Pegang Tangan Yang Halal Buat Kita Dapat Pahala Ustaz Ebit Lew Kongsi Pesanan Buat Suami


Mencari bahagia dalam rumah tangga sememangnya memerlukan usaha berterusan dari kedua belah pihak. Tidak perlu berhenti sebaliknya kasih sayang perlu disemai sentiasa, baik suami mahupun isteri. Sama-sama perlu memainkan peranan, barulah rumah tangga makin bahagia.
Dari hal sekecil-kecil perkara, semuanya perlu dilakukan dengan baik, jujur dan ikhlas hati agar pasangan sama-sama dapat merasainya. Ustaz Ebit Lew tidak terkecuali sentiasa berkongsi nasihat dan panduan buat pasangan suami isteri.
Menarik: Banyak Beza Alahan Kali Ni, Lebih Lama Scha Alyahya Akui Cepat Penat!
Terbaru menerusi Instagram miliknya, Ustaz Ebit Lew berkongsi kisah kehidupannya bersama bidadari hatinya, isteri yang dicintai. Berkongsi satu videonya bersama isteri di dalam kereta, Ustaz Ebit Lew turut menasihati semua agar sentiasa mencari pahala malah juga berterima kasih pada bidadari hatinya kerana sentiasa menjadi penyokong kuatnya dalam menguruskan rumah tangga.

“Pegang tangan bidadari dapat pahala. Allah sayang. Best petang-petang lari pergi parking dekat taman. Pusing berdua-duaan. Bestnya. Cuma nak cakap terima kasih bidadari abang,” katanya melalui instagramnya.
Malah kata ustaz lagi, tidak sukar untuk mencari pahala dalam rumah tangga. Malah beliau sentiasa menyarankan para suami untuk memegang tangan isteri agar menjadi lebih dekat dengan kita.
“Main kejar-kejar dengan isteri dapat pahala. Dukung isteri. Laga pipi. Anak-anak pegang tangan mak ayah. Buat hati jadi dekat sangat. Pegang dengan rasa syukur. Terima kasih pada Allah. Pegang tangan yang halal buat kita,” katanya.

Rajinkan bantu isteri di rumah
Dalam pada itu, pengasas Elewsmart ini juga menyarankan agar suami sentiasa membantu isteri ketika berada di rumah. Tidak perlu memasak jika tidak pandai sebaliknya bantulah isteri pada perkara-perkara lain yang lebih mahir. Membantu menjaga anak juga dapat meringankan bebenan isteri.

“Tengok tangan mereka kadang keluar urat kerana kerja kuat. Kadang kasar kerana kerja rumah. Dulu Saidina Ali ra jumpa Nabi saw ceritakan Fatimah ra yang tangannya kasar kerana kerja rumah.
“Allahuakbar. Kita suami bantulah bidadari di rumah. Sama ada carikan pembantu atau kita sendiri yang bantu. Paling kurang ambil masa dating walau 10 minit cakap terima kasih dan dengarilah luahan hati mereka.
Saya doakan buat sahabat yang bujang diberikan jodoh yang baik-baik. Soleh solehah bahagia sampai syurga anak soleh solehah,” katanya lagi.
 
 
View this post on Instagram  
Pegang tangan bidadari dapat pahala. Allah sayang. Best petang-petang lari pergi parking dekat taman. Pusing berdua-duaan. Bestnya. Cuma nak cakap terima kasih bidadari abang. Main kejar-kejar dengan isteri dapat pahala. Dukung isteri. Laga pipi. Anak-anak pegang tangan mak ayah. Buat hati jadi dekat sangat. Pegang dengan rasa syukur. Terima kasih pada Allah. Pegang tangan yang halal buat kita. . Tengok tangan mereka kadang keluar urat kerana kerja kuat. Kadang kasar kerana kerja rumah. Dulu saidina Ali ra jumpa Nabi saw ceritakan Fatimah ra yang tangannya kasar kerana kerja rumah. Allahuakbar. Kita suami bantulah bidadari di rumah. Sama ada carikan pembantu atau kita sendiri yang bantu. Paling kurang ambil masa dating walau 10 minit cakap terima kasih dan dengarilah luahan hati mereka . Saya doakan buat sahabat yang bujang diberikan jodoh yang baik-baik. Soleh solehah bahagia sampai syurga anak soleh solehah
A post shared by Ebit Lew (@ebitlew) on Sep 19, 2020 at 7:13am PDT

