Pasangan Eur Usd Nasib Memainkan Euro Dan Ia Menjejaskan Mungkin Mengharapkan Bantuan Ecb Dengan Sia Sia



Pada hari Rabu, dolar AS memecahkan rekor kemenangan sembilan hari berturut-turut dan jatuh lebih daripada 0.5% berbanding pesaing utamanya, termasuk euro.
Menyentuh tahap tertinggi melebihi 100.50 sejak Mei 2020, indeks USD berundur dan menamatkan sesi sekitar 99.80 di tengah-tengah sentimen pasaran yang bertambah baik dan hasil bon Perbendaharaan AS yang jatuh.
Penunjuk untuk perbendaharaan 10 tahun jatuh kepada 2.688% sehari sebelumnya daripada 2.724% yang dicatatkan pada hari Selasa.
Sementara itu, indeks utama Wall Street berakhir didagangkan lebih tinggi pada hari Rabu, meningkat secara purata 1-2%.
Peserta pasaran terus memainkan semula data inflasi AS yang diterbitkan sehari sebelumnya.
Walaupun data ini hampir tidak positif, ia telah menimbulkan harapan bahawa kadar pertumbuhan harga menghampiri kemuncaknya, dan dalam beberapa bulan akan datang kita akan melihat arah aliran ke arah penurunan inflasi.
IHP teras, yang tidak termasuk harga makanan dan tenaga yang sangat tidak menentu, kekal tinggi dan meningkat 6.5% tahun ke tahun bulan lepas. Walau bagaimanapun, sebarang tanda tekanan harga yang lebih lembut sudah cukup untuk melemahkan dolar. Selain itu, indeks harga pengguna teras bulanan meningkat hanya sebanyak 0.3%, iaitu kadar yang sederhana.
Jika inflasi teras terus perlahan, Rizab Persekutuan mungkin akan mengambil langkah keluar dari kawalan monetari dan mengetatkan dasarnya dengan kurang agresif.
Dolar AS gagal menarik permintaan dengan latar belakang peralihan positif yang diperhatikan dalam sentimen risiko, dan berada di bawah tekanan jualan yang meluas, yang membawa kepada lantunan tegas pasangan mata wang EUR/USD pada sebelah petang pada hari Rabu.
Mengambil kesempatan daripada penangguhan seketika dalam peningkatan dolar semasa, pasangan mata wang utama menukar haluan dan meningkat sebanyak 0.54% kepada 1.0885 pada penghujung hari pada malam mesyuarat dasar monetari Bank Pusat Eropah yang seterusnya.
"Dolar telah meningkat secara saksama selama beberapa minggu, dan nampaknya mesyuarat ECB pada Khamis memberi pasaran alasan yang mudah untuk mengambil sedikit keuntungan daripada pertumbuhan USD," kata penganalisis Western Union.

Walaupun pelabur tidak menjangkakan sebarang perubahan dalam kadar faedah daripada ECB pada mesyuarat semasa, mereka menjangkakan peningkatan dalam nada hawkish daripada Presiden ECB Christine Lagarde, yang mungkin membayangkan kenaikan kadar faedah akhir tahun ini.
Pasaran wang meletakkan petikan kemungkinan bahawa menjelang bulan Disember 2022 kadar faedah di zon euro akan meningkat kira-kira 70 mata asas.
Lebih cepat Lagarde dan rakan-rakannya berhasrat untuk menaikkan kadar faedah, lebih kukuh tindak balas euro. Pengumuman langkah awal pada bulan Jun akan mengesahkan sikap hawkish ECB. Isyarat satu kenaikan kadar pada bulan September akan menunjukkan kedudukan neutral, dan, akhirnya, keengganan untuk bertindak sebelum Krismas akan terdengar seperti menahan diri.
Walau bagaimanapun, walaupun ECB menaikkan kadar, kenaikan mereka akan bermula dari asas yang lebih rendah. Kadar utama bank pusat kini ialah 0%, dan kadar deposit ialah -0.50%.
Di samping itu, sebarang kenaikan kadar masih akan meninggalkan kos pinjaman di zon euro pada tahap yang lebih rendah berbanding di Amerika Syarikat. Fakta ini berkemungkinan akan kembali kepada radar pelabur untuk menghantui euro sebaik sahaja situasi menjadi jelas selepas keputusan ECB.
Perlu diingatkan juga bahawa tidak kira betapa hawkishnya bank pusat lain, Fed masih yang utama. Apabila ia menukar kedudukannya, ia akan mengubah dinamik dolar. Tetapi sekarang tidak begitu.
Gabungan kedudukan yang tidak stabil dalam mata wang AS dengan penunjuk inflasi yang lebih lembut daripada jangkaan di AS mewajarkan penjualan USD, tetapi ia kelihatan lebih seperti pembetulan daripada perubahan dalam kadar pertukaran. Dolar kecewa, tetapi masih berasa selesa di takhtanya.
Eropah menderita kerana konflik ketenteraan di sayap timurnya, manakala krisis kos sara hidup di UK sudah menimbulkan keraguan bagi Bank of England. Kanada mungkin mendapat manfaat daripada permintaan Amerika, tetapi bekalan minyaknya sudah berada pada tahap tertinggi. Jauh daripada konflik ketenteraan di zon euro, Australia sedang bergelut dengan penurunan permintaan di China yang disebabkan oleh wabak COVID-19.
Sementara itu, ekonomi AS masih dalam keadaan baik dan menunjukkan tanda-tanda inflasi yang mencukupi sehingga Fed boleh berpegang pada garis yang sangat hawkish dan bertindak mengikutnya, dan dengan itu, sudah tentu, meningkatkan nilai dolar.
Oleh itu, kelemahan semasa USD boleh menjadi peluang terbaik untuk membelinya, terutamanya jika tiada pilihan alternatif.
Pembetulan dolar AS mungkin tidak bertahan lama selepas penilaian semula jangkaan untuk tahap akhir kadar dana persekutuan, menurut penganalisis ING.

