Pastikan Anak Selamat Dalam Kereta Penting Mama Papa Tahu Tip Ini


Kepentingan penggunaan car seat di dalam kenderaan tidak perlu dipertikaikan lagi. Sudah ramai mama papa yang cakna untuk meletakkan anak di dalam car seat sekiranya perlu dibawa travel. Ia bukan satu pilihan tetapi kewajipan!

Menggunakan car seat bukanlah satu trend tetapi sebagai langkah keselamatan demi melindungi si manja tersayang. Anak haruslah menggunakan car seat yang diperakui selamat bermula dari awal kelahiran sehingga usianya 10-12 tahun atau berketinggian 150sm.
Cari Car Seat Yang Sesuai Untuk Anak
Bagi memenuhi keperluan ini, mama papa perlu mencari dua atau tiga jenis car seat yang berbeza mengikut peringkat tumbesaran mereka. Alamak, macam mana ni?
Jangan risau mama papa, ada beberapa panduan untuk membantu anda mencari yang paling sesuai untuk si manja. Car seat terbaik adalah yang sesuai dengan usia, berat dan ketinggian mereka serta mengikut bajet anda.
Namun, seringkali mama papa keliru seberapa lama harus letakkan anak di dalam car seat. Ada yang hanya menggunakan car seat pada waktu anak masih bayi kemudian berhenti kerana merasakan anak sudah cukup selamat dengan hanya mengenakan tali pinggang keledar semata-mata atau tidak menggunakannya langsung tanpa sebarang perlindungan.
Ada juga yang sudah mendapatkan infant carrier untuk anak seawal kelahirannya, tetapi kemudian buntu untuk mencari car seat yang seterusnya. Adakah car seat yang digunakan semasa si manja masih bayi sesuai untuknya ketika menginjak usia dua atau tiga tahun? Bagaimana pula nak tahu car seat yang digunakan sekarang boleh digunakan sehingga beratnya 36kg?
Tahniah! Joie merupakan salah satu Jenama Pilihan Pa&Ma bagi anugerah Car Seat Terbaik Pilihan Pa&Ma.

Journey Penggunaan Car Seat
Mama papa jangan risau! Bercerita tentang car seat, jenama Joie sudah tidak perlu diperkenalkan lagi. Bukan sahaja jenamanya diyakini, bahkan produk Joie melalui pelbagai pemeriksaan keselamatan sebelum dikeluarkan di pasaran.
Sekiranya mama papa membeli car seat Joie untuk si manja, berikut adalah gabungan terbaik yang untuk meneruskan pemakaian car seat buat anak tersayang. Untuk pengetahuan mama papa, semua convertible car seat daripada Joie boleh digunakan menghadap belakang sekurang-kurangnya sehingga berat anak 18kg.
Gabungan 1: *i-Gemm + Stages + Trillo LX Infant carrier car seat untuk bayi baru lahir sehingga anak dengan berat 13kg (lebih kurang usia 18 bulan) + convertible car seat sehingga 18kg (lebih kurang usia 4 tahun) + Booster seat sehingga anak usia 12 tahun (berat sekitar 36kg).
Tiga model ini sangat sesuai untuk si manja seawal usianya sehari dimulai dengan i-Gemm dan boleh diteruskan dengan Stages sehingga berat 18kg untuk usia sekitar empat tahun bagi penggunaan harness dan kemudian sehingga berat 25kg sebagai booster iaitu dengan penggunaan tali pinggang keledar atau mama papa  boleh teruskan dengan model ketiga Trillo LX yang sesuai untuk anak dengan berat sekitar 36kg. Memang ngam!
i-Gemm Stages menghadap belakang Stages sebagai booster Trillo LX Gabungan 2: (Ideal untuk mama papa yang menginginkan convertible car seat yang boleh berpusing) *i-Spin 360 + Duallo booster seat. Untuk bayi baru lahir sehingga berat 18kg (lebih kurang usia 4 tahun) + Booster seat sehingga 36kg (lebih kurang usia 12 tahun) Bermula dengan model i-Spin 360 untuk bayi baru lahir sehingga berat 18kg diikuti dengan Duallo booster seat yang cukup sesuai sehingga anak berat 36kg. Terbaik!
i-Spin 360 Duallo booster seat Gabungan 3: *Steadi/Tilt + Bold (Untuk bayi yang lebih besar) Convertible car seat untuk bayi baru lahir sehingga berat 18kg  + kombinasi booster seat untuk anak dari usia 3-12 tahun. 
Model Steadi/Tilt adalah jenis convertible car seat yang sesuai untuk bayi baru lahir sehingga beratnya 18kg. Kemudian boleh diteruskan dengan penggunaan booster bermula usia anak 3-12 tahun. Bagusnya!
Steadi Bold Joie Paling Best!
Rangkaian produk Joie adalah inovatif dan unik. Antaranya ialah i-Level yang merupakan i-Size infant carrier yang mempunyai 3 posisi berbaring dan kebolehan baring secara rata sama ada berada di dalam kereta atau di dalam stroller.