Jadi para suami, ambillah peluang untuk menambahkan pahala dalam rumah tangga. Kita pegang tangan yang halal, usap mesra agar bebanannya setiap hari rasa lega. Bantu dia ringankan bebannya. Insyaallah rumah tangga kita makin bertambah bahagia.
EPISOD 6 PA&MA JOURNEY BERSAMA JOVIANINA: ANAK BIJAK IQ, PEMAKANAN @ GENETIK
Pemakanan anak memainkan peranan penting bukan sahaja untuk tumbesaran malah untuk IQ anak-anak. Namun, adakah faktor genetik mempengaruhi perkembangan IQ mereka?

Saksikan Episod ke 6, Journey Bersama JoviaNina pada 30 September 2020, jam 9 malam hanya di Astro Ria saluran 104/124.
#PaMaJourneyBersamaJoviaNina
#AstroRIA
#MajalahPAMA
Nak macam-macam info? Jom join channel Pa&Ma D Parents Channel https://t.me/pamadparents
Menarik: Gigi Rongak Buat Emosi Anak Terganggu, Tukar Rutin & Jadual Anak Menyusu!
The post “Pegang Tangan Yang Halal Buat Kita, Dapat Pahala”- Ustaz Ebit Lew Kongsi Pesanan Buat Suami! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/pegang-tangan-yang-halal-buat-kita-dapat-pahala-ustaz-ebit-lew-kongsi-pesanan-buat-suami/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kontroversi Isu Urus Bas Bawa Balik Penuntut Upsi Ustaz Ebit Lew Mohon Maaf

Kontroversi Isu Urus Bas Bawa Balik Penuntut Upsi Ustaz Ebit Lew Mohon Maaf

papar berkaitan - pada 4/10/2020 - jumlah : 299 hits
KUALA LUMPUR Ustaz Ebit Lew memohon maaf selepas bertindak membawa balik penuntut penuntut Universiti Perguruan Sultan Idris tanpa kebenaran universiti berkenaan Dalam kenyataannya Ustaz Ebit berkata beliau cuma membantu pelajar menyediakan...
Hiburan Pelajar Terkandas Ustaz Ebit Lew Sewa Bas Hantar Pelajar Balik Semula Ke Rumah

Hiburan Pelajar Terkandas Ustaz Ebit Lew Sewa Bas Hantar Pelajar Balik Semula Ke Rumah

papar berkaitan - pada 4/10/2020 - jumlah : 447 hits
Gara gara pengumuman saat akhir penangguhan pendaftaran kemasukan pelajar baharu di semua institut pengajian tinggi seluruh negara rakyat Malaysia dilihat telah berganding bahu membantu pelajar yang tidak bernasib baik dari segi kewangan da...
Bantuan Ustaz Ebit Lew Dihargai Tapi Perlu Dapat Kebenaran Kpt Mkn

Bantuan Ustaz Ebit Lew Dihargai Tapi Perlu Dapat Kebenaran Kpt Mkn

papar berkaitan - pada 4/10/2020 - jumlah : 238 hits
Ustaz Ebit Lew bersama sebahagian para penuntut yang dihantar pulang ke kampung masing0 masing dengan bas yang disewa foto FB Ebit Lew KUALA LUMPUR Majlis Perwakilan Pelajar Universiti Pendidikan Sultan Idris mengucapkan terima kasih atas u...
Ustaz Ebit Lew Sewa Bas Hantar Pelajar Terkandas Pulang Ziarah M Daud Kilau