Pedagang terus bertaruh bahawa Fed akan menaikkan kadar faedah sebanyak setengah mata pada kedua-dua mesyuarat Mei dan Jun, tetapi dalam beberapa hari kebelakangan ini mereka telah meninggalkan pertaruhan pada kenaikan ketiga dalam kos pinjaman sebanyak setengah mata tahun ini.
Pasaran hadapan menjangkakan untuk melihat kadar dana persekutuan pada akhir tahun 2022 dalam julat 2.25% hingga 2.5%, yang sepadan dengan kadar yang dianggap neutral oleh kebanyakan ahli FOMC.
"Saya fikir kami ingin mencapai tahap normal menjelang akhir separuh kedua tahun ini dan mendekati keseimbangan secepat mungkin," kata Christopher Waller, ahli Lembaga Gabenor Fed.
Beliau berkata walaupun inflasi AS sebahagian besarnya memuncak, Fed masih perlu mengetatkan dasar untuk mengurangkan permintaan dan mengurangkan tekanan ke atas harga.
Kenyataan Waller berbeza dengan ulasan rakan sekerjanya, Presiden Fed St. Louis James Bullard, yang menyokong kenaikan kadar kepada 3.5% menjelang akhir tahun. Beliau baru-baru ini menyatakan bahawa adalah satu fantasi untuk berfikir bahawa inflasi boleh dikalahkan dengan langkah yang lebih sederhana.
Bagi bank pusat mencapai matlamat yang digariskan oleh Bullard, adalah perlu untuk menaikkan kadar sebanyak setengah mata pada kesemua enam mesyuarat Fed yang tinggal tahun ini.
"Pasaran kini mungkin memasukkan penurunan inflasi yang agak pesat di Amerika Syarikat dalam sebut harga. Kesesakan rantaian bekalan masih menunjukkan bahawa penurunan itu berkemungkinan panjang dan perlahan, dan akhirnya ini akan terus menyokong jangkaan bahawa Fed akan membawa kadar kepada paras 3.00%. Dengan kata lain, kami percaya bahawa pasaran akan beransur-ansur kembali (kepada harga) jangkaan hawkish untuk kadar yang telah diselaraskan dalam beberapa hari lepas," kata pakar strategi ING.
"Kelemahan dolar yang disebabkan oleh penyempitan perbezaan kadar mungkin tidak bertahan lama, dan prospek kenaikan 50bp dalam kadar dana persekutuan pada Mei dan Jun juga sepatutnya menyumbang kepada mengekalkan permintaan untuk mata wang AS pada minggu-minggu akan datang," mereka menambah.
Indeks USD meneruskan kemundurannya dari puncak hampir dua tahun pada hari Khamis. Ia kini didagangkan turun lebih daripada 0.2%, sekitar 99.70.
Mata wang tunggal itu memegang kedudukannya sebelum keputusan dasar monetari ECB, tidak meninggalkan harapan untuk melanjutkan pemulihannya di atas 1.0900.
Kemungkinan pasaran sedang menilai sentimen hawkish di pihak ECB pada mesyuarat yang akan datang, tetapi nada ini tidak akan banyak membantu untuk mengikuti keagresifan pendekatan Fed terhadap inflasi, kata penganalisis Western Union.
"Malah ECB yang hawkish tidak mungkin mengubah naratif bahawa Fed menaikkan kadar pada kadar yang lebih cepat berbanding rakan sejawatannya di Eropah," kata mereka.

