Peja Bidas Wakil Rakyat Main Politik Bantu Rakyat Adalah Keutamaan



Peja bidas wakil rakyat main politik, bantu rakyat adalah keutamaan. Ahli Parlimen dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) dalam sesuatu kawasan disaran supaya mengetepikan perbezaan politik dan bekerjasama dalam menyampaikan bantuan kepada rakyat.
Ahli Parlimen Tambun, Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu berkata, gandingan yang dibina diharapkan dapat menjayakan pelaksanaan Bantuan Bakul Makanan menerusi Pakej Perlindungan Rakyat dan Pemulihan Ekonomi (Pemulih) kepada golongan terjejas dengan lebih menyeluruh.
“Semua wakil rakyat tidak kira parti, ini bukan masanya untuk berpolitik tetapi kita mempergiatkan usaha untuk membantu dan mendekati rakyat tanpa kira agama, bangsa dan ideologi politik. Harap semua dapat berganding bahu dalam perkara ini.
“Usaha yang dijalankan oleh Pusat Khidmat Ahli Parlimen Tambun umpamanya kurang berkesan apabila tidak mendapat sokongan dua pusat khidmat ADUN dalam Parlimen ini.
“Alangkah baik kalau kita dapat jalankan kerjasama kerana masalah Covid-19 dan tindakan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) tidak memilih fahaman politik,” katanya kepada pemberita pada program Penyerahan Bakul Makanan kepada penduduk orang asli Kampung Makmur di sini pada Sabtu.
Menurut beliau, pihaknya tiada masalah untuk berikan bantuan, namun ia dilihat sebagai tiada koordinasi dalam menyampaikan barangan keperluan asas di kawasan itu.
“Bantuan yang diberikan merupakan peruntukan daripada kerajaan yang bermaksud duit rakyat juga.
“Kalau kita guna duit rakyat secara baik walaupun berbeza parti demi rakyat, saya percaya rakyat mengalu-alukan usaha yang dibuat ahli politik.
“Jika tidak, semakin hari rakyat semakin menyampah dengan orang politik,” katanya.
Pada masa sama, Ahmad Faizal berkata, pusat khidmatnya mengambil pendekatan untuk terus membantu rakyat yang bertindak menaikkan bendera putih di kawasannya.
Katanya, isyarat rakyat itu bukanlah sesuatu yang perlu dipandang ringan kerana tindakan itu adalah mereka yang benar-benar memerlukan bantuan.
Jelasnya, rakyat bagaimanapun diminta lebih bertanggungjawab dan berpada-pada dalam meminta bantuan agar tidak mengenepikan hak pihak lain.
“Kami mengambil pendekatan kalau pun ada naikkan bendera putih, kita pergi ziarah. Tentu mereka tidak suka-suka nak buat (naikkan bendera putih), namun pastikan mereka benar-benar perlukan bantuan.
“Terdapat juga pihak yang menyalahgunakan usaha itu dengan mendapatkan bantuan daripada pelbagai pihak hingga berkampit-kampit beras di rumah sedangkan mereka yang memerlukan tidak dapat,” katanya.
Peja bidas wakil rakyat main politik, bantu rakyat adalah keutamaan Baca Artikel Menarik :
Pertemuan misteri di Jalan Bellamy semalam Kenapa perlu bantu yang masih bergaji – Rafidah Polis Buru Doktor Palsu Suntik 812 Orang Guna Air Uyaina dikecam pakaian macam rahib Resepi Terung Goreng Kicap Bercili Layari Laman Facebook MYKMU
Agong boleh titah usul undi percaya

 
The post Peja bidas wakil rakyat main politik, bantu rakyat adalah keutamaan appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/07/04/peja-bidas-wakil-rakyat-main-politik-bantu-rakyat-adalah-keutamaan-2/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ganding Bahu Ketepi Politik Bantu Rakyat Kata Ahli Parlimen Dap

Ganding Bahu Ketepi Politik Bantu Rakyat Kata Ahli Parlimen Dap

papar berkaitan - pada 25/6/2021 - jumlah : 222 hits
Ahli Parlimen Kota Kinabalu Chan Foong Hin menyampaikan bantuan makanan kepada orang awam di sekitar Kota Kinabalu hari ini KOTA KINABALU Ahli Parlimen Kota Kinabalu Chan Foong Hin mencadangkan kerajaan Gabungan Rakyat Sabah mengarahkan Uni...
Bantu Rakyat Bukan Bank Kata Pemuda Umno