Selain itu, Steadi R129 yang di bawah piawaian terbaru UNR129 merupakan satu-satunya car seat yang pemasangan menggunakan tali pinggang keledar. Joie turut memperkenalkan ‘encore system’ di mana sistem ini terdapat tapak car seat yang boleh berpusing 360 darjah dan boleh digunakan dengan car seat yang berlainan, mengikut kesesuaian.

Terbaharu, Joie mengeluarkan i-Prodigi, car seat yang pertama dalam kategori i-Size yang boleh menghadap belakang sehingga 22.5kg atau 125cm. Semua produk menggunakan kualiti material yang tinggi dan sudah semestinya menjalankan ujian yang ketat dalam keadaan yang ekstrim kerana Joie ingin memastikan hanya produk yang terbaik sahaja layak dimiliki oleh pengguna di seluruh dunia.

Paling penting, sama-sama kita Buckle Up! dalam kenderaan bagi memastikan keselamatan si manja.
Untuk maklumat lanjut, layari ms.joiebaby.com atau laman Facebook Joie Baby Malaysia atau laman Instagram joie_malaysia. Selain itu mama papa juga boleh hubungi 03- 83228191 atau Whatsapp 019-9792284.
The post Pastikan Anak Selamat Dalam Kereta, Penting Mama Papa Tahu Tip Ini!   appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/pastikan-anak-selamat-dalam-kereta-penting-mama-papa-tahu-tip-ini/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anak Bakal Masuk Tadika Ini Tip Boleh Bantu Mama Papa Buat Pilihan Terbaik

Anak Bakal Masuk Tadika Ini Tip Boleh Bantu Mama Papa Buat Pilihan Terbaik

papar berkaitan - pada 24/11/2022 - jumlah : 200 hits
Setiap tahun kebanyakan ibu bapa yang mempunyai anak antara usia empat hingga enam tahun akan mula sibuk membuat pilihan tadika terbaik untuk anak masing masing Pelbagai kriteria mula difikirkan terutama membabitkan yuran pendaftaran yuran ...
Nak Anak Cepat Merangkak Ini 6 Tip Mama Boleh Praktis Memang Laju

Nak Anak Cepat Merangkak Ini 6 Tip Mama Boleh Praktis Memang Laju

papar berkaitan - pada 10/12/2022 - jumlah : 153 hits
Bagi seorang bayi melengkapkan proses meniarap merangkak dan seterusnya melalui fasa berjalan adalah satu perkembangan yang positif untuk seorang bayi Pun begitu kesemua fasa ini memerlukan daya ransangan untuk mereka melangkah ke fasa fasa...
Ibu Ini Kongsi Tip Hentikan Lelehan Berair Hingus Hidung Anak Berkesan Selamat

Ibu Ini Kongsi Tip Hentikan Lelehan Berair Hingus Hidung Anak Berkesan Selamat

papar berkaitan - pada 28/11/2022 - jumlah : 113 hits
Masalah selesema antara yang kerap kali berlaku pada anak kecil Kadang baru je baik dari selesema tak lama selepas itu berair semula hidung Disebabkan masalah ini mood anak pun jadi terganggu Bukan hanya selesema saja batuk pun sama juga Se...
Dia Dah Mula Nak Cakap Mama Nad Dapat Teka Dia Tanyakan Anak Dia Yem

Dia Dah Mula Nak Cakap Mama Nad Dapat Teka Dia Tanyakan Anak Dia Yem

papar berkaitan - pada 2/12/2022 - jumlah : 330 hits
Pelakon Ungku Ismail Aziz berkongsi keadaan terkini Nad Zainal yang dirawat di Unit Rawatan Rapi sejak minggu lalu di sebuah pusat perubatan di ibu kota Ada Waktu Dia Cuba Mahu Bercakap Menurut Ungku Nad kadangkala cuba mahu menggerakkan bi...
Anniversary Pa Ma Ke 22 Meriah Iktiraf Jenama Pilihan Terbaik Khusus Buat Papa Mama