Pasangan mata wang EUR/USD meningkat di atas 1.0900 menjelang mesyuarat ECB pada hari ini, bagaimanapun, mesej bank pusat kepada pasaran mungkin mengecewakan jangkaan hawkish, menarik pasangan itu turun ke tahap 1.0800, menurut ING.
"Senario garis dasar kami ialah ECB tidak akan memenuhi jangkaan pasaran berhubung nada penyataan yang hawkish, kerana ketidakpastian tentang perkembangan dan akibat ekonomi konflik di Ukraine harus mendorong ahli politik untuk memastikan semua pilihan terbuka. Dalam praktiknya, ini bermakna bersama-sama dengan menunjukkan keterbukaan untuk menaikkan kadar pada tahun 2022, kita dapat melihat pengulangan mantera mengenai urutan tindakan dan pemeliharaan jadual pembelian aset di bawah program APP," kata pakar strategi bank itu.
"Ketinggalan ECB di belakang jangkaan pasaran hawkish mungkin membawa kepada kelemahan euro, yang kekal dalam persekitaran luaran yang tidak menguntungkan disebabkan ketidaktentuan sekitar pilihan raya Perancis dan konflik Rusia-Ukraine," tambah mereka.
Sehari sebelumnya, euro berhenti hanya beberapa langkah daripada paras terendah 2022, yang direkodkan pada Mac di kawasan 1.0805.
Perlu diingatkan bahawa pada tahun 1999, pada awal kemunculan euro, pengembalian pasangan EUR/USD ke kawasan 1.0800 menyebabkan penyerahan kenaikan mata wang tunggal. Jualan EUR/USD dihentikan hanya dua tahun selepas mata wang tunggal itu kehilangan satu perempat daripada nilainya dan hanya selepas campur tangan ECB.
Menurut penganalisis ING, sebenarnya, dasar monetari yang lebih ketat, berbanding campur tangan mata wang, adalah satu-satunya alat yang boleh dipercayai yang tersedia untuk ECB untuk memerangi kelemahan euro. Mari lihat sama ada mereka bersedia untuk menggunakannya.
Penganalisis TD Securities menjangkakan bahawa ECB berkemungkinan besar akan mengumumkan bahawa program APPnya akan berakhir pada bulan Mei dan menyediakan pasaran untuk kenaikan kadar Jun. Pada masa yang sama, mereka percaya bahawa euro akan kekal di bawah tekanan, dan percubaan pertumbuhan akan cepat menghilang.
Menurut pakar, sebarang lantunan semula mata wang tunggal berkemungkinan terhad disebabkan konflik Rusia-Ukraine. Sekurang-kurangnya sehingga masalah ini diselesaikan, prospek ekonomi zon euro akan kekal dalam keraguan, dan aliran tunai akan bermain memihak kepada dolar berbanding mata wang tunggal.
Ahli strategi Credit Suisse masih berpegang pada pandangan menurun terhadap euro dan sedang menunggu penembusan arah aliran utama pasangan mata wang EUR/USD dan sokongan harga pada 1.0830-1.0806.
"Kami mengekalkan kedudukan menurun kami dan sedang menunggu penembusan bersih 1.0830-1.0806 dalam masa yang ditetapkan, yang akan mendedahkan tahap rendah 2020 pada 1.0635 dan mungkin kejatuhan akan berterusan. Hanya kenaikan di atas 1.1185 akan menandakan asas dan tahap rendah yang penting, " mereka berkata.
The material has been provided by InstaForex Company - www.instaforex.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://jomforex2u.blogspot.com/2022/04/pasangan-eurusd-nasib-memainkan-euro.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
12 April 2022 Analisis Teknikal Urusniaga Harian Dan Dan Pelan Dagangan Pasangan Mata Wang Eur Usd

12 April 2022 Analisis Teknikal Urusniaga Harian Dan Dan Pelan Dagangan Pasangan Mata Wang Eur Usd

papar berkaitan - pada 13/4/2022 - jumlah : 157 hits
Penarikan semula kenaikkan harga terkini ke arah tahap 1 1650 1 1680 dijangka akan menawarkan penolakan menurun dan Kemasukan pesanan MENJUAL yang sah Penurunan harga yang ketara telah mendorong pasangan mata wang EURUSD untuk diniagakan se...
Ramalan Dagangan Awal Pasangan Mata Wang Eur Usd Pada 18 04 2022

Ramalan Dagangan Awal Pasangan Mata Wang Eur Usd Pada 18 04 2022

papar berkaitan - pada 19/4/2022 - jumlah : 171 hits
Pasaran boleh dikatakan tidak beroperasi pada hari Jumaat kerana bukan sahaja di Eropah tetapi juga di Amerika Syarikat susulan cuti umum Oleh yang demikian adalah tidak menghairankan bahawa mata wang tunggal Eropah itu sebenarnya tidak ber...
18 April 2022 Analisis Teknikal Intraday Pasangan Eur Usd Dan Rancangan Dagangan

