Pelakon Muzikal Muncul Pertama Kali Dalam Drama Watak Songhwa Dalam Hospital Playlist Disukai Ramai


Pasti ramai sekarang ini yang melekat di hadapan televisyen setiap hari Khamis bagi menonton drama perubatan “Hospital Playlist”. Penat betul nak tunggu setiap minggu, dahlah tayang satu episod sahaja saban minggu!
Meskipun drama ini menjadi perhatian ramai kerana beberapa teraju yang hebat seperti Jo Jungsuk, Jung Kyungho dan Yoo Yeonseok, tetapi satu-satunya teraju utama perempuan di dalam naskhah ini telah berjaya mencuri perhatian penonton.
Jeon Mido, pertama kali berlakon drama Pelakon yang membawa watak Chae Songhwa iaitu Jeon Mido ternyata asing bagi peminat drama Korea. Dah berusia 38 tahun tetapi namanya baru sahaja menjadi buah mulut orang ramai sejak mula berlakon dalam “Hospital Playlist”. Kalau anda nak tahu, wanita berbakat ini sebenarnya merupakan veteran dalam dunia muzikal dan sudah mempunyai pengalaman lebih sedekad di pentas tersebut.

Bakat wanita ini mungkin hanya disimpan pada mata orang seni sahaja sekiranya pengarah drama ini iaitu Shin Wonho tidak mengambil peluang ini untuk memperkenalkan pelakon itu ke mata dunia. Malahan, pelakon Jo Jungsuk dan Yoo Yeonseok juga mengakui bahawa mereka merupakan peminat tegar Jeon Mido selepas beberapa kali melihat pementasan muzikal yang didukunginya selain mereka juga ada meminta pengarah “Hospital Playlist” supaya mengambil wanita tersebut berlakon.
Songhwa seorang yang sempurna Dalam “Hospital Playlist”, Songhwa merupakan titik tengah kepada persahabatan lima sekawan itu yang mula mengikat hubungan sejak daripada sekolah perubatan lagi. Doktor wanita ini dibayangkan sebagai seorang yang sangat sempurna dan tiada cela langsung. Dalam seminggu, dia mempunyai jadual yang penuh dengan memberi syarahan, melakukan pembedahan penting, menyemak tesis pelajar di bawahnya, menyertai persidangan namun masih mampu untuk meluangkan masa untuk diri sendiri dengan berkhemah dan memanjat bukit pada hujung minggu.

Walaupun nampak ‘keras’ kerana perwatakannya yang tiada cela tetapi para penonton membanjiri watak tersebut dengan pujian selain mempunyai ‘crush’ kepadanya kerana kemampuannya sebagai doktor yang baik. Perasan tak, meskipun Songhwa garang dengan pelajar didikannya semasa dalam dewan pembedahan atau pun ketika berjumpa dengan pesakit, profesor wanita itu pasti akan mendekati pelajar tersebut di penghujung hari dan menjelaskan segala yang dilakukan adalah supaya mereka menjadi doktor yang berkaliber suatu hari nanti.
Karakter Chae Songhwa disukai penonton! Jeon Mido ternyata berjaya mencuri hati ramai penonton walhal baru sahaja pertama kali muncul dalam dunia drama. Keberkesanan lakonannya telah membuatkan semua penonton lebih menjiwai dan meggemari watak Chae Songhwa dalam “Hospital Playlist”.
Karakternya adalah lebih menarik daripada apa yang sangkakan, sehinggakan saya sangat gembira kerana dapat lihat personaliti watak seperti itu! Kelima-lima pelakon utama adalah sangat sepadan.. Masa menonton berlalu dengan cepat… Kenapa episod baru seminggu sekali sahaja. Saya mahu menonton lebih banyak lagi!!
 
Dahlah cantik, pandai berlakon pula. Watak ini sangat sepadan dengan Jeon Mido.
 
Salah seorang daripada keluarga saya bekerja sebagai doktor… Dia puji drama ini kerana menggambarkan kehidupan para doktor sebagai tenang.
 
Saya suka sebab ramai pelakon dalam ini bermula daripada teater dan muzikal (Jo Jungsuk, Kim Daemyung dan Jeon Mido). Disebabkan itu, saya boleh menjiwai dengan lebih mendalam lagi drama ini.
 
Watak yang sangat mempersonakan, sangat padan dengan Jeon Mido.
 
Watak ini dan pelakon pilihan adalah sangat sepadan. Lontaran suara pun bagus, ekspresi muka pun nampak natural. Sangat seronok!
 
Nampak seperti doktor sebenar. Kelihatan sangat tegas!
 
Kelakar betul semasa dia menyanyikan lagu!

Mesti ramai yang dah jatuh cinta melihat Chae Songhwa dan rakan lelakinya yang lain kan? Jangan lupa untuk tonton “Hospital Playlist” menerusi saluran tvN dan Netflix pada setiap hari Khamis!
Sumber: MyDaily


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kimchidaily.my/pelakon-muzikal-muncul-pertama-kali-dalam-drama-watak-songhwa-dalam-hospital-playlist-disukai-ramai/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Selepas Watak Kasihan Dalam Vip Jang Nara Kembali Dengan Drama Komedi Romantik Oh My Baby

Selepas Watak Kasihan Dalam Vip Jang Nara Kembali Dengan Drama Komedi Romantik Oh My Baby

papar berkaitan - pada 1/4/2020 - jumlah : 241 hits
Ramai pasti masih terkesan lagi dengan kekecewaan yang dialami watak Jang Nara dalam drama VIP yang ditayangkan pada tahun lepas Betapa luluhnya hati seorang isteri apabila suami yang dicintai rupanya main kayu tiga dengan gadis muda juga m...
Pertama Kali Duit Adsense Blog Masuk Akaun Bank

Pertama Kali Duit Adsense Blog Masuk Akaun Bank

papar berkaitan - pada 2/4/2020 - jumlah : 278 hits
Ingat tak saya pernah kongsikan untuk buat duit online bagi pemilik blog Kali ni saya nak kongsikan cara untuk pastikan duit Adsense terus masuk ke akaun bank sebaik sahaja akaun Adsense kita capai minimum pengeluaran yang dibenarkan Mood t...
Pertama Kali Rai Ulang Tahun Kelahiran Tanpa Suami Ucapan Bcl Ini Sangat Menyentuh Hati

Pertama Kali Rai Ulang Tahun Kelahiran Tanpa Suami Ucapan Bcl Ini Sangat Menyentuh Hati

papar berkaitan - pada 22/3/2020 - jumlah : 230 hits
small Cover image via Instagram bclsinlcair small Pada 18 Februari lalu industri hiburan tanah air dan juga Indonesia dikejutkan dengan pemergian pelakon Ashraf Sinclair Ashraf yang juga merupakan suami kepada penyanyi popular Indonesia iai...
Covid 19 Tiada Kes Domestik Covid 19 Di China Buat Pertama Kali

Covid 19 Tiada Kes Domestik Covid 19 Di China Buat Pertama Kali

papar berkaitan - pada 19/3/2020 - jumlah : 179 hits
Syukur Alhamdulillah Buat kali pertama negara China mengesahkan tiada lagi kes domestik baru wabak Covid 19 yang merebak sejak dua bulan lepas Kalau korang nak tahu negara ni adalah kes paling tertinggi yang berjangkit dengan wabak tersebut...
Kali Pertama Rasa Rasam Telur

Kali Pertama Rasa Rasam Telur

papar berkaitan - pada 2/4/2020 - jumlah : 530 hits
Kali Pertama Rasa Rasam Telur Bertahun dok Penang dan kahwin dengan orang Penang tapi ni baru kali pertama CH tergerak hati nak rasa rasam Tu pun kakak Ipar CH yang masak rasam telur Semalam CH tag dia kat FB yang post pasal resepi rasam te...
Pertama Kali Hiking Bukit Senorang Kemayan Pahang

Pertama Kali Hiking Bukit Senorang Kemayan Pahang

papar berkaitan - pada 3/4/2020 - jumlah : 1294 hits
Pertama Kali Hiking Bukit Senorang Kemayan Pahang Assalamualaikum dan selamat pagi Sempena Hari Wanita baru baru ni iaitu 8 Mac 2020 Cik Renex dan kawan kawan CR telah mencabar diri untuk mendaki bukit di Kemayan Pahang iaitu Bukit Senorang...
Temui Pertama Kali Usai Diisolasi Ini Momen Haru Detri Warmanto Bersama Anak Anaknya

Temui Pertama Kali Usai Diisolasi Ini Momen Haru Detri Warmanto Bersama Anak Anaknya

papar berkaitan - pada 3/4/2020 - jumlah : 202 hits
Melalui instagramnya Detri mengunggah video yang memperlihatkan momen pertemuannya dengan sang buah hati Berikut merdeka com rangkum momen haru Detri Warmanto saat bertemu anak anaknya
Polis Suruh Datang Ikut Je La Nak Takut Apa Azwan Ali Muncul Di Mahkamah Dipercayai Kes Perlekeh Kakitangan Hospital

Polis Suruh Datang Ikut Je La Nak Takut Apa Azwan Ali Muncul Di Mahkamah Dipercayai Kes Perlekeh Kakitangan Hospital

papar berkaitan - pada 27/3/2020 - jumlah : 293 hits
Azwan Ali ketika di Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur di Jalan Duta PENGACARA kontroversi Azwan Ali muncul di Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur di Jalan Duta pada pagi Jumaat dipercayai berhubung laporan polis yang dibuat ke atasnya oleh Hospital...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Drama Anggun Mikayla

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Arul Rasheed Feat Shana Abella Gemersik Aidilfitri Chord

Hukum Berbuka Puasa Di Bulan Ramadhan Dan Cara Bayar Fidyah

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Di Ambang Inflasi Bagaimana Dow Jones Dan S P Bertindak Untuk Sesi Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Ceo Flutter 2023

Hari Ini 3 Lucu Di M Sia K Jaan Gagal Sayur Kisah Cinta

Boikot Kk Mart Bukan Speedmart

Bersahur Dengan Sup Ayam Simple Tapi Sedap

The Ultimate Home Cycling Adventure Beaches Mountains And Music

Potong Ikan Keluar Api