Pas Ada Hak Bantah Konsert Tak Selari Syariat Islam Kata Pemuda


 
Ketua Pemuda PAS Afnan Hamimi Taib Azamudden berkata parti itu tidak mempunyai masalah berhubung penganjuran konsert asalkan mengikut garis panduan ditetapkan Islam. (Gambar Bernama)PETALING JAYA: PAS akan terus menyuarakan bantahan terhadap konsert yang tidak menepati syariat Islam walaupun ada amaran daripada penganjur untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap pihak berbuat demikian.
Ketua Pemuda, Afnan Hamimi Taib Azamudden, berkata keputusan Persatuan Penggiat Festival Antarabangsa (Alife) untuk mengambil tindakan undang-undang adalah hak mereka, tetapi PAS juga mempunyai kuasa menyuarakan sesuatu perkara.
“Kita akan terus menyuarakan apa yang Islam suruh, itu yang kita suarakan. Itulah yang menjadi asasnya. Bila sesiapa yang memegang apa yang tuhan suruh dia akan pegang benda itulah. Larangan itu tetap ada kalau PAS tak ada pun,” katanya kepada FMT.
Beliau yang juga Ahli Parlimen Alor Setar berkata, PAS tidak mempunyai sebarang masalah berhubung penganjuran konsert asalkan mengikut garis panduan ditetapkan Islam.
Play“(Seperti) di Kelantan nak buat konsert tak ada masalah. Konsert lain pun kita sertai, (iaitu) konsert yang memenuhi garis panduan Islam, konsert tutup aurat, lagu-lagu yang tak anjur maksiat,” katanya.
Beliau mengulas kenyataan Presiden Alife, Rizal Kamal, yang memberi amaran untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap pihak yang membantah acara dan cuba mengganggu konsert diadakan di negara ini.
Persatuan itu berkata, pihaknya menghadapi tentangan daripada kumpulan politik dan agama yang menggesa pembatalan konsert menampilkan artis dikaitkan dengan kegiatan dianggap “berdosa” atau menyokong komuniti tertentu.
Sementara itu, Afnan berkata PAS sedia menerima jemputan menganggotai Jawatankuasa Permohonan Penggambaran Filem Asing dan Persembahan Artis Luar Negara (Puspal) bagi memberi pandangan berkaitan penganjuran konsert artis antarabangsa.
Ia susulan kenyataan Menteri Komunikasi Fahmi Fadzil di Dewan Rakyat pada 13 Mac lalu, kerajaan sedia mempertimbangkan cadangan menjemput pembangkang menganggotai jawatankuasa itu.
“Kalau kerajaan bersedia, kita pun bersedia memberi pandangan jika dijemput masuk ke dalam mesyuarat…(bagaimanapun) mesti selari dengan Islam,” kata Afnan. - FMT


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://malaysiansmustknowthetruth.blogspot.com/2024/03/pas-ada-hak-bantah-konsert-tak-selari.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lagu Ni Yang Kita Kata Pas Bijak Hapus Cukai Gst Dan Sst Nohhhhh

Lagu Ni Yang Kita Kata Pas Bijak Hapus Cukai Gst Dan Sst Nohhhhh

papar berkaitan - pada 6/3/2024 - jumlah : 106 hits
Ahmad MursiBaru sedar sistem PAS yang terbaik mansuh GST dan SST tapi boleh dapat hasil terbanyak Allah kita perlukan genius macam ni sebenarnya patutlah masa 33bulan negara belanja surplus SOAL JAWAB TAWARAN PERTAMA MANIFESTO PAS MENGHAPUS...
Hadi Kata Umat Islam Tak Bersatu

Hadi Kata Umat Islam Tak Bersatu

papar berkaitan - pada 17/3/2024 - jumlah : 100 hits
Aku tak nak bangkang yang ini Hakikatnya menang penjajah amalkan Tapi nak salahkan penjajah semata mata tak boleh juga Mulanya umat Melayu bersatu orang Melayu rentetan dari pemilihan presiden UMNO Yang kalah telah keluar dan tubuhkan PAS P...
Dilema Pas Parti Islam Yang Mesra Perasuah Dan Penjenayah Amla

Dilema Pas Parti Islam Yang Mesra Perasuah Dan Penjenayah Amla

papar berkaitan - pada 13/3/2024 - jumlah : 156 hits
Oleh Adam MalikPertama yang harus ditanya adalah pendirian PAS pada hari ini Ringkasnya PAS sedang bersekongkol bersama elemen elemen negatif dalam politik Penjenayah penjenayah AMLA Rasuah dan salah guna kuasa adalah sahabat politik PAS pa...
Mudah Sungguh Pas Hukum Bercanggah Dengan Islam

Mudah Sungguh Pas Hukum Bercanggah Dengan Islam

papar berkaitan - pada 5/3/2024 - jumlah : 80 hits
1 Macam Pak Mertua dia jugak Mudah sungguh label bercanggah dengan Islam GST dan SST Alasan hukum jadi kos dan pembeli miskin kena bayar 2 Saya dah komen di wallnya Tapi banyak juga komen2 yang dipadam 3 Masa PAS jadi kerajaan kenapa tak di...
Cubaan Hidupkan Semula Ajaran Ayah Pin Apa Kata Anak Presiden Pas

Cubaan Hidupkan Semula Ajaran Ayah Pin Apa Kata Anak Presiden Pas

papar berkaitan - pada 17/3/2024 - jumlah : 84 hits
HarapandailyHeboh dakwaan ada pihak cuba menghidupkan semula ajaran sesat Ayah Pin atau nama sebenarnya Ariffin Muhamad di Besut Terengganu Pengerusi Jawatankuasa Penerangan Dakwah dan Pemerkasaan Syariah Terengganu Dr Muhammad Khalil Abdul...
Awak Hidup Dengan Teruk Song Jihyo Terasa Dengan Kata Kata Kim Jongkook

Awak Hidup Dengan Teruk Song Jihyo Terasa Dengan Kata Kata Kim Jongkook

papar berkaitan - pada 22/3/2024 - jumlah : 81 hits
Kalau dah Running Man pasti akan ada sesi usik megusik antara satu sama lain kan ARTIKEL BERKAITAN Dalam episod terbaru ini kesemua ahli tanpa tetamu telah menjalani episod mencari restoran tersedap dengan misi Running No Marble Untuk melay...
218 Fibonaci

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

Persediaan Awal Haji

Biodata Faisal Halim Pemain Bolasepak Viral Malaysia

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Wanita Dikenakan Bayaran Rm9 55 Untuk Nasi Putih Dan Telur Goreng Bungkus

Kkb Poll Indian Voters Might Make All The Difference



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Porsche Design Honor Magic V2 Rsr Menang Red Dot Award Product Design 2024

3 Cara Menuju Ikn Ibu Kota Negara Baru Indonesia

0138002039 Scammer Maybank Panggilan Palsu

Empat Maut Mpv Dan Kereta Api Berlanggar

Lelaki Ditangkap Curi Kawal 25 000 Akaun Facebook

Anwar Ibrahim Terima Mandat Rakyat