18 April 2022 Analisis Teknikal Intraday Pasangan Eur Usd Dan Rancangan Dagangan

papar berkaitan - pada 19/4/2022 - jumlah : 163 hits
Penarikan semula kenaikkan harga terkini ke arah 1 1650 1 1680 dijangka menawarkan penolakan menurun dan Kemasukan JUAL yang sah Kejatuhan penurunan harga yang ketara membawa pasangan mata wang EUR USD semula ke arah tahap 1 1550 yang gagal...
Eur Usd Sell Off Secara Semula Jadi Selepas Ecb Dovish

Eur Usd Sell Off Secara Semula Jadi Selepas Ecb Dovish

papar berkaitan - pada 15/4/2022 - jumlah : 250 hits
Pasangan mata wang EUR USD menjunam dalam jangka pendek selepas ECB Kecenderungan harga adalah menurun oleh itu sell off baru dijangka pada bila bila masa Dalam jangka pendek Indeks Dolar melakukan sedikit anjakan tetapi kecenderungan harga...
Eur Usd Ancaman Tiga Kali Ganda Kepada Euro

Eur Usd Ancaman Tiga Kali Ganda Kepada Euro

papar berkaitan - pada 7/4/2022 - jumlah : 103 hits
Euro telah jatuh ke paras terendah dalam sebulan dan risiko jatuh lebih rendah menjelang akhir minggu ini Penurunan jangka pendek ke tahap 1 0873 telah direkodkan untuk pasangan EUR USD Rancangan EU yang diumumkan untuk mengenakan sekatan t...
Eur Usd Dolar Dalam Keadaan Tenang Loonie Sedang Memuncak Pada Jualan

Eur Usd Dolar Dalam Keadaan Tenang Loonie Sedang Memuncak Pada Jualan

papar berkaitan - pada 8/4/2022 - jumlah : 122 hits
Dolar memenuhi dan bahkan melebihi rancangan pertumbuhan tetapi ini tidak bermakna peningkatan telah berakhir Indeks dolar AS berada di bawah tekanan selepas mencecah paras tertinggi baharu dalam kawasan 99 80 99 85 dan mungkin menghadapi t...
Eur Usd Dolar Tidak Berhasrat Untuk Menyimpang Daripada Laluan Pengukuhan Kerana Fed Memasuki Mod Pengetatan Monetari

Eur Usd Dolar Tidak Berhasrat Untuk Menyimpang Daripada Laluan Pengukuhan Kerana Fed Memasuki Mod Pengetatan Monetari

papar berkaitan - pada 20/4/2022 - jumlah : 265 hits
Sejak awal bulan mata wang AS telah meningkat dalam harga berbanding pesaingnya sebanyak 2 6 manakala pasangan EUR USD telah merosot hampir 300 mata Faktor utama dalam pengukuhan USD ialah jangkaan mengenai kenaikan kadar utama Rizab Persek...
Isyarat Dagangan Untuk Eur Usd Untuk 18 19 April 2022 Beli Sekiranya Lantunan Semula Pada 1 0742

Isyarat Dagangan Untuk Eur Usd Untuk 18 19 April 2022 Beli Sekiranya Lantunan Semula Pada 1 0742

papar berkaitan - pada 19/4/2022 - jumlah : 150 hits
EUR USD sedang cuba untuk menutup di bawah tahap sokongan pada 1 0800 Tahap ini adalah kunci kerana ia memberikan pasangan itu sokongan kuat pada Mei 2020 Sejak 30 Mac Euro berada di bawah tekanan penurunan harga yang kuat Kini sejak 12 Apr...
Analisis Pasangan Mata Wang Nzd Usd Untuk Pedagang Baru Tips

Analisis Pasangan Mata Wang Nzd Usd Untuk Pedagang Baru Tips

papar berkaitan - pada 18/4/2022 - jumlah : 146 hits
Analisis untuk pedagang baru Pasangan mata wang NZD USD jatuh mendadak dari tahap 0 6817 ke arah 0 6751 Kini harga ditetapkan pada 0 6751 Pada carta 1 Jam rintangan dilihat terletak pada tahap 0 6817 dan 0 6718 Turun naik pasaran adalah san...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Duit Syiling Peringatan 50 Tahun Lembaga Pertubuhan Peladang

Pulut Sambal

Plaza Premium Group Kembangkan Jenama Restoran Flight Club Di Terminal 1 Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur

Apa Saja Yang Anda Berikan Tumpuan Dalam Fikiran Akhirnya Akan Jadi Kenyataan

Contact Lens Trial Experience The Difference Risk Free

Beyond The Arrest Colorado Springs Criminal Lawyers Advocate For Your Freedom