Peguam Haniff Khatri Didenda Rm30 000 Hina Mahkamah


BH ONLINE
Mohamed Haniff Khatri Abdulla. - Foto fail NSTP PUTRAJAYA: Peguam Kanan Mohamed Haniff Khatri Abdulla didenda RM30,000 atau penjara sebulan oleh Mahkamah Persekutuan kerana menghina mahkamah selepas tidak menghormati Mahkamah Persekutuan dalam kes pertikaian harta.
Panel tiga hakim Mahkamah Persekutuan diketuai Datuk Abdul Rahman Sebli juga turut mengenakan denda masing-masing RM50,000 atau penjara sebulan terhadap tiga individu yang juga rakan kongsi firma pemberi pinjaman wang berlesen atas kesalahan sama.
Bagaimanapun, Hakim Abdul Rahman membenarkan permohonan Mohamed Haniff Khatri dan ketiga-tiga pihak untuk menyelesaikan denda itu menjelang Jumaat ini.
Panel itu yang turut dianggotai Hakim Datuk Zabariah Mohd Yusof dan Datuk Seri Hasnah Mohammed Hashim juga memerintahkan ketiga-tiga individu itu membayar kos RM50,000 manakala Mohamed Haniff Khatri membayar kos RM10,000.
Disyorkan Untuk Anda Kes hina Nabi: Mahkamah Tinggi benar tempoh nilai mental Alister dilanjut9 hari perbicaraan kerusi Tasek GelugorKhairuddin tarik balik 'habeas corpus' cabar penahanan bawah SOSMAPeniaga didakwa buat hantaran jelik terhadap Sultan KelantanDalam menjatuhkan hukuman terhadap keempat-keempat individu itu, Hakim Abdul Rahman berkata perbuatan menghina mahkamah tidak boleh dipandang ringan.
Hakim Abdul Rahman berkata, mahkamah mengenakan denda RM50,000 ke atas Ding Toh Biew, Ding Toh Gien dan Ding Toh Lei kerana mereka tidak menyatakan sesal atau menunjukkan kekesalan kepada mahkamah selepas didapati bersalah kerana menghina mahkamah.
Sebaliknya, beliau berkata mereka tetap menyatakan tindakan mereka atas nasihat Mohamed Haniff Khatri, yang juga bekas peguam mereka.
Beliau berkata Mohamed Haniff Khatri telah memohon maaf kepada mahkamah secara tegas dan tanpa syarat, sambil menambah bahawa ia adalah jelas bahawa beliau benar-benar menyesal.
Bagaimanapun, Hakim Abdul Rahman berkata mahkamah juga mengambil kira bahawa Mohamed Haniff Khatri hanya memutuskan untuk memohon maaf kepada mahkamah selepas didapati bersalah.
Beliau berkata penghinaan yang dilakukan oleh Mohamed Haniff Khatri, yang merupakan pegawai mahkamah dan sebagai ahli kanan Majlis Peguam adalah bertentangan dengan mahkamah apex.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2021/01/peguam-haniff-khatri-didenda-rm30000.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Boy Iman Didenda Rm5 000

Boy Iman Didenda Rm5 000

papar berkaitan - pada 6/1/2021 - jumlah : 165 hits
Pelakon dan penerbit Boy Iman serta syarikat DBI Properties Sdn Bhd miliknya didenda RM5 000 oleh Mahkamah Majistret di sini hari ini kerana gagal mematuhi perintah Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia berjumlah RM12 000 tiga tahun lalu Maji...
Pga7 Rampas Rokok Seludup Bernilai Rm114 000

Pga7 Rampas Rokok Seludup Bernilai Rm114 000

papar berkaitan - pada 24/12/2020 - jumlah : 258 hits
Oleh PEGAWAI Pemerintah PGA7 Superintendan Azhari Nusi menunjukkan rokok seludup dan mercun yang dirampas pada sidang media di Markas Taktikal Lubok Stol Briged Tenggara Pasukan Gerakan Am Lubok Stol Rantau Panjang hari ini Foto Syaherah Mu...
Sepanjang 2020 Polda Sumsel Ungkap 83 Kg Sabu Dan 40 000 Butir Ineks