Ustaz Ebit Lew Sewa Bas Hantar Pelajar Terkandas Pulang Ziarah M Daud Kilau

papar berkaitan - pada 4/10/2020 - jumlah : 386 hits
Susulan keputusan Kementerian Pengajian Tinggi menangguhkan pendaftaran kemasukan pelajar baharu di semua institut pengajian tinggi seluruh negara ramai pelajar yang terkandas source
Foto Siap Suapkan Makan Dato M Daud Kilau Sebak Dapat Kunjungan Ustaz Ebit Lew

Foto Siap Suapkan Makan Dato M Daud Kilau Sebak Dapat Kunjungan Ustaz Ebit Lew

papar berkaitan - pada 4/10/2020 - jumlah : 375 hits
Pendakwah bebas Ustaz Ebit Lew meneruskan perjalanan misi bantuan beliau kepada rakyat yang memerlukan di luar sana Sebelum ini beliau turun padang membantu ramai rakyat yang mengalami kesempitan terutama ketika Perintah Kawalan Pergerakan ...
Ustaz Ebit Lew Mohon Maaf Secara Terbuka Kerana Sewa Bas Hantar Pelajar Pulang Ke Kampung

Ustaz Ebit Lew Mohon Maaf Secara Terbuka Kerana Sewa Bas Hantar Pelajar Pulang Ke Kampung

papar berkaitan - pada 5/10/2020 - jumlah : 332 hits
Selepas keputusan penangguhan pendaftaran institusi pengajian tinggi Pelajar diminta pulang ke kampung dan rumah masing masing Namun ada sebahagian pelajar yang tidak mampu berbuat demikian oleh kerana kekangan kewangan Ustaz Ebit Liew tamp...
Ustaz Ebit Lew Sedia Bas Percuma Bawa Pelajar Pulang Ke Kampung

Ustaz Ebit Lew Sedia Bas Percuma Bawa Pelajar Pulang Ke Kampung

papar berkaitan - pada 4/10/2020 - jumlah : 365 hits
NASUHA RAHMAN Memandangkan ramai pelajar IPT yang terkandas berikutan tindakan saat akhir Kementerian Pengajian Tinggi menangguhkan pendaftaran pendakwah terkenal Ebit Lew menyewakan bas khas dan diberikan percuma untuk pelajar pulang ke ka...
Banyak Prosedur Naib Canselor Upsi Minta Ustaz Ebit Mohon Maaf Terbuka Pulak Tak Yah La Ustaz

Banyak Prosedur Naib Canselor Upsi Minta Ustaz Ebit Mohon Maaf Terbuka Pulak Tak Yah La Ustaz

papar berkaitan - pada 4/10/2020 - jumlah : 274 hits
October 4 2020 Lantaran menyediakan bas secara percuma kepada pelajar Universiti Pendidikan Sultan Idris semalam untuk pulang ke Pantai Timur Ustaz Ebit Lew dihubungi Naib Canselor Prof Datuk Dr Mohamad Shatar Sabran Pihak pendakwah berkena...
Rupanya Kalau Isteri Demam Kuasa Penyembuhan Itu Allah Bagi Pada Tangan Seorang Suami

Rupanya Kalau Isteri Demam Kuasa Penyembuhan Itu Allah Bagi Pada Tangan Seorang Suami

papar berkaitan - pada 28/9/2020 - jumlah : 391 hits
Bukan nak makan ubat sangat pun tapi bila kaum isteri demam dia cuma harapkan suami tersayang ambil berat tentangnya atau paling tidak temankan dia makan bersama Itulah tandanya dia sangat dahagakan kasih sayang suami nak suami belai dan me...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Lunch Di Restoran Saffani Ipoh Perak

Mentafsir Pilihan Raya Kecil Kkb

Sarapan Apom Manis Bubur Campur Di Padang Speedy Teluk Intan

Apakah Berhijab Harus Dari Hati

Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms