Patutlah H2o Bersungguh Kritik Kerajaan Menjelang Ketua Ketua Parti Menghadap Agong Baru Baru Ini




ANTARA PENGALAMAN PENAKUT HISHAMUDDIN NI KETIKA DEBAT MAHASISWA DI UKM,NKETIKA BELIAU MENJADI KETUA PEMUDA. SAKSI HIDUP DATO MAHFUZ OMAR DAN DR ZAHARUDDIN YANG KETIKA ITU MEMEGANG JAWATAN SEBAGAI YDP MAHASISWA ISLAM MALAYSIA, SI PENAKUT INI TIDAK HADIR.




Berdasarkan pengakuan Nazri Aziz bahawa dirinya adalah “mastermind” dalam mengumpul Akuan Bersumpah (SD) Ahli Parlimen BN untuk menyokong Hishammuddin Hussein, adalah jelas Menteri Luar Negeri itu sekarang ini sedang merancang sesuatu untuk dirinya.
Meskipun Nazri mengatakan usaha mengumpul SD itu bukan bertujuan menjatuhkan Mahiaddin Md Yasin atau untuk menjadikan Hishammuddin Perdana Menteri, tetapi orang yang faham tentang politik tentu tahu itulah matlamat akhir apa yang diusahakan Nazri itu.
Hishammuddin atau H2O kini telah menyerlahkan warna sebenar dirinya untuk menjadi Perdana Menteri melalui apa yang didedahkan Nazri itu.
Tidak mungkin Nazri melakukan usaha mengumpul SD itu tanpa restu atau kebenaran daripada H2O atau untuk tujuan bagi Tok Mat, Ismail Sabri atau KJ dijadikan Perdana Menteri.
Dengan pengakuan Nazri ini, maka fahamlah akhirnya kita mengapa sebelum ketua-ketua parti dijemput menghadap Yang Dipertuan Agong baru-baru ini, H2O tiba-tiba saja menulis dengan panjang lebar di websitenya mengkritik kerajaan dalam cara menguruskan pandemik Covid19.
Antara kritikannya, H2O menggesa kerajaan belajar daripada kesilapan lalu dalam usaha melawan wabak tersebut.


Beliau berkata, karenah birokrasi menghalang Malaysia daripada menerima bantuan negara luar, ketika rakyat negara kian gelisah dan letih menghadapi wabak itu, sambil melahirkan kebimbangan negara hilang keseimbangan antara mengutamakan kesihatan awam atau kepentingan ekonomi.
Kemudian, H2O juga mengkritik pelbagai desakan membuka Parlimen dengan meminta agar ia tidak digunakan sebagai medan merebut kuasa.
Sebagai menteri yang tidak pernah mengkritik kerajaan yang beliau sendiri ada di dalamnya, kemunculan kritikannya secara tiba-tiba itu memang sesuatu yang menghairankan.
Rupa-rupanya, hari ini baru kita faham semua itu ada kaitan dengan 25 SD Ahli Parlimen BN yang sudah ada dalam tangannya yang akan dipersembahkannya kepada Agong.
Menurut apa yang disebut Nazri, SD itu adalah sebagai persiapan sekiranya H2O dipanggil untuk menghadap Agong dan ia telah pun diserahkan kepada bekas Naib Presiden UMNO itu.
Pun begitu, atas kapasiti apa sebenarnya H2O boleh ada perasaan bahawa Agong akan memanggilnya menghadap, lalu dilakukan usaha mengumpul SD itu?
Apakah kerana isterinya seorang kerabat Pahang?
Patutlah juga H2O nampak bersungguh menolak Parlmen digunakan untuk peralihan kuasa kerana beliau sebenarnya lebih berharap kaedah SD untuk melantik Perdana Menteri baharu berikutan kemelut dan kedudukan Mahiaddin yang dipertikaikan.
Realitinya, H2O tiada sebarang jawatan atau kedudukan dalam UMNO setelah memilih enggan bertanding pada pemilihan UMNO 2018 lalu iaitu sebaik saja BN sudah hilang kuasa.
Namun demikian, setelah terbentuknya kerajaan PN dan beliau dilantik sebagai Menteri Luar Negeri, Zahid Hamidi kemudiannya telah melantik H2O sebagai Bendahari BN.
Melalui pendedahan Nazri hari ini, ternampak H20 cuba “main belakang” terhadap dua orang yang merupakan ketua kepadanya.
Pertama, H2O dilihat menikam Mahiaddin daripada belakang melalui gerakan mengumpul SD yang “dimastermind” oleh Nazri yang bertujuan untuk memungkinkan dirinya sendiri dilantik sebagai Perdana Menteri.
Kenapa dalam keadaan Perdana Menteri tergugat kedudukannya, SD yang dikumpul itu tidak ke arah mengukuhkan lagi sokongan 25 Ahli Parlimen terbabit kepada Mahiaddin?
Kedua, ini juga adalah perbuatan yang dilihat menikam Zahid Hamidi sendiri kerana SD itu menunjukkan 25 Ahli Parlimen terbabit hilang kepercayaan kepada Presiden UMNO dan Pengerusi BN.
Sebagai pemimpin UMNO yang tiada jawatan di peringkat hireaki kepimpinan Pusat, perbuatan mengumpul SD ini lebih tidak bermoral kerana ia dilakukan terhadap orang yang telah memberi H2O jawatan Bendahari dalam gabungan itu.
Dengan ciri-ciri sedemikian, selain pelbagai lagi gerakan yang menjadi bualan ramai tentang apa yang pernah dilakukannya dalam tempoh UMNO tiada kuasa dan ketika Tun Mahathir Mohamad menjadi Perdana Menteri sebelum terbentuknya kerajaan PN, cuba kita renung sejenak, sesuaikah H2O untuk ditonjolkan sebagai Perdana Menteri akan datang Malaysia? 
(ShahbudinHusin 23/06/2021)








Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/06/patutlah-h2o-bersungguh-kritik-kerajaan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Politikus Terdesak Cuba Bentuk Kerajaan Baru Guna Nama Agong

Politikus Terdesak Cuba Bentuk Kerajaan Baru Guna Nama Agong

papar berkaitan - pada 11/6/2021 - jumlah : 170 hits
Politikus terdesak cuba bentuk kerajaan baru guna nama Agong Oleh June 11 2021KEADILAN mengecam perkembangan terbaharu mengenai ura ura sesetengah ahli politik dalam parti tertentu yang cuba untuk mencari sokongan mengumpulkan Akuan Berkanu...
Bekas Ketua Hakim Ingatkan Agong Tertakluk Dengan Nasihat Peguam Negara Walau Tidak Popular

Bekas Ketua Hakim Ingatkan Agong Tertakluk Dengan Nasihat Peguam Negara Walau Tidak Popular

papar berkaitan - pada 21/6/2021 - jumlah : 159 hits
Bekas ketua hakim negara Abdul Hamid Mohamad mengingatkan Yang di Pertuan Agong sebarang tindakan yang bertentangan dengan nasihat peguam negara boleh menyebabkan berdepan dengan cabaran undang undang yang menyebabkan keputusan boleh dibata...
Agong Mesti Dengar Nasihat Adakah Kerajaan Pn Ada Majoriti

Agong Mesti Dengar Nasihat Adakah Kerajaan Pn Ada Majoriti

papar berkaitan - pada 27/6/2021 - jumlah : 219 hits
Kenyataan yang dikeluarkan oleh Peguam Negara berhubung Yang di Pertuan Agong perlu mengikuti nasihat Jemaah Menteri dalam urusan memanggil sidang Parlimen terus mendapat kritikan Terbaharu Gabungan Bertindak Memorandum Rakyat Malaysia meny...
Zahid Bawa Suara Akar Umbi Umno Menghadap Agong Esok Kata Puad

Zahid Bawa Suara Akar Umbi Umno Menghadap Agong Esok Kata Puad

papar berkaitan - pada 11/6/2021 - jumlah : 224 hits
June 10 2021 10 06 PMMohd Puad Zarkashi berkata esok Ahmad Zahid Hamidi akan membawa suara akar umbi Umno dan rakyat dalam menghadap Yang di Pertuan Agong Sultan Abdullah Sultan Ahmad Shah PETALING JAYA Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi akan...
Pemimpin Pas Tiba Di Istana Negara Untuk Menghadap Agong

Pemimpin Pas Tiba Di Istana Negara Untuk Menghadap Agong

papar berkaitan - pada 10/6/2021 - jumlah : 334 hits
freemalaysiatoday com June 10 2021 10 58 AMVellfire hitam yang membawa Tuan Ibrahim Tuan Man memasuki pintu utama Istana Negara sekitar 10 20 pagi ini KUALA LUMPUR Timbalan Presiden PAS Tuan Ibrahim Tuan Man tiba di Istana Negara bagi mengh...
Zahid Bawa Agenda Peribadi Bukan Parti Semasa Bertemu Agong Kata Nazri

Zahid Bawa Agenda Peribadi Bukan Parti Semasa Bertemu Agong Kata Nazri

papar berkaitan - pada 14/6/2021 - jumlah : 187 hits
Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dibidas rakan pemimpin senior dalam parti Datuk Seri Nazri Aziz kerana membawa agenda peribadinya semasa pertemuan menghadap Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah...
Kerajaan Menjunjung Pandangan Yang Di Pertuan Agong

Kerajaan Menjunjung Pandangan Yang Di Pertuan Agong

papar berkaitan - pada 17/6/2021 - jumlah : 130 hits
hmetro comYang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah ShahKuala Lumpur Kerajaan menjunjung pandangan Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah bahawa persidangan Parlimen perlu ...
Agong Yakin Langkah Kerajaan Tadbir Negara Tangani Covid 19 Bersatu

Agong Yakin Langkah Kerajaan Tadbir Negara Tangani Covid 19 Bersatu

papar berkaitan - pada 13/6/2021 - jumlah : 204 hits
Oleh MAISARAH SHEIKH RAHIM HAMZAH ZAINUDDIN PUTRAJAYA Parti Pribumi Bersatu Malaysia menjunjung kasih keprihatinan dan keyakinan Yang di Pertuan Agong terhadap langkah langkah yang diambil kerajaan dalam mentadbir negara terutamanya dalam m...
Agong Panggil Speaker Dewan Menghadap

Agong Panggil Speaker Dewan Menghadap

papar berkaitan - pada 27/6/2021 - jumlah : 335 hits
Agong panggil Speaker Dewan menghadap Agong panggil Speaker Dewan Negara dan Dewan Rakyat menghadap Yang di Pertuan Agong telah meminta Speaker Dewan Rakyat Azhar Azizan Harun dan Speaker Dewan Negara Rais Yatim untuk menghadap Rais mengesa...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Tinta Bernoktah

Peluang Bisnis Digital Apa Yang Bagus Tahun 2024

The Hardest Singing Show

Dato Azizul Khamis Feat Alyah Joget Celoteh Raya Chord

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta