Pau 2021 Umno Belum Pulih Sepenuhnya Tok Mat Beri Peringatan



PETALING JAYA – UMNO belum pulih sepenuhnya daripada hukuman keras bangsa Melayu pada tahun 2018 biarpun menang besar dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) Melaka dan Johor.
Timbalan Presiden UMNO, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, UMNO mesti meneroka usaha kembali menjadi wakil politik bangsa Melayu yang benar-benar diyakini orang Melayu.
“UMNO mesti mempunyai strategi dan sasaran yang jelas. Pertama, menjadi parti politik terkuat dan paling dominan di Malaysia.
“Telah tiba masa semua orang Melayu kembali ke pangkuan UMNO. Kedua, memenangi pilihan raya dengan majoriti besar untuk membentuk kerajaan stabil.
“Ketiga, UMNO mesti menampilkan pimpinan kerajaan yang mendapat mandat padu, berwibawa dan mampu memacu pembangunan Malaysia dengan lebih berganda,” katanya.
Beliau berkata demikian pada Perasmian Perhimpunan Agung Wanita, Pemuda dan Puteri UMNO di Pusat Dagangan Dunia Kuala Lumpur (WTCKL) malam ini.
Mohamad berkata, strategi keempat adalah mengurus generasi millineal kerana hingga sekarang belum ada petanda jelas bahawa UMNO telah meyakinkan mereka.
Menurut beliau, strategi terakhir adalah mengurus harapan orang Melayu yang semakin ‘sosphiticated’ hasil urbanisasi dan modenisasi.
Bagaimanapun, katanya, UMNO belum pulih sepenuhnya, tetapi telah mula kembali menguat untuk memberi saingan terkuat dalam Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.
“Semuanya hasil dari ikhtiar kita untuk menguatkan kembali parti. Kita membuktikan pada semua bahawa kita bukan itik patah kali.
“Kita mungkin tercedera, tetapi masih boleh berjalan dan berlari. UMNO akan terus menjadi kaki dan tangan kepada rakyat,” tegasnya.
Mohamad seterusnya berkata, Barisan Nasional (BN) boleh menang PRU Ke-15 (PRU-15) kerana prestasi Pakatan Harapan (PH) dan Perikatan Nasional (PN) sangat berbeza dengan BN.
Kata beliau, agenda lawan BN tidak diasaskan kepada realiti semasa dan pencapaian mereka adalah gambaran jelas ‘kerajaan kakistokrasi’ (kerajaan yang gagal).
Tambah beliau, UMNO malah kini paling ke hadapan dalam penyertaan besar-besaran calon baharu, memperjuangkan akta khas mencegah lompat parti dan Undi18.
Justeru, beliau menggariskan beberapa persiapan UMNO untuk berdepan PRU-15 termasuk menampilkan kemajmukan dan kepelbagaian bagi meyakinkan segmen bukan Melayu.
Ujar beliau, strategi kedua adalah UMNO mesti melebarkan sokongan dalam kalangan Melayu bandar dan ketiga, UMNO memerlukan ‘visi yang konkrit’ untuk Malaysia.
“Keempat, kita harus memutuskan secara strategik, siapa yang kita mahu ajak berpakat dan formula perkongsian kuasa yang bagaimana harus kita tawarkan.
“Yang pasti kita tidak akan mengajak berpakat parti yang secara terang-terangan ditubuhkan untuk menggantikan UMNO. Apalagi DAP dengan agenda cauvinismenya,” tegasnya lagi. – KOSMO! ONLINE
 
Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392
Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);
KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929
CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]
Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda
Baca Artikel Menarik:
Hasni Tidak Jadi MB, Shahrir Samad Malu Hadir Perhimpunan Agung UMNO Isu pelantikan MB Johor boleh beri kesan kepada UMNO dan BN – Hamidin ‘Pas Tidak Dijemput Ke Perhimpunan Agung UMNO? Ada Soalan Lain?’ – Ahmad Maslan Puad Zarkashi Cabar Muhyiddin Letak Jawatan Dan Tekan ‘Button’ Penyanyi Sensasi Baby Shima Dituduh Jual Arak Bukan Jamu [VIDEO] ‘Sanggup Berpanas Demi Rezeki’ – Bidadari Cantik Jual Pau Viral Rupanya Penyanyi Bienda [VIDEO] Tarikh semakan tawaran ke sekolah khusus 2021 ditetapkan 15 Mac ini Netizen Marahkan Tindakan Ibu Tangmo Nida Sanggup Maafkan Suspek Selepas Terima Pampasan Pesawat terbesar dunia Antonov musnah di bom Rusia [VIDEO] Zeti dan keluarga terima dana 1MDB, Mahathir kata tidak tahu ‘Seriau Tengok’ Heboh Foto Mayat Tangmo Nida Tular Di Media Sosial, Netizen Malaysia Tolong Siasat. PM sahkan sempadan negara dibuka menjelang Hari Raya Isteri tikam zakar suami guna lembing, mangsa lari ke rumah ibu Muhyiddin Dan Mahathir Punca Kewangan Negara Tenat – Isham Jalil Layari Laman Facebook MYKMU.NET
Mahathir, Anwar & Hadi sudah tidak releven dalam politik negara

Memalukan! Tiga wanita bergelek di majlis akhir tahun sekolah tahfiz [VIDEO]

Shafee Abdullah dakwa Hakim Nazlan telah hilang kelayakkan

The post PAU 2021: UMNO belum pulih sepenuhnya, Tok Mat beri peringatan appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2022/03/17/umno-belum-pulih-sepenuhnya-tok-mat-beri-peringatan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pau 2021 Tok Mat Bidas Pemimpin Umno Catur Pepecahan Dalam Parti

Pau 2021 Tok Mat Bidas Pemimpin Umno Catur Pepecahan Dalam Parti

papar berkaitan - pada 17/3/2022 - jumlah : 136 hits
Timbalan Presiden Umno Mohamad Hasan berkata ada sesetengah pemimpin Umno yang gemar mencatur perpecahan dalaman parti sehingga wujud kluster dan kem dalam parti itu Katanya budaya sebegitu boleh merencatkan Umno daripada menjelmakan potens...
Pau 2021 Dakwaan Umno Dalam Kerajaan Tidak Memuaskan Itu Heavy Annuar Musa

Pau 2021 Dakwaan Umno Dalam Kerajaan Tidak Memuaskan Itu Heavy Annuar Musa

papar berkaitan - pada 17/3/2022 - jumlah : 118 hits
KUALA LUMPUR Tidak pernah sekalipun ketetapan Pilihan Raya Umum Ke 15 dibuat dalam Perhimpunan Agung UMNO Malah Ketua UMNO Bahagian Ketereh Tan Sri Annuar Musa turut menyifatkan isi kandungan ucapan disampaikan Timbalan Presiden UMNO Datuk ...
Mentafsir Bahasa Umno Di Pau 2021

Mentafsir Bahasa Umno Di Pau 2021

papar berkaitan - pada 21/3/2022 - jumlah : 132 hits
MalaysiakiniPULASAN Mentafsir bahasa Umno di PAU 2021Al Abror Mohd YusufSangat menarik apabila orang besar besar Umno menunjukkan rasa seronok masing masing kepada bahasa Melayu semasa mereka berhimpun dan berkhalwat di Kuala Lumpur mulai R...
Govt Performance Not Up To Mark Umno Must Re Establish Dominance Says Tok Mat

Govt Performance Not Up To Mark Umno Must Re Establish Dominance Says Tok Mat

papar berkaitan - pada 17/3/2022 - jumlah : 148 hits
Umno deputy president Mohamad Hasan asked how Umno could represent the people if it wasn t performing well in government PETALING JAYA Umno must find a way out of the current political situation as the coalition government it leads has not ...
Pau 2021 Usul Segerakan Pru 15 Umno Akan Putuskan Malam Esok

Pau 2021 Usul Segerakan Pru 15 Umno Akan Putuskan Malam Esok

papar berkaitan - pada 17/3/2022 - jumlah : 181 hits
Kita akan kumpul daripada lebih 190 bahagian katanya pada sidang media selepas merasmikan Perhimpunan Agung Wanita Pemuda dan Puteri UMNO 2021 di Dewan Merdeka Pusat Dagangan Dunia di sini malam ini KUALA LUMPUR UMNO akan memutuskan sama ad...
Tok Mat Mengaku Amalan Rasuah Jadi Budaya Dalam Umno

Tok Mat Mengaku Amalan Rasuah Jadi Budaya Dalam Umno

papar berkaitan - pada 21/3/2022 - jumlah : 191 hits
malaysiamerdeka comUMNO perlu menolak budaya edar envelope putih kerana ia tidak membantu memperkukuhkan parti Timbalan Presiden Umno Datuk Seri Mohamad Hasan menegur perbuatan memberi sampul surat putih kepada perwakilan kerana ia boleh me...
Zahid Suggests Ismail Sabri Remains Umno S Pm Candidate For Ge15 Tok Mat For Ge16

Zahid Suggests Ismail Sabri Remains Umno S Pm Candidate For Ge15 Tok Mat For Ge16

papar berkaitan - pada 20/3/2022 - jumlah : 146 hits
Umno president Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi delivers a speech at the 2021 Umno General Assembly at the World Trade Centre Kuala Lumpur March 19 2022 Picture by Hari AnggaraKUALA LUMPUR March 19 Umno president Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi ...
Pau 2021 Isu Bubar Parlimen Ketua Pemuda Umno Bangkit Bela Pm

Pau 2021 Isu Bubar Parlimen Ketua Pemuda Umno Bangkit Bela Pm

papar berkaitan - pada 18/3/2022 - jumlah : 153 hits
Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob tidak pernah sekali pun berkata yang dia tidak mahu membubarkan parlimen dakwa Ketua Pemuda Umno Malaysia Asyraf Wajdi Dusuki Katanya hal itu dinyatakan Ismail Sabri setelah dia menghantar mesej teks meny...
Pau 2021 Kini Umno Bermusuh Dengan Semua Parti Mahu Pru 15 Segera

Pau 2021 Kini Umno Bermusuh Dengan Semua Parti Mahu Pru 15 Segera

papar berkaitan - pada 20/3/2022 - jumlah : 163 hits
agendaily com20 3 2022Perhimpunan Agung UMNO 2021 Perhimpunan Agung UMNO 2021 melabuhkan tirainya hari ini dengan mengisytiharkan semua parti lawan adalah musuh mereka lebih malang lagi PAS yang dahulunya dianggap sahabat kini pun dianggap ...
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Gulai Udang Nenas

Govt To Continue Using E Jamin Bail System

Harris Alif Dari Idola Kecil Ke Selebriti Serba Boleh

Road And Track A Lithe Bmw R80 Restomod By 46works

Kerajaan Pahang Sumbang Rm8 000 Kepada Keluarga Allahyarham Konstabel Muhamad Syafiq

Article 153 Of The Federal Constitution Does Not Bar Opening Uitm To Non Bumiputera



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Majlis Perkahwinan Anak Saudara

From Smoke To Pet Dander Bnx Filter Traps Microscopic Airborne Contaminants

Pas Dikecam Balun Polis Bukan Fahaman Ekstremis

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus

Lirik Luqman Faiz Bahagiamu Tujuanku