Bantu Rakyat Bukan Bank Kata Pemuda Umno

papar berkaitan - pada 4/7/2021 - jumlah : 211 hits
Asyraf Wajdi Dusuki memberitahu Menteri Kewangan Tengku Zafrul Aziz agar lebih menjiwai kepayahan rakyat supaya dapat memikirkan cara membantu yang kreatif dan inovatif PETALING JAYA Kementerian Kewangan dan Bank Negara mesti menangani isu ...
Pergolakan Politik Bikin Rakyat Muak

Pergolakan Politik Bikin Rakyat Muak

papar berkaitan - pada 8/7/2021 - jumlah : 217 hits
Oleh NUR HUDA MUSA Parlimen PETALING JAYA Pergolakan politik ketika ini membuat rakyat muak dan menganggap fokus utama kerajaan ketika ini lebih kepada kepentingan parti semata mata Di saat jangkitan kes Covid 19 makin meningkat media sosia...
Fokus Bantu Rakyat Bukan Waktu Yang Sesuai Nak Berpolitik Tun M

Fokus Bantu Rakyat Bukan Waktu Yang Sesuai Nak Berpolitik Tun M

papar berkaitan - pada 10/7/2021 - jumlah : 172 hits
DR Mahathir Mohamad FOTO arkib NSTP Ini bukan masa sesuai untuk politik Tun M Bekas Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad telah memberi nasihat kepada pemimpin pemimpin dan ahli ahli politik supaya lebih fokus membantu kebajikan rakyat bukan...
Pengeluaran Kwsp Dibenarkan Moratorium 6 Bulan Tanpa Syarat Demi Bantu Rakyat

Pengeluaran Kwsp Dibenarkan Moratorium 6 Bulan Tanpa Syarat Demi Bantu Rakyat

papar berkaitan - pada 30/6/2021 - jumlah : 160 hits
AGENDA DAILY Pengeluaran KWSP dan moratorium enam bulan tanpa syarat kepada orang diberikan kerajaan bagi berdepan cabaran Covid 19 melanda negara Orang ramai akan dibenarkan membuat pengeluaran Kumpulan Wang Simpanan Pekerja dan menerima m...
Masa Yang Tepat Kembalikan Inisiatif Bantu Rakyat Perniagaan

Masa Yang Tepat Kembalikan Inisiatif Bantu Rakyat Perniagaan

papar berkaitan - pada 28/6/2021 - jumlah : 186 hits
Malaysia negara terawal perkenal i Lestari i Sinar moratorium automatik KUALA LUMPUR Kerajaan akan melaksanakan semula inisiatif membantu rakyat dan perniagaan yang pernah diperkenalkan sebelum ini susulan hadirnya Pelan Pemulihan Negara ka...
Zahid Ajak Keluar Pn Kj Tak Ada Masa Main Politik Sibuk Urus Vaksin

Zahid Ajak Keluar Pn Kj Tak Ada Masa Main Politik Sibuk Urus Vaksin

papar berkaitan - pada 6/7/2021 - jumlah : 217 hits
KUALA LUMPUR Menteri Sains Teknologi dan Inovasi Khairy Jalamuddin Abu Bakar memberitahu beliau tidak ada bermain politik ketika ini kerana sibuk menguruskan vaksin kepada seluruh rakyat negara ini
Wujudkan I Sinar Plus Untuk Bantu Rakyat

Wujudkan I Sinar Plus Untuk Bantu Rakyat

papar berkaitan - pada 22/6/2021 - jumlah : 170 hits
Berikutan masalah ekonomi yang dihadapi oleh rakyat Malaysia dalam keadaan pandemik kerajaan disarankan mewujudkan i Sinar Plus bagi membantu rakyat Menurut Datuk Azhari Shaari perkara itu perlu susulan ramai warga Shah Alam yang memberitah...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil

Mushroom Jellyfish House By Ttdesign Vn In Tan Hiep Vietnam

Vanishing Landscape

Dapat Hadiah Hari Jadi

Keyakinan