Anniversary Pa Ma Ke 22 Meriah Iktiraf Jenama Pilihan Terbaik Khusus Buat Papa Mama

papar berkaitan - pada 3/12/2022 - jumlah : 238 hits
Sejak tahun 2000 bermula dengan majalah dan kini beralih kepada konsep digital Pa Ma tetap menjadi pilihan papa mama sebagai rujukan mendapatkan ilmu keibubapaan tip perkembangan dan kesihatan anak Selaku medium keibubapaan nombor 1 di Mala...
Anak Gajah Mati Dilanggar Kereta

Anak Gajah Mati Dilanggar Kereta

papar berkaitan - pada 27/11/2022 - jumlah : 102 hits
LAHAD DATU Seekor anak gajah mati akibat dilanggar sebuah kereta Perodua Viva dalam satu kemalangan di Kilometer 13 Jalan Lahad Datu Sandakan awal pagi tadi Pegawai Jabatan Hidupan Liar Lahad Datu Sylvester Saimin ketika dihubungi berkata k...
Potret Paspampres Siapkan Pengamanan Vvip Jelang Pernikahan Kaesang Anak Jokowi

Potret Paspampres Siapkan Pengamanan Vvip Jelang Pernikahan Kaesang Anak Jokowi

papar berkaitan - pada 8/12/2022 - jumlah : 175 hits
Putra bungsu Presiden Joko Widodo Kaesang Pangarep akan menikahi Erina Sofia Gudono pada 10 Desember 2022 Sejumlah persiapan pun telah dilakukan sejak jauh jauh hari Tidak terkecuali persiapan Paspampres dalam pengamanan VVIP Melansir dari ...
Ada Anak Kecil Lagi Susah Nak Me Time Baca Al Quran Ni Tip Paling Mudah Mak Mak Nak Cepat Khatam

Ada Anak Kecil Lagi Susah Nak Me Time Baca Al Quran Ni Tip Paling Mudah Mak Mak Nak Cepat Khatam

papar berkaitan - pada 25/11/2022 - jumlah : 142 hits
Tidak dinafikan sejak punya anak kecil masa kita sedikit terbatas untuk menghabiskan bacaan Al Quran setiap hari Asal sahaja Al Quran baru dibuka anak mula menangis minta perhatian Itu belum lagi permintaan anak anak lain yang juga perlukan...
1 Ringgit Berapa Rupiah Faktor Yang Mempengaruhi Implikasinya

Bagaimana Ketidakpastian Mega Cap Mempengaruhi Penurunan S P Dan Nasdaq

Wanda Hara Hadiri Kajian Hanan Attaki Pakai Cadar Berbuntut Panjang Kasusnya Dibawa Ke Jalur Hukum

Visit Peaks Of Malaysia This Merdeka Day

Mengopi Tepi Pantai Di Kopi Penunjuk Kijal Terengganu

Melaka Ke Muzium Kapal Selam Sekali Lagi

Transform Your Home With Art Placement That Speaks Volumes

Peniaga Pisang Goreng Mengaku Culik Dua Kanak Kanak Sebab Teringin Nak Ada Anak Perempuan



Kenapa Kita Gelarkan Masa Guna Istilah Second Minute Hour Day Week and Year

Biodata Ikhmal Nour Personaliti TikTok Terkenal

Apakah Fatwa Berkenaan Menanam Jambang dan Rambut Bagi Lelaki

Info Dan Sinopsis Drama Tonton Berepisod SeOfis Slot Samarinda TV3

Biodata Mek Yun Mek Kelate Personaliti TikTok Terkenal


Rasa Risau Dan Takut Terhadap Perkara Yang Masih Belum Berlaku Selalunya Adalah Berlebihan

Memahami Inflasi Dan Indikator Tren Dalam Pasar Keuangan

Lagu Tiktok Yang Viral Pada Bulan Julai 2024

Resepi Sotong Sumbat Telur

Rekomendasi 5 Aplikasi Akuntansi Terbaik Di Indonesia Tahun 2024

Maszsz Legal Bb 12 Sz Zal Kkal Kell Emelni A Legkisebb B Reket