Kesihatan

Tafsir Mimpi Gajah

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Lyodra Tak Selalu Memiliki Chord

No Campaign Elements In Kkb Hari Raya Open House Selangor Mb Tells Bersih

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Essential Guide To Safe Well Water Maintenance

Drama Dia Pria Terhebat

Jambu Batu Kandungan Nutrisi Dan Manfaatnya Untuk Kesihatan