Sepanjang 2020 Polda Sumsel Ungkap 83 Kg Sabu Dan 40 000 Butir Ineks

papar berkaitan - pada 24/12/2020 - jumlah : 200 hits
Diantara pelaku harus ditembak mati karena melakukan perlawanan untuk berusaha kabur saat ditangkap Mereka yang tewas berstatus sebagai bandar besar dan sudah lama menjalankan bisnis itu sehingga dapat mempengaruhi tingginya peredaran di Su...
Love Scam Pesara Wanita Hilang Lebih Rm87 000

Love Scam Pesara Wanita Hilang Lebih Rm87 000

papar berkaitan - pada 24/12/2020 - jumlah : 194 hits
KUANTAN Seorang pesara wanita di sini ditipu RM87 400 selepas terperdaya sindiket Love Scam yang menyamar sebagai lelaki warganegara Amerika Syarikat Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Pahang Superintendan Mohd Wazir Mohd Yusof berkat...
If No Rm10 000 Epf Withdrawals And 6 Months Moratorium On Loans Better Let Pakatan Take Over

If No Rm10 000 Epf Withdrawals And 6 Months Moratorium On Loans Better Let Pakatan Take Over

papar berkaitan - pada 24/12/2020 - jumlah : 147 hits
There are some in Umno who are saying if the RM10 000 EPF withdrawals and the six months moratorium on loan repayments are not implemented then better bring down the Perikatan Nasional government and let Pakatan Harapan take over Then Anwar...
Kes Keseluruhan Positif Covid 19 Lepasi 100 000

Kes Keseluruhan Positif Covid 19 Lepasi 100 000

papar berkaitan - pada 24/12/2020 - jumlah : 162 hits
Suasana sebahagian pekerja Top Glove susulan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan bagi membendung penularan wabak Covid 19 ketika tinjauan Lensa Malaysia Gazette di Asrama Pekerja Top Glove Meru Klang foto MOHD ADZLAN KUALA LUMPUR Juml...
20 000 Swab Antigen Gratis Disediakan Polda Metro Dan Kodam Jaya Di Stasiun Senen

20 000 Swab Antigen Gratis Disediakan Polda Metro Dan Kodam Jaya Di Stasiun Senen

papar berkaitan - pada 24/12/2020 - jumlah : 111 hits
Kapolda Metro Jaya Irjen Muhammad Fadil Imran mengatakan swab test antigen itu disediakan secara gratis bagi para penumpang Para penumpang nantinya hanya cukup memperlihatkan bukti tiket kereta api dan KTP sebagai syarat untuk melakukan swa...
Isteri Pemandu Lori Rugi Rm21 000 Terjerat Cinta Palsu

Isteri Pemandu Lori Rugi Rm21 000 Terjerat Cinta Palsu

papar berkaitan - pada 24/12/2020 - jumlah : 211 hits
SEBERANG PERAI Seorang suri rumah berusia 53 tahun di Butterworth di sini kerugian wang lebih RM21 000 selepas dipercayai terjerat dalam penipuan cinta palsu di laman sosial Facebook semalam Mangsa yang merupakan warga Thailand itu dikataka...
3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd

Iced Butterscotch Latte Zus Coffee

Lirik Lagu Semua Tentangmu Sufian Suhaimi

Abyad Sofi

Zii Jia Won T Join National Team For Thomas Cup Training

Anwar Ibrahim Watak Utama Misi Gila



Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online


Ugreen Nexode Rg 65w Robot Pengecas Peneman Aktiviti Anda

Wordpress Website Speed Build The Masters Golf Tournament

Hikayat Budak Pening Sebuah Legasi

Bayu Somerset Pakaian Tradisional Untuk Gaya Harian

Pengalaman Pertama Alami Kesesakan Di Lebuhraya Hingga 10 Jam

Bila Ada Ahli Keluarga Dan Kawan Jadi Influencer